- sauron1986
- *
- 1 mesaje
- din 16 Mar 2008
- Astra 2008
- Iasi
sauron1986
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2008
- Mesaj Privat
Sal!
nu stiu ce sa zic,vad ca aici se zice ca dupa aprox 5-6000 km sa se micsoreze consumul,dar eu am un opel asta z14xep din martie 2008 sipana la 9500-10000km aveam un consum cat de cat rezonabil in oras(Iasi),8-9%,dupa 10000 fratilor imi ia si 12 -13%.are cineva vreo explicatie,mai are cineva problema asta.
Aaa si nu merg cu ea prea sportiv,schimb vitezele cam la 2000 max 2500 rot/min.
in rest super ok masina...deranjante sun zgomotele ,toata plasticaraia aia care te scoate din minti cateodata.
nu stiu ce sa zic,vad ca aici se zice ca dupa aprox 5-6000 km sa se micsoreze consumul,dar eu am un opel asta z14xep din martie 2008 sipana la 9500-10000km aveam un consum cat de cat rezonabil in oras(Iasi),8-9%,dupa 10000 fratilor imi ia si 12 -13%.are cineva vreo explicatie,mai are cineva problema asta.
Aaa si nu merg cu ea prea sportiv,schimb vitezele cam la 2000 max 2500 rot/min.
in rest super ok masina...deranjante sun zgomotele ,toata plasticaraia aia care te scoate din minti cateodata.
- corneliu viconschi
- *
- 5 mesaje
- din 26 Oct 2008
- Astra 1999 X14XE
- Constanta
corneliu viconschi
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2008
- Mesaj Privat
Eu am astra classic cu (motor x14xe) 1.4cmc16v din 1999.am testat-o si eu la munte cu portbagaj plin si 3 persoane adulte si dupa cca 450 mi-a iesit un consum(de la full la full) de 6,4l/100km.regimul de schimbare al vitezelor il am intre 2500-3000 rot/min.la fel conduc si in oras(chiar daca treapta a 4-a o folosesc rar.se poate merge in a 5-a si cu 20 km/h daca nu bruschezi acceleratia si o apesi lin.dar in plaja de 2500-3000 simt ca abia atunci cere masina schimbarea treptei + atu-ul verificat ca in situatii de urgenta,cand am calcat acceleratia te lipeste de scaun.
- Deathman
- **
- 493 mesaje
- din 28 Sep 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Arad
Deathman
- Mesaje scrise: 493
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2008
- Mesaj Privat
Voi nu mergeti cu masinile in turatii cam joase ? Din ce am vazut eu la motorul de 1.4 cuplul maxim e la 4000 rpm si puterea maxima la 6000.
Eu am un motor de 1.6 8V si nu-l menajez : in oras schimb tot timpul la peste 3000 rpm si inafara merg cam pe la 3500 rpm si la 90% din depasiri daca trebuie sa franez retrogradez intr-a IV-a si cu toate astea am facut cu 43L 470km din care 200 inafara si restul in oras, deci vine o medie de 9.1L/%.
Ar trebui incercat schimbatul vitezelor la turatii mai ridicate si vazut cum variaza consumul.
Eu am un motor de 1.6 8V si nu-l menajez : in oras schimb tot timpul la peste 3000 rpm si inafara merg cam pe la 3500 rpm si la 90% din depasiri daca trebuie sa franez retrogradez intr-a IV-a si cu toate astea am facut cu 43L 470km din care 200 inafara si restul in oras, deci vine o medie de 9.1L/%.
Ar trebui incercat schimbatul vitezelor la turatii mai ridicate si vazut cum variaza consumul.
- frumushel
- **
- 330 mesaje
- din 02 Oct 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Braila
frumushel
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2008
- Mesaj Privat
- turborulzz
- **
- 52 mesaje
- din 30 Nov 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
turborulzz
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2008
- Mesaj Privat
nu stiu cum e la voi la benzinari dar la diesel-ul meu 2000cmc 16v turbo consumul urban nu depaseste 8% maxim 9% pe timp rece si am si niste mici modificari facute..........vitezele le schimb numai2.500-3.000 RPM......in afara orasului nu imi ia mai mult de 5% decat dupa ce sar de 150km /h..........cat despre problema opelistului nou...sa imi fie cu iertare.........opelul e o masina buna...fiabila...solida......dar nu merge nici cu apa si nici cu aer..........as sugera tico.........cat despre performantele daciilor pe care le-a condus dansul...........hai sa fim sinceri si sa imi permit sa rad..........respect opel drivers
- turborulzz
- **
- 52 mesaje
- din 30 Nov 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
turborulzz
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2008
- Mesaj Privat
canti
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 1.4XEP 16V 90CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2008
- Mesaj Privat
poate ma repet, ca am scris si pe alte forumuri. Am luat masina mea din 31 iul 2008. am facut drum in afara: 500km cu 50 l.
Am crezut ca mor. Acum am 3800 km. Acum am media de 7% (30 % mers in oras).Vitezele trebuiesc schimbate la turatii asa mai mari (3500 -4000 -4500 (daca e nevoie)) p.s. ma refer la treptele superioare 3-4-5 ; Daca ati observat, pedala nu trebuie apasata tare ca sa simti ca motorul trage. Daca esti la 2500 de ture, si o calci ca sa depasesti sau sa ajungi la o anumita viteza, poti sa astepti mult si bine, ca motorul nu are cuplu, iar atunci ai tendinta sa o calci si mai tare, dar fara rezultatul scontat , rezultatul este doar o crestere a consumului. Un mare fâs.
De ex, la 130 km/h in treapta 5 cu 4000 ture, ati observat ca numai putin apesi acceleratia, si raspunsul e instantaneu, iar la 130 km/h la drum constant pedala de acceleratie, abia e apasata.
Daca aveam consum instantaneu (nu am bc) faceam si niste experiente, dar poate au facut altii si ne impartasesc si noua.
Am crezut ca mor. Acum am 3800 km. Acum am media de 7% (30 % mers in oras).Vitezele trebuiesc schimbate la turatii asa mai mari (3500 -4000 -4500 (daca e nevoie)) p.s. ma refer la treptele superioare 3-4-5 ; Daca ati observat, pedala nu trebuie apasata tare ca sa simti ca motorul trage. Daca esti la 2500 de ture, si o calci ca sa depasesti sau sa ajungi la o anumita viteza, poti sa astepti mult si bine, ca motorul nu are cuplu, iar atunci ai tendinta sa o calci si mai tare, dar fara rezultatul scontat , rezultatul este doar o crestere a consumului. Un mare fâs.
De ex, la 130 km/h in treapta 5 cu 4000 ture, ati observat ca numai putin apesi acceleratia, si raspunsul e instantaneu, iar la 130 km/h la drum constant pedala de acceleratie, abia e apasata.
Daca aveam consum instantaneu (nu am bc) faceam si niste experiente, dar poate au facut altii si ne impartasesc si noua.
- ionut vasilian
- **
- 72 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Insignia 2012 a20dt
- Ialomita
ionut vasilian
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Ialomita
- Masina: Insignia 2012 a20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
are dreptate canti ce spune despre cum trebuie accelerata.ue am luat un opel la 142000 km acum un an si chiar azi am ajuns cu el la 165000.sa precizez opel astra g,2001,1.4i,90cp,motor z14xe,hatchback.nu an cb.dar la plin pe plin cu masina relativ plina mi-a luat o data 6.2,iar la o drumetie de 900km cu masina foarte plina (autostrada,bucuresti,100km de munte drum prost si inapoi) consumul a fost de 8,2l/100km.ce-i drept am si pornit masina in gol de cateva ori sa ne mai incarcam tel,acumulatori,neoane(am stat cu cortul 5 zile).in bucuresti ,aici facand facultatea nu cred sa-mi cosume sub 10.poate doar noaprea.pe autostrada la viteza constanta de 100-110 consumul e in jur de 5-6l/100km in functie de vant,greutate,temperatura etc.numai bine
- OPELISTUL NOU
- OP
- 8 mesaje
- din 05 Dec 2007
- Astra 1.4xep
OPELISTUL NOU
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina: Astra 1.4xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2007
- Mesaj Privat
Acum ca opelist, fost nou, imi pot permite si cred ca am prins ceva vechitura.
Dupa asa multe plinuri si mers cu opelul concluziile-s clare.
Tot ce apare in prospecte, prezentari si alte pliane, tot ce se scrie oficial, sunt povesti vanatoresti.
Masina nu scade sub un consum 6 l/100km decat daca reusesti sa mergi fara ac cu sub 80 km/h. Rezultat 5.8 l/100km.
Partea cu 4,8 l/100 km, dintr-unul din pliante, e super poveste.
In rest consumul normal e peste 7 in afara.
Iar in oras, Bucuresti, in conditii grele de trafic, peste 10.
Deja m-am obisnuit si nu mai comentez. Invatatura e sa nu crezi ce vezi scris in tot soiul de pliane. Totul e o minciuna.
In rest merge bine iar la revizie doar curgea ceva ulei pe langa suportul filtrului de ulei. Lucru remediat dupa multe insistente. Oricum au muncit mult la remediere dar au reparat si acum e bine.
Acum alta problema.
Iarna, roti (cauciucuri) poate inghetate (cauciucuri de vara), viteza mica 40-50 km/h, pe un drum mai mult uscat am franat foarte, foarte usor, am atins doar pedala de frana, pe o portiune de drum poate putin umeda sau inghetata, pe partea rotii drepta (si doar aici). Rezultatul?
Masina a derapat in dreapta, am redresat stanga si in final am oprit pe sensul opus dupa o rotire de 180 grade.
Am scapat, nu am lovit nici stancile nici parapetul si am avut noroc ca din sensul opus nu a venit nimeni.
Poate sa-mi spuna cineva ce s-a-ntamplat? Ce am gresit? Ce a gresit? ABS-UL?
Eu nu am inteles nimic. Asa ceva nu mi s-a mai intamplat decat la o incercare cu Dacia pe polei, exect ca la franarea pe polei (am ales o zona cu polei pe toata soseaua), asa s-a comportat, si sincer as vrea sa stiu ca sa fac de aici incolo daca mai apare asa ceva. Doar ca acum nu era polei. Era poate ceva umezeala sau ceva inghet pe partea rotii drepte si doar atat.
Dupa asa multe plinuri si mers cu opelul concluziile-s clare.
Tot ce apare in prospecte, prezentari si alte pliane, tot ce se scrie oficial, sunt povesti vanatoresti.
Masina nu scade sub un consum 6 l/100km decat daca reusesti sa mergi fara ac cu sub 80 km/h. Rezultat 5.8 l/100km.
Partea cu 4,8 l/100 km, dintr-unul din pliante, e super poveste.
In rest consumul normal e peste 7 in afara.
Iar in oras, Bucuresti, in conditii grele de trafic, peste 10.
Deja m-am obisnuit si nu mai comentez. Invatatura e sa nu crezi ce vezi scris in tot soiul de pliane. Totul e o minciuna.
In rest merge bine iar la revizie doar curgea ceva ulei pe langa suportul filtrului de ulei. Lucru remediat dupa multe insistente. Oricum au muncit mult la remediere dar au reparat si acum e bine.
Acum alta problema.
Iarna, roti (cauciucuri) poate inghetate (cauciucuri de vara), viteza mica 40-50 km/h, pe un drum mai mult uscat am franat foarte, foarte usor, am atins doar pedala de frana, pe o portiune de drum poate putin umeda sau inghetata, pe partea rotii drepta (si doar aici). Rezultatul?
Masina a derapat in dreapta, am redresat stanga si in final am oprit pe sensul opus dupa o rotire de 180 grade.
Am scapat, nu am lovit nici stancile nici parapetul si am avut noroc ca din sensul opus nu a venit nimeni.
Poate sa-mi spuna cineva ce s-a-ntamplat? Ce am gresit? Ce a gresit? ABS-UL?
Eu nu am inteles nimic. Asa ceva nu mi s-a mai intamplat decat la o incercare cu Dacia pe polei, exect ca la franarea pe polei (am ales o zona cu polei pe toata soseaua), asa s-a comportat, si sincer as vrea sa stiu ca sa fac de aici incolo daca mai apare asa ceva. Doar ca acum nu era polei. Era poate ceva umezeala sau ceva inghet pe partea rotii drepte si doar atat.
- chiriacdnt
- **
- 278 mesaje
- din 25 Jan 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Constanta
chiriacdnt
- Mesaje scrise: 278
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2009
- Mesaj Privat
am astra classic II Z1.4XEP luata in 2007 cu 0 km si la inceput, intradevar consuma ceva mai mult fiind in rodaj si evident un stil de condus necorespunzator, dar acum la 14000 km consuma multumitor 6,4 drum "intins" pe A2 si putin in Bucuresti si pe nenorocita aia de centura unde-ti consuma tot timpul si evident benzina,si 8-8,2 in oras, sper ca-i bine. La drum intins daca nu te dai la ea si mergi cu o viteza constanta, cu accelerari progresive masina se comporta foarte bine si nu-ti papa mult, totata smecheria este in stilul de condus, fara a lua in considerare factorii exteriori ce ne influienteaza consumul.
bobo32
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2007
- Mesaj Privat
opel astra classic II, z16xep, an fabricatie 2008, 22.000 km, consum mediu pe BC: 8,2% (nu l-am resetat niciodata de cand am masina).
rodaj nu o vazut masina, primii 5000 de km i-am facut in 2 saptamani prin cluj-napoca. dupa asta am facut un drum de ungaria.
ca idee: 75% am circulat in oras (schimb intre 3000-3500; vara tot timpul AC pornit), in rest 25% pe autostradele din UE (viteza de "croaziera" 150-160 cu AC pornit, 170-180 fara AC).
concluzia: in totalitate multumit de masina.
rodaj nu o vazut masina, primii 5000 de km i-am facut in 2 saptamani prin cluj-napoca. dupa asta am facut un drum de ungaria.
ca idee: 75% am circulat in oras (schimb intre 3000-3500; vara tot timpul AC pornit), in rest 25% pe autostradele din UE (viteza de "croaziera" 150-160 cu AC pornit, 170-180 fara AC).
concluzia: in totalitate multumit de masina.
Pinky
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2009
- Mesaj Privat
Astra Classic II z14XEP (0 km) fabricatie 2009, de 2 luni si ceva, consumul la 6500 km:
1. Extraurban pana la 80 km/h: 5% (fara bagaje si singur pe A1)
2. Extraurban la 120 km/h (constant, iar la depasiri plus 120): 6%
3. Extraurban la 130 km (constant, iar la depasiri plus 130): 7.1%
4. Urban: zile de sfarsit de saptamana si intre 10.30 - 16.00 si dupa 20.30 (Bucuresti) condus NEsportiv: 7.5%
5. Urban: in aglomeratia de dimineata sau cea de dupa 17.00 NU prea am activat si nu am de unde sa dau.. info..
1. Extraurban pana la 80 km/h: 5% (fara bagaje si singur pe A1)
2. Extraurban la 120 km/h (constant, iar la depasiri plus 120): 6%
3. Extraurban la 130 km (constant, iar la depasiri plus 130): 7.1%
4. Urban: zile de sfarsit de saptamana si intre 10.30 - 16.00 si dupa 20.30 (Bucuresti) condus NEsportiv: 7.5%
5. Urban: in aglomeratia de dimineata sau cea de dupa 17.00 NU prea am activat si nu am de unde sa dau.. info..
- IonutVD
- **
- 220 mesaje
- din 09 Feb 2009
- Astra 2007 X25XEi
- Bucuresti
IonutVD
- Mesaje scrise: 220
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 X25XEi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2009
- Mesaj Privat
@OPELISTUL NOU: Nu stiu daca sunt tocmai povesti vanatoresti. Daca citesti cu atentie carticica ai sa vezi ca undeva cu steluta scrie ca (virgula) consumul depinde de drumurile din zona(tara) in care folosesti masina,de calitatea combustibilului si de alti factori specifici anumitor zone. Din proprie experienta: nimic din cele enumerate mai sus de mine nu coincid la noi cu ce gasesti in Germania. Si nu cred ca Opel a facut manuale special ptr. masinile care se livreaza in Romania. Ex.: am Astra 1.6 Z16XEP . La cumparare intreb:"Ce benzina e buna ptr. masina?". Raspuns:"Pai,...puteti folosi fara probleme benz de 95". Rezultat: la vreo 2 luni de la cumparare au aparut oscilatii ciudate ale relantiului. Bun zic,schimb benzina:OMV Carrera 100. Masina merge brici acum. Dar anul trecut am fost in concediu la rude in Germania si am alimentat cu benzina de 95 de la ei, iar masina a mers mai bine decat merge in tara cu carrera 100. Si-atunci,chiar vrei sa ai consumul din carte?
Cat despre partea cu derapajul, iarna + cauciucuri de vara = combinatie nasoala, chiar si cu asfalt curat, fara gheata,polei,zapada.
Cat despre partea cu derapajul, iarna + cauciucuri de vara = combinatie nasoala, chiar si cu asfalt curat, fara gheata,polei,zapada.
reguki
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2009
- Mesaj Privat
OPELISTUL NOU a scris:Am facut prostia sa cumpar Opel ASTRA CLASIC II 1,4 TWINPORT XEP ghidindu-ma dupa prospecte, forumuri si cum spuneam prostia mea.
Ca sa fiu mai clar, ceea ce ma doare este consumul foarte mare de benzina.
In prospect sau alte prezentari gasesti consum extraurban 4,8-5 l/100km in relitate cu 100-120 km/h si fara AC si masina cu doar 2 persoane sub 6l/100km/h nu scapi, urban sari foarte usor de 10l/100km iar mixt sari de 8l/100km fara sa te chinui. Si atunci ma intreb de ce sustin unii ca xep-ul e motor bun?
Cu Dacia comsumam 6.8-7.2 cu ceva peste 120 km/h si era un motor de peste 20 ani. In cartea tehnica a OPEL-ului problema consumului este la deocamdata nu se stie. Aaaaaa Dacia nu era Euro 4,5,6.....nu avea 90 cai etc...Ma doare in cot mai mult ma interesa cind era sa platesc la PECO iar cind voi folosi toti caii probabil vor dori si ei mai multa benzina.
Ceeeeee e foarte fiabila? Dupa 2 ore butonul de artivare a recircularii aerului a fost KO, nici nu se mai aprinde si nici treaba nu si-o mai face.
Mi-e frica si de alte surprize.
Explicati-mi si mie voua cine va plateste benzina? De ce vi se pare diferenta intre reclama si realitate asa usor de trecut cu vederea? Sa explice OPEL de ce minte sau sa ne explice in ce conditii au scos ei consumul din prezentari.
Cu stima un nou, din pacate, opelist.
Ca sa fiu mai clar, ceea ce ma doare este consumul foarte mare de benzina.
In prospect sau alte prezentari gasesti consum extraurban 4,8-5 l/100km in relitate cu 100-120 km/h si fara AC si masina cu doar 2 persoane sub 6l/100km/h nu scapi, urban sari foarte usor de 10l/100km iar mixt sari de 8l/100km fara sa te chinui. Si atunci ma intreb de ce sustin unii ca xep-ul e motor bun?
Cu Dacia comsumam 6.8-7.2 cu ceva peste 120 km/h si era un motor de peste 20 ani. In cartea tehnica a OPEL-ului problema consumului este la deocamdata nu se stie. Aaaaaa Dacia nu era Euro 4,5,6.....nu avea 90 cai etc...Ma doare in cot mai mult ma interesa cind era sa platesc la PECO iar cind voi folosi toti caii probabil vor dori si ei mai multa benzina.
Ceeeeee e foarte fiabila? Dupa 2 ore butonul de artivare a recircularii aerului a fost KO, nici nu se mai aprinde si nici treaba nu si-o mai face.
Mi-e frica si de alte surprize.
Explicati-mi si mie voua cine va plateste benzina? De ce vi se pare diferenta intre reclama si realitate asa usor de trecut cu vederea? Sa explice OPEL de ce minte sau sa ne explice in ce conditii au scos ei consumul din prezentari.
Cu stima un nou, din pacate, opelist.
despre butonul de recisculare -incearca sa muti maneta de directionare a aerului de pe parbriz
- l_stoian79
- ***
- 602 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
OPELISTUL NOU a scris:.....Tot ce apare in prospecte, prezentari si alte pliane, tot ce se scrie oficial, sunt povesti vanatoresti.
Masina nu scade sub un consum 6 l/100km decat daca reusesti sa mergi fara ac cu sub 80 km/h. Rezultat 5.8 l/100km.
Partea cu 4,8 l/100 km, dintr-unul din pliante, e super poveste.
In rest consumul normal e peste 7 in afara.
Iar in oras, Bucuresti, in conditii grele de trafic, peste 10.
Deja m-am obisnuit si nu mai comentez. Invatatura e sa nu crezi ce vezi scris in tot soiul de pliane. Totul e o minciuna.
.....
Masina nu scade sub un consum 6 l/100km decat daca reusesti sa mergi fara ac cu sub 80 km/h. Rezultat 5.8 l/100km.
Partea cu 4,8 l/100 km, dintr-unul din pliante, e super poveste.
In rest consumul normal e peste 7 in afara.
Iar in oras, Bucuresti, in conditii grele de trafic, peste 10.
Deja m-am obisnuit si nu mai comentez. Invatatura e sa nu crezi ce vezi scris in tot soiul de pliane. Totul e o minciuna.
.....
consum extern intre 5-7% e normal la motorul asta...am peste 65000km cu ea si foarte rar am trecut de 7 consum extern (a fost cand am ars 45L in 380km, dar pe distanta asta nu prea am schimbat a5a)...daaaar: merg in general CONSTANT cu 120-130km/h pe autostrada, sau 100-110 pe nationale pe la noi. fara prea multe franari si accelerari bruste. in oras imi ia intre 8-10 %, depinde de "talpa", depinde de trafic, depinde de AC, depinde daca fac drumuri lungi sau scurte, depinde de cat de frig e afara... dar foarte rar am trecut de 10 %, foarte rar! (oras= Timisoara ca sa nu fie neclaritati, probabil in Bucurest e cu 1-2% in plus dar nu stiu, nu am verificat)
Ca idee, schimb vitezele in zona a 3000-3500rpm (mai putin a2a care o schimb pe la 2500 daca nu e masina incarcata). Sub 3000 e destul de lesinat motorul, abia peste incepi sa simti ca trage ceva. De asemenea folosesc de cate ori am ocazia frana de motor.
Legat de consum, trebuie sa ai in vedere si benzina pe care o folosesti, cauta pe aici, erau niste topic-uri unde se spunea clar ca anumite benzine favorizeaza un consum mai mare, altele sunt mai "economice". Bineinteles trebuie sa ai in vedere si "corectia" aplicata de pompa (adica din cei 40L care iti zice pompa ca ii alimentezi, oare cati intra in mod real in rezervor?).
OPELISTUL NOU a scris:......Acum alta problema.
Iarna, roti (cauciucuri) poate inghetate (cauciucuri de vara), viteza mica 40-50 km/h, pe un drum mai mult uscat am franat foarte, foarte usor, am atins doar pedala de frana, pe o portiune de drum poate putin umeda sau inghetata, pe partea rotii drepta (si doar aici). Rezultatul?
Masina a derapat in dreapta, am redresat stanga si in final am oprit pe sensul opus dupa o rotire de 180 grade.
Am scapat, nu am lovit nici stancile nici parapetul si am avut noroc ca din sensul opus nu a venit nimeni.
Poate sa-mi spuna cineva ce s-a-ntamplat? Ce am gresit? Ce a gresit? ABS-UL?
Eu nu am inteles nimic. Asa ceva nu mi s-a mai intamplat decat la o incercare cu Dacia pe polei, exect ca la franarea pe polei (am ales o zona cu polei pe toata soseaua), asa s-a comportat, si sincer as vrea sa stiu ca sa fac de aici incolo daca mai apare asa ceva. Doar ca acum nu era polei. Era poate ceva umezeala sau ceva inghet pe partea rotii drepte si doar atat.
Iarna, roti (cauciucuri) poate inghetate (cauciucuri de vara), viteza mica 40-50 km/h, pe un drum mai mult uscat am franat foarte, foarte usor, am atins doar pedala de frana, pe o portiune de drum poate putin umeda sau inghetata, pe partea rotii drepta (si doar aici). Rezultatul?
Masina a derapat in dreapta, am redresat stanga si in final am oprit pe sensul opus dupa o rotire de 180 grade.
Am scapat, nu am lovit nici stancile nici parapetul si am avut noroc ca din sensul opus nu a venit nimeni.
Poate sa-mi spuna cineva ce s-a-ntamplat? Ce am gresit? Ce a gresit? ABS-UL?
Eu nu am inteles nimic. Asa ceva nu mi s-a mai intamplat decat la o incercare cu Dacia pe polei, exect ca la franarea pe polei (am ales o zona cu polei pe toata soseaua), asa s-a comportat, si sincer as vrea sa stiu ca sa fac de aici incolo daca mai apare asa ceva. Doar ca acum nu era polei. Era poate ceva umezeala sau ceva inghet pe partea rotii drepte si doar atat.
in mod cert ai prins portiuni cu gheata iar franarea nu a fost egala pe toate cele 4 rotile (unele roti au prins asfaltul iar altele erau pe gheatza/zapada/mazga). ABS-ul nu te salveaza, ci doar te ajuta (in unele situatii - pe gheata e cvasi-ineficient). In primul rand ia-ti cauciucuri de iarna si vei observa diferenta. Cauciucurile cu care vine Astra din fabrica (Dunlop SP Sport E2020) sunt de vara sau intermediare, din proprie experienta pot spune ca sunt "prastie" iarna. Din cauza frigului se fac ca de plastic, aderenta inexistenta.
Sa stapanesti sanatos masina! Nu e o masina asa rea precum crezi tu. Sa vezi ce fericit o sa fii la revizia de 60000km cand nu va trebui sa schimbi distributia!
- IonutN
- **
- 285 mesaje
- din 19 Jul 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
IonutN
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2007
- Mesaj Privat
drodowu
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2009
- Mesaj Privat
Bucuresti - Slanic Prahova , dus intors 230 km, AC 60 % din drum a consumat in total 13.2 litri. Viteza pana in 110 Km/h
Metoda plin pe plin. Mentionez ca la intrarea in Bucuresti am dat de deja celebrele cozi de masini. Drumul a fost facut duminica.
In 3700 km de cand am masina consumul mediu este de 7,6% ( 70% Bucuresti, 30 % afara).
Am avut si DACIE 1400 (din fire find foarte tipicar) pe un parcurs de 71500 Km a avut un consum mediu de 9.18 % (70% oras/ 30%afara).
In concluzie : cine vrea ca masina lui sa consume putin, sa mearga cu bicicleta. Este si foarte sanatos atat la buzunar cat si la sanatate.
Metoda plin pe plin. Mentionez ca la intrarea in Bucuresti am dat de deja celebrele cozi de masini. Drumul a fost facut duminica.
In 3700 km de cand am masina consumul mediu este de 7,6% ( 70% Bucuresti, 30 % afara).
Am avut si DACIE 1400 (din fire find foarte tipicar) pe un parcurs de 71500 Km a avut un consum mediu de 9.18 % (70% oras/ 30%afara).
In concluzie : cine vrea ca masina lui sa consume putin, sa mearga cu bicicleta. Este si foarte sanatos atat la buzunar cat si la sanatate.
- OPELISTUL NOU
- OP
- 8 mesaje
- din 05 Dec 2007
- Astra 1.4xep
OPELISTUL NOU
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina: Astra 1.4xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2007
- Mesaj Privat
Multumesc lui I_Stoian79 pentru sfaturi si incurajari. Dupa tete a queue am luat o frica graznica. Cu Dacia trecusem p-colo de nenumarate ori si niciodata nu mi s-a intamplat asa ceva, si era Dacie.
Am realizat si de ce tre' sa ambalez motoru' ca sa urc bordurile din fata blocului la parcare.
Masina pe benzina are cuplu mare la turatie mare, asa ca o o urcare, oricat de mica, n-o poti face, si mai ales de pe loc, daca n-ai acolo vreo 4000 ture.
Am tot incins la ambreiaj pana acum si de tocit ce-o fi, nu mai miroase.
Dacia, la 1/3 din pretul asteia era aproape perfecta in multe.
Sa auzim numai de bine si de consumuri mici.
Am realizat si de ce tre' sa ambalez motoru' ca sa urc bordurile din fata blocului la parcare.
Masina pe benzina are cuplu mare la turatie mare, asa ca o o urcare, oricat de mica, n-o poti face, si mai ales de pe loc, daca n-ai acolo vreo 4000 ture.
Am tot incins la ambreiaj pana acum si de tocit ce-o fi, nu mai miroase.
Dacia, la 1/3 din pretul asteia era aproape perfecta in multe.
Sa auzim numai de bine si de consumuri mici.
- chiriacdnt
- **
- 278 mesaje
- din 25 Jan 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Constanta
chiriacdnt
- Mesaje scrise: 278
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2009
- Mesaj Privat
- motorman_65
- *
- 44 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 z14xep
- Braila
motorman_65
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2008 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
salutare
opel astra classic II 1,4 hb ;2008;10.000 km
iulie 2009
4 persoane=350 kg+50 kg bagaje
traseu:braila-slobozia-bucuresti+traversare-pitesti(pe A1)-curtea de arges-transfagarasan-brasov-valea prahovei-ploiesti-buzau-braila :1025 km;AC cca.50%;viteza maxima=120 km/ora;consum=6,3 l%;
SUPER MULTUMIT.
restul,totul in regula
numai bine
opel astra classic II 1,4 hb ;2008;10.000 km
iulie 2009
4 persoane=350 kg+50 kg bagaje
traseu:braila-slobozia-bucuresti+traversare-pitesti(pe A1)-curtea de arges-transfagarasan-brasov-valea prahovei-ploiesti-buzau-braila :1025 km;AC cca.50%;viteza maxima=120 km/ora;consum=6,3 l%;
SUPER MULTUMIT.
restul,totul in regula
numai bine