Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • deleted-8071

  • Mesaje scrise: 414
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Foarte bun tutorialu.Chiar bheeeton.Thx.E clar pana la var pun contactul de 2 ori dimineata decat sa ma bag sa lucrez in frig. Smile
Skip ads

  • grasutzu_73

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH Ecotec
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
@BigBoss:
Salut!
Cred ca ar fi mult mai bine sa le schimbi acum. Cu cat e mai rece afara, cu atat vei desface mai usor bujiile, tinand cont de coeficientii de dilatare ai chioulasei si ai bujiei. Daca in fabrica ele sunt montate la rece, teoretic macar se desfac mai usor cand temperatura de afara e sub cea de montare din fabrica. Si, pe langa asta, daca mai pui si ca omori bateria si ca risti sa nu-ti porneasca...
  • Maverick

  • Mesaje scrise: 1,186
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Excelent tutorialul. Multumim zafira 2.0 automatic

Si eu trebuie sa-mi schimb bujiile. Parca dupa ce am citit tutorialul am mai mult curaj. Dar inca mai imi trebuie putin curaj ca sa ma apuc de treaba. Very Happy
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
E placerea noastra sa ne-o facem cu mana noastra!

Daca o faci cu atentie si fara graba succesul e garantat si risc minimal.
SUCCES!
Skip ads

  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am desf[cut asearã una din bujii. Ghinionul a constat în faptul cã am gãsit filetul stricat. În aceastã dimineaþã mã duc sã caut un tarod pentru a rectifica filetul în chiuloasã.
Am fost sfãtuit sã pun vaselinã pe tarod pentru a nu rãmâne ºpan în motor. Dacã totuº rãmâne, cum îl scot? Nu am posibilitatea de a folosi aer comprimat.
  • grasutzu_73

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH Ecotec
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
All Bandi a scris:Am desf[cut asearã una din bujii. Ghinionul a constat în faptul cã am gãsit filetul stricat. În aceastã dimineaþã mã duc sã caut un tarod pentru a rectifica filetul în chiuloasã.
Am fost sfãtuit sã pun vaselinã pe tarod pentru a nu rãmâne ºpan în motor. Dacã totuº rãmâne, cum îl scot? Nu am posibilitatea de a folosi aer comprimat.


Salut!
Se desface injectorul de pe cilindrul respectiv si se sufla aer comprimat pe acolo.
(daca gresesc ii rog pe colegi sa ma corecteze).
Tinand cont de riscul de a strica motorul daca ramane span in cilindru, iti recomand sa nu faci treaba asta singur ci la un atelier si cu un mester DE INCREDERE.
Aerul comprimat e obligatoriu (pt linistea ta).
Cu vaselina pe tarod e bine.
PS: dupa ce sufli bine cu aer in cilindru prin orificiul injectorului cred ca n-ar strica sa sufli si invers, pe la bujie, si eventual sa alternezi, ba pe o parte ba pe alta.
PPS: Daca tot umbli, schimba toate bujiile. Au cam aceeasi durata de viata si , daca a picat una, si celelalte sunt cam pe duca!..
Mult succes si sa ne tii la curent!
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
O bujie a fost schimbatã de curând iar a doua astãzi. Celelalte douã nu au plecat uºor ºi am preferat sã nu risc sã le rup. Curios este faptul cã nu mi-a dispãrut eroarea de bujii deºi toate patru funcþioneazã.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Despre partea cu spanul eu zic sa folosesti un aspirator pe care il pui la gura locasului de bujie si ii dai drumul pe toata durata operatiei. Sansele sa cada span in interior sunt minime in acest fel si in plus tu nu faci decat sa corectezi filetul care exista iar in acest caz cantitatea de span este foarte mica si cu granulatie mica. Poti sa pui si vaselina pe tarod ca sa fi cat mai sigur. Cand montezi bujiile la loc cauta sa pui vaselina pe filetul bujiei din aceea care rezista la temperatura foarte mare.
Skip ads

  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am terminat operaþia. A ieºit foarte puþin ºpan. Nu am avut posibilitatea de a verifica dacã a cãzut sau nu span în motor.
În final, am înfiletat bujia cu mâna pânã a ajuns pe conul de închidere ºi am scos-o imediat. Nu a avut nici o urmã de span pe ea.
Acum motorul merge parcã mai bine dar tot îmi dã eroarea de bujie.
  • varza

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@All Bandi - in momentul in care schimbi toate cele 4 bujii incandescente, eroarea din bord (masinuta cu cheia) dispare automat. daca nu s-a intamplat asa verifica bujiile sau daca ai apasat bine fisele la locul lor
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am verificat dacã sunt conectate corect. Problema este datã de diferenþa de curent consumatã de fiecare bujie (2 bosch ºi 2 beru). Aºa cum am mai spus, am 2 bujii care nu s-au desfãcut uºor ºi am amânat schimbarea lor având în vedere faptul cã încã merg. La temperaturi de -2 sau peste, martorul nu se mai aprinde. Doar de la -2,5 în jos se aprinde câteva secunde.
La sfârºitul sãptãmânii urmãtoare, voi încerca din nou sã le desfac ºi pe ultimele 2 iar atunci voi face ºi o diagnozã (am interfaþã opel tech 2 dar am probleme la instalarea softului).
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Daca bagi un ochi pe la Beru vezi ca recomanda schimbarea intregului set cat si la un nr de km.
Skip ads

  • Maverick

  • Mesaje scrise: 1,186
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Salut.
Am envoie de un sfat. Vreau sa-mi iau bujii si nu stiu ce sa cumpar, Beru sau NGK?

Multam fain.
  • grasutzu_73

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH Ecotec
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Maverick a scris:Salut.
Am envoie de un sfat. Vreau sa-mi iau bujii si nu stiu ce sa cumpar, Beru sau NGK?

Salut!
Eu iti recomand beru. Sunt ceva mai scumpe dar nu cu mult si mai fiabile. Eu am optat pt ele pt ca asta am gasit si inainte pe masina .
Vezi in pag 1 postul meu anterior. Numai bine!
  • lupu_sandu

  • Mesaje scrise: 622
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am schimbat bujiile sambata pe un ger de -5gr C. Cam frig, dar a meritat.
Vreau sa-i multumesc lui zafira 2.0 pentru tutorial.
Am folosit bujii Bosch (55 lei/buc), WD-40 la greu si vaselina pe baza de Cu (Copaslip - 38 lei/tub)
Am avut ceva emotii la primele 2 bujii, dar au iesit fara probleme.
Cu ocazia asta, am verificat si turbina, debitmetrul si am mai curatat si furtunele de la admisie aer.
Cam asa arata motorul si bujiile:







  • dragos mihai

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2008

  • Mesaj Privat
salut.am citit parerile voastre referitoare la schimbatul bujiilor la 2.0 DTI si am prins curaj sa ma apuc si eu de treaba.
mersi frumos
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
@Ursu 82 Cu placere!

Cred ca ai exagerat un pic cu creerea campului vizual de lucru. Nu era nevoie sa demontezi parte filtrului de aer. Dar daca ai facut-o trebuia sa verifici vizual rola intinzatoare a curelei de accesorii si sa speli carcasa filtrului de aer cu apa.
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
De unde ai luat vaselina?
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
din Germania dar e identica cu cea folosita la etrieri sau montajul discurilor de frana.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Azi am cumparat si eu bujiile incandescente si m-am mirat si speriat ca ce mi-a adus avea alt cod decat cele puse de voi aici asa ca am cautat pe BERU si iata ce a reiesit pentru motorul Y20DTH:

" Product finder

Your vehicle
Model Type Model year Power output Cc / Cyl.
Opel ASTRA G Caravan (F35_) 2.0 DTI 16V 08.1999 - 74 kW / 101 PS 1995 / 4


can be fitted with the following original BERU brand product(s):
Product Type Code designation Type designation Order No.
Glow Plug GN GN 992 - 0 100 226 300
Installation Information: Cover glow plug thread and -shaft with mounting grease, (GKF 01 - Order No. 0 890 300 034), before fitting to enable easier removal and prevent corrosion.
Tightening Torque [Nm] 15
Failure Moment [Nm] 35
Port Type ø 4 mm
Cone Pitch 63°
Fitting Depth [mm] 29
Overall Length [mm] 133
Thread Size M 10x1
Spanner Size 10 mm
Glow Plug Type Pencil-type Glow Plug
Glow Plug Type After-glow capable
Rated Current [A] 15,5
Voltage [V] 11 "

Deci cel care mi-a adus mie bujiile a facut o treaba excelenta pentru ca au codul cu 300 la urma. Asa ca atentie mare ce cumparati pentru ca din cate am inteles difera putin de tot caracteristicile la numere diferite.
Ce mai trebuie sa vad este unde gasesc vaselina din aceea de care spune acolo ca se pun inainte de montaj ca fara e nasol....
Sper ca in curand sa rezolv si problema cu scosul celor 2 bujii rupte si poate postez aici ceva poze...

Revin cu o adaugare:

Am reusit sa gasesc si acea vaselina care se pune pe filetul de la bujii ca sa nu se blocheze in chiuloasa. Am gasit vaselina originala BERU care are codul ZKF 01 si pe care o puteti comanda la cei care v-au adus bujiile. Eu am cumparat desi este foarte scumpa (35 RON pentru un tub de 10g ) pentru ca nu am reusit sa gasesc in Sibiu acea vaselina Copaslip fabrica de catre Moly Slip. Am gasit importatorul pe Romania si este vorba de o firma din Targu Mures dar in zona mea nu au nici un distribuitor si ca si pret este tot undeva la 35-40 RON tubul de 100 g fata de cele 10g de la BERU. Asta este imporant este sa nu se puna bujia goala in interior si grija mare cum este stransa sa nu se depaseasca cei 15 N recomandati pentru ca la 35 N deja se rupe. Sper sa reusesc sa schimb si eu bujiile cat de curand si mai ales cele 2 rupte in interior. Bafta la toti cei care vor sa schimbe bujiile.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR