Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • val3ntin

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1997 b
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Am uitat sa spun,am o Vectra B din 97 ,1.6 benzina
Skip ads

  • margelatu_55

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Daca stie cineva,unde gasesc senzor temperatura nivel antigel ptr vectra b x17dt 1996 in Bucuresti,ca tot am cautat dar nu gasesc.mersi
  • chiceanu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2010

  • Mesaj Privat
am si eu o intrebare in legatura cu senzorul de racire motor:l-am schimbat azi si tot nu se stinge beculetul din bord ce poate fi?
  • chiceanu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2010

  • Mesaj Privat
astept un raspuns cat mai repede va multumesc anticipat opel vectra b 2001
Skip ads

  • microice1

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Salut. Poate sa imi spuna cineva unde anume este situat acest senzor de temperatura la un vectra b 1.8 benzina ?
Multumesc
  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
dannny a scris:din cate am citit eu pe forum si in etzold,in cazul in care senzorul de temperatura pt ecu este busit,se aprinde becul galben in bord ,ecu ia o valoare a temperarurii de 80 de grade si de aici incep problemele:pornire greoaie la rece,mers instabil al motorului la rece,imediat dupa pornire motorul "da sa moara",raspunde greoi la acceleratie,etc.Eu am o vectra a 2.0i si am schimbat senzorul de temperatura,cu toate ca nu imi aparea eroare de la ecu,dar in mod sigur era decalibrat si nu mai functiona normal.Imi pornea bine la rece,dar relantiul era foarte mic si motorul nu prea tragea(avea o latenta in accelerare) decat dupa ce se incalzea.Pret senzor nou 33 ron.Merita schimbat!
Asa arata senzorul de temperatura ce trimite informatii spre ecu(adica ala de care am tot vorbit pana acum in topicul asta)

Si asa arata senzorul de temperatura care afiseaza temperatura motorului la bord:



salut.am si eu o mica intrebare.cand scot mufa de la sonda de temperatura masina mea se accelereaza dupa 2-3 secunde dupa ce apas acceleratia.observ ca si la tine este un caz asemanator.e posibil ca sonda si senzorul sa se fi stricat?
  • dj-08-byu

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2009

  • Mesaj Privat
intrebarea mea esti cum pot sa il verific si eu si unde se afla multumesc?masina este astra g 1.6 16v
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
La variantele pe benzina,si dieselul de origine Opel sonda de temperatura motor,si cel de ceas se afla in partea stanga pe carcasa termostatului langa distributie,in imaginea de sus sonda cu mufa cu doua fire este responsabila de functionarea defectuoasa a motorului cand o ia razna si e de preferat sa se faca o diagnoza pentru ca nu mereu aprinde check engine-ul cand se defecteaza .
Skip ads

  • sozel

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
dannny a scris:din cate am citit eu pe forum si in etzold,in cazul in care senzorul de temperatura pt ecu este busit,se aprinde becul galben in bord ,ecu ia o valoare a temperarurii de 80 de grade si de aici incep problemele:pornire greoaie la rece,mers instabil al motorului la rece,imediat dupa pornire motorul "da sa moara",raspunde greoi la acceleratie,etc.Eu am o vectra a 2.0i si am schimbat senzorul de temperatura,cu toate ca nu imi aparea eroare de la ecu,dar in mod sigur era decalibrat si nu mai functiona normal.Imi pornea bine la rece,dar relantiul era foarte mic si motorul nu prea tragea(avea o latenta in accelerare) decat dupa ce se incalzea.Pret senzor nou 33 ron.Merita schimbat!
Asa arata senzorul de temperatura ce trimite informatii spre ecu(adica ala de care am tot vorbit pana acum in topicul asta)

Si asa arata senzorul de temperatura care afiseaza temperatura motorului la bord:



sa inteleg ca sunt 2 senzori? ca eu sunt mai greu de cap pe unu dintre ei l-am vazut in stanga acolo prins in chiulasa si din cate am vazut eu are o problema la mufa care intra in el. daca puteti sa-mi spuneti cum se numeste cablul ala care pleaca din sonda de temperatura si unde ajunge el ca sa stiu ce sa- imi comand la magazin. si inca o rugaminte daca exista si senzor de temperatura sa imi spuneti va rog unde este situat pt a-i putea schimba. pentru ca deja mi-a scos peri albi masina si imi vine sa-i dau foc, relantiul oscileaza intre 600-900 si ma tine numa in "suturi". multumesc anticipat
  • dj-08-byu

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2009

  • Mesaj Privat
[quote="mecaNIK"]La variantele pe benzina,si dieselul de origine Opel sonda de temperatura motor,si cel de ceas se afla in partea stanga pe carcasa termostatului langa distributie,in imaginea de sus sonda cu mufa cu doua fire este responsabila de functionarea defectuoasa a motorului cand o ia razna si e de preferat sa se faca o diagnoza pentru ca nu mereu aprinde check engine-ul cand se defecteaza .[/quote

dar mie pe bord imi arata bn ca doar ce am schimbat termostatul pana sa schimb termostatul abia imi urca se poate sa se fi dus si din cauza termostatului acea sonda ?precizesz temp cand se incalzeste imi sta intre 88-90*c
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Pai tocmai asta e treaba sant doua sonde cea cu un singur contact e pentru ceas indicator cealalta pentru informatii la ECU despre temperatura motorului pentru corectiile de rigoare ele sant separate si merg independent ,arata bine temp in bord dar transmite cealalta date eronate gen -20gr. si vei avea un consum nu mare ci urias dar nu o poti diagnostica decat cu o scula de diagnoza ori cauti valorile din AUTODATA faci masuratori de rezistenta functie de anumite temperaturi si obtii graficul de functionare ,e mai greu asa.
  • dj-08-byu

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2009

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Pai tocmai asta e treaba sant doua sonde cea cu un singur contact e pentru ceas indicator cealalta pentru informatii la ECU despre temperatura motorului pentru corectiile de rigoare ele sant separate si merg independent ,arata bine temp in bord dar transmite cealalta date eronate gen -20gr. si vei avea un consum nu mare ci urias dar nu o poti diagnostica decat cu o scula de diagnoza ori cauti valorile din AUTODATA faci masuratori de rezistenta functie de anumite temperaturi si obtii graficul de functionare ,e mai greu asa.

frate eu sunt din craiova daca ai ceva cunostinte cu o diagnoza te rog sa imi daqi nr sau ceva sa pot sa ma duc ca pe la noi eu nu stiu nici unu care sa faca diagnoza cu adevarat la noi vin cu un cablu si cu leptopul si imi sp erori si nebuneli dar nu cred ca poate sa imi sp ce zici u.sau daca imi poati sp u si ma duc si le zic cum trb sa faca.ms mult
Skip ads

  • daciandoe

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2007

  • Mesaj Privat
salut, azi am schimbat si eu acest senzor de temperatura lichid racire din cauza ca imi pornea foarte greu motorul in intervalul de temperatura 0 +10 GRADE C, sau mai bine sa va explic mai in detaliu.

1. pornire dimineata la +2 +10 grade, nu se aprindea spirala pentru bujile incandescente, dadeam f mult la cheie, pornire greoaie si cu mult fum albicios
2. pornire dimineata - 20 -2 grade , se aprindea spirala pentru bujii, in functie de cat era de frig, (2-5 sec) pornire la sfert , fara fum sau ffff putin
3. pornire la pranz... la -2; 0 grade, dupa ce sa zicem ca am mers dimineata la ora 6 cam 7 km, deci dupa 7 ,8 ore de stationare.... nu se aprinde spirala pentru bujii , pornire greoaie , dat f mult la cheie si fum albicios din belsug.

am considerat ca senzorul de temp lichid racire este cu probleme si l-am schimbat, pentru verificare, am pus putina zapada pe senzor in timpul montarii si am vazut ca daca puneam contactul se aprindea spirala pentru bujii.
dupa ce am montat senzorul la locul lui, nu s-a mai aprins indicatorul pentru bujii, dar am considerat ca am temperatura lichidului de racire destul de ridicata si asta ar fi motivul.

[b]Intrebare: la ce temperatura a lichidului trebuie sa lucreze acest senzor???[/b]
pentru ca daca lichidul are 15 grade atunci acesta nu trimite comanda catre ecu pentru a incalzii bujiile si pornirea este tot greoaie, afara fiind frig.

Daca nu va functiona nici acest senzor , atunci voi folosi inca un senzor care va prelua temp. exterioara, legat in paralel dar sa functioneze doar cand ii dau eu comanda, astfel cu siguranta se vor incalzii si bujiile.
  • corsarrau

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Marius T. a scris:Consumul sigur creste, alte manifestari nu stiu.

Da si o cautare dupa senzor temperatura, e imposibil sa nu se mai fi discutat, poate afli mai multe.

da Marius ai dreptate creste consumul de la senzorul de temeratura dar si de la temostat(eu am inlocuit termostatul si am un consum mult mai bun)am sa inlocuiesc si senzorul de temperatura pt.ca dupa inlocuirea termostatului "apa" sta tot sub 90 grade dar am reusit sa micsorez consumul...atentie dupa ce am inlocuit acel termostat!..aveam in orasi 12% acum am 8.5 la motor de 1.2 16.v.
  • nicusor_sef89

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2012

  • Mesaj Privat
m-ati facut curios.acum am si eu 2 intrebari
1-se poate curata cumva senzorul de temperatura lichid de racire
2-in primele minute dupa ce pornesc masina merge "urat" adica plec cu ea dupa loc un pic mai turat ca altfel nu vrea iar daca incerc sa merg cu acceleratia constanta se ingatuie adica alterneaza cu zvacniri daca o ating in acceleratie dar un pic mai tarziu decat normal adica ma tine in suturi cand zvacneste cand sda sa se opreasca dar asta pana se incalzeste un pic motorul iar spre exemplu daca vreau sa ies din parcare cu spatele sau doresc sa fac o intoarcere din 3 miscari in momentul cand franez si calc ambreaju pentru a trece din marsh-arierre se opreste motorul dar la fel ca si inainte doar atunci cand este rece motorul. (imi cer scuze de limbaj dar nu am stiut cum sa ma fac mai inteles_
STIMA
  • nicusor_sef89

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2012

  • Mesaj Privat
stie cineva unde se afla senzorul de temperatura a apei din motor la c16nz caci m-am uitat si nu am vazut pe nicaieri sau poate nu am stiut unde sa caut
  • al3xanderr

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2012

  • Mesaj Privat
dannny a scris:din cate am citit eu pe forum si in etzold,in cazul in care senzorul de temperatura pt ecu este busit,se aprinde becul galben in bord ,ecu ia o valoare a temperarurii de 80 de grade si de aici incep problemele:pornire greoaie la rece,mers instabil al motorului la rece,imediat dupa pornire motorul "da sa moara",raspunde greoi la acceleratie,etc.Eu am o vectra a 2.0i si am schimbat senzorul de temperatura,cu toate ca nu imi aparea eroare de la ecu,dar in mod sigur era decalibrat si nu mai functiona normal.Imi pornea bine la rece,dar relantiul era foarte mic si motorul nu prea tragea(avea o latenta in accelerare) decat dupa ce se incalzea.Pret senzor nou 33 ron.Merita schimbat!
Asa arata senzorul de temperatura ce trimite informatii spre ecu(adica ala de care am tot vorbit pana acum in topicul asta)

Si asa arata senzorul de temperatura care afiseaza temperatura motorului la bord:


Salutare, m-ar interesa si pe mine daca stie cineva sa-mi spuna unde este pozitionat senzorul din poza nr 2 cel care indica teperatura in bord. Pe primul l-am gasit, dar asta nu-l gasesc neam. Model de motor este x16szr vectra b de 1.6, 75 CP din 1996.

Va multumesc.
  • ciniparu

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2001 YDTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Funcționarea motorului (simptomele) în cazul unui defect al circuitului de mãsura a temperaturii

se aprinde martorul MIL: deoarece defectul senzorului de temperaturã are impact asupra amestecului aer-combustibil și se depãșesc limitele de emisii poluante
pornirea motorului devine dificilã: la pornirea la rece cantitatea de combustibil nu este ajustatã corect în funcție de temperaturã
crește consumul de combustibil: nu se face ajustarea corectã a îmbogãțirii amestecului în funcție de temperaturã
emisii de fum: datoritã îmbogãțirii excesive a amestecului aer-combustibil (oxigen insuficient) arderea nu este completã
funcționarea defectuoasã și/sau intermitentã a ventilatorului radiatorului motorului
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 391
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Salut! Obervand eu ca la indicatorul de temperatura din bord se ridica acul foarte greu abia in jur de 70 grade si nu ramanea fix , zilele trecute am demontat termostatul , si l am gasit blocat pe deschis . Dupa ce am pus un termostat nou (marca Wahler, care cica deschide la 88 grade) , am facut cateva drumuri cu masina si am constatat ca acul indicatorului din bord se ridica destul de repede pana la 84 grade, unde ramane fix. Totodata in masina se incalzeste mai repede, iar consumul de motorina a scazut . Pana aici toate bune, dar eu ma asteptam ca acul sa urce pana spre 90 grade, asa cum ar fi fost normal.
Care sa fie cauza? termostatul deschide prea devreme, senzorul de temperatura o fi defect, sau indicatorul nu arata corect?
  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
gandeste te la vremea de afara.este frig.al meu ramane la 80 de grade .oricum indicatorul nu arata bine.la 80 de grade in bord insa daca pui op-com-ul o sa vezi ca apa are 90.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR