Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Calibra
  • dan.brumbea

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

Am o problema urgenta! Maine seara trebuie sa plec cu masina si am niste hibe pe partea electrica, cred!

Masina in cauza e un Opel Calibra C20NE an de fabricatie 1991, in stare buna spre foarte buna si nu prea chinuita. Pana acum n-am prea avut probleme cu ea. Dar....

Am ajuns duminica seara in BV cu ea si n-am mai pornit-o pana marti seara. Marti seara am incercat sa o pornesc dar a invartit motorul de vreo 2 ori dupa care a cazut bateria. Nici macar plafoniera nu se mai aprindea. N-am avut timp de ea pana joi cand mi-am luat un redresor si am pus bateria pe el.
Am lasat-o pana seara pe redresor si apoi am incercat sa pun bateria pe masina ca imi trebuia vehicul. Am pus bateria la loc, am pus borna de + si cand am pus si - pe baterie se aude un zgomot ciudat din compartimentul motor. Nu era contact pus, nici un consumator nu era pornit asa ca sunt foarte nedumerit pentru ca din cate stiu de pe la Dacii (am avut dacie o bucata de vreme) nu ar trebui sa fie nici un sistem alimentat cu curent cata vreme nu este contactul pus si nu sunt porniti consumatori de genul faruri sau radio.
Mentionez ca zgomotul care se auzea nu parea a fi in nici un caz vreun zgomot ca de scurt ci mai degraba ca niste piese mecanice in miscare dar fac al naibii de urat. Se auzea parca din partea stanga a motorului, in jumatatea dinspre baterie.
Habar n-am de la ce poate fi, caci nu ma prea pricep la partea de mecanica. Am incercat de vreo 2 ori...si acelasi lucru. Nu am lasat borna de - mai mult de 3 secunde pe baterie pentru ca mi-era frica sa nu fie vreun scurt si sa ia foc masina. Dupa toata povestea asta m-am uitat pe panoul de sigurante si nu e nici una arsa.

Daca are cineva vreo idee despre ce poate fi vorba sau daca cunoasteti vreun loc in BV unde pot sa remediez problema intr-o zi va rog mult sa ma anuntati.


Cu stima,
Dan Brumbea


Ultima modificare facuta de dan.brumbea la Mie 21 Nov, 2007 1:04 am
Skip ads

  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
aveai contactul, pus?

acolo in zona bateriei mai tacane cand pui bateria relelel din cutiuta aia neagra de langa abs
  • dan.brumbea

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2007

  • Mesaj Privat
nu, n-aveam contactul pus. Eram doar eu langa masina. Nu se auzea un tacanit, era mai degraba ca si cum as fi dat la automat fara sa porneasca motorul si se auzea de pe partea cu bateria, dar undeva mai jos parca. De aia am zis ca n-aveam nici un consumator pornit (cel putin nici unul de care sa stiu eu)

Si cam cat de tare tacane, si cam cat timp continua sa tacane dupa ce pun bateria?
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Uita Dacia. Masinile moderne consuma tot timpul curent chiar daca nu sunt pornite sau ai contactul pus. Nu trebuie sa-ti faci probleme, sunt cativa consumatori care trebuie tot timpul alimentati, dar o baterie incarcata bine nu se consuma de la ei. Iti dau doar cateva exemple de sisteme care sunt "in garda": imobilizatorul, modulul de comanda al inchiderii centralizate, alarma, sistemul audio...
Acum, o data cu venirea frigului, bateriile vechi cam cedeaza...
Skip ads

  • marcelt2

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Mures
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Verifica releul acela. Sper ca nu gresesc, dar din schema electrica reiese ca releul comanda si pompa de combustibil, deci daca contactele sunt cumva sudate, motorul pompei e alimentat tot timpul, de acolo sunetul respectiv.
  • dan.brumbea

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2007

  • Mesaj Privat
si ce s-ar putea intampla daca pun bornele si ala ramane in sarcina? ultimul drum l-am facut pe ploaie....e posibil sa se fi produs vreun scurt? desi din moment ce masina a stat nemiscata 2 zile, in cazul unui scurt, n-ar fi trebuit sa mai aiba curent absolut deloc - in timp ce marti a mai avut curent sa mai invarta motorul de vreo 2 ori la automat
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Pompa de benizna e in spate sub rezervor si nu se aude din fata de la motor.

pune si tu o inregistrare cu zgomotul ala poate ne dam seama.
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
ai faruri cu reglaj electric? daca da 99.9% ele fac zgomot. atunci cand pui bornele, motorasele fac niste miscari, niste reglaje, si sunt destul de galagioase. nu imi explic nici eu de ce pornesc, insa asta am observat la mine.
Skip ads

  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Da si alea fac zgomot , dar nu a piese metalice, dar poate nu ne-a explicat bine cum se aude.
  • dan.brumbea

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2007

  • Mesaj Privat
nu stiu cine stie ce mecanica sau electrica, dar am terminat o politehnica - deci nu-s chiar complet pe langa (dar nici departe). Da, farurile sunt cu reglaj electric..dar in nici un caz nu vine de la motorasele alea zgomotul. Din pacate nu am cum sa pun o inregistrare audio pentru ca nu am cum sa inregistrez...

Acum 10 min am fost si am pus iar bornele....ca aseara era intuneric si nu vedeam mare lucru. M-am uitat la cablurile electrice....nu pare sa fie arsa izolatia de pe nici un cablu care pleaca de la baterie. Am pus bornele....nu s-a auzit nimic vreo 2 secunde, dupa care a inceput din nou sa se auda. E un huruit in partea de jos a motorului, de la cutia aia pe care scrie ABS un pic in stanga jos cum te uiti la motor. Mi-e frica sa las bornele prea mult ca nu stiu de la ce i se trage si mi-e ca ii fac mai mult rau decat bine. REPET...nu e zgomot de contacte care fac scurt....e ca un huruit.

Ca sa definesc cel mai bine zgomotul (cat mai aproape)....se poate compara (oarecum) cu zgomotul pe care il face o Dacie atunci cand nu porneste motorul....da la automat...dar nici pic de detonatie si nici un semn ca ar porni motorul.
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Cred ca a ramas cuplat electromotorul.
  • dan.brumbea

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2007

  • Mesaj Privat
si ce-i pot face eu? sau trebuie sa ajung intr-un service cu ea? il pot debloca cumva?
Skip ads

  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Nu-ti face griji.
Zgomotul tau se aude de la motorasul de relanti, Idle stepper motor.

Il gasesti pe corpul carburatorului, daca ii scoti mufa, nu mai se aude zgomotul.

O solutie ar fi sa-l cureti.
  • dan.brumbea

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2007

  • Mesaj Privat
si ala merge si fara contact pus? cu cheia la mine in buzunar? nu inteleg ce treaba are motorasul de relanti cand nu e pus contact...si intreb pentru ca chiar nu inteleg care e principiul de functionare
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
gabrield zice de 16nz-ul lui lz ne-urile noastre e diferit.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
E 14 NZ

Da, asa a fost la mine, mergea fara cheie... si m-am trezit cu bateria consumata.

Am mers un pic mai mult cu masina si n-a mai facut, cred ca merge motorasul cind e inecata.
  • dan.brumbea

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2007

  • Mesaj Privat
mai mult decat sigur a ramas cuplat electromotorul... am lasat bornele pe baterie si am incercat sa dau la cheie si nu s-a intamplat nimic... mi s-au aprins martorii in bord dar nimic mai mult. Nici un semn ca ar vrea sa porneasca.

Zicea un prieten ca poate fi ceva in legatura cu bendix-ul (habar n-am ce e sau ce face). Am incercat sa las masina atat in viteza cat si pe liber cand am pus bornele...sa vad daca are vreo tentativa sa se miste, dar nu!
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Cum sa se miste daca e bateria consumata ?
Incearca s-o pornesti impinsa...
  • dan.brumbea

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2007

  • Mesaj Privat
dan.brumbea a scris:N-am avut timp de ea pana joi cand mi-am luat un redresor si am pus bateria pe el.
Am lasat-o pana seara pe redresor si apoi am incercat sa pun bateria pe masina ca imi trebuia vehicul. Am pus bateria la loc, am pus borna de + si cand am pus si - pe baterie se aude un zgomot ciudat din compartimentul motor


Acum are curent in ea!


Later Edit: Intr-adevar se pare ca de la electromotor mi se trage problema. M-am uitat un pic in manualul de service pentru calibra si se pare ca e o problema cu bobina de cuplare in clipa in care electromotorul functioneaza fara contact pus.
O sa incerc sa il decuplez pe ala si sa o pornesc impinsa pana ajung la cineva care poate sa o .


Multumesc pentru toate informatiile si ideile pe care mi le-ati dat....si o sa va spun care a fost deznodamantul final la toata aceasta poveste.
  • dan.brumbea

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2007

  • Mesaj Privat
s-a rezolvat...acum vreo saptamana.
Am lasat-o acasa la un mecanic si pana la urma am inteles ca a fost doar un contact aiurea pe la electromotor. De atunci merge fara probleme!

Multumesc inca o data pentru idei,

Cu stima,
Dan Brumbea
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Calibra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR