yuda
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2009
- Mesaj Privat
salutare corsari...am si eu o corsa c 1.3 cdti 2004....170mii km.Vam tot auzit pe toti de curatat EGR!mentionez ca am masina de 3 ani si niciodata nu am curatat EGR-ul dar masina merge perfect fata de altele cu ,care am mers...dar azi ca am avut timp mam apucat de masina ...si am dat jos EGR-ul + galeria de admisie.E de aici au inceput problemele..am gasit la EGR.pistonasul blocat..am apasat eu cu degetul pe el dar nik..pana la urma lam deblocat punand putina benzina ne avand spray..treaba buna pana aici.Dupa ce lam curatat bn lam asamblat..si mam apucat de galerie....am curatato bn bn cu benzina si motorina si hai sa le montam pe masina !App am schimbat si filtru de aer+motorina .dupa ce leam montat pe toate la locul lor....HAI LA PROBA....mai rau am stricato ...1-masina scoate un fum negru de nu te mai vad in oglinda retrovizoare..2 masina nu mai trage bine...3- pe la 1700 de turatii daca o calci mai tare da in ,nas...4-pornirea f grea 5-pana in 100km p ora zici ca am doua remorci dupa mine....CINE STIE CE POATE AVEA?va rog mult un raspuns......
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
salut ... pot fi mai multe, in principiu cred ca nu ai pus perfect la loc tubulatura si trage aer fals. Dupa o curatare de EGR e normal intr-un fel sa scoata fum ... dar el trebuie sa dispara dupa 20-30km parcursi. Esti sigur ca in momentul curatarii nu ai scapat calamina = jeg in admisie? Am patit la o fiesta sa cada calamina in admisie si sa blocheze o supapa complet de ziceai ca e de metal mizeria. A fost deranj mare. Ai acces la un tester ceva? Poate s-a stocat vreo eroare si ne aduce mai aproape de problema.
yuda
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2009
- Mesaj Privat
- ionut4683
- **
- 230 mesaje
- din 04 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Bacau
ionut4683
- Mesaje scrise: 230
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2008
- Mesaj Privat
mai stii:) ciocan, aparat de sudura, flex, masina de gaurit...si poate o facem sa se potriveasca ) daca nu punem pe capota
http://www.youtube.com/watch?v=mR0Km-_FODs
http://www.youtube.com/watch?v=mR0Km-_FODs
- exxtasy_bebe
- *
- 20 mesaje
- din 19 Jan 2010
- Corsa 2004 Z13DT
- Dolj
exxtasy_bebe
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut.
e posibil sa iti porneasca greu masina din cauza EGR-ului ? trebuie sa precizez ca in ultimul timp mi-a crescut sensibil consumul si mi se aprinde si martorul check engine in bord. becul nu ramane aprins dar licare din cand in cand. la o verificare cu OP-COM mi-a dat EGR blocat dar nu ramane blocat tot timpul. masina porneste la prima cheie dar greu de tot. motorul e tot un Z13DT pe o corsa din 2004.
multumesc.
e posibil sa iti porneasca greu masina din cauza EGR-ului ? trebuie sa precizez ca in ultimul timp mi-a crescut sensibil consumul si mi se aprinde si martorul check engine in bord. becul nu ramane aprins dar licare din cand in cand. la o verificare cu OP-COM mi-a dat EGR blocat dar nu ramane blocat tot timpul. masina porneste la prima cheie dar greu de tot. motorul e tot un Z13DT pe o corsa din 2004.
multumesc.
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
cobraro22
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2010
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- exxtasy_bebe
- *
- 20 mesaje
- din 19 Jan 2010
- Corsa 2004 Z13DT
- Dolj
exxtasy_bebe
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2010
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,542 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,542
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
exxtasy_bebe a scris:
pãi și consumul ? 1 sau 2 l/% se cunosc. nu ?
bazare a scris:se copie dumpul din calculator se modifica si se scrie inapoi. La ce probleme te referi? Dupa inchiderea EGR-ului o sa ai probleme de constiinta ca poluezi mai mult mediul inconjurator, dar motorul iti va multumi ca merge cu aer curat.
pãi și consumul ? 1 sau 2 l/% se cunosc. nu ?
Valva EGR este pentru reintroducerea in admisie a unei cantitati de gaze arse din evacuare considerate arse incomplet, in acest fel scade cantitatea de noxe poluante eliberate in atmosfera.
Incearca sa te edifici despre rolul si functionarea valvei EGR.
Valva EGR – Rol, functionare si dezavantaje
Ca ºi motoarele pe benzinã, motoarele diesel sunt supuse unor norme de depoluare foarte severe. Emisiile poluante ale acestor motoare sunt în principal urmãtoarele:
• Oxidul de azot (NOx)
• Monoxidul de carbon(CO)
• Particulele solide.
Mijloacele utilizate pentru gestionarea poluãrii sunt similare celor de la motoarele pe benzinã, dar strategiile de comandã sunt diferite.
Oxizii de azot (NOx)
Oxizii de azot (NOx) sunt poluanþi care provin dintr-o ardere la temperatura ridicatã. Aceastã creºtere de temperaturã poate fi consecinþa mai multor fenomene:
• Un exces de aer
• Un reglaj de avans aproximativ
• O presiune de supraalimentare foarte importantã
• Un raport volumetric greºit.
Douã mijloace permit diminuarea conþinutului de NOx din gazele de eºapament:
• Calculatorul optimizeazã punctul de avans în funcþie de sarcinã ºi de regimul motor.
• Sistemul E.G.R. (Reciclarea Gazelor de Eºapament) coboarã temperatura de ardere prin înlocuirea excedentului de oxigen cu gazele de eºapament (gaze inerte).
Principiul de funcþionare al EGR-ului
E.G.R.-ul permite diminuarea emisiilor de NOx recirculând gazele de eºapament prin admisie pentru a scãdea temperatura de ardere (gazele de eºapament iau locul oxigenului).
Calculatorul piloteazã o electrovanã în mase secvenþiale. Cu cât vana este comandatã mai mult, cu atât depresiunea creatã de pompa cu vid se aplicã vanei EGR ºi o deschide. Cu cât vana se deschide, cu atât rata de recirculare este mai importantã.
Sinoptica EGR-ului
Gestionarea electronicã permite obþinerea unei rate de recirculare variabilã care poate fi cartografiatã în funcþie de mai mulþi parametri. În anumite cazuri, va fi posibilã buclarea sistemului controlând poziþia realã a vanei EGR.
În cazul gestionãrii electronice a vanei E.G.R, anumite informaþii sunt esenþiale pentru calculator:
Sarcina:
Informeazã calculatorul de cererea de sarcinã determinând comandarea E.G.R.-ului numai la sarcini joase ºi interzice comanda vanei în deceleraþie (se evitã emisiile de fum).
Viteza vehiculului:
Informeazã calculatorul despre viteza vehiculului pentru strategia E.G.R-ului; de exemplu dacã viteza vehiculului este nulã ºi pedala acceleraþie ridicatã sau viteza motorului la relanti, atunci E.G.R se va dezactiva; când viteza devine mai mare de 40km/h E.G.R. este din nou activatã; aceasta pentru a evita ancrasarea supapelor.
Regimul motor:
La fel ca ºi la informaþia vitezã vehicul, utilã la strategia de comandã a vanei E.G.R.; în majoritatea cazurilor E.G.R.-ul nu mai este comandat peste 3000tr/min ºi sub un regim de minim 800 tr/min pentru a evita calarea motorului.
Temperaturile apei, aerului ºi motorinei:
Aceste informaþii servesc la strategia de comandã a E.G.R.-ului; de exemplu dacã temperatura apei de rãcire este prea micã se limiteazã rata de gaz reciclat, altfel s-ar limita creºterea temperaturii motorului; în plus la rece existã mai puþin NOx.
Presiunea atmosfericã:
Informeazã asupra altitudinii pentru activarea vanei; cu creºterea altitudinii oxigenul se rarefiazã, temperatura de ardere scade, deci nu mi este utilã comandarea vanei.
Poziþia vanei:
La vanele E.G.R. electrice, poziþia vanei este controlatã printr-un captor de tip potenþiometru care este integrat în aceasta. Acesta informeazã calculatorul de poziþia exactã a vanei, calculatorul determinând deschiderea realã precum ºi funcþionarea vanei. În caz de defectare a acestui captor vana nu mai poate fi comandatã.
Debitmetrul de aer:
Este util la funcþionarea în buclã E.G.R. / DEBIMETRE D’AIR :
1 - Calculatorul defineºte debitul de aer necesar bunei funcþionãri a motorului.
2 - Calculatorul comparã acest debit de aer necesar cu debitul de aer admis ºi mãsurat prin debitmetru. Se poate determina ºi cantitatea de gaze de eºapament care poate fi reciclat fãrã sã influenþeze performanþele motorului.
3 – Se controleazã raportul de deschidere a vanei cu debitmetrul (dacã existã prea mult gaz reciclat, debitul de aer consumat va scãdea).
Vana EGR cu comandã pneumaticã.
Supapa permite trecerea gazului de eºapament cãtre colectorul de admisie proporþional cu deplasarea membranei. Poziþia membranei depinde de echilibrul realizat între efortul datorat arcului ºi efortul datorat depresiunii.
Vana EGR cu comandã electricã.
Electrovana EGR este comandatã printr-un semnal secvenþial de cãtre calculator care permite modularea deschiderii acesteia. Poziþia exactã este controlatã printr-un potenþiometru integrat.
Efecte negaive in urma functionarii EGR-ului:
Nu de putine ori, la curatirea galeriei de admisie a motoarelor diesel dotate cu EGR, se constata depuneri masive de funingine intarita pe peretii acesteia (in special la motoarele cu rulaj mai mare de 80000 km).
Aceasta se datoreaza in special principiului de functionare al EGR-ului care introduce practic un procent de gaze de esapament nefiltrate in galeria de admisie.
Unul din scopurile (efectele) secundare, relativ ascuns de producatori, pe langa rolul de reducere a poluarii este scaderea consumului de combustibil Insa in timp este diminuata totodata performanta motorului datorita depunerilor reziduale in galeria de admisie, mai ales la motoarele cu uzura mare a axului turbinei, care genereaza pierderi de ulei in sistemul de admisie. Acestea, datorita temperaturii relativ ridicate si in contact cu gazele de esapament se transforma intr-un strat de funingine solida care ingruneaza si altereaza admisia aerului in motor.
Recomandari
Pentru evitarea acestor inconveniente se recomanda curatirea periodica a circuitului de admisie turbo-intercooler-EGR-colector admisie, prin pulverizarea de aditivi de curatire conform fisei tehnice a produsului si totodata curatirea manuala a galeriei de admisie cu solutii dedicate in acest sens.
- corsablue
- ****
- 2,542 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,542
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
Bazare spune.ne si nouã, cine face operaþiunea asta, ai auzit sau vãzut pe cineva care a fãcut dezactivarea la motorul asta? Cum se comportã? Mie mi se pare ca egr la 1.3 e cam atipic. M-ar tenta sa încerc asta dar sa pot si reveni daca nu îmi place. Doar partea de soft ca partea tehnicã o rezolv singur (asta daca trebuie blocat cu garniturã oarbã sau ceva de genul asta). Hai sa detaliem puþin la concret! Mulþumesc!
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
Salut operatiunea se face doar din soft ... nu trebuie sa blindezi nimic. EGR-ul ramane inchis si asta e. Pana acum sunt printre putinii care stiu cum se dezactiveaza din soft fara sa dea erori in bord. Exista oricand varianta sa te intorci la softul de fabrica... si pentru ca nu e necesara blocarea fizica, revenirea se face pe loc daca nu este clientul multumit. La intrebarea cine a vazut si facut am raspuns deja ... EU
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Daca EGR este blocat deschis, dezactivarea din software este egala cu 0. Trebuie instalat blind (placuta obturatoare).
Daca vedeti un Z13DT cu fum negru dupa el, ganditi-va in primul rand la EGR blocat deschis.
Dupa dezactivarea EGR, motorul nu va mai indeplini norma de poluare Euro4.
La Corsa-C Z13DT se poate dezactiva EGR printr-un simplu update de soft, la orice reprezentanta sau posesor de Opel Tech2.
Chiar si fara Tech2, nu se face nicio modificare. E un simplu copy-paste. Se inlocuieste versiunea normala cu cea de Turcia.
Daca vedeti un Z13DT cu fum negru dupa el, ganditi-va in primul rand la EGR blocat deschis.
Dupa dezactivarea EGR, motorul nu va mai indeplini norma de poluare Euro4.
La Corsa-C Z13DT se poate dezactiva EGR printr-un simplu update de soft, la orice reprezentanta sau posesor de Opel Tech2.
Chiar si fara Tech2, nu se face nicio modificare. E un simplu copy-paste. Se inlocuieste versiunea normala cu cea de Turcia.
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat