Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
biela-manivela a scris:
Ursu/\82 a scris:P.S. O rugaminte la tine Mrs. Manivela ar fi sa nu mai fii sarcastic si sa incerci sa ajuti in loc sa iei peste picior lumea.

Iar e contradictie in cuvintele tale! Imi ceri mie sa nu mai fiu sarcastic, dar in timpul asta esti tu sarcastic la adresa mea!

Nu stiu sa iti explic cum e la masina. Daca as fi stiut as fi explicat. Pana atunci ii las pe altii care au cunostinte mai vaste in directia asta.

Legat de avioane, surplusul de viteza de care vorbeai este necesar nu la decolare, ci doar atunci cand avionul isi modifica altitudinea in sens crescator. In acel moment forta de tractiune are doua componente, atat pe axa Ox, cat si pe axa Oy. In zbor orizontal forta de tractiune este numai pe axa Ox, de aceea poate fi mai mica. La masini se pune problema de tractiune pe axa Oy doar cand urca pante, dar complicam inutil problema. Apropos la avioane viteza minima de deplasare este influentata si de flapsuri care modifica portanta prin crearea unei curburi a aripii. Dupa decolare flapsurile sunt ridicate deoarece maresc rezistenta la inaintare. Deci creste viteza minima pe care o poate avea avionul in aer, dar scade rezistenta la inaintare. Deci sunt prea multe variabile in exemplul tau si nu au nicio legatura cu automobilele.

Daca vrei putem vorbi de cuplu motor si la avioane. Very Happy Spre exemplu la avioanele usoare cu un singur motor cu piston si propulsate de elice momentul motor tinde sa invarta avionul in sens invers celui in care se invarte elicea. La decolarea despre care iti place sa vorbesti daca elicea se invarte inspre stanga (privind din cabina pilotului), avionul tinde sa se roteasca spre dreapta. Astfel creste apasarea pe roata din dreapta, creste forta de frecare la nivelul acelui cauciuc si avionul vireaza spre dreapta. Fenomenul a fost numit "furatura" si se compenseaza prin actionarea directiei in sens opus. Chiar exista o povestioara interesanta cu asul aviatiei de vanatoare romanesti din al doilea razboi mondial, Constantin "Bâzu" Cantacuzino, care la sfarsitul lui august 1944 a aterizat pe o baza militara americana din Foggia pentru a le preda americanilor pe comandantul acelei baze care fusese luat prizonier de romani. Zborul a fost efectuat cu un Messerschmit 109G, avion de vanatoare german, iar americanul a fost inghesuit in locul statiei radio ce fusese demontata. Deh, statie mare cu lampi... La Foggia unul dintre americani a dorit sa zboare cu avionul romanului. Bâzu i-a dat avionul si l-a prevenit ca are cuplu puternic si "furatura" este foarte accentuata. Americanul l-a privit superior gen "tu ma inveti pe mine?" si a rupt avionul la decolare. Pentru intoarcere Bâzu a primit un avion de vanatoare american P-51 Mustang.

Povestea este cat se poate de reala, dar deja suntem off-topic.

Multumesc pentru explicatie.
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
S-a mai discutat subiectul.

Ca de obicei, se confunda cuplul la motor cu cel de la roata. Cuplul de la roata e dat de cuplul motor multiplicat cu turatia din care se scad pierderile pe transmisie, adica de puterea motorului minus pierderea pe transmisie.

O alta greseala care se face este luarea in considerare numai a valorilor maxime de cuplu si putere. Ceea ce conteaza de fapt e curba puterii: adica cata putere devolta un motor pe toata plaja de turatii. Degeaba un motor are 400Nm la 1800RPM daca la 2500RPM ramane doar cu 150Nm, adica cu doar jumatate din puterea de la 1800RPM. La 1800 te va infinge in scaun, iar pe la 2500 simti ca se sufoca (diesel clasic).

Cat despre diesel versus benzina, principala problema care face ca un diesel sa fie dezavantajat dinamic este greutatea mare a motorului, fiind imposibil sa obtii o distributie 50/50 fata/spate. La un motor la fel de usor cu cel de benzina, curba lunga si plata a puterii la un diesel ar face praf curba abrupta a unei benzinare (ceea ce se vede lejer la o liniuta 1.9CDTI 150CP versus 1.6T 180CP, care este de obicei egalitate). Totusi, exista doua concepte care rezolva problema curbei abrupte a benzinei: TSI (compresor mecanic+turbocompresor) si cel twinturbo (turbocompresor mic+turbocompresor mare). In final, diesel vs benzina e doar o problema de dezvoltare tehnologica.


Ideea finala ar fi ca intrebarea in sine "cuplu vs putere" e o contradictie in termeni. De ce? Pentru simplu motiv ca cuplul nu poate fi comparat cu puterea, fiind doua notiuni diferite.
  • drodowu

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Cand spui cuplu te gandesti automat la putere si turatie.
Cuplu maxim inseamna turatia cea mai mica la care obtii puterea maxima a motorului.
De aceea cu cat te apropii mai mult de turatia de cuplu maxim ai senzatia ca motorul trage mai bine.
Inca o remarca : schimbatul vitazelor la turatie de cuplu maxim nu inseamna si un consum mai mic de combustibil (cum vehiculeaza unii pe acest forum).
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
drodowu a scris:Cuplu maxim inseamna turatia cea mai mica la care obtii puterea maxima a motorului.

Shocked S-a dus dracului fizica!

Unitatea de masura pentru cuplu este Nm (Newton x metru)
Unitatea de masura pentru turatie este rot/min (rotatii / minut). Mentionez ca aceasta unitate de masura nu este in sistemul international.

Din afirmatia domnului "profesor" rezulta ca Nm=rot/min. Laughing
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
"La fotbal si masini se pricepe orice barbat"... Twisted Evil
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
drodowu a scris:Cuplu maxim inseamna turatia cea mai mica la care obtii puterea maxima a motorului.

This is some deep shit, bro!
  • drodowu

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Cititi cu atentie cele scrise de mine si nu mai faceti afirmatii gratuite.
Pentru a intelege mai bine ceea ce am scris reformulez :
la motoarele cu ardere interna puterea generata de ele nu este constanta cu turatia. La turatii mici au puteri mici. Puterea creste o data cu turatia pina la un anumita turatie, punct care este numit CUPLU MAXIM. De aici in sus puterea motorului scade.
  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
drodowu a scris:Puterea creste o data cu turatia pina la un anumita turatie, punct care este numit CUPLU MAXIM. De aici in sus puterea motorului scade.


Sa luam un caz particular: Z16XE
Putere maxima: 101cp / 6000rpm
Cuplu Maxim : 150nm / 3600rpm

Puterea creste si dincolo de turatia de cuplu maxim(cu mult!), ori nu stii sa te exprimi ori nu stii ce exprimi.

Z18XE



LE: Acuma vad, ori esti tu cel de pe softpedia ori ai copiat de la el porcaria.
Skip ads

  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
drodowu a scris:Cititi cu atentie cele scrise de mine si nu mai faceti afirmatii gratuite.
Pentru a intelege mai bine ceea ce am scris reformulez :
la motoarele cu ardere interna puterea generata de ele nu este constanta cu turatia. La turatii mici au puteri mici. Puterea creste o data cu turatia pina la un anumita turatie, punct care este numit CUPLU MAXIM. De aici in sus puterea motorului scade.

Esti in eroare rau de tot! Habar n-aveam despre cuplul maxim ca ar fi un punct. Laughing Invatasem gresit pe la fizica ceva cum ca ar fi un moment, da' cred ca profu' habar n-avea ce vorbea! Laughing
Predai cumva la Facultatea de Transporturi? Laughing
Dupa cum ti s-a mai spus puterea creste si dupa ce se depaseste turatia de cuplu maxim.
Cum e cu afirmatiile gratuite? Cine le face? Cumva cel care in 3 cuvinte spune 5 prostii?

Bunica mea spunea ca prostul are putine idei, dar fixe. Si ca incearca sa le impuna tuturor.
  • drodowu

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Asa este sunt dus rau de tot.
O rugaminte pentru d-l biela-manivela, care dupa cum se vede este foarte instruit, sa ne lumineze si pe noi (in termeni populari), ce inseamna cuplu maxim ?
Pentru d-l vladf : multumesc pentru observatie. Nu sunt aceeasi persoana, dar acolo s-a strecurat o mare mare prostie.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
A murit wikipedia Question Twisted Evil
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
biela-manivela a scris:Esti in eroare rau de tot! Habar n-aveam despre cuplul maxim ca ar fi un punct. Laughing Invatasem gresit pe la fizica ceva cum ca ar fi un moment, da' cred ca profu' habar n-avea ce vorbea! Laughing
Predai cumva la Facultatea de Transporturi? Laughing
Cum e cu afirmatiile gratuite? Cine le face? Cumva cel care in 3 cuvinte spune 5 prostii?

Bunica mea spunea ca prostul are putine idei, dar fixe. Si ca incearca sa le impuna tuturor.


Exact ce spuneam mai sus Domnul sarcasm. Raspunde omului in felul urmator: Ai gresit, treaba sta in felul urmator : cuplul maxim este un moment nu un punct.Dar bineinteles tu sa impungi ca nu poti discuta normal, tre sa iei omul la misto, si din cauza asta pleaca unii de pe forum , din cauza celor ca tine care ii i-a peste picior in loc sa-i ajute, deoarece omul daca ar sti nu ar mai posta aici si sa-i raspunda unul "care stie" luand-ul peste picior.Unele chestii mai tin si de bun simt.Chiar nu puteai sa-ti expui punctul de vedere fara mistouri.Mai ales asta:
biela-manivela a scris:Bunica mea spunea ca prostul are putine idei, dar fixe. Si ca incearca sa le impuna tuturor.[/quote
asta-i criminala e la tinta.


P.S. Vad ca a venit si cel de al 2-lea despre care vorbeam intr-un topic mai sus.
Skip ads

  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
deci parerea mea este ca ceea ce este mai sus este gresit total , permitetimi sa ma exemplific in randurile urmatoare :

1.cuplul ce este si cum se manifesta - cuplul este acea asociere dintre doi oameni care cica impart ideei comune sau ideei comuniste Smile) si se manifesta prin casatorie cateodata mai rar in zilele noastre
2.puterea ce este si cum se manifesta - este reprezentata de o gramada de habarnisti spagari pupincuristi si neocomunisti se manifesta prin criza de fiere ficat dureri de cap si nu duce niciodata la ceva bun

ma scuzati dar va vad incordati , de parca conteaza ce si cum merge si gata ca nom fi cu toti neam de pilot de f1
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
toma_marius a scris:deci parerea mea este ca ceea ce este mai sus este gresit total , permitetimi sa ma exemplific in randurile urmatoare :

1.cuplul ce este si cum se manifesta - cuplul este acea asociere dintre doi oameni care cica impart ideei comune sau ideei comuniste Smile) si se manifesta prin casatorie cateodata mai rar in zilele noastre
2.puterea ce este si cum se manifesta - este reprezentata de o gramada de habarnisti spagari pupincuristi si neocomunisti se manifesta prin criza de fiere ficat dureri de cap si nu duce niciodata la ceva bun

ma scuzati dar va vad incordati , de parca conteaza ce si cum merge si gata ca nom fi cu toti neam de pilot de f1


Bravo Laughing
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Cel de-al doilea iti zice FUC** Twisted Evil
Ca nu e vina lui ca unii e paraleli cu fizica de clasa a 10-a... Exclamation
Nu ca ar fi vreo obligatie sa o stii, dar atuncea stai cu pliscu' inchis, nu te dai balena in eprubeta... Twisted Evil
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Bre Sorine, lasa-i ca oricum nu vor intelege nimic din ceea ce le spui! Oricat tact pedagogic ai avea n-ai sa reusesti sa-l inveti olecuta de fizica pe unul care spune intai despre cuplul maxim ca ar fi o turatie, apoi un punct. El stie doar sa dea copy/paste din alta parte fara sa cearna prin filtrul gandirii proprii. Ma rog... daca are asa ceva...
Poate nu am habar ce-i ala cuplu maxim al unui motor, dar sesizez imediat niste ineptii care sfideaza fizica elementara. Mai avem printre noi si adolescenti indragostiti de motoare care ar putea lua de buna ideea de cuplu maxim ca punct. De aceea e de datoria celorlalti sa semnalizeze ca atare asemenea enormitati, chiar cu riscul de a te dusmani apoi un corigent din asta care stie cum avionul decoleaza pana atinge cuplul maxim in punctul de dupa virgula.
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:Cel de-al doilea iti zice FUC** Twisted Evil
Inseamna ca estie Gay iar eu nu, deocamdata ma multumesc cu femeile(celor destepti)

sorin666 a scris:Ca nu e vina lui ca unii e paraleli cu fizica de clasa a 10-a... Exclamation
Se vede cata scoala ai

biela-manivela a scris:a te dusmani apoi un corigent din asta care stie cum avionul decoleaza
Sincer nu te dusmanesc, te compatimesc deoarece "poate" ai cunostinte in plus fata de noi, dar nu pot spune decat ca esti un badaran, si sunt sigur ca te simti bine in pielea ta.
Cat despre ce s-a scris pana acum am ajuns la o concluzie: Nu este nimic exact in ceea ce priveste cuplu Vs putere.Vad ca parerile sunt impartite.

P.S. Si totusi tind sa cred ca o sa va mai civilizati(cizelati) si o sa invatati sa raspundeti frumos unui om care nu stie sau greseste si chiar daca spune aberatii.Asta nu-ti da dreptul fiind in fata monitorului sa iei lumea peste picior daca ai un gram de cunostinte in plus, pe care la momentul de fata nu le poate verifica nimeni.Toti ne pricepem la ceva si toti suntem prosti la altele deci ar trebui sa ne respectam si sa nu ne luam peste picior Domnilor
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ursu/\82 a scris:
biela-manivela a scris:a te dusmani apoi un corigent din asta care stie cum avionul decoleaza
Sincer nu te dusmanesc, te compatimesc deoarece "poate" ai cunostinte in plus fata de noi, dar nu pot spune decat ca esti un badaran, si sunt sigur ca te simti bine in pielea ta.

Asta e un atac la persoana, care nu e numai contrar regulamentului forumului, ci si bunului simt pe care-l pretinzi altora, dar tie iti lipseste cu desavarsire!

Ursu/\82 a scris:Cat despre ce s-a scris pana acum am ajuns la o concluzie: Nu este nimic exact in ceea ce priveste cuplu Vs putere.Vad ca parerile sunt impartite.

Te inseli amarnic ca de altfel de fiecare data de pana acum. Fizica si mecanica sunt stiinte foarte exacte, iar daca tu nu esti in stare sa le intelegi nu le faci mai putin exacte. Esti genul de persoana cu putine idei, dar fixe, idei pe care le ridici la rang de axiome tocmai pentru ca sunt fundamentate pe apa din buda si nu le poti demonstra.


Ultima modificare facuta de biela-manivela la Vin 21 Aug, 2009 4:16 pm
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
biela-manivela a scris:
Ursu/\82 a scris:
biela-manivela a scris:a te dusmani apoi un corigent din asta care stie cum avionul decoleaza
Sincer nu te dusmanesc, te compatimesc deoarece "poate" ai cunostinte in plus fata de noi, dar nu pot spune decat ca esti un badaran, si sunt sigur ca te simti bine in pielea ta.

Asta e un atac la persoana, care nu e numai contrar regulamentului forumului, ci si bunului simt pe care-l pretinzi altora, dar tie iti lipseste cu desavarsire!


BÃDÃRÁN, -Ã, bãdãrani, -e, s.m. și f., adj. (Persoanã) nepoliticoasã, cu apucãturi grosolane; mitocan, mojic. – Cf. magh. b a d a r.
Sursa: DEX '98 |


Dupa mine topicul poate fi inchis( e doar parerea mea si trebuie tratata ca atare)
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ursu/\82 a scris:P.S. Si totusi tind sa cred ca o sa va mai civilizati(cizelati)

Interesant e ca ai postari foarte arogante, dar te plangi ca ar fi altii aroganti. Se confirma poveste cu barna din ochi.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR