Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Drogas , a avut dreptate - s-a remediat partial problema, acum 10 minute am incercat sa o pornesc dar nu a mai vrut. Pana la urma problema mea - este de la acele simeringuri de injectoare- care probabil sunt ciupite si care iata ca imi fac probleme. O sa incerc mai tarziu sa o pornesc cu sticla ca sa nu o mai omor la automat.
Fir-ar circiutul ma-sii al dracului sa fie. Nu stiu daca si la alte marci este intalnita aceasta problema cu simeringurile de injector.
Rog pe cei care au facut acest schimb sa faca o lista de cumparaturi necesare inlocuirii acestora.
Adica tot ce este necesar - asta ca sa optimizam la maxim interventia si remedierea acesteia.
Skip ads

  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
@ mariano- sorry, eu am scapat de aceste porniri grele Very Happy pana nu a mai pornit deloc si am dus-o la service am schimbat pompa de injectie, oringuri injectoare si capac filtru de motorina + o patina de la distributie cost 5800 ROn; si cu asta am optimizat pornirea la sfert de cheie cam cum porneste un logan pe benzina Very Happy

Mai in gluma mai in serios un diesel cu o pompa obosita te scoate din sarite de iti vine sa ii dai foc in fata fabricii din Bochum, pana la urma finalitatea tot aia e ... adica pompa

LE: M-am uitat pe deviz, oringuri injectoare 4 bucati *32 de ron(oringuri originale GM ) + manopera
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Drogas, in ce ordine ai inlocuit la masina ta furtunasele de retur, simeringurile injectoarelor, pompa, etc?
Si cu aproximatie, la ce interval? Ce ameliorari ai observat dupa fiecare inlocuire?

Mariano, daca tot desfaci poti inlocui si garniturile de capac culbutori si pompa vacuum, vezi daca nu cumva ai pete de ulei.
Tot cu ocazia asta poti curata galeria de admisie si EGR-ul.
Citeste si acest topic, daca nu l-ai citit deja: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=43777 iti va fi de mare ajutor.
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Am mai scris cred istoria pompei pe celalat topic de y 20 dth porniri greoaie...

De cand am luat masina(4 ani) vara pornea din dezamorasare dupa o cheie lunga si norul de fum aferent, atunci nu ma prea pricepeam sa imi dau cu parerea ce are, dupa ce am mai patit de vreo cateva ori sa o tractez pt ca era dezamorsata complet .. am hotarat sa o duc la cineva care se pricepea si atunci am descoperit minunatele furtunase, nu mai facea figuri insa cheile nu erau scurte dar ma obisnuisem asa cu ea, dupa aceea furtunasele le schimbam eu in fiecare an, insa anul trecut din vara pana in toamna cheile incepusera sa fie iar lungi, intre timp aveam si suspapa unisens dupa filtru etc... pana odata cand nu a mai vrut sa porneasca deloc nici trasa la sufa nici cu motorina adaugata in filtru ...
Am dus-o la service Top ten AG pe strada "drumul intra tarlale" la cineva care oarecum imi e ruda, mai indepartata

Mecanicul care a reparat-o avea 25 de ani, a incercat sa o porneasca din sticla... nimic, a umblat la sorb in rezervor sa vada daca e mizerie ... nimic , a verificat cu testerul ( habar n-am ce au folosit) si aia a fost, de uituc ce e nu a vazut ca furnizorul de pompe reconditionate (SC Rune ) trimisese alta pompa cu cod diferit ... bineinteles nu pornea masina cu ea, a venit pana la urma pompa care trebuia , dar a descoperit o patina fisurata ( de la atata tractat) a curat baiatul galeria de admisie a pus pompa si masina a porit din prima insa nu mergea uniform atunci au hotarat ei sa schimbe si oringurile si capacul
Si asta e povestea ei, tot ce stiu este ca pompa reconditionata a costat 4100 de ron cu pompa mea la schimb iar ulterior am incercat pe cont propriu sa intreb la Rune cat e o pompa si anume 5300 ron cu a mea la schimb. Masina a stat in service 3 saptamani pt ca oamenii aveau si alte masini la reparat iar eu i-am dus-o fara programare etc iar aprovizionarea cu unele componente a durat ceva ( patina si capacul cica ar fi venit din Ungaria ca aici nu erau pe stoc )

In fine una peste alta asta e povestea ei, am doar 3000 de km facuti de atunci ( 4 luni) - si garantie la pompa 18 luni fara limita de km, mai mult din cauza garantiei am mers pana aici, aveam optiunea sa pun o poma sh si sa o vand dar ATENTIE :
NU am avut suficienti bani sa mai adaug sa imi iau un logan laureate nou- asta e singrul motiv pt care am reparat-o
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Iti multumesc pentru raspuns. Citisem ce ai mai povestit, dar nu imi era clar cand ai schimbat simeringurile de la injectoare.
Erai acolo cand a pornit din prima, inainte de a inlocui simeringurile?
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
NU eram acolo, am un program incarcat la servici, am luat-o pornita inapoi, in schimb am primit inapoi toate piesele schimbate, patina+suruburi, oringurile/simeringuri, si capacul vechi + mi-am vazut pompa veche si pe celalata care nu se potrivea la cod, ambele pompe erau flesca de motorina deci au fost pe masina .
Oricum am fost destul de paranoia si am cerut sa vad tot Very Happy, am mai facut cateva vizite dar nu am prins partea asta.

Dupa 3 saptamani in care am mers cu trenul, cu loganul lui socramiu si zafira de la tata, rabdarea era pe sfarsite , dadeam orice sa am un tico macar Very Happy
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Te-am intrebat toate acestea ca sa ma lamuresc asupra unui lucru: ti-au inlocuit pompa degeaba, cand de fapt aveai problema de simeringuri injectoare.

NU neg faptul ca acum iti porneste mai usor fara bujii. Dar tare as vrea sa facem un test concludent si pentru acest lucru.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:Te-am intrebat toate acestea ca sa ma lamuresc asupra unui lucru: ti-au inlocuit pompa degeaba, cand de fapt aveai problema de simeringuri injectoare.

NU neg faptul ca acum iti porneste mai usor fara bujii. Dar tare as vrea sa facem un test concludent si pentru acest lucru.



Acum fiecare are partea lui de dreptate

dar maiandrei are o politica buna - si anume - detectarea simptomelor, tocmai pt a face o diagnosticare cat mai completa.
In ceea ce ma priveste, eu dupa simptome sunt sigur de un lucru - dezamorsarea la mine se datoreaza acelor blestemate simeringuri de la injectoare.
Ca si simptom - scaderea nivelului uleiului, coroborata cu aceea motorina neagra pe care am gasit-o in filtru si rezervor. Cand se dezamorseaza - porneste greu. Trebuie sa am grija sa nu depasesc 24 ore fara sa o pornesc. Altfel, daca respect timpul si o pornesc la mai putin de 24 de ore porneste fara probleme la sfert.
Skip ads

  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:Te-am intrebat toate acestea ca sa ma lamuresc asupra unui lucru: ti-au inlocuit pompa degeaba, cand de fapt aveai problema de simeringuri injectoare.

NU neg faptul ca acum iti porneste mai usor fara bujii. Dar tare as vrea sa facem un test concludent si pentru acest lucru.


Sincer nu prea cred, inainte sa o duc la reparat am alimentat-o in filtru cu motorina si am desfacut 2 conducte de la injectoare, am dat la automat de am golit bateria si la injectoare abia se udase cu cateva picaturi cat sa umplii o lingurita, dupa care nici tractata nu a vrut, daca erau doar simeringurile trebuia sa porneasca la cate i-am facut si dupa sa patesc ca @ mariano ori la mine nu pornea deloc
  • radu67

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Sistemul este foarte sensibil pentru ca nu are pompa de motorina care sa amorseze pompa de injectie! orice neetanseitate sau obturare pe traseul de tur si retur face ca pompa sa se dezamorseze iar cu aer in instalatie nu poti face presiune de sute de atmosfere!
Trebuie verificat tot traseul de la rezervor pana in pompa pentru ca tot exista si obturatii! metode? de exemplu cu aer comprinat.
  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 4,398
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2004

  • Mesaj Privat
la cati km reali apar problemele cu porniregreoaie / pompa de injectie exceptand inclocuirea furtunaselor de retur de la injectoare?
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Iata ce am mai facut:
Am dat jos intregul circuit de retur al motorinei - celebrele deja - "furtunase de retur" -asta pt cine nu stia.
Incet cu grija sa nu se rupa teurile, sa nu se rupa furtunul pe stuturile mici din tija injectorului
Iata cum arata:
pt cine nu stie iata cum arata un furtun imbatranit, cei drept se invarteau pe stuturi
acum eu nu stiu ce sa zic, parerile sunt impartite - cica furtunul asta panzat la exterior nu este bun - ci cel cu panza in interior - o sa-l vedeti mai incolo

asta este teul pe care vine furtunul de retur in pompa - problema de care va spuneam mai devreme in topic - cea cu motorina neagra.
Apropos maiandrei am vizionat si topicul pe care mi l-ai sugerat, am discutat cu tipul care a postat acolo si a venit cu o teorie destul de interesanta: presiunea din circuitul de motorina este mai mare decat cea din carter, respectiv rampa culbutorilor, deci normal sau logic ar fi ca motorina sa se raspandeasca in ulei si nu invers.
Basca ar trebui sa creasca nivelul uleiului nu sa scada cum se intampla la mine.....
Sa continuam
Pentru cei care nu stiu o imagine mai explicita - de la st la dr cum te uiti si la motor

Am dat jos intregul retur - pentru a avea model dupa care sa tai si sa mufez cu noul tip de furtun - ma gandsc asa deoarece aici nu s-a umblat de cand este masina nascuta, fatata, facuta, fabricata....
Dupa ce voi monta acest ansamblu pe masina mai vorbim.....
Skip ads

  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
mariano vin cu o intrebare .eu da cand am masina nu am avut probleme cu dezamorsarea si nu am schimbat acele furtunase de retur sau teurile. Intrebare:Acste furtunase sau teuri se schimba doar atunci cand exista probleme sau exista un interval de timp sau km cand se schimba?
specific ca am facut cu masina 60000km de cand o am eu(3 ani) --nu stiu daca inainte sa umblat acolo!
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
gabiopel a scris:mariano vin cu o intrebare .eu da cand am masina nu am avut probleme cu dezamorsarea si nu am schimbat acele furtunase de retur sau teurile. Intrebare:Acste furtunase sau teuri se schimba doar atunci cand exista probleme sau exista un interval de timp sau km cand se schimba?
specific ca am facut cu masina 60000km de cand o am eu(3 ani) --nu stiu daca inainte sa umblat acolo!


Nu ai de ce umbla acolo daca nu ai probleme cu dezamorsarea- eu am aceasta problema si conform procedurii instituite in astfel de cazuri - sunt nevoit sa schimb si aceste furtunase.
Acum ca le-am masurat, taiat si pregatit sa le montez maine pe masina, pot spune ca cele vechi erau scoarta - intarite si cam coapte. Acum, nu am avut cum sa le verific daca aveau fisuri dar nu erau ude, desi sub piulitele olandeze cu care se prind conductele de presiune ce vin din pompa erau ceva pete ce pareau un mix de ulei cu motorina. Cine stie de ce vorbesc -stie cum arata uleiul picurat si cum arata o pata de ulei combinata cu motorina ( e mai stralucitoare, mai uda si aspect de proaspat - in comparatie cu uleiul care se inchide si prafuieste, facandu-se clisa)
Banuiesc urmatorul lucru: intarindu-se furtunele au capatat un joc pe capul teului, pentru ca acesta se invartea f usor in furtun - si banuiesc ca prindea aer pe langa peretele teului, cateodata pierzand si motorina , dar insignifiant, pentru ca petele de acolo nu sunt mari.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
ok ,multumesc de sfat.Toate bune
  • bende83

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Buna!

Stiu ca aceasta problema sa mai discutat de N ori, le si citesc de vre-o luna dar tot nu reusesc sa rezolv problema si am zis ca totusi merita sa incep un topic poate ramin cu vreo 50 mill in buzunar.

Problema generala: Nu mai porneste (sau foarte greu sau cu sprei) dupa stationare mai indelunga~5 ore sau mai mult. Insa porneste foarte usor daca o las cu fata inspre panta. problema a aparut dupa 2 zile dupa ce mi-au taiat 2 centimetri din furunul de aerisire rezervor unde picura motorina. Mentionez ca de 4 ani (70.000 km) am avut probleme de pornire la recew cind nu intrau bujiile dar ponea si nimeni nu i-a dat de cap asa ca l-am lasat asa.

Incercari de reparatii.
Mecanic 1
Verificat rezervor, furtune, pus 1 supapa unic sens inainte de filtru verificat acumulator (ok desi ochiul verde e negru)
concluzie: nu mai poate fece nimic

Mecanic 2 (specialist Opel)
Schimbat oringuri injetctoare, verifacat instalatia
Concluzie: Sa-l duc la pompagiu

Mecanic3 (specialist Pompe)Verificat pompa desi nu mi se pare ca ar fi umblat la e pt ca ii tot asa de murdara cum a fost, schimpat furtune a 2 ora, schimbat oringuri a 2 oara, desfintat carcasa filtrului original, Verificat rezervor, verificat nu mai stu ce alte locuri

Asta dureaza deja de o luna. O las doua zile la sevice o aduc din nou o duc etc...

Concluzi : Se pare ca nu scap fara pompa

Voi ce ziceti sa am incredere in el, iu o alta pompa, sa o dau la reparat, mad duc la serviceul nr.4? Ii dau foc la masina?

Scuze daca considerati ca nu trebuia sa fac un nou topic dar nu am gasit rezolvare in celelalte.
  • radu67

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2006

  • Mesaj Privat
E bine sa le schimbi cel putin la 2 ani odata ca sa nu ai probleme de dezamorsare!
Motive:
-cauciucul imbatraneste si de la ciclul rece cald se intareste si crapa. La stuturile de la injectoare cauciucul imbatranit si intarit se va curata foarte greu cu o surubelnita, sula, cui etc. daca nu schimbi furtunasele la timp!
-nu ai cum sa vezi eventualele fisuri de sub protectia textila
-cauciucul e 10 lei / m, orice problema cu oprirea motorului in alta parte decat acasa te va costa mult mai mult
-poti alege sa schimbi furtunasele atunci cand e cald afara
-practic furtunul e consumabil si inlocuirea lor e o masura preventiva mult mai ieftina decat problemele ce vor putea sa apara!
  • radu67

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Oricum la o vechime de 4-5 ani a masinii e bine sa fie schimbate!
Oringurile nu se ciupesc singure, asa ca prima problema ce apare e craparea furtunaselor de retur.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
radu67 a scris:Oricum la o vechime de 4-5 ani a masinii e bine sa fie schimbate!
Oringurile nu se ciupesc singure, asa ca prima problema ce apare e craparea furtunaselor de retur.


Sunt de acord cu tine ca oringurile nu se ciupesc singure, dar se uzeaza si cele de pe talpa injectoarelor.
Acum din ce am citit si studiat - am inteles ca asta este o problema de proiectare - de fapt un compromis pentru aceasta solutie inginereasca a sistemului de injectie al anilor 1998-2000.
Acum hai sa fim seriosi- pentru rata de schimb a unei masini de tipul asta - 6 ani si un bayback mi se pare rezonabil. De aceea toata lumea zice ca nemtii au masini ingrijite si ok.
In 5-6 ani nu au defecte majore care sa necesite interventii - apoi mai sunt si drumurile si exploatarea - calitatea uleiului. Ce sa spun si Coca Cola are alt gust.
Probabil ati auzit si voi povesti cu uleiuri de marca - facute pe cine stie unde.....si tot asa.....
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
radu67 a scris:Oricum la o vechime de 4-5 ani a masinii e bine sa fie schimbate!
Oringurile nu se ciupesc singure, asa ca prima problema ce apare e craparea furtunaselor de retur.


Sunt de acord cu tine ca oringurile nu se ciupesc singure, dar se uzeaza si cele de pe talpa injectoarelor.
Acum din ce am citit si studiat - am inteles ca asta este o problema de proiectare - de fapt un compromis pentru aceasta solutie inginereasca a sistemului de injectie al anilor 1998-2000.
Acum hai sa fim seriosi- pentru rata de schimb a unei masini de tipul asta - 6 ani si un buyback mi se pare rezonabil. De aceea toata lumea zice ca nemtii au masini ingrijite si ok.
In 5-6 ani nu au defecte majore care sa necesite interventii - apoi mai sunt si drumurile si exploatarea - calitatea uleiului. Ce sa spun si Coca Cola are alt gust.
Probabil ati auzit si voi povesti cu uleiuri de marca - facute pe cine stie unde.....si tot asa.....
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR