Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • SergiuP

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 A-H BN11
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
salut
am si eu probleme cu uleiul la un vectra b din 2001
am cumparat-o in 2006 si la 80.000 km i-am facut schimbul am pus GM 5W-30,apoi undeva la 88.000 alt schimp am bagat Castrol TXT 5W-30 care dupa 4000km in plus la papat am mai adaugat si acum i-am bagat GM 10W-40 am facut cam 2500 km si nu stiu unde a disparut,in tot acest timp m-am tot plans la mecanicul meu,am fost la altul i-am explicat situatia,astazi am fost la altul doar ,doar i-mi va da cineva un raspus.Ce-am aflat pana in prezent e ca defapt "dispare",nu curge,nu scoate fum(un pic pe teava e cam negru) ,nu miroase nimeni nu stie ce sa-mi zica ,de parca nu te-ai duce la mecanic.
Astept cateva raspusuri si pt.cine a schimbat o garnitura de chiuloasa ceva,un set motor sa-mi spuna si mie pretul.
Va multumesc
Skip ads

  • TBonu

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Daca ai citi posturile de mai sus ai vedea ca cineva a zis ca: "un consum de 1l la 1.000 Km nu se observa la teava de esapament", deci nu dispare. Garnitura de chiuloasa de de doua tipuri: 1. din doua bucati 70 RON, 2. dintr-o bucata 130 RON. Setul motor nu l-am schimbat deci nu stiu cat e, dar m-ar interesa si pe mine un pret daca stie cineva.
  • SergiuP

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 A-H BN11
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
TBonu
"un consum de 1l la 1.000 km nu se observa la teava de esapament"
te inteleg dar sint 6500 km , cam 7 litri consum ( am mai adaugat),tu ce zici se observa?
Multumesc pentru pret.
  • lehel

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 1994 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2008

  • Mesaj Privat
consumul e 1 litru la 200 km
Skip ads

  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

Pentru cei care au Corsa C cu motor de 1 litru, va rog sa scrieti concret daca ati avut consum de ulei la motor, si l-ati rezolvat prin diverse metode (aditivi, semeringuri, valve, segmentat, etc). Va rog sa scrieti la concret, (care a fost consum inainte si cat este actual, dupa rezolvare) si costuri. Pana la urma acest motor Z10XE are semeringuri supape sau nu are? Masina mea consuma pana in 350 ml cu Mobil Synt S5W40. Daca bag mai gros tzacane tachetii. Ma gandesc s-o vand, desi am mai condus si alte masinii si nu ma simt in nici un asa de bine ca in Corsa mea, poate ca de ce e a mea... Smile Multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre.
  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Revin cu inca o intrebare, La acest motor, daca prezinta un anumit grad de uzura, e mai sanatos sa il hranesc cu ulei semisintetic decat sintetic? Pentru ca as incerca si un ulei semisintetic 10W40. Semisintetic nu am bagat niciodata in el.
  • cotocgeorge

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Eu am motor Z16XE. Am luat masina la 40 000 km. Nu consuma ulei deloc. La un schimb poate consuma 200 ml. Foloseam Castrol 10W-40 Magnatec. Prostia a fost ca pe la 80 000 km am zis sa fiu si eu in rand cu lumea si am trecut pe Mobil1 5W-40. Apoi la primul schimb a consumat 1L, si tot asa pana am ajuns la 4L la 10 000 km. Acum am trecut iar pe Castrol dar degeaba Crying or Very sad . Se poate rezolva fara segmentare? Ceva aditivi sau alte solutii? (Nu curge ulei pe nicaieri)
  • SergiuP

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 A-H BN11
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Da eu am luat-o pe la 70 000 km am folosit GM 5W-30 si am mers cam 7000 km apoi am vezut ca nu mai are ,am adaugat cu 10W-40 de la petrom 1litru si cu ala am mers inca 3000 si inca mai aveam cand am schimbat uleiu cu Castrol TXT 5W-30 (am ramas si fara Castrol)si cred ca mai bun e ala de la petrom,astazi am facut si ITP si am explicat problema .Masina nu are nimic
Am tot Z16XE
Skip ads

  • Motor

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2007

  • Mesaj Privat
cotocgeorge a scris:Se poate rezolva fara segmentare? Ceva aditivi sau alte solutii? (Nu curge ulei pe nicaieri)

Nu aditiva cu nimic.
Incearca Valvoline MaxLife 10W40. La mine si la foarte multi altii, a facut minuni.
  • SergiuP

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 A-H BN11
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
la ce motor ai folosit Valvoline MaxLife 10W-40
  • Motor

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2007

  • Mesaj Privat
La mai multe motoare de Opel si Daewoo (Astra, Vectra, Omega, Leganza, Cielo, Nubira etc) trecute de prima tinerete (100-120 k km), majoritatea pe benzina.
Nu am avut eu toate aceste masini dar am lucrat si lucrez ca sofer la o firma cu-n parc auto consistent. Ma ocup de mentenanta si reveziile masinilor de la firma. In plus, am recomandat gama Valvoline la multe cunostinte (unii fac taximetrie) si s-au declarat multumite.
MaxLife e recomandat pt astfel de cazuri de consum si uzura. Se gaseste si sintetic 5W40 si semisintetic 10W40. Contine aditivi de etansare, antievaporare etc.
Daca insa masina e sub 100.000 km si se merge preponderent urban, mai bun este Valvoline DuraBlend 10W40.
La caldurile, praful, drumurile si combustibilii din Romania, e de preferat uleiul semisintetic, un pic mai gros si schimbat mai des (max. 10000 km sau 1 an).
  • SergiuP

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 A-H BN11
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
da la urmatorul schim am sa folosesc Valvoline si o sa vad cum este
Skip ads

  • Motor

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am citit mai sus ca-ti disparea uleiul din motor. Dupa cum aflasei si tu, e din cauza vaporizarii. Da, uleiul isi pierde coeziunea moleculara, astfel incat componentele mai volatile dispar din motor, ramanand ce-i mai gros. Dincolo de o calitate indoielnica a uleiului, alti factori pot fi :
1. Uzura segmentilor.
2. Conditiile in care se utilizeaza masina (e normal sa dispara uleiul mai repede, daca mergi mai turat si/sau mai incarcat in timpul verii).
3. Prezenta in motor a impuritatilor (sludge) care contamineaza uleiul nou, afectandu-i imediat calitatile.

Ce am facut eu in asemenea cazuri si a dat rezultate :
1. Am pus peste uleiul vechi o solutie de curatare (la Valvoline se numeste "Engine Flush" dar marca are mai mica importanta).
2. Am lasat motorul cca 3 minute la relanti, dupa care am dat drumul la ulei.
2. Am dat jos baia de ulei si am facut-o farmacie.
3. Am remontat totul, am pus noul ulei si filtrul si pana azi e OK.

In plus, foarte important e si sistemul de racire. O racire defectuoasa duce la supraincalzirea motorului, ceea ce favorizeaza vaporizarea uleiului. Sa ai radiatorul curat atat la interior cat si la exterior (il speli pe afara cu jet, la spalatorie), in instalatie sa ai antigel (de preferat G12, roz) curat. Daca n-ai spalat pana acum instalatia de racire, fa-o. Versi tot si pui doar apa distilata plus cu o solutie de curatare a radiatorului (la Valvoline se numeste "Radiator Flush" dar marca e mai putin importanta). Mergi vreo 10-15 min., dupa care versi din nou tot si pui combinatia finala de antigel cu apa distilata INCALZITA (pt ca ai motorul fierbinte).

Am divagat un pic dar are legatura si cu sistemul de ungere.

In sumar, indicatia mea e ca daca ai trecut de 100.000 km, sa nu mai folosesti uleiuri 5W30/40, mai ales pe timpul verii.
  • enterprises_mg

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salut,
Tare as fi curios daca exista cineva cu acest tip de motor z16xe care nu mananca ulei neam,al meu papa 3l/10.000 km dar de cand am luat masina de 40.000 km mananca in acelasi ritm si asta ma bucura,mai putin cu GM10W40 SI CASTROL 10W60.
  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Si al meu papa 1.5 litri la 10000 km 10w40 GM..
  • enterprises_mg

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Rezonabil zic eu dar daca merg linistit cat tot atat imi ia si mie.
  • cata_soare

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Am o nelamurire si va intreb si pe voi, poate ma luminati...
Am fost la Radacini cu o problema la proiectoare ( o gramada de bani pentru niste becuri) , iar mecanicul care a ridicat-o pe elevator sa schimbe becurile mi-a zis ca am scurgeri de ulei pe la baile de ulei(cica sunt 2) din cauza garniturilor siliconice, fiind o problema banala des intalnita la diesel-uri atat la Y-uri cat si la Z-uri si trebuie schimbate . V-ati lovit de problema asta? Daca da, va rog si unde ati rezolvat
  • enterprises_mg

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2008

  • Mesaj Privat
cata_soare a scris:Am o nelamurire si va intreb si pe voi, poate ma luminati...
Am fost la Radacini cu o problema la proiectoare ( o gramada de bani pentru niste becuri) , iar mecanicul care a ridicat-o pe elevator sa schimbe becurile mi-a zis ca am scurgeri de ulei pe la baile de ulei(cica sunt 2) din cauza garniturilor siliconice, fiind o problema banala des intalnita la diesel-uri atat la Y-uri cat si la Z-uri si trebuie schimbate . V-ati lovit de problema asta? Daca da, va rog si unde ati rezolvat

Salut,
Nu m-am lovit de aceasta problema ca sunt benzinar dar iti pot recomanda sa ai mare grija de acele bai Smile ca nu se mai fabrica nici pe original cea de sus de aluminiu si sh am cautat in toata tara,deabia am gasit in 2 saptamani una asa ca protejarea lor cu un scut nu ar strica.
  • cata_soare

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Si totusi...poate ma lamureste cineva despre acele garnituri?
Precizez ca scurgerea se vedea exact pe baia de ulei. Poate sa mai provina din alta parte?
  • SergiuP

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 A-H BN11
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
salut
si eu am un Z16XE si papa ulei dar cred ca am si ceva probleme sau poate uleiul nui bun,am mers cam 3000km de la ultimul schimb si mai aveam foarte putin,vreau sa-mi curat motorul sa fac ce zice "Motor "mai sus
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR