Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • motardu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1999 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor forumistilor!Subiectul acesta m-a incitat si as vrea sa povestesc o patanie cu aceste discuri de frina strunjite.....Pe vremea cind aveam Dacie am facut si eu aceasta operatie.Le-am montat am pus placute noi,toate bune si frumoase ...Pina cind placutele de frina s-au mai uzat
atunci s-a intimplat patania.Eram in trafic ,am virat usor la dreapta si la 5 m era un semafor pe rosu.Aveam maxim 5..10 km la ora si am dat sa pun frina si sa opresc.Am auzit un pocnet la roata,pedala s-a dus pina la fund,am mai facut repede o pedala...la fel noroc cu viteza f.f.mica si cu faptul ca nu era nimeni la semafor.Am tras frina de mina si masina s-a oprit.am trecut de semafor usor ,am tras pe dreapta am dat repede roata jos si ce se intimplase de fapt.Strunjind discul latimea lui se micsoreaza, normal ,cu citiva mm.Poate 4...6mm sau mai mult,depinde,pina discul iase la suprafata curata .Odata cu uzura ferodoului de pe placutele de frina acestea si-au micsorat latimea si in momentul frinarii au avut loc sa iasa intre etrier si disc fiind aruncate afara!!!!!!!!!!!!Asa ca eu efectiv nu mai aveam cum sa am frina !!!!!!!!!!Este adevarat ca pompa de frina era cu un singur circuit ....Dar intr-o situatie periculoasa sa ramii numai cu frina pe spate tot cam aia este ! Asa ca am un sfat prietenesc pentru toti automobilistii NU STRUNJITI SUB NICI O FORMA DISCURILE DE FRINA!!!!!!!!!!Indiferent cit costa schimbatile!!!!!!!!!!!
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Inseamna ca ai fost la un carpaci nu la un strungar. Nimeni nu strunjeste cativa mm din disc. Cateva zecimi da. Daca stia ce face, spunea de la inceput ca nu poate sa le aduca la suprafata plana decat scazand grosimea sub limita de jos permisa (scrie in manualul de reparatii cat e aceasta, parca 6mm la Dacia).
  • BiriV

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Topic close pls, ca sa nu apuc sa scriu ceva la adresa lui Zafira 2.0 Automatic pe care nu cred ca l-am suparat cu ceva.
Bafta si thanks all!

P.S.
Quote from Zafira 2.0:
BiriV - Daca vrei sa intelegi, sa ai parte, sa te bucuri in continuare de masina ta fara probleme, rupe-ti de la gura un plin de benzina si apeleaza la cineva priceput sa-ti rezolve problema profesionist.

Mai bine imi spuneai cine (unde) e acel cineva priceput care sa imi rezolve problema profesionist. Doar de asta am deschis topicul, ca sa imi rezolv problema, nu ca sa primesc cine stie ce replici acide aiurea (vezi cu pericolu pe strazi!).
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Nu m-ai suparat cu nimic! Doar ca poate exagerez eu cu gandurila negre raportat la unele reparatii facute in particular.

Daca vrei sa rezolvi problema, ai desigur optiunea service-lor Opel, dar cu siguranta poti rezolva si in alt service, dar numai autorizat. Eu am schimbat la Augsburg pe fata discuri + placute si spate placute cu un pret f. bun la manopera inclusiv la piese . Desigur nu neg ca poti avea si surprize, dar mecanicul care a lucrat la masina a lucrat super profesionist. De aia am ramas placut impresionat si foarte surprins. Inainte de asta, sfatuit de un prieten, am incercat nefericita reparatie pe cric in strada, cu mecanic care lucra culmea la service Opel.Acum sincer, avand ceva habar de suruburi, vazand cum procedeaza la schimbat placutele, am inghitit sec, am platit si a doua zi am fost la service. Mai vrei sa sti ca am platit aproape ca si la service a doua zi?....

Sincer nu am nimic personal cu tine, ci doar cand am citit ca vrei sa folosesti discurile vechi dupa 4000 km deja facuti cu altele?!?....strunjire...mai bine considera-ma un prieten care iti da un sfat.

Ca sa intelegi de ce am fost asa revoltat, cu putin timp inainte, pe un alt topic, un alt sofer de Opel, venea cu ideea sa imbrace in piele carcasa air-bag-lui ca de, arata urat....

Ca o completare sa sti ca cei autorizati sa repare frana, au si banc de test pt. acestea uni chiar si aparatura de demontat anvelope si echilibrart.
Skip ads

  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Si eu sustin parerea lui zafira automatic vizavi de calitatea operatiei.
Desi si eu am fost in situatia de a face aceasta operatie "in strada" ca sa zic asa, am stiut ce fac.
Exact la 4 zile dupa operatie am fost si am facut test de frine si amortizoare (la DiBas) test pe care il repet la max 9 luni (uzual il fac de 2 ori pe an).
A iesit perfect, iar dupa 3 luni cind am facut ITP-ul (la care nu m-am dus pe pile... Wink ) am trecut fara nicio problema. Mai mult chiar m-a interesat si l-am intrebat pe cel de la statia respectiva cum e cu frinele... sa-mi interpreteze si mie rezultatele (faceam pe nestiutorul).
Mi-a spus ca sint super ok, aveam abatere de citeva procente pe fiecare punte (ceva la genul 3-5%) si per ansamblu e super ok.
Ideea e ca nu te joci cu directia si cu frinele pt ca te joci cu siguranta ta si a celorlalti!

Zic asta pt ca -uite, cite bordeie atitea obicee... cu ceva vreme inainte fusesem si eu la Augsburg pt o revizie de iarna si -desi aveam o parere f. buna pina atunci vizavi si de preturi la piese si de manopera- am plecat extrem de nemultumit de calitate.
Ca sa nu mai spun ca masina facea ca tractorul si cind m-am intors sa le zic mi-au spus ca asa facea si inainte sa ajung acolo!
Am facut putin tam-tam si s-a dovedit ca nu strinsesera scutul ca lumea si acesta lovea in caroserie....
A, si acum mi-am adus aminte, discurile -si fata si spate- le-am luat de la ei . Au gresit comanda de 2 ori si a trebuit sa astept inca 2 saptamini pt asta Shocked

Discurile (toate 4) le-am schimbat in service Opel, am stat linga mecanici si cu toate astea am avut totusi acea problema mentionata...
Carevrazica e cumva o mica loterie....
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Se pare ca marea problema a opelului sunt trepidatiile la franare! Am auzit multa lume plangandu-se!
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Iata ce am gasit eu despre Zimmerman: http://www.brakeworld.com/b...s.asp#zimmermann. Eu stiu ce sa zic, daca ei ambaleaza chinezarii si apoi cu mare nesimtire lipesc etichete cum ca ar fi fost fabricate de ei in Germania? O fi patron vreun roman! Very Happy

Revenind la problema, asta vara aceleasi discuri chinezesti, Made in Germany cum scria pe eticheta, le-am montat si eu pe masina, in partea din spate, impreuna cu placute noi. Operatiunea afost efectuata cu succes in curtea personala de catre subsemnatul. Acum va trebui sa fiu intru totul de acord cu @zafirul care spunea ca trebuie curatat totul pe acolo dupa ce discul a fost dat jos! Sub disc am gasit rugina de diferite grosimi si consistente pe care le-am indepartat deasemenea folosind o perie de sarma montata in bormasina, pentru ca sunt convins ca discul nu s-ar fi asezat cum trebuie pe butuc peste rugina aia "minunata"! Am trecut peste o verificare periodica si peste vreo 12 000km si pot sa spun ca discurile sunt in cea mai buna stare. Deasemenea, la inceputul lui decembrie, am facut exact aceeasi operatiune la un BMW al unui prieten, cu aceeasi marca de discuri. Deocamdata nu se plange de nimic!

Cred ca ar trebui sa mai spun un lucru! Cand le-am schimbat, prima oara fiind, nu m-am gandit la toate si desi am vazut ca montez greu cablul de la frana de mana peste "gheara" de la etrier, nu mi-am dat seama ca trebuie sa-l slabesc un pic Embarassed . Consecinta a fost ca dupa 300m, sa zic, cand am oprit in fata unei frizerii si am pus degetul pe unul din discuri, am capatat instantaneu o basica de toata frumusetea, atat erau de fierbinti! Am dat drumul un pic la cablul franei de mana si s-a rezolvat! Acum ma gandesc ca daca mecanicul care a schimbat discurile lui @BiriV a omis si el acelasi lucru, nu cred ca discurile mai sunt tocmai bune! Si ma mai gandesc ca a curs si vaselina din rulmenti! Dar poate nu s-a intamplat asa, dar o spun aici pentru ca eu ma speriasem un pic atunci de ce tampenie facusem!
  • lillejhon

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Salut! Sa va spun si eu ce problema am inceput sa constat la masina mea (astra h 1.6 benzina 65 mii km). Cand franzes la viteze sub 40-30km/h masina nu se mai opresete constant ci se opresete in hopuri, ca si cum as apasa elibera frana. (se simte dar nu ff tare si numai la o anumita forta exercitata asupra pedalei de frana) Pedala de frana nu vibreaza nici volanul. Am incercat sa vad exact comportamentul si se simpte putin si la accelerare de la 10-20 km/h pana la 40 km/h ca si cum masina ar accelera in hopuri si nu cursiv. In frana de motor problema nu este vizibila. Toti mi au spus ca sunt discurile ovalizate sau cel putin au un inceput de ovalizare. Unde as putea sa verific daca intradevar asta e cauza pentru ca nu vreau sa dau niste bani si problema sa persiste. O zi buna va doresc!
Skip ads

  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
despre Zimmerman pot spune ca sunt de 2 feluri:cele originale care au stantate numele si tara producatoare adica Zimmerman Made In Germany si altele care au numai eticheta pe cutie si dupa citeva luni se ovalizeaza. am vazut ambele modele.
referitor la alezat discurile. am incercat si eu operatia asta la service Dacia (ala mare din Titan linga benzinaria Petrom).
concluzia: banii dati de pomana. bateau mai rau decit le aveam initial.
asa ca am cumparat Zimmerman Made In Germany si merg de vreo 3 luni.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Illejhon - discurile tale se pot duce la rectificat la un strungar, dar numai daca nu au uzura prea mare se pot face... Eu le-am facut la o alfa, la 20 ron bucata. Cam in vreo ora ar fi gata.
  • lillejhon

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2009

  • Mesaj Privat
florinianc a scris:Illejhon - discurile tale se pot duce la rectificat la un strungar, dar numai daca nu au uzura prea mare se pot face... Eu le-am facut la o alfa, la 20 ron bucata. Cam in vreo ora ar fi gata.

Discurile nu cred ca au 1-2 mm tocit. De obicei conduc fff calm si nu abuzez de frana. Santuri pe discuri nu am. Stiu ca rectificarea discurilor se face in cazul cand ai santuri ff mari pe disc... deci la mine nu e cazul.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Da, nu abuzezi de frana, dar se pot ovaliza si daca nu abuzezi de ea. de ex cobori o panta mai mare, si inevitabil tii putin pe frana, iar acestea se incalzesc, si la sfarsitul pantei dai de o baltoaca..
Skip ads

  • lillejhon

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2009

  • Mesaj Privat
florinianc a scris:Da, nu abuzezi de frana, dar se pot ovaliza si daca nu abuzezi de ea. de ex cobori o panta mai mare, si inevitabil tii putin pe frana, iar acestea se incalzesc, si la sfarsitul pantei dai de o baltoaca..

Nu e chiar asa... nu sunt chiar asa de sensibile.. ca dacar ar fi asa la o luna le ai schimba.. La mine comportamentul a aparut de 2-3 sapt si in perioada asta nu am fortat franele..
  • Tommy23

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!Din pacate cred ca am si eu probleme cu discurile si anume:la o franare usoara pe o distanta mai mare se simt "bataii" in pedala,dupa o lectura pe forum am inteles ca intradevar discurile sunt ovalizate,am crezut ca daca schimb placutele de frana(uzate si ele) o sa scap de schimbarea discurilor(care se prezinta binisor(adica nu sunt tocite excesiv).Acum ca am schimbat placutele si simptomele nu au disparut nu am ce face si voi schimba si discurile.Acum caut pe forum recomandarile voastre despre calitate-pret marci discuri.Stima!
  • cllaudiu87

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2011

  • Mesaj Privat
aceasi problema am avuto si eu la logan dar la mine era de la fuzeta pt ca dadusem cu ia intro bordura din lateral si mi sa strambat am schimbat 3 perechi de discuri si nu ieftine am luat trw,brembo si degeaba pana la urma am fost la servis si miau pus comparatoru pe discuri si au vazut ca sunt ovalizate apoi p fuzeta si au obs ca cea de pe dr e stramba,sar putea sa fie si de la etrieri aceasi problema o am acum la un opel corsa si nui dau de cap cred ca am sa schimb etrieri ultima solutie.
  • gherasimmarian

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2009

  • Mesaj Privat
sal am avut si eu aceias prob cu discurile nu stiu cauza , dar eram pe autostrada in germania pe timp de iarna nu era zapada si deodata fara sa aiba contact cu apa etc cand am franat am observat ca vibreaza volanul si simt si in pedala aceias vibratie.
am fost sa schimb la un service si per total era prea scump asa ca am hotarat sa mai merg asa cu viteza redusa max 100 nu stiam cat de riscant e ...!
cred ca am facut vreo 2000 de km cat mam plimbat prin germania dupa care si-au revenit fara sa mai am probleme, nu va pot zice care a fost problema si cum sa rezolvat.
dar inainte de a schimba discurile verificati si alte parti componenete e posibil sa nu fie totusi de la discuri!
intr-un final anu trecut am schimbat si discurile erau destul de uzate
bafta
  • cllaudiu87

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2011

  • Mesaj Privat
am rezolvat problema am cumparat discuri noi si tot imi batea in pedala am fost la un service si miau pus comparatorul pe partea stanga ok p dreapta piulita la planetara slaba avea joc am stranso si apoi ce sa obs ca de la joc sa uzat fuzeta si a trebuie sa o schimb acum mai astept sa treaca sarbatorile sa revin cu informatiu
  • gherasimmarian

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2009

  • Mesaj Privat
exact cum am mai zis nu schimbati discurile decat daca sunt uzate... nu sunt facute din plastic si nici nu se ovalizeaza asa peste noapte!
bafta
sunt curios cum si ce ai mai schimbat dupa...
  • tomyk

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 zx16e
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2010

  • Mesaj Privat
am citit toata discutia rapid... si nush daca a mentionat cineva de faptul ca la schimbarea placutelor dar mai ales a discurilor... acestea trebuiesc rodate cam 500 km la inceput. am discurile originale, masina are 80000 km si trebuiesc schimbate. n-am masurat cu sublerul sa vad daca are sub 21mm grosimea, dar cred ca e sub aceasta valoare asa din ochi... .insa si subtiate, n-am avut problema sa se ovalizeze, poate de acum in colo.
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
As vrea sa va cer si eu o parere,la vara vreau sa fac si eu operatiunea asta placute+discuri.As vrea cateva pareri despre cea mai ok combinatie,ceva din categoria ieftin si bun.Am in gand discuri brembo si placute ferodo sau valeo.Ce as mai vrea sa va intreb am vazut ca exista discuri pline pentru astra G; a incercat cineva pana acum ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR