Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Da si eu raman la concluzia ca o pompa de astra h ar fi ideala pentru un astfel de experiment, apropos stie cineva ce presiune dezvolta o astfel de pompa? daca stie exact o informatie dupa carte nu asa aprecieri dupa auzite.
Skip ads

  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
intradevar ...cam astea sint problemele care trebuiesc puse la punct in incercarea de a gasi (conditii\solutii)pentru adaptarea \\unde e cazul\\unei asemanea pompe,si cum spuneam sunt promleme pe care le pot anticipa cei care cunosc bine principiul de functionare al VP-urilor.ideea cu un circuit paralel este buna si de luat in considerare,dar trebuie facuta proba practica ,o alta propunere, ar fi alimentarea electrica a pompei in sistem "" bi stage"" adica alimentata la tensiune maxima pentru timpul de amorsare,dupa care scazuta tensiunea pe ia pina la nivelul de a asigura un debit careia returul instalatiei sa-i faca fata.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Ceea ce cred eu este ca pompa electrica de amorsare interna(in rezervor ) nu putem pune . Ideea este ca trebuie gasita o solutie de a pune o pompa externa , undeva pina in filtrul de motorina sau chiar inaintea filtrului de motorina. . Nu am vazut cum sunt astea de Laguna dar am sa ma interesez si eu sa vad cum functioneaza , care este principiul ei . Ideal ar fi ca pompa sa putem sa o comandam noi printr-un buton on/off . Pornit butonul ea sa alimenteze cu motorina circuitul , si oprita doar sa stopeze.Exact cum a zis si mikyboy ea sa creeze presiune la punerea contactului sau a butonului , iar dupa amorsare(2-3 -4 sec ) sa si incheie treaba sau sa fie oprita din buton si sa aiba doar rol de trecere a motorinei prin ea.
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Gabi eu ma gandeam sa montam pompa electrica in rezervor, mai ales ca pompa se poate monta fara probleme in carcasa sorbului, iar by pass-ul trebuie introdus tot in aceasta carcasa, din motivul ca pompa electrica si sorbul propriuzis ar trebui sa traga motorina din acelasi loc, ea trecand prin sita de plastic a sorbului. Ma refer aici ca varianta constructiva la rezervorul unui opel vectra cu motor de 2l sau 2,2l, inclusiv zafira, la care in rezervor s-ar putea monta o pompa de alimentare de opel vectra benzina de 1,6. Aceasta s-ar incadra ca varianta constructiva in sorbul rezervorului propriuzis, raman de pus la punct detaliile tehnice ale modificarii. Ma mai gandeam sa alimentam pompa electrica de la releul care cupleaza bujiile incandescente ale motorului.
Skip ads

  • tncosmin

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 y 20 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2007

  • Mesaj Privat


Aici am schitat circuitul de alimetare la motoarele Y20DTH.
Poate ajuta Very Happy
FM - filtrul de motorina
I - injectorii
Cu rosu T-urile
Cu albastru circuitele de retur.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
alimentarea electrica dupa releu de bujii((al instalatiei masinii)) s-ar putea sa nu dea rezultate bune stim ca se activeaza pentru putin timpsi nu ar avea timp sa amorseze instalatia .......dar totusi ideea e buna daca folosim ca temporizator un alt releu de bujii cu o instalatie aferenta lui,din cite stiu un astfel de releu ((fara sonda ETC) se activeaza pentru aproximativ ,,,25 ..30 secunde ,timp suficient pentru ce ne trebuie noua.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Bun pai atunci trebuie sa vedem un sord de motor de 1.6 sau 1.8 . Nu stiu unde este situata pompa de benzina la aceste motoare . Daca pompa este situata in sorb atunci trebuie vazut cum arata acel sorb de 1.6 sau 1.8.Daca sunt aproximativ identice cu ce avem noi pe masina sau se poate adapta usor , cred eu ca partea cu alimentarea ar veni ceva mai usor.Aici trebuie sa gasim o cale pentru a putea alimenta pompa .! Acum zic eu , credeti ca o pompa de benzina ar rezista si la motorina , sa treaca motorina prin ea?!
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Dorule eu ma gandesc ca e suficient timpul cat tine releul bujiile aprinse si pentru amorsare, doar noi nu avem nevoie sa realizeze presiunea de 4-5bari in pompa de alimentare a pompei de injectie ci doar sa o amorseze, iar la frig extrem oricum punem contactul de doua ori innainte de a da la automat
Skip ads

  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Gabi pompa ar rezista fara probleme si se incadreaza la fix in paharul sorbului de la noi, rezervorul si carcasa sorbului sunt exact la fel si la benzina de 1,6 sau 1,8 doar ca se poate ajunge la capacul rezervorului si implicit la sorb pe sub bancheta din spate
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Pai atunci daca , ar merge pusa in sorbul nostru sau daca sorburile de la benzina sunt identice cu cele ale noastre( ma refer la mufare ) atunci problema este ok . ramine sa ne legam doar de partea de alimentare . Poate gasesc la cineva sa mi arate o pompa de benzina de 1.8 sau 1.6 ( aceste pompe de la aceste 2 motoare crezi ca ar fi diferite si aici ma refer strict doar la presiunea data pentru a impinge benzina sau sunt identice)?. Legat de partea de alimentare(electrica) , nu stiu cat de sigura este pe releul de bujii , cat tine releul de bujii atat sa comande si pompa , pentru ca bujiile la motorul nostru daca nu se face resoftare sau sa se puna acel montaj electronic de inselare a calculatorului , dupa 4-5 ore bujiile nu mai arata ca functioneaza (in bord spirala ) si deci pornirea ar fi tot un pic greoaie , dar porneste . Ramine sa studiem bine problema legat de partea electrica!
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Da Gabi pompele sunt identice, la 1,6 si 1,8 si presiunea debitata de ele ste aceiasi, implicit debitul, incap la fix in paharul sorbului, pana si sita de plastic a sorbului este identica. Ma gandeam la alimentarea prin releu ca de fapt noi avem nevoie de amorsare doar dimineata sau dupa ce motorul a stat oprit o perioada mai mare de 7-8 ore sa zicem si afara este frig; In conditiile in care nu intra bujiile nu avem nevoie de amorsare suplimentara pt ca pornirea este normala
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Motorul trebuie sa mearga cum a fost proiectat, porneste si fara alte inventii la sfert.
Skip ads

  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Motorul trebuie sa mearga cum a fost proiectat, porneste si fara alte inventii la sfert.
Va salut domnule Dan. intradevar aveti perfecta dreptate ,dar asta se intimpla in,50%,70% din cazuri, atunci cind totul este perfect pus la punct in instalatia de alimentare,etc.etc.discutia noastra (la urma urmei deocamdata este doar o discutie)se adreseaza celorlalte 30 de procente care dupa ceva cheltuieli,si alte "inventii"supape de sens ,modificarea retur\injectoare direct in rezervor ,lucruri care nu au fost facute de producator(dar in multe cazuri ajuta)tot nu au rezolvat cu succes problema .Acum e adevarat,se poate rezolva si fara modificari,dar poti spune unui om ca rezolvarea 100% ar inplica pompa(eventual,reparatia ei)conducte ,sorb,tot ce tine de oringuri,etc,etc si apoi poti spune100%100 ca sa rezolvat(asta inplicind o oarecare suma de bani) sau poti adapta "inventia"(mult mai ieftina) asta necesara doar la pornire.avind in vedere ca asta este singura problema a omului,dezamorsarea dupa un timp mai indelungat.mai bine ne ajutati cu un sfat legat de conditiile\posibilitatile adaptari unui asemenea sistem,ne-ar fi de ajutor sa ne spuneti daca ,si de ce ,putem face asta sau nu.Va salut cu respect.
  • vaporash

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Buna ziua tuturor,
Am postat mai demult pb mele ca masina nu tragea, ca aveam pb la pornire etc etc de imi venea sa o vand.
Acuma pot spune cu bucurie ca sunt toate rezolvate.
1. Pornirea- s-a rezolvat cu o simpla schimbare de baterie, fiind cea originala din 2003 si la pornire oferea doar 9 V masurati deci prea putin pt gerurile astea, bujiile fiindu-mi ok
2. Masina nu tragea- aici am schimbat EGR si a fost totul ok mai putin bugetul meu, un EGR pt Y20DTH fiind 15 mil lei vechi.
3. Pb cu CIM- si aici am depistat ca e pe duca CIM-ul , adica ramanea becul ABS pornit, cateodata nu citea corect cantitatea de motorina etc, si s-a rezolvat ca l-am schimbat cu 8 mil lei vechi.
Tot respectul pentru Tonistorm, care mi-a facut toate programarile la CIM, schimbat EGR etc etc servicii ireprosabile si un client in plus castigat.
Sper sa fie de folos.
Stima, Stefan
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
vaporash a scris:Buna ziua tuturor,
Am postat mai demult pb mele ca masina nu tragea, ca aveam pb la pornire etc etc de imi venea sa o vand.
Acuma pot spune cu bucurie ca sunt toate rezolvate.
1. Pornirea- s-a rezolvat cu o simpla schimbare de baterie, fiind cea originala din 2003 si la pornire oferea doar 9 V masurati deci prea putin pt gerurile astea, bujiile fiindu-mi ok
2. Masina nu tragea- aici am schimbat EGR si a fost totul ok mai putin bugetul meu, un EGR pt Y20DTH fiind 15 mil lei vechi.
3. Pb cu CIM- si aici am depistat ca e pe duca CIM-ul , adica ramanea becul ABS pornit, cateodata nu citea corect cantitatea de motorina etc, si s-a rezolvat ca l-am schimbat cu 8 mil lei vechi.
Tot respectul pentru Tonistorm, care mi-a facut toate programarile la CIM, schimbat EGR etc etc servicii ireprosabile si un client in plus castigat.
Sper sa fie de folos.
Stima, Stefan
tot respectul pentru D-nul Tonistorm ,dar totusi nu tea costat cam mult?bateria inteleg dar EGR15 mil ?presupun ca l-ai luat nou dar totusi.....iar cimul nu stiu daca poate citi cantitatea de motorina ,in cel mai rau caz nu pornea din cauza lui pentru ca nu citea cheia ,...asta-i altceva si de obicei se rezolva nu trebuie inlocuit CIM-ul.presupun ca cu tot cu manopera te-a dus mai mult.P.S in cazul inlocuiri EGR cu unul nou presupun ca este montat in servis autorizat ca sa beneficiezi de garantia vinzatorului,altfel.....la 15 mil lei....in rest, toate cele bune!
  • vaporash

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Doru Lucian a scris:
vaporash a scris:Buna ziua tuturor,
Am postat mai demult pb mele ca masina nu tragea, ca aveam pb la pornire etc etc de imi venea sa o vand.
Acuma pot spune cu bucurie ca sunt toate rezolvate.
1. Pornirea- s-a rezolvat cu o simpla schimbare de baterie, fiind cea originala din 2003 si la pornire oferea doar 9 V masurati deci prea putin pt gerurile astea, bujiile fiindu-mi ok
2. Masina nu tragea- aici am schimbat EGR si a fost totul ok mai putin bugetul meu, un EGR pt Y20DTH fiind 15 mil lei vechi.
3. Pb cu CIM- si aici am depistat ca e pe duca CIM-ul , adica ramanea becul ABS pornit, cateodata nu citea corect cantitatea de motorina etc, si s-a rezolvat ca l-am schimbat cu 8 mil lei vechi.
Tot respectul pentru Tonistorm, care mi-a facut toate programarile la CIM, schimbat EGR etc etc servicii ireprosabile si un client in plus castigat.
Sper sa fie de folos.
Stima, Stefan
tot respectul pentru D-nul Tonistorm ,dar totusi nu tea costat cam mult?bateria inteleg dar EGR15 mil ?presupun ca l-ai luat nou dar totusi.....iar cimul nu stiu daca poate citi cantitatea de motorina ,in cel mai rau caz nu pornea din cauza lui pentru ca nu citea cheia ,...asta-i altceva si de obicei se rezolva nu trebuie inlocuit CIM-ul.presupun ca cu tot cu manopera te-a dus mai mult.P.S in cazul inlocuiri EGR cu unul nou presupun ca este montat in servis autorizat ca sa beneficiezi de garantia vinzatorului,altfel.....la 15 mil lei....in rest, toate cele bune!


La repr. Opel un EGR e 2700 RON si un CIM 1400 RON. Pe internet cam asta e pretul pt un EGR nou desigur.
Service-ul este autorizat si am primit garantie pt toate piesele.
CIM-ul nu avea legatura cu pornirea doar a fost sesizat ca e pe duca si am decis sa il schimb.
Toate cele bune
  • redu87

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2009

  • Mesaj Privat
andy_ciprian a scris:Ok inteleg, eu ti-as recomanda sa o repari pe a ta si pe cealalta sa o duci innapoi, eventual te duci cu masina la cel de la care ai luat-o sa vada si el ca nu porneste la cald si asa sa-ti mai recuperezi din paguba. Oricum daca vrei eu te pot ajuta s-o repari pe cea veche si o sa vezi ca te costa mult mai putin decat ai dat pe cealalta.
Ai si tu dreptate Dorule, dar de-ar sti omul ce-ar pati... si in plus multi nu se pricep si cad prada excrocilor de duzina, ca daca ar intra innainte de a se angaja intr-o asa investitie pe club opel sa se documenteze nu le-ar mai da sansa excrocilor sa profite de ei




zimi cum pot sa iau legatura cu tine un id de messs nr tel ceva?
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Redu eu am mai postat nr de tel. pe aici este 0745670556 Andries Ciprian, suna-ma cand vrei si vorbim.
Dorule si mie mi se par preturile extrem de mari mai ales pentru niste produse second hand fie ele si cu garantie, dar daca omul e multumit... nu vad de ce nu ar fi toata treaba ok?! |No Coment..................
Acum sa va dau o replica celebra vis a vis de ce a spus domnul Dan: am vazut un tutorial pe youtube facut de un asazis meserias in care omul scotea pompa de alimentare din componenta pompei de injectie (rotor, galeti, arcuri, placuta de presiune) si le arunca la gunoi. Era vorba de o pompa de injectie de logan 1,5L dci. Mentionez pentru cei care nu stiu ca pompa de injectie VP44 se aseamana cu pompa de injectie de pe 1,5dci din punct de vedere constructiv, chiar daca aceasta din urma baga toata presiunea generata de capul hidraulic in rampa comuna de unde se alimenteaza injectoarele comandate electric, spre deosebire de VP44 unde capul hidraulic repartizeaza presiunea fiecarui injector mecanic in parte. Omul nostru inlocuia practic pompa de alimentare din pompa de injectie cu o pompa electrica montata in rezervor, diferenta de presiune survenita in urma modificarilor fiind compensata de infundarea returului de la capul hidraulic. Chiparus al nostru facuse de fapt aceasta ,,inventie" chipurile din cauza ca loganul dupa 100 000km scoate span din pompa de alimentare care ajunge in injectoare si le termina; a si mai zicea ,,cumatrasul" ca el garanteaza cu aceasta modificare ,,a la maison" 500 000km la o tigaie de logan Smile.
PS. Caut acum postul si daca reusesc sa-l gasesc il postez aici.
  • tncosmin

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 y 20 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2007

  • Mesaj Privat
e buna ideea unei pompe electrice care sa alimenteze cu motorina pompa de injectie la pornire, sincer m-am gandit si eu la asta sau chiar la o pompa de amorsare manuala... dar ! Idea daca sunt probleme pe partea de inalta presiune ? adica simeringuri injectoare sau chiar injectoare defecte care nu mai tin presiunea sau deschid mai repede ? atunci cred ca nu are efect nici pompa manuala nici electrica si nici orice modificare pe partea de alimentare (supape de sens, modificare retur injectoare...). Daca gresesc va rog sa ma corectati. Embarassed
A si am vazut ca se recomanda inlocuirea inelelor O sau O-ringurilor de la injectoare !? Din cate am vazut acestea au rolul de etansare a rampei injectorului fata de capacul culbutorilor, adica sa nu iasa ulei pe langa ele deci nu au nici o treaba cu dezamorsarea.
  • raku21

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Probabil se refereau la semeringuri.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR