Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • SYMY

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2007

  • Mesaj Privat
salutare. am scos bornele bateriei si acum am observat ca turometrul porneste cam la 2 secunde dupa ce am pornit motorul. care poate fi cauza? mersi anticipat.
Skip ads

  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
ai mesaj privat
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
De ce? Nu putem sa stim si noi? Parca ne ajutam intre noi (toti, nu numai unii).
  • 21-Lancer

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Salut!
Am o problema din aceeasi gama, sau cel putin asa presupun. Dupa ce masina a suferit o mica reparatie de tinichigerie [schimbarea lampii spate stanga si revopsrea aripii in cauza dupa contactul cu un "bat de doborat nucile din pomii de pe marginea drumului"], chestie care a durat cca. 3 zile, la ridicarea masinii din service am constatat ca indicatiile de temperatura a lichidului de racire, turatie si viteza sunt eronate. In sensul ca toate cele trei indicatoare semnaleaza valori mai mari decat cele reale. Temperatura agentului de racire nu mai porneste din subsolul scalei, turometrul ramane la ~300 rpm cand motorul e oprit si pastreaza acest decalaj pozitiv in indicatie si in mers, iar vitezometrul indica in stationare ~ 10 km/h si pastreaza acest "+" si in mers.
Aceste anomalii se cumuleaza cu o functionare anormala a instaslatiei de inchidere/deschidere electrica a geamului stanga fata, in sensul ca aceasta nu mai functioneaza decat in modul instant (adica strict conditionat de mentinerea apasata a butonului de comanda) si nu mai executa functia de inchidere a geamului "la cheie" - ca sa zic asa (prin mentinerea cheii in pozitia de inchidere a yalelor mai mult de cca. 3 sec.).
Am semnalizat fenomenul celor de la service, insa habar n-au avut despre o posibila solutie la cele semnalate mai sus.
Aveti cumva idee despre ce se intampla si despre felul in care pot remedia problema? Ca-mi sta pe creier...
Multa bafta!

Skip ads

  • 21-Lancer

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Salutare.
Problema sta in felul urmator: dupa ce masina a suferit o mica reparatie de tinichigerie [schimbarea lampii spate stanga si revopsirea aripii in cauza dupa contactul cu un "bat de doborat nucile din pomii de pe marginea drumului"], chestie care a durat cca. 3 zile, la ridicarea masinii din service am constatat ca indicatiile de temperatura a lichidului de racire, turatie si viteza sunt eronate. In sensul ca toate cele trei indicatoare semnaleaza valori mai mari decat cele reale. Temperatura agentului de racire nu mai porneste din subsolul scalei, turometrul ramane la ~300 rpm cand motorul e oprit si pastreaza acest decalaj pozitiv in indicatie dupa pornire, iar vitezometrul indica in stationare ~ 10 km/h si pastreaza acest "+" si in mers.
Aceste anomalii se cumuleaza cu o functionare anormala a instaslatiei de inchidere/deschidere electrica a geamului stanga fata, in sensul ca aceasta nu mai functioneaza decat in modul instant (adica strict conditionat de mentinerea apasata a butonului de comanda) si nu mai executa functia de inchidere a geamului "la cheie" - ca sa zic asa (prin mentinerea cheii in pozitia de inchidere a yalelor mai mult de cca. 3 sec.). Mentionez ca instalatia geamului din fata-dreapta functioneaza normal; la fel si oglinzile.
Am semnalizat fenomenul celor de la service, insa habar n-au avut despre o posibila solutie la cele semnalate mai sus.
Aveti cumva idee despre ce se intampla si despre felul in care pot remedia problema? Ca-mi sta pe creier...
Multa bafta!

Am postat textul de mai sus si intr-un alt topic, insa am optat pentru deschiderea unei discutii noi intrucat nu sunt deloc convins ca in thread-ul respectiv era vorba despre aceeasi problema. Arrow


Ultima modificare facuta de 21-Lancer la Sam 17 Nov, 2007 3:40 pm, modificat de 2 ori in total
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Scoate borna de la baterie si laso asa cateva minute. Cat despre geamuri vezi: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=3305
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
masina e noua sau sh?in varianta de sh inseamna ca au fost "facuti"km si cel care a pus acele inapoi nu le-a reglat cum trebuie.cauta cum se regleaza si se rezolva.geamul stinga?usor :ridici geamul sus dupa aceea mai tii 10 sec apasat pe ridicare (o sa auzi releul cum cupleaza si apoi decupleaza si dupa ce a decuplat a memorat si optiunea ridicare automata.sigur a fost decuplata bateria.
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
pentru @21-lancer daca pui pe mai multe topicuri problema ta nu o sa stie lumea unde sa iti raspunda!deja ai raspuns pe cel care l-ai deschis tu!
  • 21-Lancer

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat
CATA26BCN a scris:masina e noua sau sh?in varianta de sh inseamna ca au fost "facuti"km si cel care a pus acele inapoi nu le-a reglat cum trebuie.cauta cum se regleaza si se rezolva.geamul stinga?usor :ridici geamul sus dupa aceea mai tii 10 sec apasat pe ridicare (o sa auzi releul cum cupleaza si apoi decupleaza si dupa ce a decuplat a memorat si optiunea ridicare automata.sigur a fost decuplata bateria.


Masina e SH. Ideea e ca de cumparat am cumparat-o de la unchiul sotiei mele, si tare ma indoiesc sa fi stat sasul sa ma fraiereasca la km, atata timp cat stiam exact care e starea masinii, ca o are luata de noua si cam cati km avea cu ea. Este exclusa asadar "lucrarea" km-age. In plus, dupa prima iarna facuta cu ea in tara, i-am vopsit capota pentru a acoperi cateva ciupituri ale vopselei (rezultate in urma lovirii cu pietricelele din materialele noastre antiderapante). Lucrarea am facut-o in acelasi service, cu aceeasi procedura de scoatere a bornei + si dupa repunerea acesteia la locul ei, totul a fost ok. Asadar? Unde sa fie problema?
In ceea ce priveste "reglarea acelor" - nu stiu la ce anume te referi. Imi mai dai cateva detalii?
In legatura cu sincronizarea - cobor la masina si in cateva minute revin cu specificatia daca a mers sau nu.
Multumesc pentru ajutor!
Sper sa se rezolve si problema "alinierii acelor" dupa ce o sa las borna "+" decuplata vro 10 minute.


EDIT 17:27
Sper ca nu exagerez cu vorbaria. Asadar am revenit de la masina, unde am incercat faza cu sincronizarea geamurilor si scosul bornei "+".
Relativ la sincronizare: dupa inchiderea completa a geamurilor comandate electric si mentinerea apasata a butoanelor pe pozitia de ridicare pentru cca. 5 sec, functionarea instalatiei geamurilor a revenit la normal. Inca odata multumiri pentru ajutor in lamurirea problemei. Tinem minte si dam mai departe!
In legatura cu scoaterea bornei "+" pentru revenirea acelor indicatoare la normal: am decuplat "+"-ul bateriei si l-am lasat asa (urmeaza sa cobor inapoi la masina dupa ce termin de editat acest post, ca sa vad rezultatul). De mentionat insa ca si cu borna data jos, acele au ramas in pozitiile mentionate mai sus, respectiv acul vitezometrului la cca. 10 km/h, acul turometrului la ~300 rpm, iar acul indicatorului de temperatura a agentului de racire, putin deasupra celor doua linii din capatul stang al gamei de indicare (putin in dreapta lor). Acum, ca au recut mai bine de 15 minute de cand am dat jos borna, ma duc sa o pun la loc si... va anunt ce s-a-ntamplat. Imi doresc multa bafta!


EDIT 18:03
Am revenit. Am pus borna "+" la loc, am resincronizat inchiderea geamurilor, insa cele trei ace indicatoare nu au revenit la pozitia normala. Se pare deci ca am avut bafta, dar numai in ceea ce priveste remedierea inconvenientului legat de inchiderea / deschiderea geamurilor electrice. In ceea ce priveste acele indicatoare, nu am fost la fel de norocos. Acestea fiind spuse, astept in continuare ajutor in legatura cu problema in discutie.
S-auzim numai de bine!

  • 21-Lancer

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat
CATA26BCN a scris:pentru @21-lancer daca pui pe mai multe topicuri problema ta nu o sa stie lumea unde sa iti raspunda!deja ai raspuns pe cel care l-ai deschis tu!

Ai perfecta dreptate; banuiam ca o sa fiu taxat pentru ceea ce am facut, idee in care in celalalt thread am si dat de stire ca am postat si in acest topic in legatura cu problema mea. Am si explicat de ce am facut asta, insa aceasta nu e o scuza. Daca as fi putul sa-mi sterg singur postul din acest topic, as fi facut-o. Atata timp cat acest lucru nu-mi sta in putinta, imi cer inca odata scuze, specific ca discutiile in legatura cu problemele semnalate de mine se poarta pe https://www.clubopel.com/vie...p?p=197506#197506 si solicit moderatorilor sa stearga posturile mele din acest topic. Ca sa nu se nasca alte confuzii.
  • 21-Lancer

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat

Intre timp, am discutat la telefon cu cineva de la Opel - CJ. Nu a fost mirat de fenomenul descris, insa se astepta ca indicatoarele analogice sa indice valori mai mici, nicidecum mai mari. Oricum, a spus ca singura solutie e demontarea bordului si reasezarea acelor la valorile minime. Asa sa fie oare? Mi se pare destul de primitiva metoda...
Intre timp a mai aparut o chestie. S-a manifestat o singura data, si anume: dupa ce am stat la o intersectie cu semnalizarea stanga cuplata, dupa terminarea virajului in directia respectiva, parghia de comanda a revenit la neutru, insa lampa de la bord "semnalizare sanga" a ramas aprinsa in regim continuu (nu intermient!). Dupa ce am cuplat / decuplat odata semnalizarea dreapta, functionarea lampii a revenit la normal.
Ma candesc ca exista o legatura intre toate manifestarile astea aparent haotice. Chiar nu s-a mai lovit nimeni de genul asta de probleme?
Multa bafta!

  • 21-Lancer

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat

Am rezolvat problema!

Detalii in cele ce urmeaza:
Timp necesar: ~ 1 h [pentru intreaga operatiune, inclusiv curatarea "bec" a ceasurilor de bord si a plasticului transparent care acopera tabloul].
Scule necesare: 1 surubelnita cu cap TX20, 1 surubelnita cu cap PH1 [e posibil sa mearga si seria PZ, si marimile 2].
Operatiuni:
- demontare capac superior corp volan [prins in 2 holtzsuruburi cu cap stelat, acoperite cu capacele de plastic si vizibile la rotirea volanului stg / dr ];
- demontare rama tablou de bord [prinsa in 4 holtzsuruburi cu cap TX20 - doua in partea superioara, ingropate, iar 2 in partea inferioara, vizibile dupa executarea pasului anterior];
- extragerea tabloului de bord, dupa desurubarea celor 2 holtzsuruburi cu cap TX20 situate in colturile inferioare ale acestuia si dupa actionarea parghiei de blocare/deblocare a mufei [situata in partea superioara a tabloului de bord] inspre stanga, pentru deblocare;
- inlaturarea plasticului de protectie [prin actionarea cu mare grija a multelor picioruse de fixare];
- scoaterea acelor decalibrate;
- repunerea tabloului de bord in locasul lui si montarea mufei;
- pozitionarea acelor indicatoare pe "0" dupa punerea contactului (lucrul "la rece" e posibil sa nu dea rezultate intrucat fara conectarea mufei, e destul de greu de intuit pozitia de "minim" a acelor, intrucat aceasta nu corespunde capatului de cursa; de asemenea e posibil sa fie nevoie de mai multe incercari pentru o pozitionare corecta - fiind nevoie de fiecare data de luarea si repunerea contactului inainte de "infigerea" acului indicator pe ax. Important e ca, pana la urma iese);
- remontarea plasticului de protectie [nu necesita o noua extragere a tabloului de bord];
- fixarea tabloului de bord si, ulterior, a capacului superior al corpului volan cu holtzsuruburile corespunzatoare.
- o tura de proba si savurarea senzatiei de lucru dus cu bine la capat!

De specificat ca procedura se aplica si in cazul in care se pune problema schimbarii eventualelor lampi de iluminare din tabloul de bors arse.
Cam asta ar fi.
Multa bafta!

Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR