Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • gena09wow

  • Mesaje scrise: 467
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2018 B14 NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Cu duratele de pornire si racire sunt de acord.
Dar in cartea tehnica scrie sa schimb vitezele cat mai repede.
Care sunt turatiile de schimbare?
Turbina asa cum scrie si pe acest topic intra de la 1800 rpm.
In oras cu 1800 esti deja la 50 km/h.
Skip ads

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Dela 1 la 2...nu conteaza..cat de repede. de la 2-3, 3-4, 4-5, 5-6 ..in jur de 3000-3200 rot/min astfel incat in treapta superioara sa ai peste 2000 rot pe minut. De aici mai sunt variabile..cu motorul cald-rece si dupa graba, greutate talpa etc.
  • LeonteMihai

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2011

  • Mesaj Privat
eu daca am motorul 1.3 cdti la cate turatii ar trebui sa schimb vitezele?si intre ce turatii ar trebui sa rulez?
  • lucio

  • Mesaje scrise: 783
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Signum 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Nu depasesti 2500 rotatii cand motorul este rece,dupa schimbi la 2800-3000. Eu asa schimb la 1.3 mjet adica acelasi motor si e "voinic" ca in prima tinerete a lui la aprox 170.000 km
Skip ads

  • LeonteMihai

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2011

  • Mesaj Privat
mi se pare cam mult sa schimb la 3000.
-se poate testa turbina cu op com?daca ruleaza in parametrii normali ,daca e totul ok.?
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
@LeonteMihai Da, poti vedea parametrii turbo in op-com. Presiunea care o face turbina tre sa fie egala cu presiunea comandata de ecu. Daca sunt diferente mari poate fi o electrovalva, un furtun de vacum, sau chiar turbina.

Adi G.
  • LeonteMihai

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2011

  • Mesaj Privat
multumesc Adi G . O sa caut un tester sa ma uit de curiozitate.oricum , nu am avut probleme, dar preventiv.
Iar pt motorul de 1.3 e prea mult sa schimbi la 3000-3200.
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut!
@LeonteMihai motorul tau are puterea maxima undeva la 4000rpm si limitare electronica pe la 4500rpm cred. Daca e cald poti merge linistit cu el si la 4000rpm.

Adi G.
Skip ads

  • LeonteMihai

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2011

  • Mesaj Privat
da, pot merge , dar se aude f tare , parca sta sa sara.
  • Claudiu0909

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2009

  • Mesaj Privat
e limitat electronic, dar dupa 5000. eu de obicei schimb pe la 3200-3500. mi-a zis mie o pasarica ca e bine sa le conduci ca pe benzinare.
  • dassvalencia

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Cat despre schimbarea vitezelor...
Tata are un 2.0 CRDi . Are un Hyundai Sonata din 2005. Toata viata lui a schimbat vitezele sub 2000 de ture cand era motorul rece... (si rece ma refer la 0 grade cel mult) si ..acum are 138.000 km... nu a avut niciodata probleme cu turbina sau cu motorul.. sau ca s-a infundat ceva. Masina scoate consumuri de 6% in afara orasului...
Faceam comparatie intre 2.0 CRDi 168 de cai (chip tuning) si 2.0 TDCi a lui varmiu cu 120 de cai ... e o masina mica.. un chevrolet lacetti , si la 2.0 TDCi se plange varmiu ca ii consuma 8% ...
Ma mira faptul asta pentru ca el schimba viteze peste 2750 rpm si tata le schimba pana in 2000 poate putin peste 2000 ... si la CRDi are un consum de 6% si TDCi consuma 8% in afara.
Sfat din partea lui taicamiu: NU TURATI MULT MOTORUL CA CONSUMA MULT CARBURANT.
Sfat din partea mea: ,,.... NU STIU CE SA SPUN... Pana acum am schimbat pe la 2000 de ture... si sunt happy... n-am avut probleme....
VOI CE SPUNETI?
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Pai si ce sa intelegem,ca ar fi indicat un mers subturat?Se obtine un consum scazut intr-adevar,indiferent de tipul motorului otto sau diesel,problema e ca la diesel,acceleratia trebuie sa fie progresiva si sa nu te afli sub 1500RPM mai ales intr-o treapta superioara.
Nu prea sunt de acord cu ideea de a lasa motorul sa se incalzeasca dupa pornire si apoi sa pleci la drum.Dupa cum spunea cineva pe paginile din urma,motorul diesel se incalzeste in mers!Niciodata nu se va ridica temperatura apei nici daca o lasi jumatate de ora la relanti.Si pana la atingerea optima a temperaturii apei,e indicat sa schimbi treptele sub 2500RPM dar si mai indicat ar fi ca acceleratia,respectiv franarea sa fie progresiva. (fara accelerari bruste,frane de motor in care turatia depaseste 3000RPM s.a.m.d)
De exemplu,eu si tatal meu avem masini la fel,dar stiluri de condus diferite.El schimba intre 2000-2200RPM la drum lung,uneori depaseste si 2500 (in depasiri,pe autostrada,cand se grabeste,etc).Masina nu are si nu a avut nici-o problema la turbina,are aproape 180.000km,are un suierat la schimbatul treptelor de viteza,la fel si eu,cred ca e normal.Stilul meu de condus e mai sportiv,odata cu atingerea temperaturii optime,eu de la 2300 in sus schimb (eu am si DPF pe de-o parte,se recomanda schimbarea treptelor la turatii mai mari) si nu pornesc niciodata de la turatii mici in trepte superioare cu pedala la fund adica sub 1500RPM,daca sunt peste,accelerez progresiv.Consumurile noastre difera ce-i drept,lui ii afiseaza un consun de 5.6%,iar mie in jur de 6.0% (eu mai conduc si in zona de munte spre deosebire de el)
Nu cred ca exista anumite tehnici de condus motoare turbo-diesel,mai mult cred ca tine de ureche interna,cand simti ca motorul iti cere urmatoarea treapta.
Parerea mea e ca daca se respecta ideea de a accelera/frana progresiv si nu se conduce subturat,nu ar trebui sa existe probleme.
Skip ads

  • dassvalencia

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Salut y-grek.
NU INTELEGE GRESIT! EU CEREAM UN SFAT . Nu spuneam ca ar fi indicat sa mergi cu motorul subturat.
Am uitat sa mentionez ca nu locuiesc in romania . Locuiesc langa litoralul mediteran in peninsula iberica. Aici iarna temperatura coboara cel mult pana la - 2 grade. Si dupa cum bine intelegi la -2 grade.. daca lasi motorul pornit 20 de minute ... se incalzeste singur. Eu ma uit la motorul meu si fac comparatie cu motoarele spaniolilor. Ei pornesc motorul... si ii dau talpa... chiar daca motorul este RRECE! si dupa un timp... apar probleme la injectoare, pompe de injectie.... etc. eu nu am avut nici un tip de probleme pana acum pentru ca ... am grija de motorul masinii mele.
Si despre schimbatul vitezelor... Eu le schimb pe la 2200 rpm sau cel mult 2500 rpm. Nu vad rostul sa turez in excces motorul.
O zi buna.
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
cyberbob a scris:@LeonteMihai Da, poti vedea parametrii turbo in op-com. Presiunea care o face turbina tre sa fie egala cu presiunea comandata de ecu. Daca sunt diferente mari poate fi o electrovalva, un furtun de vacum, sau chiar turbina.

Adi G.
Salut ! defineste.mi te rog diferentele astea in ce toleranta sa se incadreze ? adica cat +/- ? eu ( stiu ca o fiu pus la zid de toata lumea) m.am jucat cu surubul de la wastegate si acum intra mult mai frumos si mai lin si pe o plaja mai mare de turati, am facut asta deoarece deja la 2500 de tura motorul se sugruma, parca turbina nu ii mai dadea aer cat trebuie (desi ea functioneaza in parametri ei) si uitandu.ma pe opcom am ajuns sa am valorile identice dar si diferente intre valoarea ceruta de ecu si cea data de turbina de maxim 0.400, dar predomina diferenta de 0,200 la fel ca si inainte sa umblu la ea. Acum am o rugaminte la cei ce detin opcom si pot urmari valorile, ce presiune maxima a.ti inregistrat la cea ceruta de ecu si data de turbina ? daca imi trimiteti si un log ar fi si mai bine !
  • Plastik

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Salut. Am un GTC din 2009, motor 1.3 CDTI. La pornire astept sa se stinga martorii din bord, dupa care pornesc motorul. Nu astept sa se incalzeasca motorul, decat poate 10 secunde cat imi pun centura de siguranta si imi scot telefonul si portofelul (timpi auxiliari, nu fac asta de fiecare data cand ma urc in masina, deci pot sa zic ca este neglijabil). La inceput, pana se incarzeste putin motorul, schimb treptele undeva la 2500, iar apoi la 3000. In functie de situatie ajung si la 4000 fara nici o retinere... La oprire nu stau special ca sa se raceasca turbina, dar opresc motorul cand zic ca o si incui si plec, plus ca mai sta vreo 30 de secunde pana deschid portile garajului... Pana acum nu am avut probleme.. La tester parametrii sunt in regula.
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Revin... cu impresii legat de turbina, i-am mai redus din ,,elan" acum a inceput sa egalizeze si sa se tina turbina dupa ecu,la 100% pedala apasata ecu cere 2 si turbina da 2-2.1 cateodata foarte rar pt max. 1 secunda da si 2.3, insa se simte la fel ca la inceput inainte sa umblu, doar un pic mai vioaie. Rog pe aceasta cale, rog insistent colegii cu opcom si motoare 2,2 diesel sa.mi trimita unele masuratori in mers, ma intereseaza doar graficele cu comanda presiune turbo si presiune turbo ! daca se poate tot fisierul livedata cu atat mai bine. Multumesc Anticipat!
  • puffaches

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2012

  • Mesaj Privat
salutari,
sunt nou pe forum.... am o problema si poate ma ajuta cineva.
opel astra H 1.7 din 2004 . aud un fluierat usor, la turbo cred, care incepe la 1000 rpm. sunetul creste si descreste in intensitate pe masura ce accelerez sau decelerez . masina are 100 mkm.
sunetul e un suierat fin , motorul nu scoate fum , nici nu consuma ulei.

ma ajuta careva?

Multumesc
  • Oryps

  • Mesaje scrise: 424
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Stie cineva, daca masina are probleme cu turbina, ar trebui sa se aprinda martorul de bord (masina cu cheia) la punerea contactului?
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
oryps, nu obligatoriu cu turbina ci ecu a detectat o eroare si te atentioneaza prin aprinderea acelui bec. scuze de off topic. P.S.- foloseste functia ,,cauta" al forumului si vei gasi foarte, foarte multe detalii !
  • Oryps

  • Mesaje scrise: 424
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Am inteles. Un amic de-al meu are un Astra H break, 1.7 101 cp, si i se pare ca pe langa turbina se mai aude un hîrîit...dar in bord nu are nici un martor aprins (nici masinuta cu cheie). Ii e teama sa nu fie pe moarte turbina. O sa ma apuc sa caut, dar tot la maiandrei incerc sa il conving sa ajunga. Merci!
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR