Ai uitat parola?


  • Toma

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Apr 2004

In timpul mersului, mi s-a intamplat o singura data sa mi se aprinda pentru cateva secunde un beculetz (sa-i zicem) de culoare galbena aflat sub vitezometru, situat intre cel de semnalizare si cel de frana de mana.
Ca desen, seamana cu un robinet cu 2 rozete.
Nu am carte tehnica sau asa ceva, si nu stiu ce inseamna cand se aprinde.
Pentru ca am masina de foarte putin timp, si pentru ca nu ma pricep, evident ca am tras pe dreapta si am dat telefon unui prieten sa-l intreb ce inseamna.Iar dansul mi-a raspuns ca el merge de nu stiu cat timp cu el aprins.
Fac metiunea ca "fierul" este un Vectra de 1.6 care i se mai spune si Vectra B. Este modelul cu oglinzile pornite din capota.
Daca stie cineva ce insemna becul acela, il rog sa imi spuna si mie.
Multumesc frumos.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,544
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra X20DTL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Apr 2004

Ala e CHECK ENGINE. Ai o defectiune la motor si motorul iti functioneaza cu performanta scazuta "limp mode".
Vizita la service + diagnosticare.

Bordul la Vectra B (germana)




Ultima modificare facuta de catre chiciuc la Lun 03 Mai, 2004 9:21 am, modificat 1 data in total
  • Cali...nV6

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Apr 2004

Uite-te in poza din topicul acesta : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=94
E cumva cel incercuit ?

Daca acela e si ti s-a aprins doar cateva secunde nu e nici o problema. Daca ramane aprins atunci e bai la motor .
  • Toma

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Apr 2004

Da, este cel incercuit. Este drept, mi s-a aprins pentru 3 -4 secunde, cand aveam cam 130 km/h.Dupa ce am oprit cinci minute si am pornit din nou, nu au mai fost probleme, indiferent de viteza.
Initial am crezut ca sunt bujiile sau ceva electric.
  • Cali...nV6

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Apr 2004

Da, se refera la electronica motorului. In cartea mea scrie ca daca se aprinde in timpul mersului 2-3 sec. nu e nici o problema. Daca sta aprins, trbuie sa mergi la service sa-ti citeasca codurile de eroare.
  • M-A-X

  • Mesaje scrise: 120
  • Locatie: Tg-Mures
  • Masina: Astra Z20LET din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Apr 2004

Si mie mi s-a aprins ala de cateva ori... cel mai des cand ii dai shpan... Eu cred ca ala e modu' motorului de a-ti zice ca nu ii convine cu "pedal to the metal"! Smile
  • 8IMISTIQ

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie:
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Apr 2004

mie mi s-a aprins o data la cielo pe la vro 140 cand mi se tot oprea motorul.

explicatia a venit o data cu schimbarea filtrului de benzina care era terminat, dar terminat, desi avea vro 8k km.

concluzia, benzina la noi dupa ce ca e proasta, mai trebuie luata si in cantitati mari, altfel tot jegu vine direct in filtru.
  • bogdan

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mai 2004

IN TIMPUL MERSULUI S-A APRINS SI A RAMAS APRINS MARTORUL CARE SEMNALEAZA O PROBLEMA LA ELECTRONICA MOTORULUI.ASTA S-A INTAMPLAT PE LA VREO 60 KM/H.AM MERS CU EL ASA INCA VREO 20MIN DUPA CARE AM OPRIT MASINA SI AM PORNIT DIN NOU MOTORUL,FARA SA MAI AM PROBLEME.AS FI MERS CU EA IN SERVICE S-O PUN PE TESTER DAR VAD CA SE COMPORTA NORMAL ACUM,N-AM MAI AVUT PROBLEMA,DESI CRED CA ORICAND POT AVEA ACEEASI SUPRIZA
  • GSi

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Apr 2004

Daca nu mai apare poti sa ignori eroarea. probabil a fost ceva tranzitoriu. De obicei cand iti apare o eroare si nu observi nimic anormal in functionarea masinii e bine sa iei contactul si sa il pui din nou, sa vezi daca mai iti apare eroarea.
  • Darkness

  • Mesaje scrise: 366
  • Locatie: Targu Mures, RO
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Apr 2004

si eu am mai patit-o. s-a aprins becu care indica ca am problema la exhaust ... si s-a stins dupa ceva timp. eu cred ca face asta din cauza ca am toba finala schimbata ...
  • g_poturlu

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Mai 2004

Salutare!

bogdan, si eu as tine seama de sfatul lui GSi.
Mie mi s-a intamplat urmatorul fenomen: in momentul in care pui contactul o suma de martori din bord se aprind si se sting inainte de a porni motorul (nu discutam despre ce martori este vorba si de ce se aprind si se sting). Ei bine, timp de o saptamana unul din martori nu mai vroia sa se stinga decat dupa ce porneam motorul. Dupa acea saptamana a inceput sa se stinga inainte de pornire, asa cum era normal. Ce o fi avut numai Dumnezeu stie, cert este ca nu m-am alarmat prea tare si nici nu mi s-a intamplat nimic.
  • bogdan

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mai 2004

Da,cert e ca trebuie sa te obisnuiesti cu astfel de probleme,totusi se poate intampla sa fie si reala problema,in unele cazuri,dar probabil ca atunci va ramane aprins mereu martorul respectiv.Oricum multumesc la toti care au raspuns aici,mi-ati fost de ajutor.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,146
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra X16XEL din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jun 2004

Am un Vectra B 1,6 16V din '99 cu 79k la bord (pe bune!). N-ar merge rau dar la croaziera cu >150 la ora (nu mai mult de 160) dupa o vreme se aprinde check engine. Daca incetinesc la 140 se stinge imediat. Cand revin la 150+ se aprinde dar nu imediat, dupa 5-10 minute. Daca a mai intalnit cineva fenomenu' si stie de ce apare poate ma ajuta si pe mine
  • Mateiux

  • Mesaje scrise: 190
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa Z14XE din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Mai 2004

La corsa de 1.4 ce am avut-o inainte facea aceeasi chestie la peste 120~130 se aprindea becu' daca incetineam la 100 se stingea dar dura ceva vreme pana se aprinea iara mai mult de 10min!!!

din pacate nu am apucat sa va ce are!!!

Idea In cartea tehnica spune ca nu e nici o problema daca se aprinde in timpul mersului si apoi se stinge!!!


Idea Verifica-ti codurile de eroare cu "agrafa" vezi pe aici(forum) ca explica ce si cum!!!
  • silviu

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mai 2004

Salut, fii atent ca discutia asta a mai avut loc o data si au fost cateva raspunsuri din care eu ( care am avut aceeasi problema o singura data si de atunci nu am mai apucat sa fiu pe un drum intins unde sa ajung la 140 mie aici mi s-a aprins) am concluzionat:

- mototrul te atentioneaza ca nu functioneaza la parametrii optimi, lucru care poate fi generat de benzina proasta, de filtru prost, insa cel mai bine este sa te duci la un service sa iti faca o diagnosticare.

Cert este ca in manual spune ca daca a ramas aprins doar cateva secunde nu+i problema , insa daca ramane aprins constant atunci intr+adevar trebuie sa mergi cu ea la "doctor" ssa o consulte.

L.E. Am uitat sa mentionez ca eu am un vectra b 1,6 16v benzina din 96
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,544
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra X20DTL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Apr 2004

si daca te duci la service sa-ti faca diagnosticarea la 150 km/h, ca la relanti iti merge
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 463
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Jun 2004

ultimile coduri de eroare sunt intotdeauna salvate in memorie..

asa ca cred ca te poti duce la o diagnosticare...
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,544
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra X20DTL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Apr 2004

da, dar n-ar trebui ca check engine ar trebui sa fie aprins ?
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 463
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Jun 2004

Codurile de eroare raman in memorie (ultimile doua parca) indiferent ca check engine mai e aprins sau nu.

Apoi ele pot fi sterse chiar din tester (sau daca scoti firele de la baterie cred...)
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,544
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra X20DTL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Apr 2004

ai dreptate, mi-am adus aminte ca am incercat o alta cheie pe masina si aia mi-au spus chestia asta dupa un timp.

se sterg dupa 30 porniri sau baterie deconectata cca 5 min.

o chestie nu inteleg: cand ai stocheaza un cod eroare
cand se aprinde si apoi se stinge (cand inceteaza cauza probabil),
cand ramane aprins si dupa oprire/pornire motor (aici sigur, cauza ramane)
cand se clipeste (?)

oricum cred ca dupa fiecare aprindere mai mult de ~ 2-5 sec. ar trebui citite codurile

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata