Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • cristea_

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Poate fi de la tacheti sau culbutori dar eu as verifica strangerea suruburilor de la semicuzineti arbori came, e boala curenta. De asemenea poate tacani de la mizerie pe circuit ungere sau ulei vascos, pana nu face motorul cateva minute de functionare sau sa ajunga la 88grdC tacane ca uleiul este vascos.
Strangere suruburi semicuzineti = cauta 'ax came rupt' la sectiunea Corsa, mai e si pe la Astra clasic 2-3 si Corsa D ceva (ei au avut rechemare la reprezentante).
Mai poate fi de la o distributie prost reglata...
Pune o poza cu ce gasesti sub capac culbutori.


Pe unde se face ungerea(circuit ungere ) tachetilor, se poate curata fara demonrarea axelor cu came?
Uleiul este 5w40 si are 400 km, shimbat odata cu distributia.
Incerc astazi sa desfac capacul, sa verific strangerea si sa pun si o poza.
multumesc.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Desfa, strange, fa poze si mai vedem. Nu-ti bate capul cu circuit ungere deocamdata, luam ce e mai simplu si mai des intalnit.
  • cristea_

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2008

  • Mesaj Privat
am desfacut, am strans(fiecare surub l-am strans cam un sfert de tura si cred ca mai mergea dar nu am fortat), are alt sunet motorul. reascultand cu "stetoscopu" tacaneala a mai disparut dar totusi se mai aude un pic in dreptul cilindrului 2.
pozele sunt facute cu telefonul, nu sunt prea de calitate
multumesc pentru toate sfaturile
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Motorul este curat mai putin la bujia 1 cea de la distributie. Vezi cauciucul daca este intreg sau crapat, poate scapa scanteie chestie des intalnita.
Skip ads

  • cristea_

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2008

  • Mesaj Privat
zgomot ca si cum ar freca ceva la viraj stanga
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
PL500 a scris:
Teo a scris:Stimati agilisti...
Am si eu o mica problema cu Agiluta mea (vezi garaj). Cand rulez pe suprafete accidentate....exemplu iau o groapa (oricat de mica ar fi ea) doar cu una din roti se aude un fel de troncanit pe spate dreapta. Zgomotul seamana cu acela pe care il face toba cand se loveste de podea......

george_fusneica a scris:
Am si eu acelasi zgomot de ceva timp.... nu ma mai deranjeaza.. se manifesta exact ca la tine.. probabil un element din trenul de rulare loveste usor o zona sonora din caroserie, nu cred sa fie ceva grav.

dancuciureanu a scris:Zgomotul descris de Teo si george_fusneica il am si eu pe spate, nu prea conteaza cit de incarcata e masina, pare sa se auda din dreapta spate de parca ar lovi toba in ceva sau o mufa ceva ar bate in tabla...


Acelasi zgomot a aparut si la mine de acum 2-3 saptamani.
Sunt momente in care nu apare indiferent de denivelari, insa aproape tot timpul este prezent.
Arcul nu pare deplasat de pe taler, toba are colierele de cauciuc intregi, am tras cat am putut
de tot ce era pe acolo (am avut masina asezata pe roti) - nu am reusit sa obtin zgomotul.

Voi ati reusit cumva sa-i depistati cauza ?

In alta ordine de idei, vreau sa-mi schimb amortizoarele spate si as opta pt. Monroe gaz (pret bun),
credeti ca sunt o.k. ?


Cauza zgomotului misterios din spate a fost descoperita cu certitudine, asa cum a presupus si Dan, zgomotul
provine de la arcurile spirale spate, mai precis este provocat de tasarea unnuia dintre ele (poate chiar
amandoua).

Ce am observat acum cateva luni: daca ridic masina pe cric (fixat spate, partea cu probleme) arcul nu mai
sta presat intre talere si apare un interstitiu de cativa mm.
Ca rezolvare rapida (reparatie de femeie vaduva) am asezat un petec de cauciuc (de la o camera auto)
intre ultima spira de jos a arcului si talerul de tabla. Nu am scris la momentul respectiv despre acest lucru
deoarece era doar o improvizatie, insa zgomotul ala greu de determinat a disparut complet.
Saptamana trecuta, am observat ca masina (parcata pe loc drept) statea inclinata intr-o parte (am crezut
ca am pana la roata spate), si am observat ca o putem indrepta cu mainile - lucru ce m-a convins ca am cel
putin un arc tasat (citisem pe un forum rusesc despre tasarea arcurilor la agila).

Acum am comandat si primit de la colegul @Cocosai un set de arcuri si amortizoare spate si in zilele
urmatoare am sa le montez.
Le-am imbracat deja spira inferioara cu o bucata de furtun pe care l-am perforat cu preduceaua pt.
eliminarea apei din balti sau condens, ca in foto:



  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Orice arc se taseaza in timp, solutia cu furtun pe prima spira de jos este data de GM in TIS, nu e inventie romaneasca pura.
Nu stiu daca e bine cu gauri de scurgere apa, sa nu crape furtunul tocmai ca l-ai ajutat asa. La Dacie puneam furtun nou la 4 ani si evident vaselina, ceva protectie tot are plus ca il introduci usor.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Cu gauri am cumparat de GM.
Skip ads

  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Zgomote in treapta I-a si a II-a mai ales daca motorul este sub-turat. Problema asta a aparut dupa ce am fost si am schimbat distributia! Mentionez ca la schimbul distributiei, motorul a fost ridicat un pic cu ajutorul unui cric hidraulic si au fost taiate suruburile de la galerie evacuare pt ca altfel nu au putut fi date jos. Dupa cum am spus acum am un zgomot vibrant-metalic in partea din fata a masinii si nu stiu de unde provine!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
au fost taiate suruburile de la galerie evacuare pt ca altfel nu au putut fi date jos

Foarte rar am patit sa nu le pot scoate, amatori sau 'mecanici'. Ai raspunsul, vezi daca nu cumva zangane evacuarea in catalizator sau ai suport rupt (nu sprijina motorul).
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Este posibil ca suportul motor sa se rupa la aceasta manevra de ridicare a motorului? Masina nu avea nici un sunet inainte de schimbul distributiei. D-le Dan nu inteleg cum sa zangane evacuarea in catalizator.Nu o spun ca si cum va contrazic, va intreb doar ca nu ma pricep!


  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Vezi daca scutul termic 6 mai este prins de suruburi 7
Skip ads

  • laureti30

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2012

  • Mesaj Privat
buna,la agila motor de 1000 an 2001,bate ceva la motor,cand pornesc motorul bate intr 800 si 1000 turatii,la fel si cand stau pe loc si accelerez intre 800 si 1000 turatii motorul bate,la relantiu nu bate si nici peste 1000 de turatii,un sfat va rog....
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Tacane sau bate ?
  • laureti30

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2012

  • Mesaj Privat
bate....si atunci cand bate vibreza putin si masina
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Toate vibreaza putin intre 800-1200 ture dar nu bate nimic la motor
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
De cand am ridicat masina pe cric pt. a schimba rotile de iarna cu cele de vara,
am ramas cu un zgomot (o paraitura cum se aude la corabiile din lemn) atunci
cand virez in special catre stanga.
Paraitura se mentine si atunci cand virez pe loc, cu motorul oprit.
Am incercat sa depistez sursa insa nu prea imi dau seama exact de unde se
aude: in partea stanga a masinii - caseta sau amortizor fata.
Ultima oara cand am umblat la caseta am gresat-o corespunzator si nu prea
are legatura cu suspendarea pe cric.
Posibil flansa/rulmentul din capul telescopului sa se fi "deranjat" ?
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca arcul s-a deplasat in zona afectata de rugina. Parerea mea.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Dupa cateva gropi se aseaza la vechea pozitie.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Asa este, ieri dupa un drum (romanesc) cu darnicie presarat cu gropi, valuri, transee si alte obstacole,
zgomotul a incetat. Bucuria a fost scurta, la intoarcere (pe acelasi drum) zgomotul a reaparut.
Arcul este bine asezat (chiar daca ar fi deplasat el executa solidar aceiasi miscare cu amortizorul),
eu deja suspectez rulmentul de la flansa.
Din ceea ce am citit pe aici pe forum , respectivul rulment nu se prea uzeaza.
Un usor scartait apare si cand comprim suspensia de pe partea stanga a masinii.
Un pont pt. flanse+ rulmenti cat mai ieftini ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR