Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • VectraDTI

  • Mesaje scrise: 685
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
john, poti sa descrii procedeul de demontare al scaunului (eventual un how-to)!
si la mine scartaie si am observat ca este boala comuna la toate vectrele b.
vreau sa il desfac si eu cat de curand sa il ung. descrie si tu te rog, cam ce suruburi sunt, ce trebuie desfacut.
ps : eu am airbaguri in scaune, sunt mufe ceva la care trebuie sa fiu atent, mi-e frica sa nu le desactivez cumva sau mai rau sa sara.
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
VectraDTI a scris:john, poti sa descrii procedeul de demontare al scaunului (eventual un how-to)!
si la mine scartaie si am observat ca este boala comuna la toate vectrele b.
vreau sa il desfac si eu cat de curand sa il ung. descrie si tu te rog, cam ce suruburi sunt, ce trebuie desfacut.
ps : eu am airbaguri in scaune, sunt mufe ceva la care trebuie sa fiu atent, mi-e frica sa nu le desactivez cumva sau mai rau sa sara.


Imi pare foarte rau, dar vectra mea nu cred are airbag in scaune; oricum cred ca posibilitatea sa le dezactivezi e foarte mica, iar sa sara, nici cu atat mai putin (umblam pe la shrott sa-mi iau un airbag si am gasit unul pe o vectra din 2000 care si-a omorat soferul, era praf masina si i-am spus omului de acolo ca mi-e frica sa nu sara, la care el mi-a spus ca nu prea sar astea nici cand trebuie, mai ales daca scoti firele de curent care le comanda, nu prea sunt sanse, cu exceptia situatiei in care le lovesti dur sau le scapi de la inaltime) totusi, in locul unde se introduce centura de siguranta este un dispozitiv pe care scrie ca ar contine ceva material explozibil, ma rog, chiar nu stiu ce ar putea fi acolo (o fi airbag???)....oricum, o sa descriu cum am facut la mine, poate va va ajuta:

Deci:
- am culisat scaunul pe sine cat mai in fata cu putinta, astfel incat sa am acces stand pe bancheta din spate la cele doua suruburi torx cu care este prins scaunul in podea, cate unul in fiecare parte, unul inspre stalpul central si celalalt inspre cotiera centrala (veti avea nevoie de o cheie torx tata de "40" - asa scrie pe cheia mea);
- dupa ce am desfacut complet cele doua suruburi, am culisat scaunul la pozitia maxima inspre bancheta din spate, dupa care cu tot cu sine l-am scos cativa centimetri din lacasurile in care era introdus (partea dinspre volan a sinelor este introdusa sub niste urechi din tabla - economie sau inteligenta din partea celor de la Opel, nu stiu, cert e ca e ok sistemul), dupa care l-am ridicat usor cativa centimetri inspre bancheta (am rotit usor spre luneta masinii);
- dedesubtul scanului, in partea dinspre volan, pe la mijlocul acesteia exista o mufa in care intra un cablu (celebrul cablu care face probleme celor la care li se aprinde becul martor de airbag din bord - mufa e mai mare, si acolo pot intra mai multe chestii, banuiesc ca si airbag-urile din scaune, unde exista, sau incalzirea din scaune, la mine este doar aceasta mufa); cu o surubelnita mica am scos o pana din plastic de culoare rosie, dupa care mufa a iesit usor, eliberand astfel scaunul de fire;
- inainte de a face alta miscare, urmariti atent locul unde este fixata centura de siguranta in scaun, undeva in partea din stanga a scaunului, inspre spatar; acolo ar trebui sa existe o masca din plastic de aproximativ 8-10 cm lungime si 4-5 latime; apucati de ea si trageti cu grija, va iesi, fiind prinsa in niste clipsuri de scaun;
- cu o cheie torx (nu mai stiu marimea, intre timp am fost plecat la predeal o saptamana si mi-a nascut nevasta, asa ca va rog sa ma intelegeti Smile desfaceti surubul care fixeaza capatul centurii de scaun, surubul este marcat cu vopsea, ca un fel de sigiliu, dar nu va ingrijorati, la strangere se poate opri surubul in aceeasi pozitie, este strans bine si nu se vede ca a fost umblat la el;
- dupa ce v-ati asigurat ca scaunul nu mai e retinut de nimic, culisati-l pe sine pana ajunge aproximativ pe la mijlocul cursei (astfel incat sa nu iasa in afara sezutului in nici o parte prea mult) si cu multa grija pentru a nu zgaraia vopseaua sau plasticul din jurul usii il puteti scoate afara; nu e prea usor (eu am 95 kg, cu ceva sport la activ si m-a cam cocosat);
- in continuare, puneti scaunul undeva pe un loc drept, uscat si curat pentru a nu murdari tapiseria si cu o surubelnita cruce verificati in partea inferioara a manerului cu ajutorul caruia se regleaza inaltimea scaunului dupa un surub cruce; dupa ce l-ati desfacut pe acesta, respectivul maner iasa , ramand o parghie scurta din metal; manerul rotund cu ajutorul caruia se regleaza unghiul spatarului se scoate cu o surubelnita, la fel si cel de la reglajul lombar; verificati in lacasul lasat de masca care apara surubul de prindere a centurii de siguranta, in zona aceea ar trebui sa mai fie un surub care dupa desfiletare, ar trebui sa permita scoaterea mastii de plastic din partea dreapta a scaunului;
- in partea dreapta a scaunului, cum stati pe el, mai este un surub care tine o masca de dimensiuni mici care acopera niste angrenaje dintate; pentru a desface acest surub s-ar putea sa fie nevoie sa umblati la mecanismul are ridica/coboara sezutul scaunului astfel incat dispozitivul in care intra centura de siguranta sa permita umblarea la acel surub cu o surubelnita;
- plasandu-va in spatele scaunului, din partea inferioara a spatarului apucati cu mana de tapiserie, de preferinta de la un capat si trageti usor inspre sol, ve-ti observa ca se va desprinde (am fost surprins sa constat ca tapiseria la Opel este fixata prin imbinarea fetelor intre ele cu ajutorul unor sine din plastic, mi se pare super chestia); la fel functioneaza si pe cele doua laterale din spate; desprindeti cat permite aceasta, pana aproape de tetiera, va iesi de acolo o placa de placaj; eu am demontat spatarul scaunului de sezut, e prins cu 4 suruburi torx de dimensiuni apreciabile, sa pot lucra mai usor (oricum, la cat eram de turbat, eram in stare sa-l fac bucati si sa-mi pun un scaunel in loc; tata are Mitsubishi Lancer din '86 si nu caraie nimic la el, sa nu mai pun la socoteala faptul ca spatarul scaunului e cu arc, vine singur inapoi, nu trebuie sa-ti exersezi incheietura mainii, dar asta e alta poveste);
- dupa ce a fost indepartat placajul, se poate vedea o mini-retea de sarme prinse de niste sine de metal cu arcuri; de asemenea se poate vedea si dispozitivul pentru reglajul lombar, precum si modul de functionare al acestuia; s-ar putea ca unii sa aveti surpriza sa constatati ca acesta este rupt, caz in care trebuie reparat, respectiv fixat acolo o tablita cu niste suruburi;
- eu am folosit o periuta de dinti veche pentru a unge cu vaselina fiecare spirala a fiecarui arc, precum si locul unde acestea se imbina atat cu sinele, cat si cu sarmele; de asemenea, am uns si fiecare imbinare dintre sarme si mecanismul lombar, pentru ca aveam impresia ca si de acolo provine scartzait - eram paranoic;
- de asemenea, in partea captusita aflata in partea dinspre volan a spatarului se poate vedea daca o indepartati de partea metalica si va uitati cu atentie o sa observati si acolo niste lacase in fiecare loc unde exista o imbinare intre tijele de metal; ungeti si acolo cu vaselina;
- la fel este valabil si pentru sezutul scaunului, unde am gasit o gramada de praf si scame, pe care le-am indepartat cu aceeasi periuta de dinti; unde considerati ca nu e cazul sa dati cu vaselina, puteti pune cu o seringa niste ulei de mecanisme fine;
- montarea se face urmand pasii in ordinea inversa;

P.S. - sa nu uitati sa refaceti legaturile electrice de sub scaune, si mai important, sa nu puneti contactul cand lucrati cu firele desfacute, se va aprinde becul martor airbag in bord.
Scuze pentru lungimea postului, poate erau mai nimerite niste poze, da' nu am facut atunci, poate data viitoare;
Daca cei din tm sau din zona au problema asta si vor sa se apuce, sunt dispus sa le dau o mana de ajutor/sfaturi.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR