Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • wastedhu

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2006

  • Mesaj Privat
CATA26BCN a scris:daca esti sigur ca acestea sint temperaturile,inseamna ca am avut dreptate cu valorile ca motorul era rece.acea val de 74C a aerului e foarte mare(normal e 10-20C) si din aceasta cauza ECU da valori gresite.cel mai bine mai fa un test dar cu motorul cald,la 85C,sa fie eliminate unele confuzii( cind temp aer este mare,ecu baga mai putina motorina-atunci cind motorul este cald,facind un amestec mai sarac,deci o pierdere de putere ).vezi si daca masina se comporta la fel si cind e rece si cind e calda.


Asta scrie pe hartie.
Nu se compara cand motorul este rece si cand este cald. Cand sa incalzit motorul , apoi ca o bestie Smile Trage foarte bine si cand ii incalzit bine nici nu prea face figuri. Asa era si cu debitmetrul stricat doar ca nu avea chiar asa mare putere motorul. Deci cand sa incalzit atunci motorul a tras cum trage acum cand ii rece , dar acum cand se incalzeste motorul , nu prea vine sa cred ca sunt in masina mea.
Skip ads

  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
nu am inteles nimic.incearca sa detaliezi cind face acea figura,la rece,la cald,in amindoua cazurile,su ce te supara.
  • wastedhu

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2006

  • Mesaj Privat
CATA26BCN a scris:nu am inteles nimic.incearca sa detaliezi cind face acea figura,la rece,la cald,in amindoua cazurile,su ce te supara.


No problem. Astept si eu ori ce informatie cu problema mea.

Deci de cand am schimbat debitmetrul trage motorul si cand ii rece , "trage" in ghilimele ca fata ca cum o mers pana ce n-am schimbat ii foarte mare diferenta . dar fata de cum trage motorul dupa ce sa incalzit iara ii destul de mare diferenta. Firugrile imi face mai mult cand ma duc Satu mare - cluj - satu mare. In oras abia ma duc pana la servici nu prea am nici unde sa-l fortez masina.
Dar pe drum lung mai ales cand ma bag la depasiri face figura ca parca o secunda n-ar primi aer sau conbustibil sau nu stiu ce dar nu accelereaza masina apes pedala si nu merge(turatie peste 2500rpm) , dar asta o secudan sau jumate de secunda dupa ce revine si merge bine. Asta numai cand accelerez si cum am vazut mai ales cand accelez mai brusc la depasiri. Iar la depasiri nu schimb la 2000 sau 2500 ci este cand la-s si pana la 4000 s-o curat motorul. In afara orasului schimb la 3000rpm sau mai sus putin ca sa-l curat jigloarele(sper ca bine am scris) si se si simte de cand schimb la turatii mai mari in afara orasului dupa aia in oras mere mai bine masina.
Iar cand ii cald motorul , adica ii incalzit bine , 30km - 40km sa zicem cam dupa aia masina parca ar primi ceva in plus la depasiri la accelerare trage mai bine. Cand ma opresc in salaj la semafor si trebuie sa accelerez abia ca apas acceleratie dar masina parca zboara te preseaza in scaun. Parca n-ar fii masina mea. De cand am schimbat debitmetrul asta deja simt si cand nu-i asa de cald motorul , dar dupa ce sa incalzit nu mai vine sa cobor din masina.
Iar figura aia ca nu trage masina o secunda(sau jumate de secunda) este cand face si de 3 ori in timp ce fac depasiri. Cand se incalzeste masina nu prea mai face figura asta , dar mai face.
Mentionez nu la fiecare depasire face , daca nu accelerez brusc nu prea face numai cand apas mai brusc.

Sper ca acuma sa intelege.

Multumesc frumos anticipat!
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
eu am acelasi motor la fel ca tine,si pot sa-ti spun ca acea "secunda" am intilnit-o la cam toate masinile,si la a mea(asta inainte sa o fac de 100CP).EXPLICATIA de ce face la o calcare brusca si nu face atunci cind o iei mai usor...motorul are o turbina care este antrenata de gazele de ardere,deci fara gaze de ardere,nu e presiune de la turbina,nu e putere motor.atunci cind o calci brusc,e secunda in care turbina primeste gazele de ardere si incepe se creeze presiune pe admisie si motorul prinde putere(te baga in scaun).cind tu o iei mai usor,nu se observa acea secunda,totul fiind gradual.eu intotdeanua cind intram un depasire eram deja cu motorul turat si cu avint.daca tu o turezi atunci cind intri in depasire,ai sa simti acea secunda.motorul e de 75CP,e diesel si are nevoie de turbina ca sa aiba acea putere.la mine a disparut acea secunda dupa remapare,se cunoaste plusul de putere.(25CP se simt foarte bine).poti sa mai vezi si cu alta masina sa vezi daca e vreo diferenta fata de a ta sau nu.asa vei vedea sigur daca masina ta are sau nu o problema.mai este si un senzor de presiune pe galeria de admisie (bost pressure) care la masinile cu mai mult de 120000km se infunda si apare problema asta,cea cu secunda.uite aici la pag28 acel senzor :
https://www.clubopel.com/vie...ght=bost+pressure


Ultima modificare facuta de CATA26BCN la Joi 27 Dec, 2007 11:01 pm
Skip ads

  • wastedhu

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2006

  • Mesaj Privat
CATA26BCN a scris:eu am acelasi motor la fel ca tine,si pot sa-ti spun ca acea "secunda" am intilnit-o la cam toate masinile,si la a mea(asta inainte sa o fac de 100CP).EXPLICATIA de ce face la o calcare brusca si nu face atunci cind o iei mai usor...motorul are o turbina care este antrenata de gazele de ardere,deci fara gaze de ardere,nu e presiune de la turbina,nu e putere motor.atunci cind o calci brusc,e secunda in care turbina primeste gazele de ardere si incepe se creeze presiune pe admisie si motorul prinde putere(te baga in scaun).cind tu o iei mai usor,nu se observa acea secunda,totul fiind gradual.eu intotdeanua cind intram un depasire eram deja cu motorul turat si cu avint.daca tu o turezi atunci cind intri in depasire,ai sa simti acea secunda.motorul e de 75CP,e diesel si are nevoie de turbina ca sa aiba acea putere.la mine a disparut acea secunda dupa remapare,se cunoaste plusul de putere.(25CP se simt foarte bine).


Super si eu in primavara as dori sa-l maresc puterea la 100CP cu flashtuning By DimSport.
Tu de care ai?

Alta intrebare , am inteles atunci secunda aia. Mai am o trebare atunci am problema cu debitmetru sau am problema cu calculatorul de injectie?

Mersi!
P.S Masina are 144100 km Smile
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
scoate un rind de valori cu motorul cald, in 3 turatii diferite.relanti,2500-3000 si undeva 4000rpm si mai vb.orricum sfatul meu este sa faci si un control al calculatorului de injectie,deoarece acesta cade foarte des,iar o verificare preventiva te-ar scuti de o cheltuiala mai mare.eu verific acest calculator cam o data la 2 ani.
  • wastedhu

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2006

  • Mesaj Privat
CATA26BCN a scris:scoate un rind de valori cu motorul cald, in 3 turatii diferite.relanti,2500-3000 si undeva 4000rpm si mai vb.orricum sfatul meu este sa faci si un control al calculatorului de injectie,deoarece acesta cade foarte des,iar o verificare preventiva te-ar scuti de o cheltuiala mai mare.eu verific acest calculator cam o data la 2 ani.


Okay. Sper ca gasesc in satu mare pe cineva care se pricepe la calculatorul de injectie.
M-am uitat la poze in topicul care m-ai dat dar nu prea imi deau seama ca unde il gasesc? Confused Daca ma ajuti cu asta poate in weekend il curat. Si cu ce se poate curata?
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
cauta "lipituri reci" si vei gasi tot ce e scirs de el.nu se curata,se reconditioneaza, si numai un electronist de meserie,care chiar stie meserie o poate face.daca nu ai increderein cine e pe acolo,apeleaza in iasi la DANCUCIUREANU,cred ca e cel mai aproape de tine,sauvb cu el pe cine recomanda.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Tu mai ai o problema, EGR gripat, il ai la 68 in loc de 75%, curata bine si ala inclusiv teava Laughing
La calculator injectie grija mare !
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
DAN,la 1,7 e pe vaacum,si nu prea are efect chestia cu 75% sau 50%.chiar dc e blocata,nu prea se simte ldupa curatare (stiu din proprie experienta).la cele pas cu pas e foarte concludenta chestia asta.oricum si o curatare sau o verificare ( cu un furtun si tragi aerul sa faci vaacum si auzi cum se deschide EGR-ul ) este indicata.dar cam toate 1,7 au acea secunda,nefiind defecte,asa sint motoarele astea.
  • pam

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Subscriu si eu la titlul topicului si va prezint problema mea:de cateva zile(dupa ce am incercat sa curat debitmetrul)mi sa aprins ''check engine'' si m-am trezit cu o pierdere de putere in special la mers constant si la relanti(pentru ca doar atunci se aprinde C.E.),deci ca atare m-am prezentat cu masina la un atelier mecanic care avea si tester. Pune tipul de acolo testerul pe masina si imi ies vreo 6 erori:4 dintre ele erau de la debitmetru(nu le-am retinut codurile dar cand am citit se refereau la temperatura aerului ,la volumul de aer,etc)iar celelalte erau P0400(EGR) si P1590(ceva cabluri ca bateria si alternatorul nu sunt pentru ca de 2 saptamani am pus baterie noua,Varta de 77Ah,pe masina si in plus eroarea asta o aveam de pesta un an .Deci ,in concluzie,am purces la magazinul de piese si am cumparat un debitmetru nou,Bosh,l-am montat si cind am pornit motorul :aceleasi figuri. Punem testerul din nou,stergem erorile,facem o tura cu masina si constatam ca face aceleasi figuri ca si inainte.Punem testerul:P0400 si P1590. Verificam instalatia de vacuum si gasim totul in regula,supapa EGR si furtunasele toate sunt etanse(supapa EGR este curata iar daca faci vacuum cu gura se vede ca functioneaza). Mentionez ca la tester,in momentul in care era stins martorul, recircularea gazelor era intre 25-50 la suta. Masina este cea din semnatura ,motorul este Y22DTR.Daca ma poate ajuta cineva cu o sugesti,un sfat ii multumesc. Bafta si tuturor va doresc un An Nou Fericit si plin de bucurii si multi,multi km fara evenimente.
  • wastedhu

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2006

  • Mesaj Privat
CATA26BCN a scris:cauta "lipituri reci" si vei gasi tot ce e scirs de el.nu se curata,se reconditioneaza, si numai un electronist de meserie,care chiar stie meserie o poate face.daca nu ai increderein cine e pe acolo,apeleaza in iasi la DANCUCIUREANU,cred ca e cel mai aproape de tine,sauvb cu el pe cine recomanda.

dancuciureanu a scris:Tu mai ai o problema, EGR gripat, il ai la 68 in loc de 75%, curata bine si ala inclusiv teava Laughing
La calculator injectie grija mare !


Mersi baieti de sfaturi!
Din fericire am gasit pe cineva pe forumul 4tuning din satu mare , un tip , lucreaza la o firma chiar nu de mult au cumparat ceva aparat cu care il poate testa calculatorul de injectie si la inceputul lui ianuare ma duc la el si imi verifica gratuit. Sper sa nu fie probleme mari.
Sa o sa-l curat si EGR si senzorul de presiune pe galeria de admisie (bost pressure).
Daca mai aveti ideie ce ar mai trebuie sa-l curat sau sa-l verific?! Vreau sa-l pun masina la punct si doar motorul o mai ramasc restul totul okay Smile
Multumesc pentru sfaturi si idei revin dupa ce am reusit sa rezolv "problemele" scrie mai sus..

Ultima intrebare: Un prieten ma sfatuit sa ma duc si sa-l curat si pe turbo daca tot vreau sa fac treaba buna , ca cine il iubeste masina o face in fiecare doi ani ca pe drumurile noastra din romania i indicat. Ce ziceti? Merita?
Skip ads

  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
turbina o cureti cu o "talpa" ,undeva pe un drum libar unde poti sa ii dai.nu stiu citi meseriasi sint in tara asta care sa se bage la turbine,si sa la le faca si inapoi asa cum trebuie.evita pe cit posibil sa umbli la piese atunci icnd merg.o intretinere se poate face,dar asta nu inseamna ca trebuie sa desfaci acum motorul,ca asa zic unii.daca citesti aici o sa gasesti care sint cele mai intilnite probleme si cum s-au rezolvat,si de aici inveti cum sa eviti unele chestii,adica intretinere.
  • wastedhu

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2006

  • Mesaj Privat
CATA26BCN a scris:turbina o cureti cu o "talpa" ,undeva pe un drum libar unde poti sa ii dai.nu stiu citi meseriasi sint in tara asta care sa se bage la turbine,si sa la le faca si inapoi asa cum trebuie.evita pe cit posibil sa umbli la piese atunci icnd merg.o intretinere se poate face,dar asta nu inseamna ca trebuie sa desfaci acum motorul,ca asa zic unii.daca citesti aici o sa gasesti care sint cele mai intilnite probleme si cum s-au rezolvat,si de aici inveti cum sa eviti unele chestii,adica intretinere.


Chiar la asta m-am gandit , de aia am si intrebat.
Din cauza asta m-am inscris pe forum ca sa invat de la cei care chiar se priecepe si stie cum si ce.
Astazi sa schimbat in masina si filtrul polen si n-am AC in masina. N-am crezut nici odata ca am asa ceva. Numai nu stiam ca de ce nu sufla ventilatia cand ii pe maxim , abia ca a venit un pic da aer si cu asta am invat.

Mersi de sfat revin dupa verificari.
Va doresc un An Nou Fericit!
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
filtru de polen au multe masini , ideea este sa nu iti intre prafu fin in masina , uni chiar ziceau sa nu intre fumu dar asta e alta poveste( o lipim pe toata cu schotch)

succes la reparat ia prin eliminare problemele asa am reusit sa mai rezolv si eu din probleme
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR