- George Pelesca
- OP
- 187 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Am desfãcut capacul axei cu came ºi nici urmã de spumã. Toatã spuma a fost doar în zona din jurul capacului. Sigur de la condens se formeazã pentru cã am observat cã apare mai ales atunci când e foarte frig ºi am gãsit pe furtunul care duce în conducta de aer, din capacul axei cu came, câþiva stropi de condens. În privinþa asta rezolvat. Sigur nu e garnitura de chiuloasã.
Cã tot e vorba ºi de antigel... La Astrele construite dupã luna a 10-a 2000, în cartea tehnicã se aratã cã se pune antigel roºu fãrã silicaþi. Pânã în luna a 9-a 2000 se pune verde, albastru cu silicaþi. Verde ºi roºu NU SE AMESTECÃ. astãzi am pus roºu în loc de verde dupã ce am spãlat bine sistemul de rãcire de câteva ori cu apã potabilã, ºtiind cã maºina mea e din 2001. Dupã ce am pus antigelul roºu mi-am dat seama ca românul prost (la urmã) cã am uitat sã pornesc ºi AC-ul în timpul clãtirii instalaþiei. ºi a rãmas antigel verde în radiatoarele de AC. Aºa s-au amestecat roºu cu verde. În carte scrie cã astfel se pot produce avarii grave motorului. Dacã ºtie cineva despre ce fel de avarii concret este vorba îl rog sã-mi zicã ºi mie. Între timp sper cã nu se întâmplã nimic câteva zile.
Altceva: pe diferite piese din maºinã se aflã gravatã data fabricaþiei, de pildã pe scrumierã (la mine 07.2000 ºi 08.2000 scrumiera fiind compusã din douã pãrþi), pe geamuri iarãºi ....00. Ce sã cred? îi pun antigel roºu sau verde? De unde pot eu sã aflu la ce datã a ieºit maºina mea pe poarta fabricii?
Cã tot e vorba ºi de antigel... La Astrele construite dupã luna a 10-a 2000, în cartea tehnicã se aratã cã se pune antigel roºu fãrã silicaþi. Pânã în luna a 9-a 2000 se pune verde, albastru cu silicaþi. Verde ºi roºu NU SE AMESTECÃ. astãzi am pus roºu în loc de verde dupã ce am spãlat bine sistemul de rãcire de câteva ori cu apã potabilã, ºtiind cã maºina mea e din 2001. Dupã ce am pus antigelul roºu mi-am dat seama ca românul prost (la urmã) cã am uitat sã pornesc ºi AC-ul în timpul clãtirii instalaþiei. ºi a rãmas antigel verde în radiatoarele de AC. Aºa s-au amestecat roºu cu verde. În carte scrie cã astfel se pot produce avarii grave motorului. Dacã ºtie cineva despre ce fel de avarii concret este vorba îl rog sã-mi zicã ºi mie. Între timp sper cã nu se întâmplã nimic câteva zile.
Altceva: pe diferite piese din maºinã se aflã gravatã data fabricaþiei, de pildã pe scrumierã (la mine 07.2000 ºi 08.2000 scrumiera fiind compusã din douã pãrþi), pe geamuri iarãºi ....00. Ce sã cred? îi pun antigel roºu sau verde? De unde pot eu sã aflu la ce datã a ieºit maºina mea pe poarta fabricii?
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- George Pelesca
- OP
- 187 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
- George Pelesca
- OP
- 187 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Mikki a scris:In radiatorul de AC nu este antigel.
Probabil ai uitat sa pornesti ventilatia pe cald pt a circula lichidul si prin calorifer si in urma completarii s-au amestecat.
A 10-a cifra din VIN indica anul de fabricatie. Orienteaza-te dupa ea.
Probabil ai uitat sa pornesti ventilatia pe cald pt a circula lichidul si prin calorifer si in urma completarii s-au amestecat.
A 10-a cifra din VIN indica anul de fabricatie. Orienteaza-te dupa ea.
Da, ai dreptate! Mulþumesc pentru cã mi-ai atras atenþia. Într-adevãr nu am pornit ventilaþia ºi nu am lãsat motorul sã se încãlzeascã prea mult ºi sã se spele bine. La asta mã refeream, nu ºtiu de ce am scris despre AC. Asta e, îl mai schimb o datã.
- marius_luca
- *
- 16 mesaje
- din 16 Aug 2007
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
marius_luca
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2007
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
- marius_luca
- *
- 16 mesaje
- din 16 Aug 2007
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
marius_luca
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2007
- Mesaj Privat
nivelul la antigel e ok, culoarea la fel, cand am cumparat masina avea ulei aral 10w40(asa pun nemtii), e eu sunt roman si ca tot omu am pus ulei castrol 10w40 ca e cel mai bun. ieri am fost la un mecanic vestit(a lucrat si la dacia pitesti-acum e pensionar si stie meserie inclusiv la opel) si ma luat in suturi pt ca eu lucrez in comert si ma cunoaste si printre altele vand si uleiuri, si avea dreptate omul castrol este produs in romania,bucuresti si este uleiul cu cele mai multe reclame. El mia spus si de acel epuarator ca ar putea fii infundat si aerul cald sa nu poata trece in admisie si din aceasta cauza se formeaza condensul mai ales iarna si evident aceea spuma(numai pe capac la mine)
- marius_luca
- *
- 16 mesaje
- din 16 Aug 2007
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
marius_luca
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- marius_luca
- *
- 16 mesaje
- din 16 Aug 2007
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
marius_luca
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2007
- Mesaj Privat
- al3xz
- **
- 329 mesaje
- din 16 Jun 2006
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
al3xz
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2006
- Mesaj Privat
- marius_luca
- *
- 16 mesaje
- din 16 Aug 2007
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
marius_luca
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2007
- Mesaj Privat
la cald porneste putin mai greu(si cateodata mai trebuie sa o ajut din acceleratie pt.ca tinde sa moara motorul) invarte de 2-3 ori mai mult decat dimineata la rece cand porneste foarte normal. filtre schimbate tot la al doilea schimb de ulei (20.000 km) valva egr schimbata de curand, oare asta(senzorul) ar fii cauza?
aceast senzor este dibitmetrul? pretul ar fii 190 lei ron
motor z16se benzina
aceast senzor este dibitmetrul? pretul ar fii 190 lei ron
motor z16se benzina
- al3xz
- **
- 329 mesaje
- din 16 Jun 2006
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
al3xz
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2006
- Mesaj Privat
- marius_luca
- *
- 16 mesaje
- din 16 Aug 2007
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
marius_luca
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Pentru marius_luca :
Mecanicul tau vestit se pare ca e Nea Vasile (da o cautare pe forum sa vezi cine este el ). Este cu pluta efectiv si parerea mea e sa ramina la Dacii si tu sa nu mai calci pe la el.
Uleiul Aral este slabut, da o cautare si citeste...un Castrol este bun dar Mobil1 este regele lor.
Schema :
Citeste:
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=throttle
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=throttle
https://www.clubopel.com/vie...mp;highlight=fuel
Intrarea vaporilor benzina in throttle body este obturata, o vei desfunda. In link-uri gasesti ce si cum se face. Gaura fiind infundata se face depresiune in rezervor, motorul merge prost, nu porneste la cald, fortezi pompa...
Am pierdut ceva timp sa iti fac schema, sa scriu, sa te ajut , DECI :
Vei citi, vei face operatiunea, poze si un mic tutorial (te ajut si eu ca iti pot edita mesajele) altfel NU VEI MAI PRIMI AJUTOR !
Iti completezi la profil (sus in bara) locatia.
Niste incompetenti care te jumulesc, probabil Nea Vasile are reprezentanta la tine in zona . Diagnoza se poate face si la unii membri ai clubului, ieftin si la unii chiar competenta nu abureala, de asta am spus ca completezi locatie la profil.
am pus ulei castrol 10w40 ca e cel mai bun. ieri am fost la un mecanic vestit(a lucrat si la dacia pitesti-acum e pensionar si stie meserie inclusiv la opel) si ma luat in suturi pt ca eu lucrez in comert si ma cunoaste si printre altele vand si uleiuri, si avea dreptate omul castrol este produs in romania,bucuresti si este uleiul cu cele mai multe reclame. El mia spus si de acel epuarator ca ar putea fii infundat si aerul cald sa nu poata trece in admisie si din aceasta cauza se formeaza condensul mai ales iarna si evident aceea spuma(numai pe capac la mine
Mecanicul tau vestit se pare ca e Nea Vasile (da o cautare pe forum sa vezi cine este el ). Este cu pluta efectiv si parerea mea e sa ramina la Dacii si tu sa nu mai calci pe la el.
Uleiul Aral este slabut, da o cautare si citeste...un Castrol este bun dar Mobil1 este regele lor.
Schema :
Citeste:
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=throttle
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=throttle
https://www.clubopel.com/vie...mp;highlight=fuel
Intrarea vaporilor benzina in throttle body este obturata, o vei desfunda. In link-uri gasesti ce si cum se face. Gaura fiind infundata se face depresiune in rezervor, motorul merge prost, nu porneste la cald, fortezi pompa...
Am pierdut ceva timp sa iti fac schema, sa scriu, sa te ajut , DECI :
Vei citi, vei face operatiunea, poze si un mic tutorial (te ajut si eu ca iti pot edita mesajele) altfel NU VEI MAI PRIMI AJUTOR !
Iti completezi la profil (sus in bara) locatia.
din pacate am fost saptamana trecuta la un test complet la un prieten si turata si normal totul e super ok.
Niste incompetenti care te jumulesc, probabil Nea Vasile are reprezentanta la tine in zona . Diagnoza se poate face si la unii membri ai clubului, ieftin si la unii chiar competenta nu abureala, de asta am spus ca completezi locatie la profil.
- marius_luca
- *
- 16 mesaje
- din 16 Aug 2007
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
marius_luca
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2007
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
@Dancuciureanu
Hai ca o sa incerc sa fac eu tutorialul ala cu ce si cum samd, ca am aceleasi simptome de pornire greoaie la cald.
Atat ca nu cred ca este depresiune in rezervor...pt ca eu nu mai am garnitura la rezervor si nu cred ca plasticul ala de la buson inchide ermetic. Ma rog...asta-i alta discutie...
Atat ca nu promit s-o fac si repede ca am foarte putin timp disponibil.
Inca o chestie, de data asta off topic: nu s-ar putea gazdui pe serverul nostru pozele de la tutoriale? Astfel evitam sa "dispara" cand ti-e lumea mai draga sau chiar sa se piarda.
Hai ca o sa incerc sa fac eu tutorialul ala cu ce si cum samd, ca am aceleasi simptome de pornire greoaie la cald.
Atat ca nu cred ca este depresiune in rezervor...pt ca eu nu mai am garnitura la rezervor si nu cred ca plasticul ala de la buson inchide ermetic. Ma rog...asta-i alta discutie...
Atat ca nu promit s-o fac si repede ca am foarte putin timp disponibil.
Inca o chestie, de data asta off topic: nu s-ar putea gazdui pe serverul nostru pozele de la tutoriale? Astfel evitam sa "dispara" cand ti-e lumea mai draga sau chiar sa se piarda.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ovidium sa nu crezi ca il salvezi cumva pe marius_luca .
Am tot avut discutii cu Admin si Rares, vom cauta cea mai buna solutie pentru Tutoriale inclusiv cea ce spuneam eu mai de mult timp : acces restrictionat (numai pentru membri clubopel si ei cumva selectionati).
De ce ?
- Nea Vasile intra si gaseste solutii
- "mecanicii" din asa botezatele "reprezentante Opel" invata de aici
- unii contribuie mult si altii numai extrag info de pe forum
- nu continui dar mai am
Am tot avut discutii cu Admin si Rares, vom cauta cea mai buna solutie pentru Tutoriale inclusiv cea ce spuneam eu mai de mult timp : acces restrictionat (numai pentru membri clubopel si ei cumva selectionati).
De ce ?
- Nea Vasile intra si gaseste solutii
- "mecanicii" din asa botezatele "reprezentante Opel" invata de aici
- unii contribuie mult si altii numai extrag info de pe forum
- nu continui dar mai am
- marius_luca
- *
- 16 mesaje
- din 16 Aug 2007
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
marius_luca
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2007
- Mesaj Privat
dupa o mica discutie cu Ovidium si pe aceasta cale tin sa-i multumesc si nu numai lui (Dan), am facut-o.
. am desfacut furtunul sa vad ce este acolo nimic foarte grav eram chiar multumit de ce vad ia uite imaginea
am inceput sa curat dar de undeva din interior tot venea negreala, am folosit un spray 2+2 pulverizat pe o carpa era mai mult pt.rugina, si singurul pe care il aveam, asa ca am desfacut si partea cealalata, ia uitati si voi ce este acolo
din pacate nu am avut betigase de urechi asa ca mi-am folosit degetele si uitati ce a iesit. Am impins putin de clapeta exact cat sa-mi intre degetul dintr-o parte in cealalta, a mers relativ usor si nu s-a intmplat absolut nimic.
data viitoare cand o sa-l curat o sa iasa mult mai bine.
Am pus toate la loc excat cum erau si momentul adevarului-am pus contactul am lasat 30 sec ca se se poata citi pozitia clapetei, am luat din contactul si dupa aceea am pornit normal, a urcat pana la 1500-1700 rpm dar dupa aceea sa stabilizat undeva intre 500-1000 rpm si acolo a ramas
Nu a fost cazul sa desfac nici un furtunas in afara de cel pt. vaporii de benzina pt. ca ma incurca putin( cu aceasta la cale am suflat, si in admisie intra vapori, dinspre rezervor am tras cred ca venea dar putin mai greu)
Rezultate:masina porneste mult mai usor si repede la cald exact ca dimineata, si foarte important cand cuplez din a1-a in a 2-a nu are nici un pic de intrerupere cum avea inainte, merge foarte lin.
Dane daca nu e bine ceva te rog sa mai adaugi sau sa mai tai
Multumesc
. am desfacut furtunul sa vad ce este acolo nimic foarte grav eram chiar multumit de ce vad ia uite imaginea
am inceput sa curat dar de undeva din interior tot venea negreala, am folosit un spray 2+2 pulverizat pe o carpa era mai mult pt.rugina, si singurul pe care il aveam, asa ca am desfacut si partea cealalata, ia uitati si voi ce este acolo
din pacate nu am avut betigase de urechi asa ca mi-am folosit degetele si uitati ce a iesit. Am impins putin de clapeta exact cat sa-mi intre degetul dintr-o parte in cealalta, a mers relativ usor si nu s-a intmplat absolut nimic.
data viitoare cand o sa-l curat o sa iasa mult mai bine.
Am pus toate la loc excat cum erau si momentul adevarului-am pus contactul am lasat 30 sec ca se se poata citi pozitia clapetei, am luat din contactul si dupa aceea am pornit normal, a urcat pana la 1500-1700 rpm dar dupa aceea sa stabilizat undeva intre 500-1000 rpm si acolo a ramas
Nu a fost cazul sa desfac nici un furtunas in afara de cel pt. vaporii de benzina pt. ca ma incurca putin( cu aceasta la cale am suflat, si in admisie intra vapori, dinspre rezervor am tras cred ca venea dar putin mai greu)
Rezultate:masina porneste mult mai usor si repede la cald exact ca dimineata, si foarte important cand cuplez din a1-a in a 2-a nu are nici un pic de intrerupere cum avea inainte, merge foarte lin.
Dane daca nu e bine ceva te rog sa mai adaugi sau sa mai tai
Multumesc
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
BRAVO !
Vezi ca nu este mare scofala ?
In curind se face cald si altfel se poate lucra la masina. O sa il mai cureti odata mai profi si te iei si de valva EGR, idea e ca ai prins curaj. Intre timp citeste despre EGR si fa stoc de materiale, scule.
Te duci la Intalnire ClubOpel Sibiu si vezi ca acolo sunt citiva baieti care te pot ajuta, rooscoter este unul dintre ei, djtaotao la diagnoza....
Vezi ca nu este mare scofala ?
In curind se face cald si altfel se poate lucra la masina. O sa il mai cureti odata mai profi si te iei si de valva EGR, idea e ca ai prins curaj. Intre timp citeste despre EGR si fa stoc de materiale, scule.
Te duci la Intalnire ClubOpel Sibiu si vezi ca acolo sunt citiva baieti care te pot ajuta, rooscoter este unul dintre ei, djtaotao la diagnoza....