Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • coldream

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2005

  • Mesaj Privat
M-am uitat pe forum si nu am gasit nimic care sa ma ajute ... daca mi-a scapat mie, ... mii de scuze.
Stiu ca este un lucru simplu, dar pentru un incepator poate deveni complicat. Embarassed Va rog sa-mi spuneti pentru Astra F, cam ce trebuie facut. Trebuie schimbata si garnitura? Sunt necesari mai mult de 4 litri? Filtrul are un cod anume?

Multumesc ...
Skip ads

  • snOOpy

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Eu am fost la un magazin de piese auto si le-am dat date despre masina mea si au stiut ei cati litri de ulei imi trebuie, ce filtre (ulei, benzina), ... si la un service cu 200000 de lei am rezolvat treaba.
  • Kappy

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Sau te bagi sub masina desfaci un surub (busonul de golire) de pe baia de ulei , lasi sa curga uleiul vechi intrun vas. Intre timp desfaci filtrul de ulei; intai incerci cu mana , daca nu merge incerci cu o cheie speciala de desfacut filtre sau in lipsa ei iei o surubelnita si o bati in filtru si il desfaci cu aia ( filtrul de ulei este chiar in fata motorului cum deschizi capota, e un cilindru alb sau negru sub galeria de evacuare putin in dreapta).
Iei filtrul nou ii ungi garnitura cu putin ulei si il infiletezi si il strangi cat poti de bine cu mana. Te bagi sub masina pui busonul de golire la loc il strangi cu cheia (de 17 sau 19 parca) dupa care bagi 3 litri de ulei prin partea de sus a motorului desfacand busonul ala pe care scrie quality oil only. Dupa aia stai 2-3 min sa se duca uleiul in baie , tragi joja si vezi nivelul; de aici incolo sar putea sa mai intre vreo 0,5l. Oricum daca schimbi si filtrul completeaza pana la nivelul MAX de pe joja.

P.S. Toate astea sunt valabile cu motorul rece!!!

Eu sincer prefer sa fac asa pt ca nu prea am increderew in pompele alora de la service cu care trag uleiul din baie cu motorul cald
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
cum scapi de uleiul uzat? auzisem ca se colecteaza la statiile de benzina dar practica ma omoara.
Skip ads

  • Kappy

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Nu stiu ca niciodata nam fost pe la centrele astea de colectat; eu il dau pe la tara , lavecini sa dea gardurile din lemn cu el
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
nasol de mine, ca n-am vecini la tara Smile
  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
@coldream iti ajung 4L de ulei , inca iti si raman , mie mia intrat 3,5L , filtru de ulei l-am luat din acelasi loc cu uleiul , 900mii ulei+filtru manopera pe gratis , asta a fost anu trecut
  • coldream

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Domnilor, sunteti de un mare ajutor. Va multumesc.

@Kappy - 10 pentru explicatiile in detaliu
@Mr.hat - te anunt cat ramane
Skip ads

  • coldream

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Inca ceva: de la un mecanic de autohtone am aflat cum ca se si "spala" dupa golire cu jumatate de litru de motorina, pornind motorul cam 5 min. Se scurge si se pune uleiul nou .

E pe bune sau glumea omul cu mine?
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
coldream a scris:Inca ceva: de la un mecanic de autohtone am aflat cum ca se si "spala" dupa golire cu jumatate de litru de motorina, pornind motorul cam 5 min. .
E pe bune sau glumea omul cu mine?


E pe bune, dar la Dacie am facut eu d'astea... si chiar imi placea idea Exclamation
Acum insa nu as mai face-o, iar timpul de 5 min. cu motorul pornit, mi se pare cam exagerat... Cool
  • Kappy

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Nu tias recomanda sa bagi motorina in motor avand in vedere ca exista nenumarate solutii "engine flush" cu care se spala circuitul de ungere.
Personal mie mi se pare o tampenie sa speli circuitul de ungere cu motorina avand in vedere ca dupa scurgerea uleiului mai ramane motorina pe acolo si dilueaza uleiul vechi.
Una peste alta uleiurile bune au si substante de curatare in ele....
  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Nu te sfatuiesc sa cureti motorul cu nimic!

Lasa uleiul nou sa-si faca treaba si cu asta basta.

Daca te preocupa foarte tare mizeriile (in mare parte metalice) din ulei, atunci cumpara un magnet mai mare de la magazin si pune-l pe baia de ulei (sau in ea, sper ca e metalica si se prinde acolo).

Toata pilitura din ulei ti se va lipi de magnet. Iar cand vei mai schimba uleiul, tot ce ai de facut este sa cureti magnetul si sa-l pui la loc. E mai bun decat orice curatare a motorului.
Skip ads

  • coldream

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Nu te sfatuiesc sa cureti motorul cu nimic!


Sincer, nu cred ca as fi incercat, a fost mai mult o curiozitate. Multumesc pentru raspuns.

atunci cumpara un magnet mai mare de la magazin si pune-l pe baia de ulei


Asta e chiar interesant.

Nu cred ca ar fi prea multe mizerii (la cat ma pricep eu); acum are Aral semi care a depasit 8000. Se pot depune asa usor?
  • coldream

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Si totusi ... cand am desfacut capacul sa bag uleiul nou, am observat pe peretii interiori o mazga de culoare foarte inchisa si ca un fel de mamaliga moale. (scuzati detaliul, dar asta am gasit acum) Am curatat manual cat se poate, dar ma tem ca este si mai jos. M-am consultat cu fostul proprietar si am ajuns la concluzia ca nu stiu cand si cu ce a fost schimbat ultima data uleiul - care era la min si negricios. Acum am bagat Aral Tronic Basic 10W40.
In continuare nu cred in "spalarea" motorului, dar poate la cei 120K ar fi necesar un aditiv....

@Mr.hat - intr-adevar 3.5 L
  • Kappy

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Mazga aia la busonul de ulei se face din cauza filtrului (care filtreaza vaporii de ulei de cei de apa;condensul din motor)ala din capacul chiulasei. Eu chiar am scos capacul ala sa vad cum arata motorul sub el si e fff bine la cei 141000km ai sai.
Chestia asta am vazuto la mai multe motooare de firme diferite.
Solutia cred ca ar fi schimbarea acelui filtru
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Mâzgã am descoperit ºi eu în capacul de de la culbutori ºi am spãlat-o cu motorinã apoi am clãtit-o cu benzinã ºi am ºters-o cu o cârpã curatã. La fel am fãcut ºi cu filtrul l-am curãþat cu o perie de sârmã, l-am suflat, aspirat ºi spãlat. În interiorul motorului era curãþenie perfectã. ªi din câte ºtiu mizeria nu se strânge în baie ci pe capacul de la culbutori. Pilitura în schimb da.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Ideea cu magnetul pentru pilitura este aplicata deja de zeci de ani. Busonul de golire este magnetic, puteti verifica asta cand schimbati uleiul.
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
kapix a scris:Ideea cu magnetul pentru pilitura este aplicata deja de zeci de ani. Busonul de golire este magnetic, puteti verifica asta cand schimbati uleiul.


DA, AI DREPTATE! Mi-am dat acum seama cand am citit postul, desi de cate ori schimbam uleiul+filtru nu imi dadeam seama de ce am pilitura pe busonul de golire. E drept ca nici nu m-am gandit prea tare.
Nu sunt de acord cu ideea spalarii motorului cu motorina, nici cu alte solutii (flash engine); cred ca noul ulei face asta destul de eficient.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
As mai adauga o nelamurire. Ce fel de reziduuri ati vrea sa eliminati atunci cu ajutorul acelui "engine flush"?

In ce priveste motorina, trebuie sa fii nebun sa bagi asa ceva acolo unde ar trebui sa fie numai ulei. Motorina va dizolva orice urma de ulei ramasa, a.i. veti obtine o minunata frecare "fier pe fier". Aceasta frecare este mult mai daunatoare pentru motor decat orice reziduu pe care sperati sa il eliminati pe aceasta cale. Ca sa nu mai vorbim de riscul ridicat de a gripa motorul.
Daca chiar doriti sa "spalati" motorul, bagati un schimb de ulei mai ieftin (de ex Prista) si il puteti lasa in motor cat vreti, fara nici un risc. Nu uitati insa sa il lasati sa se scurga bine de tot dupa. Pentru o si mai mare siguranta schimbati filtrul inainte, a.i. mizeriile din cel vechi sa nu poata ajunge din nou in motor. Dupa acesta trebuie golit sau chiar schimbat (in fond e sub 10 lei grei). Insist pe golirea completa deoarece nefiind (probabil) de acelasi tip, prin combinarea lor s-ar putea schimba unele proprietati ale noului ulei.
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Eu schimb filtru+ulei mereu.
Nu inteleg oamenii care schimba uleiul, si filtrul nu.
Subscriu lui kapix, nu bagati prostii in motor.

Uleiurile "moderne" au diverse substante in ele si au fost "calculate" sa functioneze de sine statator ... in amestec cu orice altceva, rezultatele sunt destul de impredictibile.

----
Ca sa va dau un exemplu haios, luati o cana de lapte si stoarceti in el o juma' de lamaie Smile
Cam asa puteti pati si la ulei Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR