Lutzu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2004 Z13 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2007
- Mesaj Privat
Buna,
cu ajutorul schemei date mai sus am reusit sa gasesc valva la motorul Z 13 DT. Nu prea e loc de manevra, si pentru a umbla la valva trebuie demontate anumite elemente. In mufa nu am gasit decat pinul 1 si 5 restul pinilor nu exista.
Inainte de a o demonta as vrea sa masor. Tensiunea de 7,4 V trebuie sa fie cu contactul pus sau fara? Se masoara in mufa de pe EGR sau in mufa de pe fir care duce la EGR?
Cand alimentez la 12 V pot sa--mi dau seama daca pistonasul lucreaza fara sa dau valva jos?
Multumesc mult!
cu ajutorul schemei date mai sus am reusit sa gasesc valva la motorul Z 13 DT. Nu prea e loc de manevra, si pentru a umbla la valva trebuie demontate anumite elemente. In mufa nu am gasit decat pinul 1 si 5 restul pinilor nu exista.
Inainte de a o demonta as vrea sa masor. Tensiunea de 7,4 V trebuie sa fie cu contactul pus sau fara? Se masoara in mufa de pe EGR sau in mufa de pe fir care duce la EGR?
Cand alimentez la 12 V pot sa--mi dau seama daca pistonasul lucreaza fara sa dau valva jos?
Multumesc mult!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Lutzu vad ca esti bagacios asa ca avem ce discuta .
Se poate face o diagnoza la ea, cea mai buna este cu opelscanner ca ala face grafice de unde te prinzi mai usor, op-com da valori dar trebuie sa fii superversat sa le interpretezi. Eu merg in paralel cu amindoua ca altfel nu pot trage o cocluzie clara.
Mai bine completeaza in PROFIL locatia poate te indrum.
Daca vrei sa o cureti TU si nu altul te ajut step by step. Pozitia este timpita dar se poate !
Te ajut cu o singura conditie : sa faci poze si un mic tutorial (te ajut si aici) inspiratiie si sfaturi de curatare gasesti la Tutoriale si Cum sa...?
Tensiunea de 7,4 V trebuie sa fie cu contactul pus sau fara?
Parca era 7,4ohmi ! Ne referim la rezistenta bobinajului !
Se poate face o diagnoza la ea, cea mai buna este cu opelscanner ca ala face grafice de unde te prinzi mai usor, op-com da valori dar trebuie sa fii superversat sa le interpretezi. Eu merg in paralel cu amindoua ca altfel nu pot trage o cocluzie clara.
Mai bine completeaza in PROFIL locatia poate te indrum.
Daca vrei sa o cureti TU si nu altul te ajut step by step. Pozitia este timpita dar se poate !
Te ajut cu o singura conditie : sa faci poze si un mic tutorial (te ajut si aici) inspiratiie si sfaturi de curatare gasesti la Tutoriale si Cum sa...?
Lutzu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2004 Z13 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2007
- Mesaj Privat
Sper ca nu am fost prea bagacios astfel incat sa deranjez. In general i-mi place sa ma amestec pe la masina desi cateodata vad ca ma depasesc unele lucruri dar pe care as fi foarte bucuros sa le invat. Despre diagnosticarea de care ai spus mai sus nu am nici cea mai vaga idee.
NU am fost atent si am ramas cu volti si la valoarea de 12 si la cea de 7.4. Acum am inteles stiu unde trebuie sa masor. As vrea sa incerc(EU ca daca nu mergeam la opel si nu mai scriam aici curatarea valvei deoarece simt ca ceva s-a schimbat la motor,relantiul nu mai merge asa rotund si in plus parca ezita um pic la accelerari. De vreo 2 ori am avut si beculetul galben cu evacuarea aprins in bord. Acum la relantiu simt cum se misca un pic masina de la motor doar cand e cald si relantiul scade pe la 650 rpm(la inceput parca nu scadea asa tare) pe cand inainte era ca un benzinar nu simteai nimic in masina si relantiul parca era pe la 800. (motorina am incercat din mai multe locuri+ solutie de curatat injectoare +filtru schimbat dar la fel)
AdevaruL e ca astazi cand am vazut pozitionarea m-am cam descurajat dar daca nu e foarte complicat as face cu cea mai mare placere un tutorial care ar putea ajuta si pe altii.
NU am fost atent si am ramas cu volti si la valoarea de 12 si la cea de 7.4. Acum am inteles stiu unde trebuie sa masor. As vrea sa incerc(EU ca daca nu mergeam la opel si nu mai scriam aici curatarea valvei deoarece simt ca ceva s-a schimbat la motor,relantiul nu mai merge asa rotund si in plus parca ezita um pic la accelerari. De vreo 2 ori am avut si beculetul galben cu evacuarea aprins in bord. Acum la relantiu simt cum se misca un pic masina de la motor doar cand e cald si relantiul scade pe la 650 rpm(la inceput parca nu scadea asa tare) pe cand inainte era ca un benzinar nu simteai nimic in masina si relantiul parca era pe la 800. (motorina am incercat din mai multe locuri+ solutie de curatat injectoare +filtru schimbat dar la fel)
AdevaruL e ca astazi cand am vazut pozitionarea m-am cam descurajat dar daca nu e foarte complicat as face cu cea mai mare placere un tutorial care ar putea ajuta si pe altii.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cind am spus bagacios ma refeream la bagat mina la masina.
Mergi simbata la Intalnire ClubOpel Sibiu omul tau este roscooter . Te va ajuta cu sfaturi si altele ( ), il contactezi pe privat azi, ii spui ca eu te-am trimis la el. Baietii fac si diagnoza la intilniri dar nu mai stiu in ce stadiu sunt.
Mergi simbata la Intalnire ClubOpel Sibiu omul tau este roscooter . Te va ajuta cu sfaturi si altele ( ), il contactezi pe privat azi, ii spui ca eu te-am trimis la el. Baietii fac si diagnoza la intilniri dar nu mai stiu in ce stadiu sunt.
nolo
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2008
- Mesaj Privat
byly
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salut corsari! Am o mica problema,se aprinde martorul din bord masina cu cheia numai cand merg prin oras iar in momentul in care merg in afara nu se mai aprinde dar bineinteles dupa ce o opresc.Am mers la un service si m-i s-a zis ca valva egr imi creeaza probleme [masina in timp ce becul sta aprins nu prezinta nici o simtoma],am sters eroarea si dupa un timp de mers in oras iar a aparut.Mecanicii spun ca nu se poate curata decat sa-l schimb pe cand la voi aici pe forum citesc ca se poate curata.Imi poate spune cineva daca se curata,cum,si unde se afla la corsa.Va multumesc
- ZouZou
- ***
- 715 mesaje
- din 28 Sep 2007
- Corsa 2004 Z13DT
- Bucuresti
ZouZou
- Mesaje scrise: 715
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salut, si eu am aceeaşi problema. Am fost la tester dar băieţii nu prea erau siguri, mi.au spus la fel ca tie, am vorbit cu maiandrei si merg sa mai fac o Diagnoza completă şi poate mă ajută să o şi curat. Am încercat si eu dar după ce am dat filtrul de motorină jos si alte câteva chestii am renunţat. Mi.am cumpărat garnituri 2 de la erebus cu 20ron ştiu că trebuiesc schimbate. Mai da şi tu informaţii despre rezolvare. Baftă!
byly
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2008
- Mesaj Privat
Stiu cam unde e pozitionat dar in acea parte a motorului se afla mai multe chestii.O schema ,ceva de unde pot face rost pt acest tip de motor sa pot vedea exact unde e ca sa nu demontez altceva .Tin sa va anunt ca eu am pus masina pe testar de trei ori si aceeasi eroare o dadea.Sunt sigur ca ea e defecta si trebuie curatata.Va multumesc.
byly
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2008
- Mesaj Privat
Eu sunt din tecuci de galati,servisurile sunt la pamant mecanicii vai de mama lor magazinele din tecuci ca vai de ele daca dai comanda de o piesa iti ia si te incarca de nu-i adevarat asa ca va rog datimi si mie un sfat. De unde pot cumpara cele garnituri pt valva egr de pe net ca de schimbat si de curatat vad eu ce o sa fac ca doar tot de om sunt facute.Va multumesc.
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
byly
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2008
- Mesaj Privat
- kalu
- **
- 438 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Corsa 2004 z13dt
- Bucuresti
kalu
- Mesaje scrise: 438
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
moshwu90
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2008
- Mesaj Privat
- kalu
- **
- 438 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Corsa 2004 z13dt
- Bucuresti
kalu
- Mesaje scrise: 438
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
- SorinXP
- ***
- 595 mesaje
- din 27 Aug 2007
- Astra 2006 z19dt
- Bucuresti
SorinXP
- Mesaje scrise: 595
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2007
- Mesaj Privat
moshwu90
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2008
- Mesaj Privat
am fost la service si au zis ca a fost blocat! acum l`au deblocat si curatat! acum nu se mai aprinde nici martorul cu cheita din bord...porneste si mai bine \/ da EGR-ul este acolo langa filtru de motorina si acesta trebuie demontat pt a avea acces! sper sa va puteti rezolva si voi problemele! o zi buna
mariusdej
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2008
- Mesaj Privat
Salut, am si eu aceasi problema cu valva EGR (cel putin asa spun cei de la reprezntanta cluj).
La inceput se tot apindea beculetul, apoi se stingea (nu am dat atentie), pe urma a inceput sa stea tot tompul aprins, la inceput am crezut ca e problema cu debitmetrul de aer. In cele din urma am fost la tester si mi-au zis ca supapa EGR blocata si tensiune mare pe debitmetru. Am mers acasa si ma-m uitat la EGR, l-am desfacut si am constatat ca surubul de la jos (de la falnsa) era slabit, dupa ce am luat motorasul jos, am vazut ca pe o parte avea o urma negra (deci sufla), l-am pus inapoi sus si a mers o zi fara probleme. A doua zi dimineata fara ca sa mai umble cineva o masina mi-a ramas aprins becul de la sonda lamda. Am mai facut o diagnoza si mi-au zis aceeasi problema. Acum nu imi ramane becul avertizor motor aprins ca imi ramane cel de la sonda lambda, e calr ca e o problema de aer pe undeva (de gaze).
Motorul scoate si fum si a crescut consumul semnificativ.
Daca poate cineva sa imi spuna cum sa curat supapa EGR, sa mai incerv si asta, daca nu, se pare ca nu mai am nici o sansa decat sa desfintez complet EGR si sa bg gazele toate pe turbina.
Ms mult de ajutor!
La inceput se tot apindea beculetul, apoi se stingea (nu am dat atentie), pe urma a inceput sa stea tot tompul aprins, la inceput am crezut ca e problema cu debitmetrul de aer. In cele din urma am fost la tester si mi-au zis ca supapa EGR blocata si tensiune mare pe debitmetru. Am mers acasa si ma-m uitat la EGR, l-am desfacut si am constatat ca surubul de la jos (de la falnsa) era slabit, dupa ce am luat motorasul jos, am vazut ca pe o parte avea o urma negra (deci sufla), l-am pus inapoi sus si a mers o zi fara probleme. A doua zi dimineata fara ca sa mai umble cineva o masina mi-a ramas aprins becul de la sonda lamda. Am mai facut o diagnoza si mi-au zis aceeasi problema. Acum nu imi ramane becul avertizor motor aprins ca imi ramane cel de la sonda lambda, e calr ca e o problema de aer pe undeva (de gaze).
Motorul scoate si fum si a crescut consumul semnificativ.
Daca poate cineva sa imi spuna cum sa curat supapa EGR, sa mai incerv si asta, daca nu, se pare ca nu mai am nici o sansa decat sa desfintez complet EGR si sa bg gazele toate pe turbina.
Ms mult de ajutor!