Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • bujuxp

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2007

  • Mesaj Privat
andrei86 a scris:mersi de raspuns...dar mi se pare ca mai buna e o masina fara abs pe timp de iarna...azi a trebui sa opresc masina cu frana de mana ca nu tinea deloc...


si cand o iesi unu pe o trecere de pietoni si trebuie sa franezi din instinct di ingheata rotile ce-ai facut? mai bine il ocolesti si scami cu constiinta impacata decat sa-l omori
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
ABS-ul a aparut din necesitatea de a pastra controlul asupra directiei in timpul franarilor la limita si miscorarea spatiului de franare ,deoarece in cazul unui incident putini soferi vor mai avea timp sa franeze la limita blocarii rotilor etc, nemaivorbind de faptul ca foarte multi nici nu stiu ce este asta.Impreuna cu ESP-ul deja ofera si mai multa siguranta si mai apare si EBD-ul peste toate...totusi ele imbunatatesc nu cred ca spune nimeni ca fac minuni si pot aparea situatii in care extrem de rar si statistic vorbind nesemnificativ putem pacali aceste sisteme.E atat de important ca am reusit sa franam sa zicem 2 ,3 , 5 soferi mai bine decat ABS-ul cand milioane de alti soferi sunt clar ajutati de asemenea gadget-uri?Mai nou si motocicletele dispun de asemenea inventii si banuiesc totusi ca ele sunt solicitate de clienti convinsi ca poate centimetrii aia pe care te ajuta sa-i obtii sunt dincoace de linia care separa viata de moarte si nu invers.
Discutia a inceput de la senzatia dealtfel omeneasca si anume cand franezi brusc si vezi ca mergi sanie si mai si bazaie pedala sa dai vina pe ABS nicidecum pe faptul ca ai fost prins in offsaid si s-a ajuns la comparatia total nejustificata ABS vs. CLASIC. Conditiile actuale de trafic nu prea mai permit circulatia masinilor prea CLASICE la capitolul sisteme de siguranta iar cei care se incumeta sa le sfideze in continuare vor fi foarte dezamagiti cand o sa fie prinsi pe picior gresit si cum bine stim in soferie e deajuns sa gresesti doar odata ,ca sa regreti toata viata.Bine ar fi daca faptul ca la franare caraie pedala sa intelegem ca am bruscat franele in raport cu aderenta si nu faptul ca vezi doamne ba intra prea devreme ,ba lungeste spatiul pana la oprire,etc dar in mod normal ar fi sa MICSORAM VITEZA si atat .
Ele asi fac datoria sunt mereu pe faza cum se zice iar daca tot vrem si mai bine,atunci vom folosi placutele de frana de calitate,vom avea amortizoare in regula,pneuri adecvate anotimpului..... si mai ales activat sistemul nostru de autocontrol fara de care totul e doar teorie si atat.
Un an fara incidente va doresc si nu uitati ....ele ajuta nu iau hotarari in locul nostru.
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
@mecaNIK un post de nota 10. Smile De cand cu zapada am facut niste teste si am ajuns la concluzia ca uneori as opri mai repede fara ABS dar urmatoarea masina va fi dotata obligatoriu cu ABS+ESP. Am mai observat ca, pe gheata, daca calc frana violent intra ABS'ul mai brusc, impinge pedala mai tare si te opresti mai greu decat daca ai calca pe frana mai finut.
  • pisi12

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie:
  • Masina: Corsa
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2007

  • Mesaj Privat
elegance a scris:@mecaNIK un post de nota 10. Smile De cand cu zapada am facut niste teste si am ajuns la concluzia ca uneori as opri mai repede fara ABS dar urmatoarea masina va fi dotata obligatoriu cu ABS+ESP. Am mai observat ca, pe gheata, daca calc frana violent intra ABS'ul mai brusc, impinge pedala mai tare si te opresti mai greu decat daca ai calca pe frana mai finut.

pe gheata la franare (si asta la viteza mica) a facut un zgomot de am zis ca se rupe masina in 2....m-am speriat de nu am stiut de mine....mai eram si la munte in panta si pe gheata si am zis ca acolo raman....a scos si un fasait ciudat....naiba stie ce-o fi.....oricum masina e noua sper sa nu aiba ceva.
Skip ads

  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
E perfect normal. Wink
  • Hordy

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1990 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
wo am un vectra a si tot asa suna si al meu ... cand se activeaza absul suna pompa de abs ... pulseaza suna deparca as freca doua fiare deolalta dar prinde ffff bine frana si imi place ca am directie ...mam obisnuit cu sunetul mi se pare normal
  • tiry213

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Nici o data nu o sa se opreasca mai repede o masina cu abs decat una fara, in aceleasi conditii. Dar abs-ul este mult mai de ajutor, fiindca nu pierzi controlul masinii in timpul franarii. Iar diferenta de franare a masinilor fara abs nu te ajuta cu nimic , avand in federe ca la cele cu abs nu ai volanul blocat.
  • CapellaCt

  • Mesaje scrise: 1,624
  • Locatie: Deutschland
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
ABS-ul nu franeaza roata la limita blocarii,ci o blocheaza si deblocheaza cu o frecventa foarte mare (60 cicluri/secunda) si de aici ideea ca nici un sofer nu poate face asta Laughing
bafta multa in continuare,a fost un post cu toate punctele atinse
Skip ads

  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Corect mecaNIK si pacat ca mai exista sceptici in legatura cu utilitatea sistemului.
  • rhadu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2008

  • Mesaj Privat
va dau un exemplu concret, dintre kadett E si astra G sau passat.

cu kadettul, pe mazga, inainte sa`nceapa sa ninga in halul asta, am schimbat pompa de frana nefiind multumit de cum franeaza, pedala se ducea... in fine, probleme cu ea. am schimbat`o si am iesit un pic, imbunatatiri drastice. in seara urmatoare, pe la titan, un taximetrist retardat cu solenza, MA VEDE , era 11 noaptea liber pe strada. si in dreptul unei statii de tramvai se hotaraste cam la 10 m in fata mea sa plece... am franat violent, iar rotile s`au blocat si s`au dus taras si in dreapta asa...un pic mai mult. din fericire am luat picioru de frana si m`am urcat pe refugiu (avea un fel de scobitura, care venea era un fel de rampa). si am scapat nevatamat si eu si masina, si tot.

ceva de genu si cu astra am patit. eram in drum spre liceu, si un autobuz sa se bage ca nesimtitu si veneam din spate cu cva viteza... si knd am franat... nu s`au mai blocat rotile, si am putut sa schimb directia, neavand aceleasi emotii .

abs`ul face toti banii.. orice ar fi, e peste servo. o sa`mi pun toata instalatia de abs de pe calibra... sper sa se tina de cuvant mecanicul si va voi da detalii pe parcurs
  • cruger

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
In atentia celor care nu realizeaza inca ce inseamna ABS la o masina. Uitati-va aici si hai sa incheiem odata discutia asta ,daca e sau nu bun abs-ul.



@tiry213 Intotdeauna distanta de franare in conditii identice de desfasurare a testului, va fi mai mica la masina cu ABS decat la cea fara !
  • ZoomZero

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2008

  • Mesaj Privat
luati aminte de la un om patit... nu cred ca voi fi contrazis, fara ABS in ziua de azi nu mai merge...

Prin octombrie anul trecut, intr-o dimineata mergeam la munca, intre doua localitati intr-o CURBA, doua carute mergeau in sens opus una celeilalte iar un c****t de logan s-a bagat intre ele... eu eram la vreo 70-80 la h... si a trebuit sa franez brusc altfel loveam caruta iar de depasire nici vorba ca loganul era deja in depasire... am intrat in derapaj.. nu am mai reusit sa o redresez si am intrat intr-un sant... ABS-ul nu mergea... avea un fir rupt la unul din senzori dupa cum am aflat dupa aceea... derapajul pe o distanta de 10-20M ajungand in sant.

Am dus masina la service, au "reparat" ABS... si restul.. nici o problema.

Prin decembrie... tot asa, mergeam la seviciu cu aceeasi masina bineinteles, chiciura pe sosea de lucea ca oglinda, eu mergeam cu 60-70... restul lumii cu 30-40... la vreo 30-40M in fata mea o dubita intra in derapaj intro curba de vreo cateva grade - m-am oprit in approx 10M... ce faceam fara ABS? probabl mergeam cu 20-30km/h si ma opream in tot atatia metri.

trageti concluzia... cum e mai bine.

Traiasca sfantul ABS.
Skip ads

  • BV02RAE

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2007

  • Mesaj Privat
foarte practic filmuletul pt cei care nu stiu exact cu ce se ocupa (sau cum se ocupa) sistemele mai sus mentionate

am o intrebare de baraj: stie careva daca astra H are TC? sau ESP-ul face si treaba lui? ca nu ma lasa sa plec pe ghteata(o aduc cum franeaza rotile), la urcare panta la fel, cand patineaza se aprinde becu de la ESP, si o simt cum distribuie puterea
  • tannu

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Unii cred ca ABS ii va scapa in orice fel de situatie (o idee total gresita).
Altii cred ca ABS e prea laudat si nu e mare avantaj fata de sistemul normal de franare, mergand pe ideea "ori cu, ori fara... tot aia e" (din categoria asta facand si eu parte pana am avut parte de cateva frane sanatoase in conditiile unui carosabil "oglinda" si ocazia sa vad cel mai mare avantaj care ti-l ofera ABS).
Fara niciun dubiu, sistemul de franare cu ABS este mult mai bun decat sistemul normal de franare. Pe langa faptul ca nu blocheaza rotile in momentul franarii si astfel masina nu se transforma in sanie, cel mai mare avantaj este ca in proportie de 90% din cazuri (zic eu, in conditiile in care stii sa conduci o masina) NU PIERZI DIRECTIA, un lucru esential. Daca iti fuge spatele masinii, nu-i problema asa mare, se redreseaza, dar in momentul cand ai pierdut fata... esti la revedere.
Deci... ABS, neblocand rotile, iti ofera posibilitatea de a avea control asupra directiei masinii in momentul franarii. Cum speculezi acest lucru si opresti in siguranta, mai depinde si de aptitudinile soferului.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
@BV02RAE
La Opel, ESP implica automat si TC. De fapt si numele o spune: Electronic Stability Program sau Electronic Skid Prevention.
  • adrenaline832000

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Alba
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2008

  • Mesaj Privat
deci eu zic ca la franarea cu ABS pe timp de iarna, 80% din performanta este oferita de cauciucuri. am ca masina de servici un clio si toata iarna am avut cauciucuri de vara. trebuia sa incep sa franezi de la 50 m sa pot lua un viraj la 90 de grade pe polei, gheata, ....eu zic ca poti avea abs-ul lu peste daca nu ai niste cauciucuri adecvate anotimpului.
  • Musca Radu

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1993 18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2008

  • Mesaj Privat
andrei86 a scris:salut! am si eu de curand un opel vectra din 95 si as avea nevoie de un sfat.cum functioneaza ABS-ul? de exemplu eu am iesit zilele astea si pe zonele unde era gheata pe jos frana nu mai tinea deloc si cand calcam frana se aude un zgomot ciudat.parca s-ar rupe ceva....e normal asa?imi arunca pedala inapoi , asta stiuu ca e de la ABS...dar zgomotuil acela m-a ingrijorat..nu trebuie calcata frana de tot...trebuie calcata cate putin?

andrei ce pot sa-ti spun e ca sunetul este foarte normal si eu am abs si tot la fel face pe gheata , zici ca se rupe masina in doua si am masina de 6 ani, itzi garantez e foarte normal zgomotul Cool
  • ilconteleone

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 1 6 16 v XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
salut postez si eu aici o problema la care sper sa i gasesc raspunsul.poate sa existe aer in abs? de exemplu i am schimbat placutele frana fata iar la schimbarea lor pt a le impinge mai usor s a desfacut aerisitor masina fiind suspendata iar dupa operatie aerisire cu roata suspendata motor pornit,aceeasi operatie la ambele roti la final surpriza tara cauciucurile abs lipsa,doar un bazait in partea din stanga cred ca abs bazaie,in pedala nu mi da deloc se duce la fund aproape si incepe sa bazaie abs ul ala,am fost la service am schimbat lichidul de frana cu dispozitivul lor special si la fel nuci o diferentabecul de abs nu se aprinde ,am fost la un opelist care a reparat calculatoare abs mi a pus testul am dat o tura franari bruste numik taraste rotile,senzorii indicau aceeasi viteza,nu are coduri de eroare stocate.ce sa i mai fac nu mai stiu....help mee!
  • cruger

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
@ilconteleone Mare lucru din postul tau nu am inteles. Deci nu fac decat sa presupun. ABS nu ai(masina blocheaza rotile si deci apar urme la franare pt ca practic tareste rotile) in urma aerisirii franelor, nu ? Si nu da nici un fel de eroare. Cam asta e problema ta ?
  • ilconteleone

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 1 6 16 v XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
sal am abs mann dar nu mai lucreaza de cand am schimbat placutele frana parte fata ,doar bazaie la frana brusca taraste rotile totul e ok siguranta, tensiune, senzori, calculator abs, erori nu are stocate,toata lumea mi a zis ca ar fii aer in sistem adica in blocul abs dar iam schimbat lichidul acum 2 saptamani si nici o schimbare. nu stiu ce ar putea fii?sau cum sa scot aerul din blocul hidraulic abs? daca merg la test imi da totul ok orice test.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR