Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
ti-am ascultat sfatul si am mers sa masor cablul cu termistorul montat (de la mufa aceea de langa mufa cu cifra octanica) si am urmatoarea valoare 17,56 Kohm, apoi am masurat senzorul (si cel vechi si asta nou) si am 6,05 kohmi intre pini senzorului .

CURIOZITATEA MEA ESTE ALTA...in cazul ideal, si fericit, in momentul in care senzorul este scos afara, firele de contact raman libere, normal in display-ul din bord ar trebui sa nu am nici o valoare sa-mi arate liniutele de rigoare (--,--) pentru ca nu este nici o legatura intre fire...no mie imi arata atunci 55, sau 52 de grade depinde cat e de cald afara...asta vara imi arata 62 de grade....stau si ma gandesc daca mai este un alt senzor legat pe undeva la modelul asta de vectra?
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Deci 17,56 kohm - 6,05 kohm = 11,51 kohm.
Asta inseamna ca exista undeva, ceva care face ca intre cele doua fire sa apara o rezistenta de 11,5 kohm, asta ar putea sa fie si umezeala, undeva in vreo cupla sau izolatia firelor deteriorata si umezeala in zona.
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
voi incerca sa scot cablul afara sa vad daca e ceva, din cate am vazut cele doua fire(alb si albastru) sunt trecute printr-un tub izolator....dar ma uit sa vad ce-i cu ele.

intrebarea mea ramane...e normal ca display-ul sa-mi arate 55 de grade daca nu e nici un senzor cuplat la fire, nici o rezistenta?

Sau rezistenta o da umezeala de care zici, cea de 11, 51 kohm...
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Da. Daca ar exista rezistenta de izolatie intre conductoare (teoretic infinita, practic de ordinul Mohm)atunci afisajul ar fi --,-C.
Dar, cum in situatia reala de fata, a aparut accidental o rezistenta intre conductoare, display-ul interpreteaza ca ar avea senzor cuplat si afiseaza in consecinta (evident eronat).
Si a propos, nu este deloc de neglijat si un alt factor: niste dinti de sobolan, urmati de umezeala sau chiar de o marcare a teritoriului de catre un membru puternic al familiei de rozatoare (a se citi urina). Se stie ca sobolanimea apreciaza ca o delicatesa culinara, policlorura de vinil cu care sunt izolate conductoarele.
Skip ads

  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
am desfacut cablul de la senzorul de temperatura pana la mufa de sub capota..langa mufa cu cifra octanica, si cablul e izolat ok...nici o problema...as fi vrut sa-l scot si pe cel care intra in display dar e ultra super complicat...asa ca mai bine o las naibii balta...nu stiu ce sa zic, poate chiar o fi aratand grade faranheit...
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
scoate displayul,scurtciruiteaza pini de la senzor si masoara impedanta de intrare pe display intre cele 2 fire ce ies spre senzor(evident cu displayul scos). este vorba de un senzor ce actioneaza la o impedanta mare de randul Kohm cativa Ohmi nu ar trebui sa 'hotareasca' functionarea displayului.dar cred ca la tine ii mai mare impedanta dea dreptul Kohm.
  • keeygee

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2007

  • Mesaj Privat
O problema am avut si eu cu acest senzor de temperatura ! Pe display imi arata ceva de genul --:-- C ! Problema nu ar fi fost atat de mare dar nici climatronicul nu mai functiona decat manual ( temperatura data pe HI si reglajul din ventilatie) . L-am demontat , l-am spalat si apoi l-am pus la loc si functiona numai ca imi arata o temperatura mult mai mare decat cea din exterior; dupa un timp si-a revenit si imi functiona perfect ! Din cate am inteles este o legatura intre acest senzor si climatronic. In concluzie daca aveti aceasta problema schimbati acest senzor si nu vor mai exista probleme nici cu afisajul teperaturii exterioare nici cu climaronicul. L-am cumparat si il voi schimba pentru a nu mai avea probleme caci a dat din nou semne ca s-ar fi defectat afisand o temperatura mai mare in exterior. Mentionez ca am o Astra G.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@keeygee: Senzorul nu e defect, are apa cu sare intre pini si a aparut o rezistenta mica in paralel cu rezistenta senzorului dintre cei doi pini. In garajul meu vezi diagrama senzorului (pentru a arata temperatura mare, rezistenta trebuie sa fie foarte mica) si iti poti da seama ce se intampla la variatii de rezistenta.
@AdamOpel: E valabil si pentru tine (de vazut diagrama). Excursia de rezistenta a senzorului este de la cateva sute de ohm pana la zeci de kohm.
Skip ads

  • biba_lionclaw

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Salut.Ma poate ajuta si pe mine cineva?La corsa senzorul este tot pe bara.Tot pe mijloc sau anume in alta locatie.M-am uitat si sub bara sunt mai multe fire prinse identic in mai multe varnisuri.
A mers perfect pana acum si deodata --.-C .
  • biba_lionclaw

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Daca pana acum a mers perfect,sa se defectat de la sarurile astora de pe strada date pentru dezapezire.E posibil sa oxideze contactele ?Am sa ma uit ma atent.Insa nu stiu exact care este.Are cineva o poza clara cu el? Va multumesc.
  • biba_lionclaw

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am gasit senzorul.Sarise din clemele lui de pe grila si l-am gasit pe scut.L-am dat jos,am curatat contactele la senzor si la mufa ,dar tot nu a aratat nimic.Am pus o rezistenta oarecare in loc de senzor pentru a vedea daca indica ceva,verificand sa nu fie ars cablajul,intrerupt sau vreun contact.A aratat 40grade cu plus.O valoare foarte mare,dar cel putin am aflat de unde este buba.Am curatat cu simt de raspundere,si cand am pus senzorul imi indica 36grade cu plus si afara sunt -10grade.Am rugat un coleg si am luat senzorul de la el,l-am mufat si minune.....arata exact -10grade.Deci de la el este buba.Acum indica tot cu plus.
  • biba_lionclaw

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2007

  • Mesaj Privat
stie cineva codul lui pentru a cauta pe net senzorul de temperatura exterioara?
Skip ads

  • ghica

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 1993 ?
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2008

  • Mesaj Privat
salutare ,,am si eu problema cu temp.ext. vara trecuta imi indica destul de bine,pe cand acum imi indica o temp. de 70 C ,daca stiti ceva va rog sa-mi spuneti si mie:)
  • ghica

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 1993 ?
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2008

  • Mesaj Privat
am o problema cu inchiderea centralizata,a mirosit a fir ars si de atunci nu mai functioneaza...nush care ar fi buba
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@ghica: Da, stim ca ar trebui sa citesti tot ce s-a scris despre senzor, inainte de a posta! Si nu mai posta succesiv, de asta ai butonul acela pe care scrie "Modifica".
@biba_lionclaw: daca ai facut proba asta, cu atat mai mult te-ai lamurit ca prezinta o rezistenta mica intre pini, ia-l in casa si spala-l sub jet de apa si usuca-l bine cu feonul! Ce te costa sa faci asta, inainte de a cauta unul nou?
  • biba_lionclaw

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2007

  • Mesaj Privat
L-am dat jos,l-am spalat bine si apoi l-am uscat bine cu feonul.L-am pus la loc si nimic.Acum nu mai indica nimic.Am curatat contactele de la senzor si de la mufa cu spray de contacte si l-am pus la loc.Indica temperaturi de 80 grade cu plus.Am mers la un sediu de dezmembrari auto si am luat altul cu 5 lei de la o astra.L-am pus si merge bine acum.De la el era sigur.Probabil ca rezistenta mica era data de apa care intrase in el si nu se mai usca sau a corodat ceva.Totusi am s-al tai pe ala vechi in partea superioara sa vad care este treaba.Am sa-l masor si poate am sa pot face altul pe acelasi soclu cu un termistor de 5k.Multumesc IDIVORA. Mi-ai fost de mare ajutor.
O seara placuta si respect
  • Michael Jackson

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut! Am un Opel Astra Caravan,motor 2000 DTI.Am schimbat bateria si acum constat ca nu-mi mai functioneaza climatronicul(clima automata),adica baga aer cald doar cand e data pe HI(high = la maxim),iar daca dau mai incet la + 28,27,26,etc, grade celsius baga doar aer rece.Si s-a mai dereglat ceva: termometrul pentru exterior imi indica 65-69 grade Celsius.Daca poate cineva sa ma ajute cu o sugestie v-as fi recunoscator,please!
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Da, sugestia este sa citesti ce s-a scris mai sus! Si Regulamentul.
  • Michael Jackson

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Vreau sa va multumesc pentru faptul ca existati(membrilor clubopel).Am rezolvat problema cu senzorul de temparatura exterioara,curatandu-l cu spray anticoroziv,uscandu-l cu feonul si merge... ca uns acum.Hapy!Hapy!
  • zntavy

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1991 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2007

  • Mesaj Privat
sall,am si eu un opel calibra din 91, nu a avut din frabrica computer de bord,dar instalatia era trasa,vreau sa ii montez si senzorul de temp,din cate am citit mufa trebuie sa fie undeva in bara fata pe partea soferului? culorile firelor alb-albastru/albastru?intentionez sa montez un termistor NTC,intrebarea este daca imi trebuie 1 sau 2 puse in paralel? care este diferenta?multumesc anticipat
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR