Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
revin cu o problema care ma scoate din toate saritele.
dupa o reparatie capitala COMPLETA a motorului (pistoane + segmenti + bolturi + cuzineti + TOTI 16 tacheti etc etc) tachetii inca imi bat.
problema se remiediase dupa reparatia motorului (inainte imi bateau tachetii de imi venea sa plang). se remediase in sensul ca la pornire tzacaneau cam 2-3 secunde, dupa care liniste. de vreo 2 zile tzacaneala s-a prelungit...astazi au batut cam 2 minute.
ca ulei folosesc castrol rs 10w-60, schimbat de 1000 de km. cand am schimbat uleiul am curatat si sorbul. l-am curatat la suprafata, am procedat corect? e vreo procedura anume de curatit sorbul (si prin interior?)

ma gandesc sa trec la castrol edge sport 0W40 sau mobil1 0W40 sau mobil1 rallye 5w50. ma gandesc ca in sensul asta uleiul fiind mai subtire, ar ajunge mai usor la tacheti.

de curs nu o sa imi curga pe nicaieri, am schimbat tot ce inseamna garnitura si furtune, toate fiind pe original, nu am bagat nici o porcarie de pluta sau mai stiu eu ce.

sa fie totusi altceva de vina? pompa de ulei sa nu bage? in acest caz daca uleiul va fi mai subtire, rezultatul ar fi mai rau, o sa bata mai tare. (zic eu)

chiar daca nu e pompa de ulei de vina, si voi baga ulei mai subtire, problema nu se va agrava, in sensul ca uleiul va ajunge mai greu la tacheti?

stiu ca nu e nimic foarte grav, dar e foarte frustrant sa bagi atatia bani si sa nu mearga impecabil!
am garantie 18 luni la motor, in cel mai rau caz ma duc si le dau cu motoru de cap. insa cu toti stim cum sta treaba in acest caz. mi-e frica sa nu faca mai mult rau idiotii de mecanici nepasatori...si probabil deranjati ca revin la ei cu astfel de problema.

merci
Skip ads

  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Motorul este "strins" iar acuma a venit un pic de racoare , incearca un ulei mai subtire de la Castrol 5w40 TXT sau din noua serie EDGE 5w30 sau 5w40 .
  • razvu77

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1995 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
eu am folosit cu succes mobil1 0w40 aproape ca nu bateau de loc la pornire,de cand am trecut la 5w50 se aud putin 2-3 minute la rece
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
razvu77 a scris:eu am folosit cu succes mobil1 0w40 aproape ca nu bateau de loc la pornire,de cand am trecut la 5w50 se aud putin 2-3 minute la rece


deci nu este exact invers? ca este uleiul prea subtire si nu se ma mai creea presiunea necesara sa urce pana la tacheti? si drept rezultat vor tzacani mai tare?de asta imi era mie frica.
imi pare rau ca trebuie sa renunt la castrol RS Sad

de ce ai trecut pe ulei mai gros daca era ok cu 0w40? nu te gandeai ca vor incepe sa tzacane? te intreb ca poate erau totusi ceva efecte secundare de ai renuntat.
totusi nu mi se pare normal sa tzacane nici cu 10w xx.

merci de raspunsuri
Skip ads

  • razvu77

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1995 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
dat fiind ca l am skimbat in primavara am vrut un ulei o idee mai grosut,tot mobil1, special pt a rezista la caldura verii si la solicitari(nu ca 0w40 n ar fi fost ok si vara,doar ca o precautie).probabil ca acum in sezonul rece la urmatorul skimb revin la 0w40.Daca ai batai usoare numai la rece si la cald dispar e ok
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Nu cred in acest caz sa fie uleiul de vina... suntem mai multi care folosim cu succes pe C20XE sau C20LET Castrol RS
Cand pui contactul martorul(becul rosu) din bord cel cu presiunea de ulei se aprinde? Daca da in cate secunde se stinge dupa pornirea motorului?
  • alygator2000

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Focsani
  • Masina: Astra 1995 c20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2006

  • Mesaj Privat
roBERT a scris:Nu cred in acest caz sa fie uleiul de vina... suntem mai multi care folosim cu succes pe C20XE sau C20LET Castrol RS
Cand pui contactul martorul(becul rosu) din bord cel cu presiunea de ulei se aprinde? Daca da in cate secunde se stinge dupa pornirea motorului?

...si eu am c20xe,si sincer la inceput batea doar 1 cateva minute la pornire,(foloseam castrol 5w40) acum folosesc castrol rs,dar...de cateva luni,acea bataie s'a amplificat,parca bat mai mult de 1 tachet...cred,si dimineatza becul la ulei se stinge cam dupa 4-5 sec.sa fie din cauza "liniutzelor"? si a schimbatului in 7000 ture? precizez ca motorul este neumblat in el si are 260 mii km,reali. Very Happy sper sa treaca cu bine iarna asta pt ca tocmai pt la vara e programata schimbarea axelor cu came si a supapelor si tachetilor.
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
@robert - martorul functioneaza corect. chiar acum vreo 1 luna am avut o "problema" cu el, cablul care merge la senzorul de presiune al uleiului s-a desprins din legatura de fire si freca pe planetara, drept urmare s-a decojit izolatia si facea masa cu planetara si imi tot "blink-aia" martorul in bord. am rezolvat problema, iar acum cand pun contactul se aprinde, cand porneste motorul se stinge imediat, nici o secunda nu ramane aprins.

@alygator2000 bine ca mi-ai adus aminte de un aspect: am axe cu came rapide, daca va ajuta cu ceva va pot da gradele lor.
Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
si mie mi s-a intamplat sa imi agatze planetara firul de la sonda de presiune de ulei...
in partea superioara a blocului motor in dreptul prezoaneleor centrale de strangere a chiulasei este canalul de alimentare cu ulei al chiulasei la XE/LET acolo isi are locul o supapa de sens presupun ca daca aceasta nu isi mai face treaba dureaza ceva mai mult pana cand tachetii se reincarca, oricum nu stiu daca ei ar trebui sa se descarce ma mai interesez, stii cumva daca tachetii inainte de remontare au fost "descarcati" de ulei?
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
roBERT a scris:si mie mi s-a intamplat sa imi agatze planetara firul de la sonda de presiune de ulei...
in partea superioara a blocului motor in dreptul prezoaneleor centrale de strangere a chiulasei este canalul de alimentare cu ulei al chiulasei la XE/LET acolo isi are locul o supapa de sens presupun ca daca aceasta nu isi mai face treaba dureaza ceva mai mult pana cand tachetii se reincarca, oricum nu stiu daca ei ar trebui sa se descarce ma mai interesez, stii cumva daca tachetii inainte de remontare au fost "descarcati" de ulei?


din pacate da, apoi i-am amorsat eu. daca ai putea sa faci o poza cu acea supapa as aprecia.
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
in poza este un bloc de Z20LET...
canalul de ungere este cel cu sageata verde la C20XE acolo se afla supapa cu pricina
daca as fi in locul tau in prima faza as demonta distributia/axele si as lua iar tachetii la o verificare

  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
am citit niste topicuri d-ale tale mai vechi ca ii "deblocai"

cum ii amorsai la loc? cu seringa si ulei? sau ii bagai in ulei si apasai pe bilele alea dinauntru pana intra ulei in ele? eu le-am bagat in ulei si am apasat pe ele.

pfff, la chestia cu scosu lor afara..e mai complicat, mie mi-e frica sa umblu la distributie si am nevoie de ajutor specializat.

cu toate ca....ce ar fi putut sa se intample, daca sunt NOI?
Skip ads

  • mircea hau

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
tacheti hidraulici nu trebuie sa tzacane niciodata.Daca totusi se intampla pot fi drept cauze urmatoarele :
- pompa de ulei uzata(cel mai frecvent)
- supape de sens pentru ulei stricate
-motor uzat(scapa presiunea de ulei pe la cuzineti)
- ulei inadecvat
Am citit ca folositi 0w40 mobil 1.Acesta este uleiul care a dat standardul sm/cf din 2004.Eu am vazut o singura data in magazin acest ulei la pret de 110 ron/l
Multe uleiuri din comert nu au specificatii de aditivare (aprobari api acea) corespunzatoare.
NU VA LUATI NUMAI DUPA VASCOZITATE RESP
0.5.10W 30.40.50.60 este o caracteristica mai putin importanta decat gradul de aditivare.
uleiurile pot fi:
-minerale
-semisintetice
- sintetice(tot un fel de semisintetice)
-full sintetice
daca vreti calitate trebuie ca prima obtiune in alegerea uleiului sa fie -full sintetic.
a doua obtiune trebuie sa fie clasa ,standardul,clasificarea ,aprobarile uleiului
a treia obtiune ar trebui sa fie vascozitatea
0w inseamna vascozitate la zero grade si ar trebui sa fie cam generala pentru masini cu pretentie
Scuzati stilul telegrafic,ma grabesc
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
mircea hau a scris:tacheti hidraulici nu trebuie sa tzacane niciodata.Daca totusi se intampla pot fi drept cauze urmatoarele :
- pompa de ulei uzata(cel mai frecvent)
- supape de sens pentru ulei stricate
-motor uzat(scapa presiunea de ulei pe la cuzineti)
- ulei inadecvat
Am citit ca folositi 0w40 mobil 1.Acesta este uleiul care a dat standardul sm/cf din 2004.Eu am vazut o singura data in magazin acest ulei la pret de 110 ron/l
Multe uleiuri din comert nu au specificatii de aditivare (aprobari api acea) corespunzatoare.
NU VA LUATI NUMAI DUPA VASCOZITATE RESP
0.5.10W 30.40.50.60 este o caracteristica mai putin importanta decat gradul de aditivare.
uleiurile pot fi:
-minerale
-semisintetice
- sintetice(tot un fel de semisintetice)
-full sintetice
daca vreti calitate trebuie ca prima obtiune in alegerea uleiului sa fie -full sintetic.
a doua obtiune trebuie sa fie clasa ,standardul,clasificarea ,aprobarile uleiului
a treia obtiune ar trebui sa fie vascozitatea
0w inseamna vascozitate la zero grade si ar trebui sa fie cam generala pentru masini cu pretentie
Scuzati stilul telegrafic,ma grabesc


poate imi scapa ceva. mobil1 0w40 este la 51ron/litru
din ce scrii tu acolo, mai am doua posibile cauze. pompa de ulei uzata sau supapa de sens stricata.
pot afla in vreun fel care din ele sunt uzate? in afara sa desfac motorul IAR?
  • mircea hau

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
supapa de sens -las-o balta .
Pompa de ulei este uzata oricum daca ai facut motorul ,dar se poate verifica daca este in parametri punand in locul monocontactului de ulei un manometru si citind presiunea la ralanti si in sarcina(turatie)
eu cred ca de vina este uleiul.
eu am in fata oferta de mobil 1 de la un distribuitor
destul de mare ,nici nu are in oferta uleiul la care ma refeream (110lei/l)
Ieri a fost la mine cineva cu un ford facuse schimbul de ulei acum 3.000 km Mergea motorul foarte frumos dar spunea el ca ai mai pilpaia becul de la ulei cu motorul cald si la ralanti(motor 200k)
A vrut un ulei mai gros (asa ai spusese un ,,mecanic,,I-am facut placerea, a venit pe benzina si a plecat ,,diesel,, zgomot la tacheti-taraful din clejani.
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
mircea hau a scris:supapa de sens -las-o balta .
Pompa de ulei este uzata oricum daca ai facut motorul ,dar se poate verifica daca este in parametri punand in locul monocontactului de ulei un manometru si citind presiunea la ralanti si in sarcina(turatie)
eu cred ca de vina este uleiul.
eu am in fata oferta de mobil 1 de la un distribuitor
destul de mare ,nici nu are in oferta uleiul la care ma refeream (110lei/l)
Ieri a fost la mine cineva cu un ford facuse schimbul de ulei acum 3.000 km Mergea motorul foarte frumos dar spunea el ca ai mai pilpaia becul de la ulei cu motorul cald si la ralanti(motor 200k)
A vrut un ulei mai gros (asa ai spusese un ,,mecanic,,I-am facut placerea, a venit pe benzina si a plecat ,,diesel,, zgomot la tacheti-taraful din clejani.


deci pana la urma cum sta treaba cu uleiu. spune-mi ce ulei sa bag...imi face cu ochiul noul mobil1 rally 5w50, ori din noua gama castrol edge sport 0w40.
DAR, pana la urma nu mi-a raspuns nimeni. daca pompa e uzata si nu mai face presiune, nu fac mai mult rau daca bag un ulei mai subtire?

si REVIN la ideea mea, NU mi se pare normal sa bata tachetii cu castrol RS.

la orce service pot masura presiunea uleiului cu manomentru? am mai fost la un mecanic la un service, si a zis ca nu se poate masura presiuna uleiului.

multumesc de raspunsuri
  • mircea hau

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
castrol edge sport 0w40 este ulei ff bun .Se poate masura presiunea pe care o trimite pompa de ulei
in circuitul de undere,cu manometrul montat la monocontactul de ulei(defapt asta face acesta, inchide un circuit la o anumita presiune
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
mai mult ca sigur ai si senzor de presiune...verifica senzorul de la ulei daca are 3pini atunci ii sigur, doar iti trebuie un ceas de presiune.
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
AdamOpel a scris:mai mult ca sigur ai si senzor de presiune...verifica senzorul de la ulei daca are 3pini atunci ii sigur, doar iti trebuie un ceas de presiune.


din senzor catre bord pleaca doar doua fire, de asta sunt sigur. o sa verific cati pini are senzorul. mersi mult
  • razvu77

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1995 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
cel mai bine cumperi un kit de ceasuri+sonde care se aplica pe stalp la interior, dau f bine si sant utile,de preferat 2, presiune ulei si temperatura ulei mi se pare ca vin pe aceeasi sonda care se aplica exact langa filtrul de ulei ai un surub cu cap de 19 sau 22 acolo special pt asa ceva.Gasesti cam la orice firma de tuning pe ce culori vrei.De fabrica nu cred ca exista sonda de presiune pt afisare, doar nivel ulei si becul din bord la contact.Cam 50 euraci+montaj ar trebui sa rezolve prbl
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR