Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Acum 2 luni am schimbat debitmetrul dupa ce motorul nu tragea si avea anumite fluctuatii. Am cumparat unul original, GM. Mi-a mers bine cam 2000 km si ma trezesc acum ca masina nu mai trage, scoate un fum negru si consuma mai mult cu 3 litri la %. Am facut un nou test si mi-a dat iar valori f mici ale debitmetrului, cam 370 in turatie maxima. Am scos contactele de la debitmetru si am mers fara. Nici o imbunatatire, nu s-a schimbat nimic in mersul masinii, nu trage, scoate la fel de mult fum. ei spun ca e debitmetrul...dar e posibil sa nu fie debitmetrul din nou?
Mentionez ca porneste usor, la relanti nu intrerupe. Parca atunci cand accelerez mai tare se aude si un tiuit (de fapt ca un tacanit rapid, subtire)care nu se auzea inainte. restul valorilor sunt bune...cel putin asa imi spun cei de la Opel care mi-au testat masina aseara.
Dati-mi o mana de ajutor ca m-am incurcat...nici nu mai stiu de unde sa incep si ce sa fac.


Ultima modificare facuta de ccostras la Vin 12 Oct, 2007 2:42 pm
Skip ads

  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ccostras, dupa simptomele descrise de tine pare sa fie valva EGR de vina. Nu ti se aprinde becul "Check engine" in bord? Vezi aici un tutorial despre curatarea valvei EGR la un Y20DTH, ca sa te pui in tema. Mai cauta pe forum ce zice lumea de manifestari in cazul problemelor cu valva EGR. M-am uitat in TIS si pare destul de usor accesibil EGR-ul la Y25DT.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
sau poate furtunul de la turbo este spart
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Am verificat valva EGR pe calc. Mi s-a spus ca e buna. E usor de accesat si am inteles ca poate fi curatata usor. Am s-o curat. Ar trebui sa curat si galeria de admisie? Am citit pe forum ca poate influenta si asta. Clapeta de acceleratie are vreo legatura?
Skip ads

  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ccostras, diesel-ul n-are clapeta de admisie din cite stiu eu. Daca zici ca nu se aprinde "Check engine", ar putea fi debitmetrul de vina. Se aprinde "CE" doar daca ECU nu mai primeste nici o informatie de la el. Chiar, ti s-a aprins "CE" cind ai mers cu el deconectat? Daca ECU primeste ceva de la el, chiar si eronat, nu-l raporteaza ca defect. Eu zic ca cel mai bine, inainte de a incepe sa cureti, sa schimbi ceva, este sa gasesti un debitmetru bun la cineva si sa faci un test, ca sa nu dai banii pe unul nou. Abia dupa ce te convingi ca nu e de la debitmetru te apuci de sapat mai departe.
Pina urma trebuie gasita cauza fumului negru, care inseamna motorina nearsa (amestecul are putin aer si multa motorina). Filtrul de aer cind a fost schimbat ultima oara?
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Am schimbat filtrul de aer acum 4000 km.
Si debitmetrul este original, schimbat acum 2000 km.Se putea strica? In acest caz iau de la service o hartie ca e busit si ma duc la magazin sa mi-l schimbe.Debitmetru bun nu gasesc...nu mai are nimeni motor ca al meu pe-aici.Nu se apride nimic la bord.


Ultima modificare facuta de ccostras la Lun 15 Oct, 2007 9:42 am
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Probabilitatea sa se strice un debitmetru nou exista, dar e destul de mica. Eu doar ziceam sa elimini o necunoscuta din ecuatie. Daca n-ai de unde sa iei altul sa faci un test, atunci il lasi in pace, cu atit mai mult ca atunci cind ai mers cu el scos nu s-a simtit nici o diferenta.
Am gasit o discutie destul de lunga despre fumul negru la diesel aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=3860 . Mai cauta dupa "fum negru", sigur mai gasesti ceva.
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Fumul negru inseamna motorina nearsa, deci un amestec incorect.De cele mai multe ori asta se datoreaza fie debitmetrului, fie problemelor la circuitul de alimentare cu aer: si aici vorbim de tubulatura de dupa turbina fisurata, intercooler fisurat, turbina defecta sau circuitul de vacuum fisurat. La turbina o posibila cauza poate fi valva westgate care nu deschide cum trebuie, ori e blocata ori comanda vacuumatica e gresita(pierdere de vacuum). Daca spui ca ai schimbat debitmetrul cu unul nou acu 2000km si valoarea e 370 la blana atunci debitmetrul nu are nimic.Verifica celelalte chestii. Spune-mi nu cumva se aude un fluierat cand o turezi? Daca da atunci sigur ai fisuri in circuitul de admisie aer de dupa turbina.
Skip ads

  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc. Marti merg la service si vreau sa ma duc cu lectia invatata. Valoarea debitmetrului era, dupa cum imi aduc aminte, 370 la blana, dar, cel care testa mi-a spus ca ar trebui sa fie undeva in jur de 600. Cel putin asta era valoarea pe care o avea pe laptop, la tipul meu de motor. Multumesc din nou.


Ultima modificare facuta de ccostras la Dum 14 Oct, 2007 11:39 am
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Intradevar, acum m-am uitat in documentatie si la blana trebuie sa fie mai mare de 650mg aer/rotatie, deci poti sa te duci sa il schimbi, mergi la service sa iti dea o hartie cum ca e defect si ca a fost montat la ei , si cu asta mergi la magazin si da-l inapoi. O sa dureze pana il trimit la verificare, caci nu ti-l schimba asa pe loc, de aia e bine sa il ai si pe cel vechi sa il pui pe masina. Bafta.
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Dar de ce merge la fel fara debitmetru...ma refer la fumul negru si la faptul ca nu trage deloc...daca trec de 2500 de ture.L.am deconectat si nu este nici o schimbare.Ar putea fi influentat volumul de aer din cauza altor componente care nu functioneaza la parametri firesti?
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ccostras, un sfat prietenesc (un pic off topic). Daca cineva incearca sa te ajute si-ti pune 3 intrebari pentru asta, raspune-i la cele 3 intrebari si dupa asta ii mai spui si alte informatii. Asa cum ai facut pina acum, cei care incearca sa te ajute parca vorbesc singuri.

Uite ce te intreba popescu iulian: "Spune-mi nu cumva se aude un fluierat cand o turezi? Daca da atunci sigur ai fisuri in circuitul de admisie aer de dupa turbina."

Si uite ce ziceai tu in primul post: "Parca atunci cand accelerez mai tare se aude si un tiuit (de fapt ca un tacanit rapid, subtire)care nu se auzea inainte."

Putina atentie, por favor! Smile
Skip ads

  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Esti foarte atent la detalii...Si dupa cum ai scris tu, la acea intrebare raspunsesem deja...Am banuit, bineinteles, ca daca cineva imi va raspunde, va citi inainte cam tot ce s-a scris...asta pentru a putea da un "diagnostic".
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Astazi am dus debitmetrul la magazin. Astept sa il verifice...mai vorbim dupa.
  • OpelCombo

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Combo 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Buna
Pot spune ca am si eu aceeas problema , am un Opel Combo, motor Y17DTL,si suficient sa turez putin masina ca scoate fum negru si plus apas pedala de acceleratie si masina parca sta pe loc, nu trage mai deloc.
Mentionez ca nu am schimbat debitmetru niciodata, si la mine nu se aude nici un fluierat cand o turez, motorul toarce cum trebuie in relanti.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR