Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
....


Ultima modificare facuta de Sezran la Mie 12 Dec, 2007 11:16 pm
Skip ads

  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Sezran a scris:
Ingineru a scris:
2. Prefer oricand "pax americana" "fratiei intre popoare" de tip sovietic (been there/done that-si nu mai vreau sa se intoarca vreodata) pt. ca sincer o duc mult mai bine ca "sclav american" decat "prieten rus"


cine prefera sa fie sclav, indiferent al cui, va fi tratat numai ca sclav. sclavia in puf tot sclavie este. eu prefer sa nu fiu nici sclavul americanilor nici "prietenul" rusilor, iar cind am de ales ceva sa aleg ce e mai bun, nu ce imi indica "stapinul".

din pacate foarte multi romani VOR sa fie sclavii cuiva. de asta sintem tratati asa peste tot. au uitat ce inseamna independenta si mindria, au uitat ce inseamna sa stai cu capul sus si spatele drept.


Ar trebuia sa te gandesti,ca fiind ,,sclav american,, multe avioane din RoAF au fost retrase,pentru americani MiG-23 si MiG-29 nu corespondeau cerintelor acestora (da,cum sa nu),ca sa nu mai mentionez,ca multe cadre militare,au trebuit sa iasa la pensie,sa le faca loc la americani,si cate baze aeriene au fost desfiintate in Romania,datorita integrarii noastre in NATO.Puteam sa o ducem destul de bine cu apararea fara a fi prieteni cu americani.Si oricum,eu nu vreau sa fiu prieten cu nimeni,fiindca acel ,,prieten,, cauta mereu avantaje,pentru el,nu pentru gazda,inainte,eram in stare sa ne aparam si singuri*(vorbesc inainte de 2004),acum nu mai putem,iar faza cu NATO si prietenie,nu prea e adevarat,Franta si Germania,s-au saturat de americani,iar nemtii au inceput deja sa le faca vant din baza Rammstein,am fost acolo si am vazut ce este,ne-a tinut,pe noi echipajul 15min la porti,pt confirmare,totul era american,iar nemtii nu aveau ce cauta acolo,halal prietenie.Era de ajuns,sa fim in UE,si atat,pe suedezi ii admir,sincer,fiindca nu au nevoie de nimeni,isi fac ei propriile avioane,si le mai si exporta,in acelasi timp,inteligenti,daca aveam si noi ambitie,puteam sa facem la fel,ca si noi am produs si inca producem avioane militare.Acum,cand trebuie sa cumparam avioane,nu putem alege,ce vrem noi,trebuie sa luam ce ne baga pe gat,NATO cu produsele lor.Sezran,tot ce ai spus e adevarat.Pentru aviatia romana,era foarte frumos,pe timpuri,acum...doar ne amintim
  • AcidMan

  • Mesaje scrise: 642
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
http://www.c-27j.com/
am cumparat avioane Smile
Capital
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
AcidMan a scris:http://www.c-27j.com/
am cumparat avioane Smile
Capital



Da,dar mai e mult si bine,pana le vor livra pe toate...


Ultima modificare facuta de Y-GreK la Lun 10 Dec, 2007 11:16 pm
Skip ads

  • AcidMan

  • Mesaje scrise: 642
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Y-GreK, asta e indicativul avionului? Smile Y-GreK
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
AcidMan a scris:Y-GreK, asta e indicativul avionului? Smile Y-GreK


?
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
.....


Ultima modificare facuta de Sezran la Mie 12 Dec, 2007 11:16 pm
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Sezran a scris:parca avioanele militare nu au indicative din astea. cele civile au, ca un fel de numere de inmatriculare. pentru romania ele incep cu YR-ceva.
gresesc?


De-asta am si pus semnul intrebarii,la intrebarea de mai sus si da ai dreptate,numai la avioanele civile,au nr. incepand cu YR-DNY de exemplu,la avioanele militare de transport de vanatoare,poate fi orice numar,de obicei se pune nr.avionului respectiv plus o abreviere a avionului, AN810 de exemplu,etc.
Skip ads

  • AcidMan

  • Mesaje scrise: 642
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
aha.
offtopic. eu am fost antrenat sa sar din avioane si sa le dobor folosind rachete antiaeriene Smile de asta nu le am f bine cu indicativele. eu primeam comanda prin statie, directia si elevatia si ... kaboom Twisted Evil


  • AcidMan

  • Mesaje scrise: 642
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat

nu stiu daca e ce aveam si noi atunci ....
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Am senzatia ca ori am trait degeaba pana acum, ori multa lume de aici traieste intr-o lume virtuala alimentata de manualele de istorie dinnainte de '89. De cand are Romania de ales daca sa fie cu cineva sau singura? am incercat intre 1918 si 1938 sa fim independenti iar rezultatul? in 1940 am pierdut o treime din teritoriu; la Teheran si Yalta am fost dati lui Stalin in schimbul Greciei-puteam face ceva? da, puteam face ca polonezii si sa ajungem o natie la fel de distrusa. Suntem o tara mica, nu ne putem permite sa avem decat pareri si opinii la nivel de discutii. Sau poate o sa-mi ziceti de gluma aia cu miscarea de nealiniere? yeah, right, uitati-va peste Dunare in Iugoslavia unde poate sa duca asta. I-au salvat rusii pe sarbi? da, i-au salvat de mai aveau putin si ajungeau ca Irakul. Si ca sa revin la dotarea cu tehnica militara, asta este si un statement politic; asa a fost mereu, in al 2-lea razboi am avut Messerschmitt-uri pt. ca am fost aliati cu nemtii desi poate pilotii si-ar fi dorit Spitfire; ne lamentam atata acum de parca ne-ar fi fortat cineva sa intram in "hora" occidentului-o data intrati trebuie sa jucam. Poate pe parcurs ne prindem ca nu exista alternative decat gen:
-tara satelit a Rusiei (ce bine se traieste in Bielorusia, Moldova, Kazahstan etc. mmm?)
-tara fundamentalista gen Iran (nu va lasati pacaliti de tipul religiei, fundamentalismul nu e neaparat islamic)
-tara cu dictatura personala de tip "luminat" (Venezuela cu Chavez si eventual cu mai putin petrol)
-tara cu dictatura personal/partinica de tip "intunecat" (Coreea de Nord-n-am fost chiar departe nu?)
Cine isi inchipuie ca noi putem marai acolo unde nici Germania nu misca in front e chiar naiv. Daca nu esti "prieten" cu nimeni te vor manca toti cei din jur care sunt "prieteni" cu cineva (1916, 1940 va spune ceva?).
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pt Y-GreK

Dupa bugetul actual al Romaniei, daca tu ar trebui sa decizi pentru un model de avion, care sa intre in dotarea aviatiei militare romane, pentru ce ai opta? Gripen , Suhoi sau Mig?Su35 este superior Mig-ului35, din punct de vedere al parametrilor tehnici?Am impresia ca Su a fost intotdeauna mai performant ca si Mig-ul.
Skip ads

  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
.....


Ultima modificare facuta de Sezran la Mie 12 Dec, 2007 11:16 pm
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Sezran a scris:Elvetia e mai mica decit romania si nu o maninca nimeni. diferenta e ca e locuita de elvetieni, nu de romani.


Diferenta mare dintre cele doua tari este ca toata lumea are foarte mari interese financiare in Elvetia, asa ca este dorita neutra, in schimb Romania ...........Asa a fost si in 1939-1945, desi la inceput Germania se pregatea sa invadeze Elvetia, existand elaborat planul pentru ,, Operatiunea Bradul'', de invadare a Elvetiei, insa insuccesele de pe toate fronturile, din cursul lui 1943, au determinat Germania sa renunte la acest obiectiv.Motivele?Sa nu isi epuizeze inutil resursele limitate pe un nou front, si pozitia de ,,tampon''protector al Elvetiei fata de Germania.
Este foarte importanta si pozitia geografica a Elvetiei, vecinii sai.
In toate tarile foste socialiste, sistemul comunist a cazut datorita vointei U.S.A.si U.R.S.S.Daca URSS ar fi dorit perpetuarea regimurilor totalitare din aceste state, probabil ca acum am fi sarbatorit al nu stiu catelea congres al PCR.
La ora actuala globalizarea isi spune cuvantul.Nicio tara din lume nu poate trai izolat.Inclusiv Coreeea de Nord, care este dependenta politic, militar si economic de Rusia si China ,iar mai nou de occident.

Iar in ceea ce priveste superioritatea pilotului rus si al tehnicii rusesti haideti sa fim realisti.La Kursk, in 1943, Flota 2 Aeriana Germana desi aflata in minoritate ca numar de aparate de lupta, s-a impus in fata aviatiei sovietice.
In razboiul din Coreea, avionul de lupta al comunistilor a fost Mig15 ,iar pilotii au fost in majoritatea lor , aviatori sovietici.Rezultatul luptelor aeriene se stie.Spatiul aerian a fost dominat de americani , care desi la inceput au avut pierderi importante cauzate de Mig-ul 15, ulterior prin cursurileTop Gun si folosirea aparatului Sabre, superior lui Mig15, au devenit ,,stapanii cerului ''.
La fel de adevar este ca Mig15 si Sabre sunt o dezvoltare a unui aparat militar german, care era preconizat sa intre in lupta pentru Germania in 1946, insa .......
Se stie ca actuala aviatie supersonica militara este dezvoltata din vechile proiecte militare ale Germaniei naziste.

Cat despre maestria pilotilor rusi in zbor? Aceasta se castiga prin multe ore de zbor.Talentul nativ fara ore de zbor nu este suficient.Asa ca sunt foarte sceptic in ceea ce priveste existenta unui numar mare de piloti de elita in randul aviatiei militare ruse.
Si mai conteaza foarte mult performanta tehnicii de lupta.Parametrii sai tehnici.
Intr-o lupta aeriana reala nu stai sa faci cobra lui Pugaciov.Conteaza pe langa aerodinamica, avionica, care impreuna cu maestria pilotului, este decisiva intr-o lupta reala.Si cum maestria se castiga prin foarte multe ore de zbor, iar astea costa, ca si proiectarea si fabricarea avionicii,ma indoiesc, ca tinand cont de bugetul militar rus, pilotul rus si aviatia rusa este nr.1.
Este tehnica rusa, robusta si fiabila, raportul calitate-pret este ok, dar asta nu inseamna ca ar fi nr.1 in lume.


Ultima modificare facuta de florin71 la Mie 12 Dec, 2007 5:45 pm, modificat de 7 ori in total
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
florin71 a scris:Pt Y-GreK

Dupa bugetul actual al Romaniei, daca tu ar trebui sa decizi pentru un model de avion, care sa intre in dotarea aviatiei militare romane, pentru ce ai opta? Gripen , Suhoi sau Mig?Su35 este superior Mig-ului35, din punct de vedere al parametrilor tehnici?Am impresia ca Su a fost intotdeauna mai performant ca si Mig-ul.



Asta e o intrebare,mai complicata decat credeti.Chiar daca,eu as stabili ce avion de vanatoare,sa se cumpere in viitor,desi esti imposibil,sa cumparam avioane rusesti,din cauza,ca trebuie sa luam ceea ce are de oferit NATO,Gripen,e o alegere destul de buna,fata de F-16 sau Eurofighter(oferte prezente de la NATO) deoarece:
-costuri de achizitionare si de intretinere mult mai mici
-are nevoie de un staff tehnic de 60 de oameni,fata de 230 cat e nevoie pentru un F-16 (!)
-poate fi utilizat pentru orice fel de misiuni,cercetare,interceptare,vanatoare,realimentare in aer,etc.
-este un avion ideal Romaniei,din punct de vedere al intretinerii si costului.
Nu-mi convine F-16,fiindca este un avion depasit moral si oarecum tehnologic,daca luam Falconul,acum,peste 10 ani iar ne schimbam flota de vanatoare?Daca Sniperul,de la muzeu,este refacut,oricand face F-16,la dogfight,misiuni interceptare BVR,etc,mai ales,ca acel MiG-29 are tehnologie Elbit,este un avion modernizat,comparabil chiar cu un Su-30.
Referitor,la ce as cumpara,daca as avea posibilitatea,sa cumpar ce vreau EU,as alege...Su-30 sincer si s-ar numi MKR presupun.Motivul?Su-35 si MiG-35 sunt cam exagerate pentru bugetul nostru,si nu cred ca le putem mentine,va dati seama cum s-ar uita pilotii de la Kogalniceanu la acest tip de flota?Din pacate,nu este posibil,si nu suntem in relatii bune cu rusii.Su-30,ar fi ideal pentru pozitia noastra geografica,si orice fel de activitati.Cand pleaca pilotul de acasa,sa se urce la volanul Opelului cu zambetul pe buze(de parca nu se urca pana acum Very Happy )
Referitor la cat de mult ii ajuta rusii pe sarbi,mi se pare curios faptul,ca rusii au propria lor baza,intr-un munte secret,in Kosovo,si am vazut deseori An-124 rusesti,deseori cand ma duceam in misiuni prin acele zone (avioane extrem de mari,va dati seama,ca daca nu aveau ceva important si mare de transportat,nu le mai foloseau)
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Ingineru,e prea mult de discutat,pe seama politicii,raspunsul meu si cred ca este unul clar,lumea este impartita intre rusi si americani,diferenta dintre ei,este ca se intrec in anumite domenii,dar americanii nu fac nimic fara acordul rusilor si vice-versa,eu cred ca Iranul trebuia atacat demult pana acum,si s-au semnalat MiG-31 rusesti care patruleaza granita Iranului (Iran e la granita cu Rusia).Ar trebui sa se deschida un topic despre politica mondiala,si acolo sa discutam despre toate,ca deja suntem off-topic si e pacat... Embarassed
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
florin71 a scris:Pt Y-GreK

Dupa bugetul actual al Romaniei, daca tu ar trebui sa decizi pentru un model de avion, care sa intre in dotarea aviatiei militare romane, pentru ce ai opta? Gripen , Suhoi sau Mig?Su35 este superior Mig-ului35, din punct de vedere al parametrilor tehnici?Am impresia ca Su a fost intotdeauna mai performant ca si Mig-ul.

*
Rafale Twisted Evil Mosu' Dassault atata asteapta... Cool
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:
florin71 a scris:Pt Y-GreK

Dupa bugetul actual al Romaniei, daca tu ar trebui sa decizi pentru un model de avion, care sa intre in dotarea aviatiei militare romane, pentru ce ai opta? Gripen , Suhoi sau Mig?Su35 este superior Mig-ului35, din punct de vedere al parametrilor tehnici?Am impresia ca Su a fost intotdeauna mai performant ca si Mig-ul.

*
Rafale Twisted Evil Mosu' Dassault atata asteapta... Cool



Rafale e o replica la Eurofighter,de fapt,e acelasi avion,nu e nici-o diferenta intre cele 2,probabil o-r fi diferente la avionica,in favoarea EF.



florin71,
Eu nu am incredere in ceea ce spun americanii,in legatura cu pierderile lor din razboiul din Koreea,sau oricare altul,trebuie oarecum sa mascheze cateva milioane de dolari pierderi,in afara de Sabre,nimic nu facea fata unui MiG-15,Si asa,am vazut un film documentar Zeitgeist,poate aveti ocazia sa-l vedeti,cu toate razboaiele americanilor,pornite din cauza lor si etc,sunt multe de zis.Tu stiai ca MiG-15 a nenorocit aviatia americana in Vietnam?F-4,care era un avion modern pe timpul acela,primul avion cu HUD,era ciuruit de MiG-15?Fiindca americanii nu au mai pus tunuri pe avioanele lor si au trecut la rachete,care nu erau la fel de dezvoltate in acel timp,cum avem acum AIM-120,R-77,R-27ET,R-33 si etc.Si da,eu cred ca pilotii rusi,sunt f.buni,le permite si avioanele folosite,multe manevre si posibilitati,eu mai mentin legatura cu unii piloti rusi,si imi spun,ca au foarte multe antrenamente,daca rateaza o misiune,sau orice alta intrebuintare,legata de zbor,ei trebuie sa o ia de la capat.Diferenta e ca,ei si zboara foarte mult,spre deosebire,de americani care zboara pe simulatoare,cand bate vantul,sau e zapada,si cand se urca in avion,nu stie cum sa se stapaneasca,sta cu sufletul la gura,pana aterizeaza.Rusii,sa stiti ca au fost foarte ingeniosi,in legatura cu avionica si tehnica folosita,pai la An-26 care zbor de exemplu,am nu stiu cate moduri,de lasare a trenului de aterizare,in afara de automat,pot manual,dau de o maneta,si il las jos manual,e tehnica cu scripeti folosita,ca sa nu mai zic,ca sunt concepute astfel incat,multe dintre ele sa aterizeze in vreme rea,cand vedeam cum acel An-225,un avion urias aproximativ 80m lungime,si 80m diferenta dintre varfurile aripilor Very Happy ,ateriza in Siberia,pe o pista improvizata....Eu raman la parerea mea,ca avioanele rusesti sunt cele mai fiabile,si mai bune.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Y-GreK a scris:
Rafale e o replica la Eurofighter,de fapt,e acelasi avion,nu e nici-o diferenta intre cele 2,probabil o-r fi diferente la avionica,in favoarea EF.

*
Adica... invers Wink
De fapt, si Eu_Fi si israelienii copiaza (cu mult talent...) idei extrapolate de la Mirage 3, si mai precis varianta "cu mustati" exportata in Elvetia...

Sincer sa fiu, nu inteleg admiratia ta fara limite pentru tehnica de lupta ruseasca, nu ca asi avea ceva cu ei, dar... reprezinti un curent de gandire, cum sa-ti spun... FOARTE minoritar... Wink
Rusii, care au descoperit apa calda si mersul pe jos si restul lumii care se inghesuie sa ajunga pe luna cu ajutorul descopririlor lor, e prea veche ca sa o mai creada cineva...
Este dreptul tau sa o crezi si al meu sa fiu MUUULT mai circunspect...
Nu e un atac personal...
*
Edit: comparatie intre cele doua...

http://avions.legendaires.f...&comp2=rafale
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Sezran a scris:florine, ce talmes balmes ai insirat acolo!

la kursk au invins nemtii? spune-le si astora de la discovery, ei nu au aflat.
top-gun a fost creat in timpul razboiului din vietman, nu corea, dupa stiinta mea. americanii renuntasera la tunurile de bord si se bazau exclusiv pe rachete. rezultatele dzastruoase au impus schimbarea orientarii si aparitia top-gun.

alte motive "istorice" pentru care avioanele actuale nu ar fi bune ai? ceva legat de stramosii care luptau cu arcul cu sageti?

simpla inchinare la tehnica "stapinului" nu o face mai buna. despre "stapin" si "stapinire" in alt topic.


La Kursk, batalia terestra a fost castigata de rusi, in schimb preludiul acestei batalii a fost lupta pentru suprematia cerului, unde au castigat nemtii.A urmat batalia de tancuri unde rezultatul a fost impartial, desi rusii au fost mai numerosi, insa si-au putut permite pierderile suferite, germanii insa nu, neavand cu ce inlocui tancurile distruse sau avariate.Datorita luptelor de tancuri foarte apropiate, aviatia germana nu a putut acorda sprijin panzerelor, evitandu-se lovirea acestora.Si atunci, ca si acum , doar cu aviatia nu poti castiga un razboi conventional, cu arme conventionale.

Prin batalia de la Kursk si Coreea, am vrut sa arat faptul ca pilotul rus nu este invicibil.Si nici tehnica lor de lupta.Din ce am observat, dupa 1991 rusii au modificat constant platforma lui Su27, in diverse forme, pentru a anunta aparitia unui nou avion de lupta.Aceste aparate au fost folosite ulterior la diverse mitinguri aviatice internationale, in scop propagandistic, fiind pilotate de piloti de valoare, care prin diverse acrobatii aeriene spectaculoase au vrut sa impresioneze lumea cu potentialul lor aeronautic.

O treaba grozava a rusilor, din punctul meu de vedere, ca amator de zbor, care a pilotat doar planoare sportive in calitate de pilot sportiv, este pregatirea lor de zbor, reala, nu simulata, desi este mai costisitoare.De ce?Pentru ca la simulator stai relaxat, indiferent de conditiile de zbor simulate.Nu ti se intampla nimic.Stii asta, iar psihicul este relaxat.Gresesti ceva, tragi concluziile si o iei de la capat.Atunci insa cand efectuezi o misiune reala de lupta, intervine factorul psihic, emotiile care influenteaza derularea misiunii in sens negativ.Stii ca este foarte posibil sa nu te mai intorci din misiune.Practic zburand foarte mult, totul devine rutina, asa ca te simti in elementul tau.

Propaganda functioneaza in ambele tabere, est si vest, privind superioritatea tehnicii proprii.
Rusii au furat in general foarte mult de la occidentali ,idei si proiecte .Inclusiv proiectul Concordului, pe care l-au materializat in Tupolev144.
La electronica deocamdata americanii sunt mai buni ca si rusii.
Candva ma gandeam la posibilitatea achizitionarii de Su , fara avionica , care sa fie cumparata de la firmele occidentale.Imbinam astfel aerodinamica cu avionica, iesind un avion grozav pt aviatia romana, insa din motive politice.......nu se poate.

Franta initial a facut parte din echipa tarilor europene care vroiau sa construiasca un aparat multirol ,comun, insa a renuntat la proiectul comun.De ce?Francezii vroiau ca noul aparat sa poata fi folosit si pe portavioane, iar actualul Eurofighter nu poate, asa ca au devoltat propriul proiect pe platforma lui Eurofighter, aparand Rafale , care poate apunta pe portavioane.

In ceea ce priveste Top Gun, asa este, a aparut dupa razboiul din Coreea, la data de 03.03.1969, in Miramar, California,U.S.A. Am incurcat un pic ,,datele problemei'' Very Happy , si imi cer scuze pentru asta.Asa este, americanii initial au ignorat pregatirea pilotilor pentru luptele aeriene,, corp la corp'', uitand experienta din Coreea, bazandu-se pe rachetele aer-aer.Asa a aparut F4, o platforma greoaie de acrosare pentru rachetele aer-aer si aer-sol,, fara insa a poseda tun de bord.Rezultatul initial se stie, in final insa, si in Vietnam, spatiul aerian a fost dominat de americani.

Oare pt aviatia romana nu s-ar preta mai bine inchirierea unor F16, cum au facut si italienii, pe o perioada de 10 ani, dupa care sa achizitionam F35, avion din generatia a -5 -a, disponibil pentru aliatii U.S.A.din 2015?Israelul vrea F35 si stie el de ce.
F16, Eurofighter si Gripen sunt din generatia a- 4 -a.


Ultima modificare facuta de florin71 la Mie 12 Dec, 2007 6:42 pm, modificat de 3 ori in total
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR