- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
@iso Later Edit. Bazare pinii de pe mufele PC de care spui nu intra in gaurile mufei ECU.
Te contrazic in cunostinta de cauza. Am montat cu mana mea fara nici o bataie de cap. Cred ca am si poze pe undeva pe aici cu cele doua tipuri de pini la care ma gandeam la inceput sa ii folosesc. Nici nu m-am mai chinuit sa dau acel silicon la o parte. Am scos siguranta aia mov am introdus pinii foarte usor prin siliconul ala gelatinos, am pus siguranta la loc, a mers din prima. Din cate stiu eu sunt aproximativ 30 de pini neconectati. Daca s-ar trage acel cablu UTP in masina si cel din dreapta ar testa pe rand fiecare in parte ar fi mult mai usor ... din 4 opriri pe dreapta si schimbari ale celor 8 pini s-ar testa toate variantele posibile. E adevarat ca s-ar pierde siliconul de pe gaurile testate dar nu cred ca asta e o problema.
Te contrazic in cunostinta de cauza. Am montat cu mana mea fara nici o bataie de cap. Cred ca am si poze pe undeva pe aici cu cele doua tipuri de pini la care ma gandeam la inceput sa ii folosesc. Nici nu m-am mai chinuit sa dau acel silicon la o parte. Am scos siguranta aia mov am introdus pinii foarte usor prin siliconul ala gelatinos, am pus siguranta la loc, a mers din prima. Din cate stiu eu sunt aproximativ 30 de pini neconectati. Daca s-ar trage acel cablu UTP in masina si cel din dreapta ar testa pe rand fiecare in parte ar fi mult mai usor ... din 4 opriri pe dreapta si schimbari ale celor 8 pini s-ar testa toate variantele posibile. E adevarat ca s-ar pierde siliconul de pe gaurile testate dar nu cred ca asta e o problema.
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
bazare daca au intrat in gauri si altfel de pini decit cei originali este bine, daca ai vazut cum arata pinii originali acestia au partea de contact cu pinul tata din cupru sau cuprata pentru ca zona de contact sa nu oxidexe in timp si sa creeze probleme de contact electric. Totusi avind in vedere ca functiile nou adaugate pe pinii de imprumut PC nu sint critice pina la urma solutia ta este un compromis bun. Eu am sarit peste pinii PC pentru ca mi s'au parut prea mari pentru gaurile din mufa ECU.
maiandrei Abia acum am vazut mai bine schema lui LDivora si intr'adevar consumul pe bara de +12V pe sursa din ECU este nula, singurul consum, insignifiant dealtfel, este dat de "aprinderea" tranzistorilor si consumul acestora. Experienta imi spune ca atunci cind nu cunosti schema unui obiect, (ECU in cazul nostru) prudenta trebuie sa fie maxima pentru a nu provoca un defect. De data asta prudenta a luat'o inaintea logicii, era mai rau daca era invers ... Se stie ca un defect provocat este mai greu de depanat decit unul ce se produce de la sine. In cazul de fata paguba ar putea fi semnificativa daca s'ar face scurt intre pini sau intre pini si masa sau +12V.
Daca am sa am rabdarea sa ma apuc vreodata de cautat pinul buclucas am sa folosesc totusi metoda mea pentru a ma scuti de emotiile unor manipulari gresite, migaleala la pini si riscul confundarii led'ului semnificativ. Am sa trag doua fire lungi cu LED si rezistor de 1,5Kohm in habitaclu si am sa mut acul de seringa din pin in pin pina gasesc martorul tempomat.
Pentru cei ce nu vor sa desfaca ceasurile din bord ca sa nu se chinuie cu asezarea acelor in exact aceeasi pozitie ca inainte ar putea exista o solutie. Gaurirea placii de circuit chiar in dreptul martorului tempomat si introducerea unui LED cu cap de 2mm. Pentru determinarea exacta a locului unde se da gaura se foloseste un pointer laser din comert, lumina va trece prin dispersorul martorului tempomat si vom vedea o pata luminoasa exact pe locul unde urmeaza sa fie data gaura pentru LED, placa de textolit cablat fiind translucida. LED'ul tempomat ar mai putea fi montat si in locul martorului pentru tractare acolo unde acesta nu este folosit.
maiandrei Abia acum am vazut mai bine schema lui LDivora si intr'adevar consumul pe bara de +12V pe sursa din ECU este nula, singurul consum, insignifiant dealtfel, este dat de "aprinderea" tranzistorilor si consumul acestora. Experienta imi spune ca atunci cind nu cunosti schema unui obiect, (ECU in cazul nostru) prudenta trebuie sa fie maxima pentru a nu provoca un defect. De data asta prudenta a luat'o inaintea logicii, era mai rau daca era invers ... Se stie ca un defect provocat este mai greu de depanat decit unul ce se produce de la sine. In cazul de fata paguba ar putea fi semnificativa daca s'ar face scurt intre pini sau intre pini si masa sau +12V.
Daca am sa am rabdarea sa ma apuc vreodata de cautat pinul buclucas am sa folosesc totusi metoda mea pentru a ma scuti de emotiile unor manipulari gresite, migaleala la pini si riscul confundarii led'ului semnificativ. Am sa trag doua fire lungi cu LED si rezistor de 1,5Kohm in habitaclu si am sa mut acul de seringa din pin in pin pina gasesc martorul tempomat.
Pentru cei ce nu vor sa desfaca ceasurile din bord ca sa nu se chinuie cu asezarea acelor in exact aceeasi pozitie ca inainte ar putea exista o solutie. Gaurirea placii de circuit chiar in dreptul martorului tempomat si introducerea unui LED cu cap de 2mm. Pentru determinarea exacta a locului unde se da gaura se foloseste un pointer laser din comert, lumina va trece prin dispersorul martorului tempomat si vom vedea o pata luminoasa exact pe locul unde urmeaza sa fie data gaura pentru LED, placa de textolit cablat fiind translucida. LED'ul tempomat ar mai putea fi montat si in locul martorului pentru tractare acolo unde acesta nu este folosit.
- LDivora
- OP
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@iso: Da-mi voie ca la ultima parte a postului tau sa nu fiu de acord si mentionez ca nu vreau sa fac polemica. Atata timp cat exista loc de LED si rezistente, de ce sa facem improvizatii pe placa de ceasuri. Mai mult, din moment ce exista locul, de ce sa-l punem in loc de trailler? Eu unul sunt pentru update cu elemente tip, nu improvizatii.
m1sh- Suspendat
- 764 mesaje
- din 10 Mai 2008
- Signum 2003 Z20NET
- Iasi
m1sh- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Iasi
- Masina: Signum 2003 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2008
- Mesaj Privat
iso.. daca ai vreun drum prin iasi, stiu eu, rude prieteni.. si il faci intr-o zi cu soare (sa fie caldutz), ne-am putea apuca impreuna de verificat, nu cred ca ar dura mai mult de 30 de minute.
de ce zic asta? pentru ca eu sunt genul care m-as descurca si singur (adica cu un agiutant in dreapta), dar nu stiu care-i mufa ecu la je (motorul e ca al tau), si nici cum sa imi bag nasul pe acolo.
in plus.. am asteptat sa fie cineva pionier la motorasul asta, cu identificatul pin-ilor ce dau la masa.
propunerea mea ramane deschisa. (eu nu am treaba/rude/prieteni in galati, de aia am spus poate ai tu prin zona iasului)
de ce zic asta? pentru ca eu sunt genul care m-as descurca si singur (adica cu un agiutant in dreapta), dar nu stiu care-i mufa ecu la je (motorul e ca al tau), si nici cum sa imi bag nasul pe acolo.
in plus.. am asteptat sa fie cineva pionier la motorasul asta, cu identificatul pin-ilor ce dau la masa.
propunerea mea ramane deschisa. (eu nu am treaba/rude/prieteni in galati, de aia am spus poate ai tu prin zona iasului)
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
LDivora Am stat de vorba cu persoane care nu vor sa'si desfaca bordul, aceasta alternativa le'a fost adresata. Motivele invocate sint: acele nu mai pot fi puse pe pozitia initiala, intra scame si praf care se electrizeaza si nu reusesti sa mai scapi de ele- daca stergi geamul de plastic la interior cu o cirpa, acesta se zgirie superficial, amprente, etc. Deci, motive pentru care viitorul cumparator al masinii sa te intrebe: "de ce s'a umblat in bord ?" si sa devina suspicios in privinta km. Am desfacut foarte multe borduri, atit VDO cit si TRW si stiu ce probleme pot sa apara atunci cind desfaci bordul, cita migaleala este sa'l pui la loc sa fie asa cum la facut fabrica. Ceea ce am propus eu este doar o solutie de compromis care inlatura o parte din inconveniente. Fiecare alege solutia ce i se pare convenabila. Nici eu nu agreez abaterile de la original desi in cazul de fata as prefera sa nu stiu care este pinul martorului tempomat si sa nu fiu tentat sa desfac bordul .
In rest orice polemica constructiva e bine venita, poate altii precum bazare vad si alte solutii la aceeasi problema.
m1sh Daca ai sa dai click pe masina din semnatura ai sa gesesti postul in care ai link catre pozele cu masina mea. Acolo ai citeva poze cu ECU departat de suportul pe care sta pentru o mai buna ventilare. Mufa despre care vorbim este cea de jos. Nu cred sa ajung pina la Iasi in timp ce caut pinul martorului tempomat prin metoda mea.
In rest orice polemica constructiva e bine venita, poate altii precum bazare vad si alte solutii la aceeasi problema.
m1sh Daca ai sa dai click pe masina din semnatura ai sa gesesti postul in care ai link catre pozele cu masina mea. Acolo ai citeva poze cu ECU departat de suportul pe care sta pentru o mai buna ventilare. Mufa despre care vorbim este cea de jos. Nu cred sa ajung pina la Iasi in timp ce caut pinul martorului tempomat prin metoda mea.
- toma_marius
- ***
- 838 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 2003 y17dt isuzu
- Constanta
toma_marius
- Mesaje scrise: 838
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
- GL99VRC!
- ***
- 616 mesaje
- din 03 Dec 2006
- Astra 2001 Y17DTI
- Galati
GL99VRC!
- Mesaje scrise: 616
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2006
- Mesaj Privat
Toma-marius, te rog detaliaza cum ai reusit performanta?Si eu am lucrat singur atit la modificare bloc de lumini pt.proiectoare cit si la montarea pilotului automat(instalatie completa din ECU pina la maneta).As dori sa fie si semnalizat in bord.Ma intereseaza subiectul. :hmm:Am tot Astra g caravan Y17 DTI 2001
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
pinul 23 este din mufa de sus la ECU,este valabil DOAR la Y17DT,iar ca rezistente si mod de realizare cauta postul lui @augek.sint 2 rezistente SMD si un led SMD de lipit pe placa din bord.uite un link sa sapi.ai aici si valorile.
https://www.clubopel.com/lin...-pg-2-t57352.html
https://www.clubopel.com/lin...-pg-2-t57352.html
- toma_marius
- ***
- 838 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 2003 y17dt isuzu
- Constanta
toma_marius
- Mesaje scrise: 838
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
Fratilor e cu nervi da merge , in sensul ca am lucrat ceva , nu e greu doar tiomp sa ai , atasez si pozele ca sa fi emai explicit
conform imaginii e foarte simplu de realizat, eu nu am pus smd-uri ca nu am avut , am pus unu de 1800 ohmi sus si jos unu de 150 ohmi si functioeaza ireprosabil evident cu un led verde de toata frumusetea.
rezultatul este exact acesta din imagine adica se aprinde cand activez si pe toata durata de folosire a tempomatului si se stinge la calcare fanei sau a ambreiajului
schema este simpla din conectorul k de sus se duce din pinul 23 un cablu la pinul 14 din bord, se face schema exact cum am explicat-o si eu si gata merge
va pup, ma apuc de TC
conform imaginii e foarte simplu de realizat, eu nu am pus smd-uri ca nu am avut , am pus unu de 1800 ohmi sus si jos unu de 150 ohmi si functioeaza ireprosabil evident cu un led verde de toata frumusetea.
rezultatul este exact acesta din imagine adica se aprinde cand activez si pe toata durata de folosire a tempomatului si se stinge la calcare fanei sau a ambreiajului
schema este simpla din conectorul k de sus se duce din pinul 23 un cablu la pinul 14 din bord, se face schema exact cum am explicat-o si eu si gata merge
va pup, ma apuc de TC
- GL99VRC!
- ***
- 616 mesaje
- din 03 Dec 2006
- Astra 2001 Y17DTI
- Galati
GL99VRC!
- Mesaje scrise: 616
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2006
- Mesaj Privat
Multumesc Cata.. pentru ajutor.Am putut sa ma documentez.Problema , este ca nu sunt electronist si nu stiu cum arata SMD-urile ,dar am sa merg la un magazin specializat in piese elecrtronice.Deci trebuie fir tras din ECU(23) si dus in mufa bordului(ceasuri)la pinul14.Cred ca am inteles bine.in rest suntarea in pozitia indicata si led-ul.
- denisCT
- ****
- 1,408 mesaje
- din 17 Sep 2007
- Astra 2001 Z16SE
- Constanta
denisCT
- Mesaje scrise: 1,408
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2007
- Mesaj Privat
- GL99VRC!
- ***
- 616 mesaje
- din 03 Dec 2006
- Astra 2001 Y17DTI
- Galati
GL99VRC!
- Mesaje scrise: 616
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
scuze ... citisem topicul ... m-am exprimat gresit ... probabil din viteza...
subiectul a pornit de la tine ... dar n-am vazut sau imi scapa postul unde zici ca ai reusit si e functional ... din ce-am vazut numai la Y17DT s-a reusit aprinderea ledului ...
daca ma insel te rog sa-mi stergi mesajele de aici ...
o zi faina...
subiectul a pornit de la tine ... dar n-am vazut sau imi scapa postul unde zici ca ai reusit si e functional ... din ce-am vazut numai la Y17DT s-a reusit aprinderea ledului ...
daca ma insel te rog sa-mi stergi mesajele de aici ...
o zi faina...
- Maverick
- ****
- 1,186 mesaje
- din 11 Mai 2006
- Astra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Maverick
- Mesaje scrise: 1,186
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2006
- Mesaj Privat
- B74LEL
- **
- 498 mesaje
- din 11 Sep 2008
- Astra 2008 Z17DTL
- Bucuresti
B74LEL
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2008
- Mesaj Privat
m1sh- Suspendat
- 764 mesaje
- din 10 Mai 2008
- Signum 2003 Z20NET
- Iasi
m1sh- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Iasi
- Masina: Signum 2003 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2008
- Mesaj Privat
B74LEL a scris:Salut ,
Am gasit pentru Z17DTL schema cu pinii din ECU .Asa cred . Cine se pricepe poate ne spune mai multe . Se pare ca pt. Z17DTL pinul 20 este cel pt. cruise control .Nu stiu daca e pentru martorul din bord .Schemele de mai jos sunt pentru Z17DTL din TIS. Poate sa confirme cineva ?
Am gasit pentru Z17DTL schema cu pinii din ECU .Asa cred . Cine se pricepe poate ne spune mai multe . Se pare ca pt. Z17DTL pinul 20 este cel pt. cruise control .Nu stiu daca e pentru martorul din bord .Schemele de mai jos sunt pentru Z17DTL din TIS. Poate sa confirme cineva ?
eu nu pot sa-ti confirm, insa te pot ruga sa incerci sa te uiti si pentru z16xe. merci.
- B74LEL
- **
- 498 mesaje
- din 11 Sep 2008
- Astra 2008 Z17DTL
- Bucuresti
B74LEL
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2008
- Mesaj Privat