Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • marius_luca

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2007

  • Mesaj Privat
valva EGR e noua nouta, o sa vad de ceea veche, o s-o reconditionez sa fie ok cand moare asta
Skip ads

  • ilconteleone

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 1 6 16 v XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
aceleasi simptome le am si eu cum le are cristian_13 am fost la service mi au zis ca e normal sa faca condens pe distante scurte .bafta ! pe timp de iarna adica spuma in ulei .cat despre curatatul motorului de la mai vechii opelisti de pe forum cika nu este bine sa i bag i solutie de curatat recomandat un ulei ceva high clean mobil1 cam asa ceva curata in timp.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Si eu am spuma maronie in ulei. Am vazut pe joja .Este la partea superioara a jojei, de culoare cafeniu deschisa.Cel putin stiu ca atunci cand am schimbat uleiul nu am inlocuit si filtru (mare greseala).
Am schimbat atunci ELF cu Aral. O a doua mare greseala.Maine o sa fac schimbul cu un Castrol Magnatec 10W40 .
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca vor folosi cuiva explicatiile si pozele de mai jos dar intru-cat nu am
mai vazut pe nimeni sa scrie asa am decis sa le postez pe site.
Weekend-ul asta profitand de vremea frumoasa de afara am schimbat uleiul.Schimbul de ulei
a fost motivat de faptul ca aveam pe joja , in PARTEA SUPERIOARA , o spuma cafeniu deschisa
si cam facusem 10 000 km cu uleiul asta .Ulei care mie unul nu mi s-a parut prea de calitate.
E vorba de un Aral 10w40 SAE. Sper ca acest SAE nu a insemnat Diesel ca ... innebunesc.
Motorul e pe benzina Z16XEP.
Etapele in schimbul uleiului sunt :
- se incinge motorul facand o cursa prin oras .
- intr-un loc ferit de vizitele nedorite ale Comunitarilor se desface busonul de ulei cu o
cheie torx 45.Am avut la indemana un bidon gol de 6 L , mai mult decat suficient pentru cei
4L de ulei pe care urma sa-i extrag din motor.Bidonul l-am decupat la partea superioara pentru
ca , in pozitia culcat sa se scurga uleiul vechi in el , fara sa patez cimentul din parcare.
- odata ce uleiul a inceput sa se scurga, atentie ca e fierbinte , am desfacut busonul de umplere
de la partea superioara si am scos joja.
- cu o cheie special cumparata am scos filtrul vechi de ulei. La motorul meu , cu bateria scoasa
se vede perfect filtru si odata ce am reusit sa-l slabesc , l-am putut scoate cu mana
pe deasupra fara sa ma mai bag sub ea.
- am lasat uleiul sa se scurga cam 2 ore.
- se monteaza filtrul nou si se strange cu cheia pe la partea superioara.Inainte de a insuruba
filtru am uns garnitura acestuia cu putin ulei vechi pentru o mai buna stangere.
- am pus busonul de golire si l-am strans bine cu torx-ul de 45 .
- se toarna uleiul nou pe deasupra si GATA !
In felul acesta se economisesc ceva banuti si , pentru cine e cu adevarat pasionat e chiar o
placere.
Iata cateva poze :


Skip ads

  • raduemy

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
am si eu o mica problema. cand scot joja uneori gasesc 2-3 picaturi albicioase ca o spuma. nivelul apei nu scade si nici cantitatea spumei nu creste. sa fie de la condens sau de la garnitura? e posibil sa se fi "stricat" ulei din cauza mersului cu turatii mari? daca stie cineva rog ajutor.
multumesc!
  • raduemy

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
si eu fac la fel Very Happy nu e nevoie de cunostinte in mecanica mari ca sa faci un schimb de ulei,si asa scutesti ceva banuti...mai ales pe criza asta Crying or Very sad
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Daca sunt picaturi albicioase nu e bine. Daca exista pe joja spuma (ca maioneza) de culoare cafenie, in cantitate foarte mica, e in regula atata timp cat asta apare cand afara este racoare si motorul nu are timp sa se incalzeasca.
Cand intra antigel in ulei (garnitura de chiuloasa ciupita, chiuloasa ovalizata) acesta devine kaki la culoare (cu tenta verzui) si scade nivelul de antigel din vasul de expansiune. Acesta se citeste numai cu motorul rece. Pe busonul de umplere cu ulei se formeaza "maioneza" albicioasa in care se vad picaturi de apa iar daca antigelul patrunde si in cilindrii masina scoate fum alb cu motorul cald sau rece.
Turatia la care s-a mers cu motorul nu are relevanta, ba dimpotriva daca motorul s-a incalzit bine nu ar trebui sa existe spuma aproape deloc.
Turatie mare la motor (motor hamalit) se poate doar cu ulei in motor nu cu altceva (Aral sau nu mai stiu ce). Ulei cu care poti forja motorul pana nu mai poti tu (daca nu are alte bube) este Mobil 1 asa cum spunea dancuciureanu: regele uleiurilor. Recomand 5W40 maxim 10W40 pt benzinare sau chiar 0W30/40 iarna, fully sintetic.
P.S.: Bunicul meu a fost sofer o viata, acum este pensionar si zice asa: "Uleiul este vita motorului".
  • raduemy

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
dar la un astra f din 97 cu motor x16xel 1.6 16 v merge si 5w40?
Fiind un motor cu mai multi caluti mai trebuie si el alergat din cand in cand,ca altfel ruginesc pistoanele,in acest caz ce ulei ar fi ideal(pt mersul sportriv)?
Eu am folosit mobil 1 si nu prea dadea randament. e posibil sa fi fost contrafacut,chiar daca l-am luat din magazin de piese auto mare?
Skip ads

  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Cum turcii contrafac multe uleiuri de motor (in speta Mobil) nu cred ca daca scriu pe eticheta Mobil 1 este o cheltuiala deosebita pentru ei. Solutia este sa cumperi de la un comerciant serios nu neaparat mare. De regula alea contrafacute au o eticheta pe care scrie romaneste lipita peste cea turceasa sau ce-o mai fi.
Daca unora ni s-a parut Mobil 1 cel mai bun asta nu inseamna ca nu mai sunt si alte uleiuri bune. In orice caz acestea nu sunt ieftine. Reciproca nu este valabila.
  • mosskyto

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
si a mea face spuma cand e frig afara dar am rezolvat cu un carton in fata radiatorului......gata cu spuma
  • zahariaconst

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2010

  • Mesaj Privat
mosskyto a scris:si a mea face spuma cand e frig afara dar am rezolvat cu un carton in fata radiatorului......gata cu spuma

Nu-ti creste temperatura?Cam ce suprafata de radiator ai obturat-o?
  • YonMarian

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Nu-ti face probleme ca si yo am patit la fel la fiecare schimb de ulei [ 7000-8000 km] si uleiul meu esteCASTROL MAGNATEC 10w-40 motor 1.6 benzina .Spuma ti-o face acum pe timp rece din cauza la condens , o sa vezi ca la vara nu o sa-ti mai faca spuma .Eu o data la o luna scot capacul de la ulei si-l curat cu degetul de acea spuma si gata. Laughing Smile
Skip ads

  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut.

Proprietar de astra g cu motor Z16SE, aprox. 120.000 KM, caut ulei de motor.

Aproape ca asa imi vine sa intreb de uleiuri, ca sincer nu mai stiu ce sa aleg si sunt bagat in totalitate in ceata.

Am avut mobil1 5w40, iar acum 1 an am schimbat cu Castrol Magnatec 10W40, dupa indelungi cautari printre pareri.

Iar la vara vreau sa schimb uleiul din nou ca e negru.

Cu ulei Mobil1 5w40 completam periodic ( nu mai stiu din cat in cat timp)
Cu ulei Castrol Magnatec 10W40 nu am completat timp de 1 an.


Va rog sa imi spuneti, ce fel de ulei sa folosesc in viitor sa fie bun pentru motorul meu.
Ma gandeam sa trec pe Castrol Magnatec 5W40, dar nu sunt asa de sigur, de aceea ma intereseaza parerile voastre.

Multumesc,.......
  • .87.SPD

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Mergi pe 10W40 deoarece ai sarit de100.000 km
  • costy28

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
am spuma pe busonul de la ulei si pe capacul de la culbutori. pe joja am vazut tot ceva de genul. nivelul antigelului este constant. nu a scazut deloc. trebuie sa-i schimb uleiul? care este cea mai buna solutie pentru curatat mororul? va multumesc anticipat.
  • indiboy

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2011

  • Mesaj Privat
costy28 a scris:am spuma pe busonul de la ulei si pe capacul de la culbutori. pe joja am vazut tot ceva de genul. nivelul antigelului este constant. nu a scazut deloc. trebuie sa-i schimb uleiul? care este cea mai buna solutie pentru curatat mororul? va multumesc anticipat.

reinvi putin acest topic poate primim cateva pareri noi:am aceeasi problema la corsa meu:spuma pe buson si pe joja. Banuiesc ca e de la condens deoarece fac drumuri scurte, prin oras, pe frigurile astea insa vreau sa schimb uleiul, nu stiu inca ce tip de ulei , dar ce ma roade cel mai mult: CU ce sa curat motorul inaine sa pun uleiul nou?Vreau sa scap de toata spuma din el ca nu vreau sa o amestec cu uleiul nou. AM auzit de la cineva (NU DATI cu PARU) ca ar fi ok sa pui motorina in motor inainte de uleiul nou si lasi masina cateva minute la relanti dupa care golesti si pui uleiul nou?Nu stiu daca e ok sau nu insa astept cateva pareri.
Merci mult
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi nu cred ca e prea bine.. caci dupa golire chiar si dupa schimbat filtru mai ramane ulei .. deci si motorina prin motor.. iar motorina se vaporizeaza mai usor ca uleiul...
de ce nu folositi motor-flush, contrar unor pareri ca nici ala n-ar fi prea bun?
  • miha 2011

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 1598 z1.6exp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salut un drum mai lung la turatii mai mari se rezolva de la sine,multa bafta..
  • d_m_petre

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2010

  • Mesaj Privat
indiboy a scris:
costy28 a scris:am spuma pe busonul de la ulei si pe capacul de la culbutori. pe joja am vazut tot ceva de genul. nivelul antigelului este constant. nu a scazut deloc. trebuie sa-i schimb uleiul? care este cea mai buna solutie pentru curatat mororul? va multumesc anticipat.

reinvi putin acest topic poate primim cateva pareri noi:am aceeasi problema la corsa meu:spuma pe buson si pe joja. Banuiesc ca e de la condens deoarece fac drumuri scurte, prin oras, pe frigurile astea insa vreau sa schimb uleiul, nu stiu inca ce tip de ulei , dar ce ma roade cel mai mult: CU ce sa curat motorul inaine sa pun uleiul nou?Vreau sa scap de toata spuma din el ca nu vreau sa o amestec cu uleiul nou. AM auzit de la cineva (NU DATI cu PARU) ca ar fi ok sa pui motorina in motor inainte de uleiul nou si lasi masina cateva minute la relanti dupa care golesti si pui uleiul nou?Nu stiu daca e ok sau nu insa astept cateva pareri.
Merci mult


nu te sfatuiesc sa bagi motorina pt. ca nu este dacie in primul rand iar daca vrei sa scapi de spuma trebuie sa faci drumuri mai lungi ca sa se incalzeasca motorul la temperatura optima si daca chiar vrei sa-l cureti putin inainte de a baga uleiul nou te sfatuiesc sa bagi intai 2 litri de ulei nou putin mai subtire decat folosesti tu de obicei la masina ta il lasi sa mearga pana se incalzeste la 90 de grade dupa care golesti uleiu,schimbi filtrul de ulei si pui uleiul nou si asta-i tot,bafta
  • indiboy

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2011

  • Mesaj Privat
intre timp am schimbat cu castrol 5w40,binenteles fara motorini in motor Smile . O sa revin cu impresi dupa ceva vreme....oricum, eu am si un bmw dar care are aceeasi spuma in interior. O sa-i schimb si lui uleiul insa parerea mea este ca probabil au avut ulei mai slab inainte...am avut mai multe masini dar nu prea am avut asemenea fenomene.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR