Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • mocca

  • Mesaje scrise: 512
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2007

  • Mesaj Privat
motorul e c18nz..ce imi recomandati ? care e cea mai buna pentru un asemenea motor ?
cu,care trage mai mult ? cu care consuma mai putin ?
care e recomandata in oras ? care e recomandata in exterior ?
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
mocca a scris:motorul e c18nz..ce imi recomandati ? care e cea mai buna pentru un asemenea motor ?
cu,care trage mai mult ? cu care consuma mai putin ?
care e recomandata in oras ? care e recomandata in exterior ?


motorul de c18nz merge cu benzina fara plumb Wink
mai merge super cu benzina fara plumb aditivata
merge si cu benzina cu plumb, daca o mai gasesti dar ragaie(se distruge) catalizatorul
mai merge bine si cu gpl
mai merge poate si cu gazolina, cherosen, acetona, tiner, diluant etc, dar oare cat?

serios vorbind cred ca merge foarte bine cu benzina fara pb, personal recomand efix, cu cat are cifra octanica mai mare(benzina aditivata sau euro5) cu atat trage mai bine, dar benzina e mai scumpa, consumul nu cred ca va diferii la folosirea mai multor tipuri de benzina ci in functie de stilul de mers, nu cred ca exista benzina recomandata in exterior/interior

personal recomand efix euro4, sau daca te deranjeaza consumul(de bani) fa conversia pe GPL (da, mitul cu distrugerea motorului de la GPL e oarecum adevarat, adica durata de viata probabil va fi de 95% fata de mersul pe benzina)
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
eu folosesc efix 95 si sunt multumit (consumul e marisor dar eu fac parte din comunitatea celor nerabdatori prin oras). Intrebarea mea: daca urc cifra octanica (sa zicem efix98 sau carrera 100) in afara de faptul ca ar trebui sa traga mai bine, raportat la acelasi stil de conduc scade consumul?
  • pluciro

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Eu pun de la MOL, benzina de 95.
Inainte puneam de la Petrom (tot de 95) insa cam tremura masina la relanti. Dupca ce am trecut pe MOL, tremuratul s-a diminuat la un nivel rezonabil.
Din cand in cand mai bag si un flacon de solutie curatat injectoare la cate un plin, personal cred ca are efect.
Skip ads

  • viorelonly

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Problema asta cu tremuratul la realanti la z18xe cu 95-u de la Petrom o am si eu..
Nu stiu de ce le sunt asa fidel..
Suntem robii propriilor noastre obisnuinte.
M-ai facut sa incerc MOL Wink
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
viorel, nu sunt sigur ca motorului tau ii place benzina de 95, totusi e motor mai nou cu pretentii mai mari. Cat despre Petrom (si aici intra si PetromV si OMV), saptamana trecuta au ramas imobilizate cateva masini bune, numai in circa 60 minute cat am stat pe acolo, din cauza ca benzina continea APA.
  • oltean_d

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2008 1.8 140cp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2008

  • Mesaj Privat
a mea doar petrom a vazut si pot sa zic ca se misca foarte bine. o sa ma gandesc daca sa incerc si cu altele dar la masina veche am incercat si cu alte benzine dar nu am vazut diferente asa ca de ce sa platesc in plus. a ca benzinele aditivate protejeaza motorul dar cred ca o sa ma tina 10 ani fara probleme (cam atat ma gandesc sa tin masina) asa ca pana la urma ce rost are.
daca bagi de 98, 99, 100 nu cred ca va scadea consumul ci doar motorul ar trebui sa mearga mai rotund si sa simti un pic de imbunatatire la cum trage motorul.
ar trebui sa incerci. depinde foarte mult de perceptia fiecaruia.
oricum nu cred ca merita sa-i dai in oras benzina de 98. o prajesti degeaba.
  • Dragon Warrior

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 1995 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Cifra octanica mai mare inseamna intarziere la detonatii prin compresie. Nu trage motorul mai bine daca pui cifra ocatnica mai mare. Cifra octanica mare s-a inventat pentru motoare supra-alimintate sau cu rata de compresie mare ca sa nu se aprinda benzina singura de la compresie marita si sa astepte totusi dupa scanteia bujiei.

Dar ma rog, pe unde am explicat asta oamenilor am fost luat la rosii oua si varza (virtuale bineinteles) si pus la colt. Nu am putut sa-i conving ca motorul nu trage mai bine daca ii pui benzinei un aditiv care sa ii mareasca rezistenta la auto-aprindere (marirea cifrei octanice).

Asadar, bagati cu incredere benzine cu cifre octanice mari. Nu va imbunatati nici performanta motorului si nici consumul. Dar va veti alege cu un superb efect placebo care face bine la moral Wink
Skip ads

  • viorelonly

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2008

  • Mesaj Privat
ovidiutm a scris:viorel, nu sunt sigur ca motorului tau ii place benzina de 95, totusi e motor mai nou cu pretentii mai mari. Cat despre Petrom (si aici intra si PetromV si OMV), saptamana trecuta au ramas imobilizate cateva masini bune, numai in circa 60 minute cat am stat pe acolo, din cauza ca benzina continea APA.


Nu am patit asa ceva, sa mi se infunde sau ceva de genu asta..
Si 95 pun de cand ma stiu.. Cred ca tot din obisnuinta. Nu am un motiv anume Embarassed
Ciudat a fost ca a tot dardait zilele astea, pana am "parat-o" pe forum. M-am urcat in ea dupa ce am postat si mergea lin si frumusel. Cred ca m-a vazut la tastatura Very Happy

O sa incerc si altceva.
I'll provide feedback!
  • oltean_d

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2008 1.8 140cp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Dragon Warrior a scris:Cifra octanica mai mare inseamna intarziere la detonatii prin compresie. Nu trage motorul mai bine daca pui cifra ocatnica mai mare. Cifra octanica mare s-a inventat pentru motoare supra-alimintate sau cu rata de compresie mare ca sa nu se aprinda benzina singura de la compresie marita si sa astepte totusi dupa scanteia bujiei.

Dar ma rog, pe unde am explicat asta oamenilor am fost luat la rosii oua si varza (virtuale bineinteles) si pus la colt. Nu am putut sa-i conving ca motorul nu trage mai bine daca ii pui benzinei un aditiv care sa ii mareasca rezistenta la auto-aprindere (marirea cifrei octanice).

Asadar, bagati cu incredere benzine cu cifre octanice mari. Nu va imbunatati nici performanta motorului si nici consumul. Dar va veti alege cu un superb efect placebo care face bine la moral Wink

chiar nu am mai auzit niciodata explicatia asta dar daca citesti specificatiile la multe masini turbo se recomanda minim benzina de 98.
  • Dragon Warrior

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 1995 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Pai si eu ce am zis? Wink

Ce fac motoarele cu turbo in linii mari? Inghesuie mai mult aer + benzina in cilindru. Adica presiune mai mare. Adica risc de detonatie mai mare. Adica se recomanda cifra octanica mare.

Astia cu masini non turbo si cu rata compresiei 10-10,5:1 (ca exista si masini non turbo cu rata compresiei spre 12:1 carora le trebuie CO mare) aruncati banii pe geam. Dar nu-i problema daca va simtiti mai tari cu cifra octanica mare in rezervor. Nu cheltuiti banii mei.

Multi fini cunoscatori ai fenomenului, posesori de masini turbo benzina, care stiu exact la cate rpm intra turbina si au de condus toata saptamana in oras si scot masina la alergat numai in weekend, stiti ce fac? Pun benzina cu CO mica si au grija sa conduca astfel incat sa nu intre turbo. Iar cand o alearga ii pun benzina de care trebuie.
  • Wiz_KeeD

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Apropo de discutia cu petromV si toate cele, si eu am probleme enorme de ceva timp, pur si simplu nu mai pleaca masina si dardaie la relanti (asta impreuna cu inca alti multi factori, eu fiind convins ca am probleme multe), insa odata in graba am fost nevoit sa bag benzina si mi-a recomandat cineva mol, diferenta a fost ceva socant, pur si simplu m-am speriat cum a inceputsa fuga masina si sincer nu stiu de ce n-am cautat cea mai apropiata benzinarie MOL sa bag numai de acolo!
Skip ads

  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
hmmm, deci nu numai in zona de vest a tarii, benzina de Petrom(V), e proasta...
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
ovidiutm a scris:.... in afara de faptul ca ar trebui sa traga mai bine, raportat la acelasi stil de conduc scade consumul?


am mers o vreme doar cu Mol98 si OMV100, si cand am intrat intr-o pana de bani am alimentat cu MOL95... am ramas uimit ca am avut consum mai mic cu 95...
cu urmatoarea ocazie cand am avut un drum spre Baia Mare am facut pus 30L de Mol98 la dus...din care am consumat cam 25-26 pana la destinatie (~380km), palpaia becul de rezervor. la intors am pus 30L de Mol95, am consumat 20-22L maxim, ptr aceeasi distanta....
concluzia o tragi tu...

si apropo, nu mai alimentez de la MOL (alimentam deobicei langa Spitalul Judetean si acolo pe Republicii catre Gara de Nord), tragea masina destul de naspa in ultima vreme (de vreo 5-6 luni incoace)... am schimbat pe OMV95 si e mult mai bine si la cum trage si mai ales la zgomot. cu Mol95 era mult mai zgomotos.
eu zic sa incerci din mai multe locuri pana gasesti ce-i place mai mult la motor.
  • deleted-16555

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Salutare...prezint si eu un caz ... am o masina care stationeaza de 2 luni datorita expirarii numerelor de inmatriculare provizorii ( neinmatriculata inca)....dupa vizita la RAR pt toate cele necesare am primit o revenire pt NOXE....asa ca acum o saptamana am imprumutat de la cineva niste solutie pt carburant....si am fost sa cumpar niste benzina mai scumpa...mai curata...cum masina era imobilizata intr-o parcare...am fost cu 2 bidoane de apa minerala de 5 litri impecabile la OMV si am luat 10L de Carerra 100....am ramas socat cand am observat pe fundul bidoanelor care precizez erau curate! ....intr-unul 3 musculite ( mici de fermentatie ), 2 galme de praf si ceva gelatinos....iar in celalalt bidon o singura musculita si o galma de praf.... toate impuritatile acestea se aflau pe fundul bidoanelor ceea ce ma face sa cred ca se afla de ceva timp in rezervoarele de carburant...4.7 ron/l pentru o benzina cu musculite , praf si alte substante ....nici acum nu-mi vine sa cred...ceea ce e clar pt mine este ca n-o sa mai calc in OMV decat in cazuri de urgenta sau pt altceva decat carburant....toate cele bune.
  • Dragon Warrior

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 1995 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Aha. Si crezi ca celelalte benzinarii sunt mai breze? Ia du-te cu bidoanele curate si testeaza. S-ar putea sa ai surprize. Sau credeai ca filtrul de benzina e pus degeaba?
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
sa vezi cum e benzina cand rezervoare din statie sunt cam 1/3 pline...
  • CapellaCt

  • Mesaje scrise: 1,624
  • Locatie: Deutschland
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
oltean_d a scris:
chiar nu am mai auzit niciodata explicatia asta dar daca citesti specificatiile la multe masini turbo se recomanda minim benzina de 98.

intradevar are dreptate colegul de forum.acele cifre pe care le gasesti "benzina" 95,98,100 reprezinta cifra octanica,mai exact este temperatura la care DOAR prin compresie benzine se AUTOAPRINDE(creste presiune,creste temperatura si la un moment dat ia foc).poti verifica intr-un manual de specialitate
  • desertsilence

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Eu am mers cu 95 de la petrom o vreme si mergea ok, apoi am vrut sa vad daca e vreo schimbare cu top 99 de la petrom...n-am prea sesizat diferente...intre timp am gasit o carte care imi spunea ca la masina mea ( vectra A, motor C18NZ din `94) calculatorul sistemului de injectie e setat pe cifra octanica 95(si am primit confirmarea uitandu-ma sub capota, in spatele locului unde e telescopul staga fata..e acolo ceva ca un cip ce are pe el un numar ce reprezinta cifra octanica potrivita...la mine scrie 95..), prin urmare utilizarea unor cifre octanice mai mari nu duce la performante sporite ...cel putin asa scria in manualul acela tehnic. Oricum, am revenit la petrom 95 si sunt multumit.
  • viorelonly

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Mai demult spuneam aici de un dardait la relanti... nu stiu de unde apare si nu apare mereu...
Daca ii cresc un pic turatia peste relanti(din pedala) nu mai dardaie.

De fapt, nici nu dardaie, se aude un (incerc sa imit sunetul) "dc dc dc dcd dcd".
Nu stiu insa daca o fi de la benzina...

A mai patit cineva? an 2004/z18xe 100k.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR