Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
@Noro - Ma sperii cu diluantul tau Very Happy

Am mai pus eu la Dc alcool tehnic , dar diluant .. Shocked
Skip ads

  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
@sorin68_ro
vezi ca am scris si eu pe forum poate fi furtunul de turbo sau dak ai probleme cu aerul conditionat poate fi sonda de la A/C cel mai bine fa un test.
  • mikhai

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2006

  • Mesaj Privat
[quote="draculas"]OXIGEN SENSOR ESTE MOTIVUL PENTRU CARE CHECK ENGINE APARE PE BORDURI , ACEL SENZOR ESTE MONTAT PE GALERIA DE EVACUARE SI DIN CAUZA BENZINEI PROASTE DIN ROMANIA INCEARCA-L PE ALA DAR CEL MAI INDICAT AR FI SA MERGI CU IA LA UN DIAGNOSTIC SA TI SE SPUNA CE ARE NU DOAR SA TE APUCI SA SCHIMBI PIESE AIUREA[/quote

offtopic:cind va fi ro tzara cu posibilitatzi?

pe vremea lui impuscatu,D-ZEU asculta rugile celor 2 mari-gorbaciov si
reagan-si ii aduce la el.totodata,il aduce si pe nea nicu.dupa care le da
voie sa puna cite 1 intrebare.

reagan:cind va fi democratzie 100 la suta in america?
d-zeu:stai linistit,nu apuci tu.

gorbaciov:cind va fi socialism 100 la suta in rusia?
d-zeu:stai linistit,nu apuca nici nepotzii tai.

nea nicu:cind va fi cinste 100 la suta in romania?
d-zeu:stai linistit,ca nu apuc eu.
  • Gagyi Akos

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Buna,

O problema de genul P 1530 - Cuplaj magnetic compresor aer conditionat - Dereglare/defectiune in functionare - mi-a dat testerul la masina mea Opel Astra 1.7 DTi de la sfarsitul anului 2000 (model 2001, cum se mai spune ...) - fara aer conditionat. Eu am avut umezeala suficienta la pinii ECU - ului, 2 pini rupti, apa in interior si firicele corodate si rupte intre placa electronica si pini. L-am schimbat.
Cu ECU - ul vechi a aparut o eroare cu beculetul galben cu masinuta si cheita pe ea, care nu se stinge nici impuscat ... nici cu ECU - ul nou.
Azi l-am dus pe tester si mi-a dat eroarea P 1530.
Interesant era ca testerul a mai dat un mesaj de genul: nu s-a putut identifica in mod univoc sistemul de comanda - sau asa ceva, si a dat o lista mare de sisteme de comanda , iar noi nu am stiut ce trebuie ales. Am incercat toate versiunile din lista, dar nu a vrut sa stearga eroarea.
Pe urma m-am jucat un pic cu programasul - cat m-a lasat nenea de la service - si am vazut ca exista si ceva posibilitati de a seta testerul pe diferiti pini , testerul in avand o gramada de intrari - 16, daca numar bine, iar la mufa mea, de langa schimbatorul de viteza sunt active numai 6.
Intrebarea ar fi: ce sistem de management este pe masina mea si ce semnificatii au pinurile? Pe poza cu mufa le-am numerotat intr-o ordine aiurea - cum stiu eu. Testerul a zis ca face citirile pe pin 7 ... probabil cel cu nr. 6 pe poza mea ...,

Mentionez ca mi s-a parut ca persona care facea testul nu prea le-a avut inca cu scula pe care o detine ...
Testul s-a facut cu masina oprita, cu contact pus - este suficient pentru a vedea toate erorile acumulate in computer? Si in fond care computer memoreaza erorile? - avand in vedere ca am schimbat ECU (in fond ECM - ul, cel de pe motor, sub capota) -, eroarea aparand prima data cu ECU - ul vechi, si nu a disparut nici cu cel nou....
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Era cumva tester Bosch?
  • Gagyi Akos

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2006

  • Mesaj Privat
DAAAAAAA!!!??? - era Bosch - Care e problema cu ea?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Bosch e un tester general. Au o multime de masini pe care fac diagnoza. De aceea nu poate intra pe absolut toate sistemele electronice auto si sa le identifice. Protocolul de comunicatie l-a nimerit, a citit erorile din memoria calculatorului tau de la masina dar nu l-a putut identifica cu memoria lui de date.
Mai sunt cazuri in care nu comunica neam cu unele sisteme. Eu am o experienta mare cu Bosch. Chestia cu alegerea pinilor este asa: din soft iti alegi pinul la care vrei tu sa incerce testerul comunicatia, atunci cand nu stie el automat despre ce e vorba. Cat despre eroare, sa mai caut.
Si ECU vechi si cel nou citesc aceleasi fire. Daca e o problema cu ele, eroare se stocheaza si pe 1000 de ECU pe care le pui pe masina.
Sau: "daca cineva vinde carton in loc de mancare chiar si 1000 de oameni o vor refuza drept hrana". Very Happy
  • Gagyi Akos

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2006

  • Mesaj Privat
M.. Da. Aici apar problemele mele.
Odata: Unde ar trebui sa fie localizat cuplajul asta electromagentic de aer conditionat - am inteles ca socket-ul releului respectiv exista, si acolo ar putea exista vreun scurt ...
Pe urma: La Opelul meu - intre timp m-am mai documentat un pic, se pare ca este o mufa pre-OBD II, cu pinii activi 3,4,5,7,12,16 - pentru pinii respectivi la http://www.obd-e.de/tech_conn.html spune urmatoarele:
3 - K-Linie K2, TCM (Transmission Control Module ?), Schiebedach ?, CDL ? , Multi Timer
4 - Masse Karosserie
5 - Masse Signal
7 - K-Linie K1 (Motor)
12 - K-Linie K3, ABS, TC (traction control?), Lenkung RTD ?, OW?
16 - Batterie Plus, ungeschalted

Acum: daca inteleg bine, se pot alege pentru comunicare pinii 3, 7, 12.
Unde am pus "?" nu stiu / nu sunt sigur de unde provine prescurtare.

Deci pentru testul anumitor componente trebuie setat comunicarea pe pinii respectivi, ca atare si pentru stergerea erorii? Dupa cate inteleg K-Line este o linie bidirectiona - pentru citire, si transmitere spre echipament a informatiei -, insa care linie carui echipament ii apartine? Dupa cate inteleg pinul 7 - K-Linie 1 (Motor) apartine sistemului de management a motorului - deci ECU-ului meu schimbat. Sau gresesc? Care este in fond DELPHI HDRC TX2 ?... Mie nu-mi spune multe, si nu tin minte ca asta sa se fi afisat in lista de optiuni ... si avand in vedere ca comunicarea s-a facut pe pinul 7 oare de ce nu a putut reseta eroarea?

Cred ca am abatut un pic de la subiectul forumului ..
Iar in legatura cu cartonul ... eu l-am gustat si nu mi s-a parut chiar incomestibil ... Laughing
Skip ads

  • Zaoane

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Salutare.De vreo 2 zile mi se aprinde martoru Check engine pe bord.Azi am luat imprumut de la un magazin auto un debitmetru nou Bosch si becu se tot aprinde din cand in cand (puterea motorului scade la jumatate).Ce as mai putea sa verific? Azi ma duc la alt tester, sa vad si asta ce zice.Astept solutii.Multumesc
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
primul lucru eu zic sa verifici prin forum, sa vezi daca nu cumva s-a mai discutat problema....
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Probabil valva EGR.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
s-a tot scris pe forum. probabil ca ai ceva neetans pe la turbo. parca ai disel, nu...?

verifica vacum + furtune.
Skip ads

  • Zaoane

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2006

  • Mesaj Privat
S-a rezolvat problema mai devreme cu ajutorul unui aparat tester mai performant, era un furtun subtire (cablu) ce pleaca din spatele debitmetrului.
Becu check engine nu s-a mai aprins, din testari merge totu bine, "o mica problema zicea ca mai este la valva EGR, dar merge fara probleme" (citez specialistu). Pana acuma comportamentul masinii m-a surprins, si-a revenit la viata.Acuma va intreb ce problema ar putea face valva EGR daca nu ma pun sa o schimb?Multumesc
  • arson

  • Mesaje scrise: 162
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Y 2.0 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2005

  • Mesaj Privat
salutare tuturor!
pe scurt, sa nu va plictisesc: de vreo cateva zile, cand nu ma astept, motorul pierde brusc puterea, se apride check engine si turatia ramane constanta (1300 rpm) indiferent daca fac pedala de acceleratie sau nu. daca ii iau contactul si o repornesc, isi revine, pana o apuca din nou. am fost cu ea la tester, dar martorul se stinge la repornire si nu da nici o eroare. suspectam debitmetrul sau fisuri pe vacuum, dar testerul da valori normale. ce ma sfatuiti?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Ar fi un simptom de potentiometru de pedala defect.
  • arson

  • Mesaje scrise: 162
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Y 2.0 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2005

  • Mesaj Privat
pfff... asta n-am mai auzit-o! ia mai da niste detalii daca binevoiesti
  • ?opel

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: ARAD
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2006

  • Mesaj Privat
trebuie verificate :mufe si contacte pedala de acceleratie si ECU.
mufa de legatura intre motor si habitaclu.
potentiometru asa face;in momentu cand functioneaza(daca fac contact firele )dispare eroarea singura.
succes la cautari
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Pentru ca normal este ca atunci cand ai o problema si o erezolvi sa le-o comunici tuturor ( experienta din capace de bere se numeste ) voi posta rezolvarea problemnei care mi-a mancat nervii .

1. Mers la swervice DanDon si pus pe tester .
Constatari : amestec sarac la relanti . Peste 300 de ture sonda lambda functiona si dadea informatii bune .
cauze posibile : debitmetrul . L-am schimbat . facea la fel .
S-a verificat tensiunea curentului in mufa debitmetrului . Era buna .
in continuare s-a dat cu spray pe la motyor . S-a constatat galerie admisie fisurata - tragea aer fals - dadea valori proaste lambda .

Multumesc Zafirului pt timpul petrecut cu mine in service si pt piesele de la masina lui cu care am facut incercarile ( are tot z18xe ) .

2.Mers la Buzau la mecanicul meu propriu si personal .
S-a desfacut partea de motor cu galeria de admisie si s-a dus la sudat in aluminiu . treaba a iesit super , dupa care s-a montat totul la loc .
Masina toarce , becurile s-au stins .

Concluzie :
- un surub de la alternator s-a pierdut ( oare unde ? ) si se tinea in galeria de admisie pe care a fisurat-o .

- in conditiile in care meseriasii ma punea sa schimb toata partea electrica ( mecanicii de la DanDon mi-au zis ca n-are nimic modulul de aprindere si celelalte tampenii scrise mai sus ) si in conditiile in care ma costa min. 1200 de ron si nu rezolvam nimic , am cheltuit asa :
- un drum pana la Buc ( 100 de ron ca am mers cu medie de 160 Laughing )
- timpul petrecut la DanDon ( 70 de ron super baieti la pret )
- garnitura galerie admisie ( 30 ron )
- sudura in aluminiu ( 50 ron )
- manopera mecanic ( 100 ron )
- timpul lui zafirul pe care cred ca il dadeau afara de la munca daca mai statea mult cu mine .

Rog moderatorii sa inchida topicul . REZOLVAT
  • arson

  • Mesaje scrise: 162
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Y 2.0 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2005

  • Mesaj Privat
multumesc de sfaturi. nu sunt fatalist de felul meu, dar citind niste topicuri ale lui Ktapet si luciani67, tind sa cred ca e din pompa de injectie sau din injectoare. ma enerveaza la culme eroarea asta. masina intra in modul de avarie cand nu te astepti, iar cand ajung la tester dispare, nici macar nu ramane stocata in memorie! mama ei de treaba! Sad(
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Uite o schema care te poate ajuta. http://autos.groups.yahoo.c...files/Docs/[/img]
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR