Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
cine stia ca la motorul 17dr ventilatorul radiatorului e comandat de releul de incalzire a bujiilor este rugat sa ridice 2 degete. eu abia azi am aflat, cind am schimbat obiectul cu pricina (releul). asta inseamna ca am schimbat termocuplul degeaba ... Sad
Skip ads

  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
hmm...cum adica comandat de releul resp?

1 releu comanda 1 circuit electric, deci nu prea vad cum le-ar putea comanda pe ambele Confused
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
si mie mi s-a parut ciudat, dar de 2 ani mie nu imi merge ventilatorul. am schimbat termocuplul si termostatul si nimic. nu mi-am facut probleme pentru ca temperatura sta fix la 90 (cel putin asa arata acul din bord). inainte sa schimb termostatul se ducea si la 98 (vara, mers bara la bara in bucuresti).
ieri am schimbat releul ala si ... surpriza: merge ventilatorul. afara erau 14 grade, acul din bord arata tot 90.
inainte sa se timpeasca de tot, releul vechi imi tinea martorul din bord aprins citeva secunde la fiecare pornire. asta nou la pornirea la rece tine citeva secunde, dar la pornirea la cald nu il mai aprinde deloc. de aceea ma gindesc ca are ceva legat de temperatura in interior. mi se pare ciudat, dar alta idee nu imi vine. la urma urmei are 6 picioare. 2 pentru circuitul comandat (incalzire bujii - probabil alea mari), 2 pentru comanda si 2 pentru ... ? la magazin am vazut o schema a releului cu ceva tranzistori in interior.
  • alicip

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Stie cineva unde este releul de la ventilator pentru un Opel Astra '92 14NV?
Skip ads

  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
nu cred ca ai asa ceva. cred ca numai cele echipate cu AC au.
Circuitul este +12V>>sig 30A>>termocupla>>ventilator>>masa.
  • alicip

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Asa este cum spui tu dar poti sa-mi spui cum verific daca functioneaza termocupla?
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
are cineva o poza in care sa fie specificat fiecare releu,vacum, etc. ce face...? ( la y20dth) - adica -- releu semnalizare, releu bujii incandescente...
  • alicip

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Vezi ca trebuie sa scrie in cartea tehnica a masinii. Eu am gasit parca asa ceva la a mea!
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
in cartea tehnica nu imi arata decat tabloul de sigurante din interior( ala cu aprox 50 de sigurante). despre releele din compartimentul motor nu-mi zice nimic.
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Eu nu am aer conditionat si totusi am relee pentru ventilator si inca 2. Unul pentru prima temperatura si unul pentru a 2- a. Nu cred ca termocupla are destula "putere" pentru ventilator. Totusi daca ma uit la sigurante sunt de 40A ceea ce e f. mult. Logic ar fi sa existe la toata lumea relee pentru ventilator si termocupla sa dea numai comanda nu sa inchida/ deschida ventilatorul direct.
  • JURISTU '

  • Mesaje scrise: 237
  • Locatie: TIMISOARA
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Si eu am doua termocuple pe radiator,dat nu stiu care comanda prima treapta si care pe a doua.La mine e terminata cea de treapta 1 si as vrea sa o schim ,dar nu stiu care este.
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Esti sigur ca ai 2 termocuple? Eu am una cu 2 temperaturi si 2 relee.
Oricum daca ai 2 poti sa faci scurt circuit intre pinii din mufa care intra in termocupla si ar trebui sa porneasca ventilatorul. Daca una e buna o sa porneasca ventilatorul numai la una.
Skip ads

  • jaffar

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Sezran a scris:si mie mi s-a parut ciudat, dar de 2 ani mie nu imi merge ventilatorul. am schimbat termocuplul si termostatul si nimic. nu mi-am facut probleme pentru ca temperatura sta fix la 90 (cel putin asa arata acul din bord). inainte sa schimb termostatul se ducea si la 98 (vara, mers bara la bara in bucuresti).
ieri am schimbat releul ala si ... surpriza: merge ventilatorul. afara erau 14 grade, acul din bord arata tot 90.
inainte sa se timpeasca de tot, releul vechi imi tinea martorul din bord aprins citeva secunde la fiecare pornire. asta nou la pornirea la rece tine citeva secunde, dar la pornirea la cald nu il mai aprinde deloc. de aceea ma gindesc ca are ceva legat de temperatura in interior. mi se pare ciudat, dar alta idee nu imi vine. la urma urmei are 6 picioare. 2 pentru circuitul comandat (incalzire bujii - probabil alea mari), 2 pentru comanda si 2 pentru ... ? la magazin am vazut o schema a releului cu ceva tranzistori in interior.


voi la opel nu aveti "unloader relay" ?
e vorba de un releu (doua, trei) care, in anumite conditii, taie alimentarea unor consumatori. de obicei o face la actionarea demarorului, si taie consumatorii mari (faza lunga, ventilatoare electrice, statie de amplificare, geamuri electrice, clima etc). daca releul de care zici include asa ceva si avea busita exact partea asta, e explicabil.

repet, nu am idee care e treaba la opel, dar stiu ca multe marci au asa ceva.
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Eu nu am aer conditionat si totusi am relee pentru ventilator si inca 2. Unul pentru prima temperatura si unul pentru a 2- a. Nu cred ca termocupla are destula "putere" pentru ventilator. Totusi daca ma uit la sigurante sunt de 40A ceea ce e f. mult. Logic ar fi sa existe la toata lumea relee pentru ventilator si termocupla sa dea numai comanda nu sa inchida/ deschida ventilatorul direct.


chiar si conform schemei electrice ar trebui sa fie relee.Zilele trecute tocmai am studiat putin un radiator cu termocupla pe ea. Avea 2 fire groase(2,5).unul din capete era legat direct de ventilator (motor c16nz fara ac).Daca ar fi fost fir de C-da probabil ar fi pus un fir de 0,75.
cred ca exista echipari si cu relee si fara relee de c-da.Poate daca reusesc sa scanez poza instalatiei electrice o voi posta undeva
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
jaffar
cred ca opelurile majoritatea nu au unloader releu asta fiindca daca pornesti farurile, ventilatorul ,cassul inainte de a demara motorul, acestea nu se opresc pe perioada demararii ,ci doar scad in intensitate (datorita crsterii consumului pe demaror).La VW este unloader fiinda la momentul pornirii demarorului se opresc faruri etc.
  • alicip

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2005

  • Mesaj Privat
go
problema este ca termocupla mea are 3 fire. unul maro, unu marocu alb si altul negru.
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
alicip:
ce fire ai(2,5 sau 0,75)?
ai cumva clima?
  • alicip

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Toate sunt de 2,5
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat

  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat

Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR