Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,904
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Erori pe motor?
Skip Ads 60 min (0/3)

  • crisbuc

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Doar sonda Lambda
  • trica91

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XER din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Vin si eu cu o problema, dupa ce am citit acest topic (si alte cautari in forum) si nu am gasit un raspuns concret.

Detin un Astra H GTC din 2008, cod motor Z16XER cu GPL. Sunt al doilea proprietar, detin masina din 2014 de la aprox 100.000km, cu GPL montat la scurt timp de la achizitie. In acest moment am in jur de 187.000km.

De iarna trecuta am inceput sa am ceva probleme la pornirea la rece - variatii de turatii la relanti, plecare grea de pe loc si lipsa de putere pana se incalzea motorul. Am incercat atunci sa ii dau de cap, dar pe tester nu avea nicio eroare, nimic aprins in bord, cei de la reprezentanta nu prea m-au bagat in seama, a venit caldura, problemele s-au mai diminuat, se incalzea mai rapid motorul si mergea mai bine. Iarna asta, desi n-au fost temperaturi foarte scazute, problemele s-au agravat. Trebuie sa astept mai mult sa se incalzeasca bine motorul, variatiile sunt mai mari la relanti, scade turatia pana la 500rpm, da sa moara, se tureaza singura pana pe la 1500rpm, daca incerc sa o turez dupa ce revine turatia nu ramane la relanti, scade iar pana la 500rpm si da sa moara - vezi graficul din poza atasata, spike-urile sunt actionari ale pedalei, se vede cum scade turatia pana la 500rpm, dupa ce am oprit inregistrarea a si murit motorul. Daca reusesc sa plec cu ea de pe loc, la primul semafor cand o scot din viteza moare. Daca astept sa se incalzeasca motorul, merge foarte bine. La drum lung motorul trage bine, nu consuma ulei, schimburile de ulei si filtre i l-am facut din scurt la 10.000km. Cum o problema nu vine niciodata singura, tot in aceasta iarna, chiar inainte de sarbatori, am avut probleme cu termoflotul, baga ulei in antigel. Am dus-o la service, pe langa termoflot, am schimbat si bujiile, i-am rugat sa se uite si la problema asta, poate gasesc o solutie. N-au reusit nici ei, pe motiv ca nu da nicio eroare.

Am inceput sa ma obisnuiesc cu problema, dar ma gandesc sa nu se agraveze. De curand mi s-a aprins check engine (nu ramane aprins mereu, se mai stinge singur, fara sa-l sterg, dar eroare persista la testul cu pedala), cu eroare de formare de amestec - p0170-12 - fuel trim malfunction. Dupa multe cautari, am identificat cateva dintre componentele care pot genera aceasta eroare:
- debitmetru - Z16XER nu are, are doar un senzor IAT (intake air temperature) pe care l-am schimbat si nu s-a remediat nimic;
- egr infundat - Z16XER nu are nici egr;
- bujii - schimbate recent, in decembrie 2019, odata cu termoflotul;
- bateria (am vazut ca unii utilizatori au reusit sa rezolve problemele de pornire la rece cu bateria) - schimbata in ianuarie 2019;
- membrana PCV din capacul de la culbutori - am schimbat-o de o saptamana, n-am rezolvat nimic;
- sonda lambda 1 - am incercat sa scot mufa, nu s-a schimbat nimic, am pus-o la loc, am verificat pe tester graficul de variatie a tensiunii data de senzor si pare in regula (oscilatie intre 0.1V-0.9V, vezi poza atasata). Din ce am inteles, pana sa ajunga sonda la temperatura de functionare (aprox 600 grade C) motorul merge in bucla deschisa, fara sa ia in considerare niciun semnal de la senzori. Dupa ce se incalzeste, amestecul este format de sonda lambda. De unde trag concluzia ca eu de fapt nu trebuie sa astept sa se incalzeasca apa in motor, ci sa ajunga sonda la temperatura de functionare sa regleze amestecul cum trebuie (doar o presupunere in incercarea de a izola problema - am patit si sa se incalzeasca apa la 80 de grade, sa plec cu ea cu greu si foarte turata si pe dn1 sa nu pot accelera sau daca o las pe liber sa moara).

Ma poate ajuta cineva cu ceva cursuri de actiune? Nu m-as arunca la clapeta de acceleratie, e destul de scumpa si sa iau una din dezmembrari risc sa ajung la aceleasi probleme in timp (presupunand ca asta ar fi problema) sau la pompa de benzina - am incercat sa merg o perioada doar pe benzina si problemele erau aceleasi, doar pornirea la rece (ma gandesc ca asta ar avea o eroare specifica pe tester si ar manifesta probleme si la cald).

Multumesc!

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,904
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Masoara presiunea de benzina... 3.8 bar....poate fi una din cauzele lui P0170 ( urmareste pe tester valorile corectiilor de amestec pe termen scurt si pe termen lung... Short Term Fuel Trim...Long Term Fuel Trim )
Verifica si curata MAP
Verifica sa nu fie sparta cumva membrana epuratorului de gaze din capacul culbutori....se probeaza scotand cu motorul pornit busonul de completare ulei sau sonda de ulei....nu trebuie sa faca vid deloc .
  • trica91

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XER din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Membrana respectiva am schimbat-o cu mari sperante, dar degeaba. Urmeaza sa verific presiunea. O sa ma uit si la MAP.
Multumesc de sfaturi!
  • Cosmin.89

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra z14xep din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Mai 2020

  • Mesaj Privat
Salutare, eu am o problema asemănătoare, am un opel astra 2008,z14xep si tot 2 relee am de culoare mov, Am avut o problema cu furtunul de tur din rezervor(era crăpat și pana am rezolvat Problema nu pornea decât după 10-15 secunde de dat la automat) Problema este ca de multe ori când pun contactul nu se amorseaza și pornește dupa 2-3 secunde, alteori pornește la sfert de cheie indiferent dacă e cald sau rece motorul!
Întrebare :de fiecare data când pui contactul trebuie sa amorseze?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,738
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La modelul tau sunt doua variante
1 dupa o stationare indelungata gen peste noapte pompa porneste pentru 2 sec
2 pompa nu porneste chiar daca sta si o saptaluna
Daca ai ureche si este liniste o auzi la pus contact mai ales daca are putine zile pana la moarte
  • Cosmin.89

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra z14xep din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Mai 2020

  • Mesaj Privat
Mulțumesc de răspuns, cred ca e prima varianta, Azi-dimineață când am vrut sa o pornesc am auzit-o când sa amorsa, de curiozitate am mai dat 2,3 chei dar doar prima oara sa amorsa și totuși a pornit mai greu!.. pompa am schimbat-o înainte sa găsesc furtunul crapat(credeam a e obosita pompa pentru ca merge incontinu când trec pe gaz, am și instalație GPL Landi Renzo, scuze ca nu am specificat)
Aveți vreo idee de ce nu pornește din prima?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,738
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pompa nu trebuie sa mearga cand esti pe gaz, instalatia a fost pusa gresit total. Motorul tau nu rezista la gaz dar este alegerea ta.
Pornire grea este de la aer in loc de benzina sau lipsa impulsuri corecte.
  • Cosmin.89

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra z14xep din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Mai 2020

  • Mesaj Privat
Si eu ma gândeam la același lucru ca nu trebuie sa meargă când sunt pe gaz dar...... și când am pus instalația mi a spus instalatorul de gpl ca trebuie sa am mereu 15-20 de litri de benzina în rezervor pentru Răcirea pompei,
Nu știam ca nu e ok pentru modelul meu de mașină..
Se poate verifica într-un mod impulsurile sau cantitatea de aer fără sa mai merg la service?
Skip Ads 60 min (0/3)

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,738
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Instalatorul de gpl e cu pluta.
In rest cu impulsuri si aer deja am spus destul, restul sunt secrete fara suparare.
  • ACiutureanu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Buna seara am si eu o problema cu un opel astra g caravan 1.6 bemzina din 2004 ,motor z16xe mam pomenit cu o fiuneala ,am schimbat galeria si catalizatorul si sonda lamda si cand acelerez iasa fum alb gros si mult zici ca sunt locomotiva si iasa fum si pe la motor mi sa aprins martorul motor in bord ,va rog spunetimi repede ca nu stiu ce sa ii mai fac
  • Cosmin.89

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra z14xep din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Mai 2020

  • Mesaj Privat
Salutari tuturor, din păcate încă nu am rezolvat problema.... Am schimbat senzor axului cu came, senzorul de temperatura și rămâne varianta cu aer, dar ce piesă e vinovata de asta? Cum trage aer?
Mai am văzut ca îmi arată că am probleme cu sonda de oxigen... Dar nu da eroare ci nu trece testul, poate sa fie de vina sonda lambda?
  • Cosmin.89

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra z14xep din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Mai 2020

  • Mesaj Privat
Si încă ceva... Când am probat relul de la pompa de benzina m am gândit sa pun pe direct pompa cu un fir... Și când pornesc pompa înainte sa dau la automat pornește la sfert de cheie
  • FVoinea507

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Opel CORSA C benzina motor ecotec 1,2 din2001nu pornește pe tester sa găsit P0560
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,904
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
P0560 System Voltage Malfunction
  • Cosmin.89

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra z14xep din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Mai 2020

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor, va multumesc frumos pentru răspunsuri, rezolvarea problemei mele era o garnitura din rezervorul de benzina care se afla intre suportul senzorului de presiune si capac!
Bafta multa tuturor!
  • Sorin Chitic

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra X 18 x e din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Am un Opel Vectra 1.8 benzina, dimineața când e frig și rece motorul, pornește f. greu. Trebuie să îi dau de 9, 10 ori la cheie până pornește. În rest merge foarte bine. Vă rog, dacă știți cum pot rezolva problema.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,904
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
@Sorin Chitic....inainte de prima pornire scoate mufa la debitmetru si vezi cum porneste
  • GDumitru451

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor.am si eu o problema la un vectra c 2008 1.8 140cp.
Pornește ok. La rece dar după ce se încălzește
Pornește și stă foarte subturata 500-550rpm
Am schimbat. Sonda landa,bujii,bobina.
Degeaba nu am martori aprinși.
Sfaturi.mulțumesc!
Skip Ads 60 min (0/3)

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR