Am un Vectra B din 1999 1,6 16V ( X16XEL) si de vreo 2 sapt. a inceput sa se intrerupa in mers, iar mai nou tremura si la relantii, oscileaza intre 500 si 1000 de turattii. Iar la bord nu se aprinde nici un bec, cum ca ar fi ceva defect. Am schimbat bujiile, am curatat clapeta de acceleratie, uleiul, filtrele sunt schimbate de 3000 km. Si am obs ca i-a crescut mult si consumul, am fost aseara plecat din oras, am parcurs cam 120 km si dupa indicatorul de la rezervor mi-a luat cam 10 % poate chiar mai bine, ceea ce mi se pare mult la in drum in afara si mers cu 100 km/ora constant.
Am citit aproape toata sectiunea cu probleme tehnice, dar nu am gasit nimic care sa se potriveasca la probl. mea, mai precis la motorul meu ( sau poate nu am fost destul de atent).
Daca ati avut probl.asemanatoare sau puteti sa imi dati un sfat il astept cu place.
[edit] Daca s-a gasit solutie problemei si vrei sa modifici titlul, atunci adauga"- rezolvat" la titlul deja existent.
Aceasta discutie are un raspuns marcat ca solutie la problema expusa.
Sari direct la Solutie
Ultima modificare facuta de marius_vectra la Sam 15 Dec, 2007 4:31 am, modificat de 2 ori in total
Prin aceasta optiune poti inchide reclamele dintre mesaje pentru a imbunatati experienta pe forum.
Optiunea poate fi activata de 99 ori pe zi, la libera alegere, cate 60 minute per sesiune.
Optiunea este in faza experimentala si este disponibila doar utilizatorilor autentificati.
Apreciem orice fel de feedback.
marius_vectra, sansele sa fie de vina IAC-ul sint mici. La motorul asta IAC-ul este un motoras pas cu pas, care e mult mai robust decit IAC-urile pe motoarele mai mari de aceeasi generatie (X18XE, X20XE, etc). Dupa simptomele descrise de tine, pare sa fie valva EGR, cumva blocata si deschisa foarte putin sau gripata rau. Asa s-ar explica si relantiul instabil - valva EGR deschisa la relanti si consum mai mare - valva EGR inchisa/deschisa foarte putin la viteza de croaziera. Cit despre faptul ca nu se aprinde nici un bec, sigur ai bec in spatele martorului "Check engine"? Se aprinde atunci cind pornesti masina?
Eu zic ca pentru inceput sa editezi titlul topicului cu ceva sugestiv. Si eu am nevoie de ajutor (la varuit in casa) dar banui ca nu se ofera nimeni sa ma ajute. Dupa ce schimbi titlul, citeste si ce s-a scris despre EGR la motoarele cu benzina.
Prin aceasta optiune poti inchide reclamele dintre mesaje pentru a imbunatati experienta pe forum.
Optiunea poate fi activata de 99 ori pe zi, la libera alegere, cate 60 minute per sesiune.
Optiunea este in faza experimentala si este disponibila doar utilizatorilor autentificati.
Apreciem orice fel de feedback.
Am uitat sa mentionez ca atunci cand tremura sau se intrerupe in mers , afisajul cu kilometrii parcursi nu se mai vede clar, asta doar uneori. Nu am dat asa mare importanta pt ca acum 1 an a mai facut asa, dar masina mergea bine si am crezut ca s-ar putea trage de la un contact. Nu stiu daca ar putea avea legatura cu trepidatiile curente.
Transformatorul asta da aprinderea la bujii, si are pe el si aprinderea electronica si fisele.
Il gasesti sub capacul ala de plastic unde ii si busonul de la ulei.
Se demonteaza foarte usor( doar 4 suruburi).
Dar ti-as recomanda daca ai posobilitatea sa incerci unul de pe alt vectra, daca ai au prieten sau cunostinta care are masina ca a ta si vrea sa te ajute sa il montezi pe al lui cateva minute sa vezi cum merge masina, pt ca ii destul de scump pretul incepe de la 500 de ron, si ajunge pana pe la 800 si ar fi pacat sa dai banii pe el si sa nu fie asta problema.
Verifica inca odata bujiile sa vezi cum arata, daca sunt ok, atunci arunca o privire si la bobina de inductie si apoi sa te bagi la transformator. (eu asa am facut)
Prin aceasta optiune poti inchide reclamele dintre mesaje pentru a imbunatati experienta pe forum.
Optiunea poate fi activata de 99 ori pe zi, la libera alegere, cate 60 minute per sesiune.
Optiunea este in faza experimentala si este disponibila doar utilizatorilor autentificati.
Apreciem orice fel de feedback.
Marius, multumesc de rspuns... Dar ma intreb acum: nu apare pe tester daca tensiunea din transformator este mica? Cand am pus tester-ul pe masina, a iesit totul bine. In afara faptului ca tester-ul semnala o eroare de relanti si atat. Dar de unde provine problema... nu aparea nimic. Si intr-adevar..consumul este exagerat de mare de cand cu problema asta... Posibil sa fie fisele de la bujii..am sa ncerc varianta asta intai. Cred ca singura solutie e sa iau tot la verificat.
Astept parerea ta in continuare.
Si eu ma gandesc ca fisele au fost problema si le mine defapt, doar ca astea nu se pot cumpara separat doar cu transformatorul de bujii la un loc. Si din motivul asta cred ca nu aparea pe tester. Sa stii ca si bujiile dau cam aceleasi simptome , le-ai verificat sa vezi daca sunt in stare buna? (poate nu mai au ardearea suficienta) Si tot la fel se comporta si daca nu mai functioneaza cum trebuie injectoarele.
Da trebuie sa verifici sa nu te arunci sa schimbi piese care nu trebuie. Bafta in rezolvarea problemei. sa ma anunti si pe mine cand ii dai de capat sa stiu ce a fost.
Am si eu o problema si as vrea sa stiu daca cineva imi poate raspunde urgent. Am un opel corsa si dupa cum stie toata lumea, acesta are garda foarte joasa. Problema e ca am lovit-o in partea dreapta, fata, de o bordura cam inalta si m-am trezit cu un scut de plastic spart, de care era prins un furtunas. (furtunasul l-am tras eu in sus, ca altfel ar fi atarnat pe jos si l-am agatat cu ceva, dar nu l-am obturat) E posibil sa fie de la aerisire furtunul? am inteles ca piesa de plastic ar costa 250 ron, dar in afara de asta pe computerul de bord mi se aprinde lampa de control pentru servodirectie, desi se stinge ca toate celelate dupa cateva secunde si nu sta aprinsa in timpul mersului. Este posibil ca aceasta sa se fi defectat de la impact? (nu am observat sa se fi aprins pana acum) Volanul il manevrez la fel de usor. Se pare ca nici avertizorul sonor care mergea cand deschideam usa nu mai reactioneaza, si la fel cel de la centura, cand aceasta nu este pusa. Ulei nu pierde, am verificat si nivelul, deci nu cred ca am lovit baia de ulei ... atat cat ma pricep. S-ar putea sa spun prostii...Va rog mult, ajutati-ma cu un raspuns... desi o sa merg la service... unde nimeni nu te prea baga in seama sau te programeaza peste cine stie cat timp. As vrea sa stiu la ce sa ma astept, ca sunt foarte suparata si stresata pentru masinuta mea! Sad
Salut domnule ! care este TRANSFORMATORUL DE BUJII ? te referi cumva la chestia ai mare din care ies fisele ? adica bobina? Spune-mi si mie te rog pt ca am o problema cu relantiul .Multumesc
Prin aceasta optiune poti inchide reclamele dintre mesaje pentru a imbunatati experienta pe forum.
Optiunea poate fi activata de 99 ori pe zi, la libera alegere, cate 60 minute per sesiune.
Optiunea este in faza experimentala si este disponibila doar utilizatorilor autentificati.
Apreciem orice fel de feedback.
sper ca am postat unde trebuie, am masina din semnatura si dupa sarbatorile de paste am sesizat o problema,cand sunt in relanti uneori moare motorul,la fel face si cand sunt in treapta a 3 si vreau sa schimb in a 2, si cand sunt in treapta 3 tot are apucaturi,smacituri,de vreo 3 ori a murit si motorul,noroc ca nu am avut pe nimeni in spate la semafor, cei care au patit asa, care a fost problema, mersi mult
Prin aceasta optiune poti inchide reclamele dintre mesaje pentru a imbunatati experienta pe forum.
Optiunea poate fi activata de 99 ori pe zi, la libera alegere, cate 60 minute per sesiune.
Optiunea este in faza experimentala si este disponibila doar utilizatorilor autentificati.
Apreciem orice fel de feedback.
Site-ul clubopel.com si partenerii nostri folosesc cookies pentru a va putea oferi informatiile si serviciile pe care le doriti si, in unele cazuri, pentru a personaliza experienta online.
Puteti seta ce cookies acceptati, pe care nu si puteti schimba aceste setari oricand accesand optiunea Setari cookie disponibila in toate paginile site-ului.
Cookie-uri necesare functionarii site-ului
Daca blocati aceste cookies nu mai puteti folosi site-ul clubopel.com in mod corespunzator, functionarea lui fiind afectata.
Cookie-uri pentru publicitate netargetata - se asigura doar ca nu primiti aceeasi reclama mereu. Nu sunt stocate sau transmise date personale. Pentru reclamele servite prin Google aveti detalii suplimentare aici
Cookie-uri pentru monitorizare traficului in mod anonim, care ne permit sa stim cati utilizatori acceseaza clubopel.com si care sunt paginile vizitate. Pentru detalii: Google Analytics.
Reclame care v-ar putea interesa
Aceste cookies personalizeaza reclamele in functie de locul de unde vizitati
site-ul si interesele manifestate pana acum, astfel incat sa aveti reclame relevante.
Blocarea acestui tip de cookies nu opreste reclamele, in schimb v-ar putea oferi anunturi care sa nu va intereseze.
Demografice
Pentru a va cunoste mai bine, sunt stocate cookies care ajuta serviciile de monitorizare a traficului sa
retina sexul, orasul, categoria de varsta sau alte detalii care ar putea determina pe viitor continut
relvant si o politica editoriala care sa corespunda asteptarilor vizitatorilor nostri prin serviciul
oferit de Google Analytics.