Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • clau

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Da, eu am patit-o cu furtunul sectionat Smile trebuia doar sa ridic capota ca sa vad nebunia. Asa lucra RAR-ul pe la noi.
Noroc ca a fost doar un furtun... din alea se mai gasesc si nu trebuie mers la reprezentanta. Cred ca senzorul de la capatul furtunului face ceva analiza a gazelor de esapament. Verifica zona deasupra curelei de transmisie. E acest furtun in forma de U si un senzor cu 2 fire electrice. Verifica si contactele de la papucul senzorului, eventual curata-le cu ceva.
Daca nu... viziteaza-i pe nenicii de la service.
Skip ads

  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Eu am pus numai 99+ de la Petrom de aprox.2 ani .In continuu
M-a mancat in c*r sa pun de la Rompetrol si sa dau si 40.000/l vreo juma de rezervor .
De atunci nu mai scap de Check Engine. Vreau sa ajung cu un litru pe fund , pana clipeste intermitent becul la benzina si apoi sa bag de vreun milion iar 99+ .

App cati litri mai ai cand clipeste becul la benzina ?
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
In principiu in jur de 6 litri, sau autonomie de maxim 50 de km.
  • atleturoman

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 1.6i C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2006

  • Mesaj Privat
eu de cand am masina..si sunt vreo 2 an jumate mi s-a aprins beculetzul decat de 2 ori...odata cand eram pe autostrada la 170 km/h si nu sa mai stins decat cand am oprit motorul asta dupa vreo ora...si a doua oara..cand intro-o dimineatza odata cu pornirea a ramas si beculetzul aprins...am oprit motorul lam pornit din nou si beculetzul sa stins...pana aici nici o problema...pana am citit si am aflat k daca se strica lambda creste consulmul...despre consum pot spune k sa cam marit ..aveam 6% mediu...iar acum cu un plin 50 l am fost pana la mare si inapoi...si la 600 de km eram pe rosu...calculat asa vine cam 8-8si ceva % ceea ce nu prea e bine...concluzia mea e cum mai pot verifica daca chiar sa stricat lambda??
Skip ads

  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
La masina mea se intampla niste fenomene paranormale .
sa incep : acu' 1 luna dupa ce am alimentat la Rompetrol s-a aprins check engine . Nu alimentasem niciodata decat cu Premium 99+ .
Astfel masina mergea prost la relanti , becul statea aprins o zi si cealalta se stingea .
Simptomele sunt urmatoarele :
- detonatii in toba la relanti .
- o mica oscilatie la relanti
- pe loc daca-i dau sprit cand pica turometrul in decelerare si apas brusc iar acceleratia se inneaca putin dupa care isi revine si urca in ture .

De atunci am facut vreo 6 plinuri de la OMV si Mol cu benzina competenta si tot ce am observat a fost ca becul se aprindea la cateva ore si se stingea vreo juma de zi .
Precizez : becul se aprinde numai la mersul la relanti , nu si in ture .
Am facut cateva mii de km , am forjat masina la 200 in ideea ca am un gunoi si degeaba .

In sfarsit , oeri ma hotarasc sa ma duc la un mecanic si s-o luam pe bajbaite . M-am docuemntat pe forum de valva EGR , de clapeta de acceleratie s.a.
Initial; am desfacut clapeta de acceleratie , am curatat-o ..dar era curata. Nici urma de murdarie .
Am scos admisia care era luna . nici macar ulei sau altceva .
Am cautat EGR si nu l-am gasit ( asta mi-a zis ca am debitmetru si ca bnu-i cazul de EGR ) .
Am scos debitmetrul masina mergea la fel .
Am scos o bujie si era noua si curata .
Ne-am dat cu presupusul ca ar fi vreo bobina de inductie ( eu am o chestie cu un gel care tine loc de fise si are 4 bobine pe piston ) . Bineanteles ca ne-am uitat ca magarii la poarta noua ca aia nu se poate verifica .

Am curatat tot ce am gasit , ia-m injurat pe astia ca au pus electronica multa si am dat cheie ....minune ! S-a stins becul .
plec cu masina si mi se aprinde iar becul checj engine in tandem cu ala de ESP sau TC ...Inexplicabil in conditiile in care n-a umblat nimeni la el . Mai pe aseara s-au stins amandoua si masina merge ok ...

Nu mai inteleg ! Va rog ajutati-ma . Sau dati-mi numarul unui mecanic de Opel priceput la chestiile astea care sa aiba si tester pt ca far orice numai sa nu ajung la reprezentanta !
Sau sati-va si voi cu parerea ca am vazut ca-s oameni priceputi .

ce legatura au cele doua becuri daca la Tc nu s-a umblat ? Adica incerc sa gasesc o legatura pt a-mi da seama de simptomele intiale .
deasemenea ce poate avea masina in conditiile in care in ture nu are nici o problema ?
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Din cate am auzit la NRG Service sunt electricieni auto foarte priceputi, eu am avut probleme cu electromotorul si le-am rezolvat acolo, la recomandarea unui cunoscut. Daca e sa mergi acolo intreaba de domnul Iancu, e un bun electrician auto.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Pentru curatul valvei EGR gasesti aici
Field Remedy 1421 -Cleaning EGR EGR-ports.mdi (Z14XE| Z16XE| Z16SE,Z14XE| Z18XE,Z16SE,Z16XE| Y16XE,Z16XE)

Citeste codul de eroare (orice interfata OBD-II) si mai vedem.

Ar mai fi o chestie de verificat:
Complaint: Engine warning light illuminates. Engine jerking. Engine poor idling.
Cause: Damaged wiring harness of air mass meter caused by marten bite.
Production: As of autumn 2002 all vehicles are equipped with modified protection caps at the connector air mass meter and insulation of wiring harness with ribbed plastic tube.

  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
@chiciuc - Ma pune sa semnez in yahoo linkul care mi l-ai dat tu .
Pe de alta parte am mai ajuns o data cu masina la tester dar nu mi-a gasit nimic pt ca becul-rile erau stinse .
Ciudata problema... Sad
Skip ads

  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
bertone a scris:
Am cautat EGR si nu l-am gasit ( asta mi-a zis ca am debitmetru si ca bnu-i cazul de EGR ) .
Am scos debitmetrul masina mergea la fel .

O prima observatie-se pare intr-adevar ca motorul asta nu are EGR-dar asta n-are legatura cu faptul ca are sau nu debitmetru.
Iar cu debitmetrul-l-ai scos si mergea masina la fel?Nu cred ca e normal, daca debitmetrul e bun ar fi trebuit sa mearga mai prost...
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Ingineru - Mecanicul meu are specializari pe renault - Dacia - Daewoo .
Si mi-a zis ca din proprie experienta la Megane de ex. , exista ori EGR ori debitmetru .
Treaba este ca am cautat cu el in functie de indicatiile de pe forum , atat pe admisie cat si pe evacuare si n-am gasit EGR-ul .

Deasemenea din ce am inteles tot de pe forum , testarea debitmetrului se face cu motorul pornit .
Astfel , am scos mufa si motorul mergea la fel de prost . Colegii de forum intr-un topic ziceau ca daca motorul merge la fel inseamna ca debitmetrul este bun , daca merge bine fara el inseamna ca e prost .
Gresesc ?
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Toata generatia dinnainte de Z18XE (adica X18XE, X18XE1) precum si X20XEV de exemplu aveau si debitmetru si valva EGR. La Renault de exemplu motorul F3R 750/751 (2,0l 8V) de pe Megane 1 n-are nici debitmetru (are MAP) nici EGR. Asa ca vezi ca nici la Renault nu e o regula.
In alta ordine de idei, cred ca problema la tine este din ECU in sensul ca exista informatie corupta in memorie (am mai auzit cazuri), si o rescriere a softului (eventual un firmware upgrade daca exista) ar fi o solutie.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
@Ingineru
Fii atent faza ce mi-a facut :

Dupa ce am aflat de la tine ca fara debiotmetru daca merge la fel inseamna ca are o problema m-am dus la masina .
Am scos debitmetrul si masina mergea putin mai bine , aproape insesizabil . de ce zic asta ? Pt ca detonatiile in toba erau putin mai rare , nu cu mult insa daca erai f. atent ....
Dupa ce am scos debitmetrul , am observat ca pe langa eroarea check engine mi s-a aprins si eroarea TC / ESP ( adica s-a aprins becul ) .
Dupa un timp ( vreo cateva ore ) eroarea asta isi revine . Dar daca scot debitmetrul apare iar Laughing

Cat despre informatii corupte in memoria ECU ....la Windows e permis dar la masina ??
Skip ads

  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Weekendul trecut am patit si eu ceva similar. Nu dau detalii ca ma fac de ris.. Laughing
TC-ul se aprinde in czaul unei erori data de "throttle valve body" (corpul clapetei de acceleratie; ala pe care zici ca l-ai curatat)
Concomitent, motorul intra in unul din regimurile de "emergency" cu grade de la 1 la 4. Eu intrasem in 2. In 4 motorul nu mai porneste. (daca sapi adinc prin TIS o sa gasesti asta)
La mine nu se aprinde NICI un martor daca scot mufa debitmetrului si motorul isi modifica doar raspunsul la acceleratie (e mai nervos...)

Repet, eu cred ca e o eroare data de clapeta de acceleratie (e posibil ca motorasul pas cu pas sa fie busit ceea ce e destul de grav; piesa pe original costa 23 milioane iar pe producator Pierburg 18...- roaga-te sa nu fie asta)

RECOMAND CU CEA MAI MARE CALDURA DANDON.
Ei mi-au rezolvat problema fara sa fiu nevoit sa dau milioanele de care pomeneam mai sus...
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Pai m-am gandit si eu de clapeta de acceleratie dar ce legatura are cu check engine ? si de ce nu merge prost si in ture .
are vreo legatura clpeta cu faptul ca am prima parte din pedala moarta?

clapeta era anul trecut 20 la GP .Au bajbait la intreruperea aia la decelerare de care am spus mai sus .

Dar cum ai rezolvat sa nu dai baniia stia la Dandon ? Adica e clar ca daca clapeta e terminata n-ai ce sa-i mai faci
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Am fost la tester si mi-au zis asa :
- bujii
- fise
-debitmetru

Nu prea am incredere . Ce parere aveti ?
Ma costa vreo 1000 ron minunatia asta
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Cum si-au dat ei seama ca sunt bujiile proaste? le-au scos sau le-ai zis tu ca nu le-ai schimbat demult? Iar cu fisele la fel: care fise? ca tu ar trebui sa ai coil assembly din ala cu bobinele deasupra bujiilor, nici macar nu ai fise pt. bujii...
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
FISE???
ce fise??
la z18xe e modul de aprindere , bloc compact cu bobinele si fisele si se indeasa peste bujii..
CITEZ din Etzold: "Modulele de aprindere se afla chiar deasupra bujiilor. Acestea contin cite o bobina de inductie pt fiecare cilindru si un etaj final de aprindere, FISELE DE BUJII FIIND INEXISTENTE"

Deci daca in ture e ok si nu ai "intreruperi" sau "intirzieri" e de la clapeta.

Fa un drum in Buc si testam pe masina ta debitmetrul meu (si pun pariu ca nu e de la asta) si eventual modulul de aprindere ca nu e mare filozofie sa-l dai jos.
Oricum nu o sa te coste 10 milioane...

Eventual schimba bujiile dar astea nu trebuie sa coste mai mult de 7-800 de mii

later edit: mi-a luat-o ingineru' inainte... Wink
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Fac un drum la buc sa ma intalnesc cu voi . Vreti ?
Nu mai suport mecanicii astia meserie .
Nu vreau sa dau 10 mil ( fara mano[pera ) si sa-mi iau teapa .

Mi-a zis asa :
- pe tester imi spune ca toata partea de sus e varza
Eu : care adica ?
Adica bujii si fise .
Paui zic eu nu am fise . E o chestie cu bobine de inductie incorporate .
Pai se schimba tot .
665 ROn la Gold Platin .

-Bujiile i-am zis ca le-am schimbat de o juma de an si ca le-am demontat ieri si ca arata foarte bine .
Mi-a zis ca n-am dreptate ca-i spune lui testerul ca nu-i asa .

Apoi mi-a zis ca am bulita sonda lambda sau debitmetrul . Si a apucat un furtun pe langa debitmetru si a tras cpncluizia ca nu stiu ce valva functioneaza , drept care este debitmetrul ! Si ca sonda lamda e inselata de debitmetru . 800 de ron la Gold Platin sau 300 after m,arket .


In sfarsit mi-a zis ca am umblat la clapeta de acceleratie . Si i-am zis ca am desfacut capacul motorului si ca am sters ( nu prea am avut ce ) cu o carpa curata inauntru . Si mi-a zis ca din cauza asta am o eroare la clapeta . Dar ca nu-i stricata si ca o sa-si revina . Dar vad ca nu-si mai revine odata .

la sfarsit mi-a zis ca mi-a reinitializat ceva cu benzina , ca operatiunea asta trebuie facuta periodic .
Si mi-a zis ca atunci cand schimb debitmetrul si modulul ala de aprindere cu fise sa vin la el ca trebuie sa reinitializam totul Question

Cat m-a costat combinatia asta ? 650.000 si o ora pierduta Sad M-am saturat de masina asta !
P.S. : Intr-adevar pe testerul lui scria de o eroare la aprindere parca ( scria in romana )
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
pai vino vineri (ca miine e cam din scurt) pe la 10-10:30
facem proba cu debitmetrul meu
daca e incercam si cu modulul de aprindere
si in final dam o fuga la dandon (la ei testarea e 700 de mii, dar macar stii pe ce ai dat banii pt ca iti spun ce e de fapt)

modulul de aprindere e mai ieftin aici (si la augsburg si la baietii de la dandon) dar nu cred ca e de la el pt ca ai avea mers aiurea si in ture.
Ma tem sa nu fie de la clapeta aia totusi si daca nu se poate face nimic cu ea ( nu prea aare ce sa fie servisat...) atunci e mult mai grav ca bani...
  • noro

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: rm valcea
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
treaba cu testerul este destul de relativa. ala spune ce componente se abat de la normal!!!!!!!!! SOLUTIA O GASESTI TU...luni testerul zicea ca pompa de injectie varza si ECM-ul nu ii da datele corecte .cica solutie!!!!4000- 6000 EURO!!!!!!!!!!!! dupa 2ore in care am fost in ,,moarte clinica''zic macar daca e dus motorul las ca il omor eu de tot .SOLUTIE 60km schimbat numai la 4500rot/min consecinte? masina fuge de rupe nu mai da erori .cauza? -proasta exploatare-motorina proasta-dar supravietuim si noi romaneste,,CAND CEVA NU MERGE NU TE SUPARA !!! IA UN CIOCAN MAI MARE'' -----IA PUNE TU UN LITRU DE NITRODILUANT(atentie sfat numai pentru motoarele pe benzina)IN REZERVOR SI O VEI PUPA DUPA O TURA .fara frica garantez ca va merge OK --DAR DAI FORJA CA ALTFEL NU FACI NIMIC SPECTACULOS ( NORO mecanic)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR