Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
De preferat sa nu umbli la turbina vezi doar ce depuneri sunt sa intelegi care e starea ei de uzura,spre exemplu ulei in partea de compresor iesirea spre admisie care inseamna inceput de sfarsit,calamina si afumatura pe evacuare care ineamna consum de ulei si mers subturat etc,actuatorul pneumatic se verifica cu un pistol cu vacuumetru ai faci cateva probe si verifici etansietatea capsulei.
Skip ads

  • florindinica

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
pentru mecaNIK, o intrebare, daca pe furtunul ce leaga turbo de intercooler vine ulei, inseamna ca turbina este terminata ?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Depinde cat ulei se vede ,problema este ca prin acel furtun circula aer cu vapori de ulei mai multi sau mai putin in functie de cat este turbina de uzata,el condenseaza acolo si in intercooler si numai verificand de cateva ori in timp o sa ati dai seama daca e sau nu cazul sa umbli la turbina.In general la orice motor turbo exista condens de ulei in tubulatura de admisie ,diferenta e doar cantitatea....verifica si jocul in lagare la turbina si impreuna cu uleiul aruncat acolo ati faci o idee.
  • florindinica

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
este o cantitate ingrijoratoare dupa spusele unui inginer de service, si are si joc in lagare sau in ax, spusele lui au fost "turbina s-a dat pe ulei", este praf, trebuie alta noua
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Aici n-am nici un reper sa-ti dau ...e vorba pur si simplu de experienta sa poti aprecia eu pot face asta....dar masina dadea fum de ulei?cel albastrui?consuma ulei mult?astea poti sa le stii tu .Daca detaliezi ati pot raspunde....de la inceput de ce ajuns masina la service?consum de ulei excesiv?nu tragea?dadea fum negru?.... cand e turbina dusa si intra ulei in evacuare inclusiv funinginea de pe teava de evacuare e uleioasa semne sunt depinde cine le interpreteaza,stiu ca e la moda schimbatul turbinelor si de aceea intreb iar pretul e destul cat sa mai ceri si alte pareri?ce zici eu cred ca merita nu?
  • florindinica

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Masina nu da fum albastrui cel putin nu la turatia la care schimb eu 2500-2800 rot/min, funinginea de pe teava de evacuare nu este uleioasa, iar eu am ajuns in service si anume Augsburg (dupa ce in urma cu 2-3 saptamani schimbasem turbina cu una reconditionata la un atelier din Chitila), ma repet ajunsesem in service Augsburg Militari pentru ca improsca cu ulei pe motor, pe carcasa turbinei, si am schimbat niste saibe de la conducta de ungere crezand ca este de acolo, dar pierderile de ulei au continuat, m-am dus din nou la Augsburg sa o caute din nou, iar atunci au concluzionat ei ca-i ceva mai grav decat niste banale saibe, si au desfacut furtunul, l-au obturat cu palma, au accelerat, dupa ce au luat palma se vedea un cerc de ulei gros, si alte cateva zeci de grame de ulei care asteptau sa curga pe furtun, au desfacut si furtunuasul mic de la epuratorul de gaze, ala era curat. Apoi au mai desfacut un furtun mai din josul turbinei, si au bagat degetele sa verifice jocul in ax, joc care li sa parut mai mare decat ar trebui, am mai cerut parerea unui inginer in reconditionari turbine, si el a avut acceasi parere, schimbare sau reconditionare ... a am uitat, ulei nu cred ca a pierdut mai mult de 3-400 grame, cateva zeci de grame sunt pe scutul de PVC al motorului, restul or fi prin intercooler
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Atelierul care ti-a reconditionat turbina ce zice?normal era sa o rezolve ei la inceput sigur o sa incerce un dribling romanesc de genul e de la.....,sar putea sa...si tot asa .Orice interventie trebuie sa fie si cu garantie nu de piesa noua,nu 18 luni cum zice legea ca atunci sunt altele cheltuielile dar nici doar 15 zile,incearca o discutie cu oamenii de acolo.Eu stiu in Chitila e un tip care repara turbine si parerile sunt impartite sa caut adresa lui poate mergi la prima mana cel care a reparat-o ,el poate aprecia cel mai bine ce-i cu jocul respectiv,stiu ca e cel mai nasol cand intri in hora asta cu pareri de nu stii ce hotarare sa iei.
  • florindinica

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Atelierul ce zice ?! Au incercat sa spuna ca-i vina mea, ca n-am schimbat filtrul de aer la timp, driblinguri dupa cum ai spus ... mi-au inlocuit-o deja de 2 ori, pt care am platit de 2 ori manopera (3 mil + 3,5 mil) acum sunt cu masina in parcare, strang bani sa-mi iau o turbina noua si gata, sa-mi fie invatatura de minte si pe viitor sa nu mai umblu cu reconditionari, ca mai mult platesti decat daca iti iei una noua din prima, asta-i parerea mea, de 7 luni ma chinui asa, macar ma bucur ca imi voi recupera o parte din bani
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La Y17DT turbina este Mitsubishi din cite imi aduc aminte si reconditionarea nu tine, toti care reconditioneaza cu adevarat iti spun sa cumperi una noua sau un SH fara joc, o cureti si montezi.
  • florindinica

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
mecaNIK, daca il cunosti pe tip nu-i spune nimic te rog, inca nu mi-am recuperat banii de la el
  • florindinica

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu, daca as fi stiut ca nu tine reconditionarea ... as fi luat una noua din prima, asta e, omul din greseli invata, macar din 18,5 milioane cat am platit, imi voi recupera 15 mil, tot eu cu paguba
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La Y17DT firmele serioase care se ocupa de reconditionat iti spun direct cumpara alta ca la astea nu am reusit sa le dam de capat, daca vrei doar sa vinzi masina si vrei cirpeala o facem dar fara factura si garantie.
Turbinele se pot reconditiona in principiu dar depinde de model si de ce defect au.
Eu am avut una SH buna dar am vindut-o lui CORBU cu vreo 700lei, a lui avea ceva joc dar mergea bine, il intrebi daca a lui (veche) este ok, daca o mai are si oferi si tu doi lei acolo daca esti strins cu banii...noi parca cel mai ieftin o firma de prin Brasov aducea dar trebuie sa scobesti putin forumul sa gasesti date complete.
Skip ads

  • florindinica

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
multumesc de informatii dancuciureanu, din ce am gasit pe net 750 de euro este cel mai mic pret gasit de mine, iar la service-ul unde ma duc eu de obicei imi aduc pe comanda cu 620 euro. Tot cautand, am mai gasit o firma din CJ, dar abia acum le-am trimis pe mail o cerere de oferta, inca astept raspuns de ei
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu te grabi, mai cauta...nu uita de garnituri noi eventual suruburi+piulite ca de cite ori s-a umblat acolo cine mai stie starea lor. Radiatorul neaparat spalat ca nu e scump carbusolvul.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu ma ocup cu dus vorba de colo colo stai linistit ,n-am terminat discutia al stiu la modul ca am fost dus la el de un client care vroia un tuning o tampenie la coltu' blocului chesti cu care eu n-am fost de acord,eu alte prietenii n-am cu respectivul stai linistit.Ai dreptate trebuie procedat cu tact deoarece paguba devine altfel cam mare,mergi asa cum ti-am spus la el si incearca sa fii cel care mai mult asculta ...pana te vezi cu banii inapoi.Ce-i urat e faptul ca am luat turbina ti-am spus cu 250-300 in stare aproape noua,iar ei pe o improvizatie ti-au luat dublu.Daca tot veni vorba de schimbat atentie la montajul tevii de tur ulei se poarta sa fie stransa fara masura si se gatuie teava ,altii le rup si le alamesc infundand interiorul ,mai este problematic si furtunasul de retur cu scurgeri si pe acolo....sa nu lasi la mana oricui schimbatul,necesita putina atentie si atat.Se impune obligatoriu aflarea cauzei care a dus la distrugerea turbinei,ca altfel aceeasi soarta o va avea si urmatoarea cea mai des intalnita fiind lipsa de ungere.
  • florindinica

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
caut, caut, nu ma grabesc, cum stau de 2 saptamani, mai stau inca o saptamana, am dat multe mail-uri pentru cereri de pret, cred ca sub 620 euro nu gasesc, pana la urma ma pregatesc si pentru pretul asta, eu vreau sa mai tin masina, o am de 6 ani, avea 2 cand am cumparat-o, si vreau sa o mai tin, am reparat (in service) tot ce cade la acest model, alternator, electromotor, calc injectie, acum si turbosuflanta, raman fidel marcii
  • florindinica

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
mecaNIK, hai sa-ti spun toata intamplarea, cu riscul de a ma repeta la unele pasaje, sau de a te plictisi. Turbina prima data s-a stricat in februarie, s-au tocit paletii pe partea de compresor, din ce cauza nu stiu, hai sa o pun pe seama celor 140.000 km pe ceas (reali nu se stie) eu cand am cumparat masina in 2003 avea 50.000, bun, mesterul din Chitila s-a laudat ca-mi pune o turbina muult mai buna, si mi-a si aratat...diferenta mare, un ax mai gros, paleti mai grosi, se lauda ca ma va tine vesnic, deci materialele nu erau ca cele originale, prima impresie dupa ce am plecat era ca nici asta noua nu tragea, cel putin nu la turatiile la care eram obisnuit cu cea originala, pe asta o simteam dupa 2800 ture, fata 1800-2000 pe original. La nici 2 luni cand depaseam la un drum in afara viteza de 110 km/h, mi-a aparut masinuta cu cheita (eroare) si masina s-a plafonat nu mai vroia sa traga deloc, am oprit, am repornit eroarea nu a mai aparut, dar nici eu nu am mai trecut de 110 km/h, frustrant ... la citire, eroarea era 1125, multi si-au dat cu parerea prin service-uri, ca-i senzorul presiune turbo, electrovalva control turbo, debitmetrul, EGR-ul, dar toate masurate sau inlocuite de proba, toate functionau. Am schimbat toate filtrele, nimic, dar la turbina nu m-am gandit, ca deh ... era noua ! a trecut primavara, vara, frustrat peste masura in septembrie pe 25 ma duc la mesterul din Chitila spunandu-i ca poate wastegate-ul o fi blocat deschis (auzita de la alti mesteri sau mecanici) nu vreau sa jignesc pe nimeni, era si asta o parere, OMUL a spus OK du-te da-o jos la baietii mei, plateste 3,5 milioane manopera, sidaca-i de la turbina se remediaza pe garantie. Am dat-o jos, surpriza ... din nou paletii ciufuliti, facuti varza. M-a luat mesterul la rost, ca n-am schimbat filtrul de aer, ca-i vina mea, ca i-am dat talpa, ca n-am incalzit-o ca lumea ... eu schimband filtrele de aer din 2 in 2 luni, ca doar merg mai mult prin oras. unul din baietii lui s-a dat de gol, ca nu a curatat tubulatura de aer, mesterul a recunoscut ca-i vina baietilor care au montat-o. In fine, mi-a dat alta turbina ce o avea in atelier gata reconditionata, spunandu-mi ca asta-i originala, si sa nu ma mai vada. Au montat-o, am facut cateva ture pe strazile din apropierea atelierului, turbina fluiera frumos, dar nici asta nu prea tragea ca cea originala, dar cine sa ma asculte ...asta era intr-o vineri, sambata salt capota, stropi fini de ulei improscati peste tot, pe tabla de protectie a turbinei, si o pata de vreo 10 cm diametru pe scutul mic, il sun, ii spun, ma paseaza la baietii care au montat-o, ei, dom'le, poate ca nu erau bune saibele de conducta de ungere sau ca scapa pe furtunelul acela mic (probabil de retur). Le-am comandat la Augsburg, 4 saibe + furtunelul (70 de lei) le-am inlocuit, salt capota a 2 a zi, din nou aceiasi stropi de ulei pe tabla de protectie a turbinei, din nou pata de ulei ce curge pe scut, si din nou la viteza peste 110 km/h s-a aprins martorul, din nou eroarea 1125, fuga la Augsburg, desfacut furtun ce duce la intercooler, masina accelerata, uleiul venea intr-o veselie pe furtun, au desfacut si furtunul de jos, au controlat axul, joc mare, au desfacut si furtunasul de la epuratorul de gaze, acolo era curat - concluzia varza restul turbinei, uleiul curge pe la acel colier ce imparte turbina in doua ... deci domnul mester care a lucrat la Turbomecanica mi-a dat o turbina doar jumatate noua, restul varza, si-a batut joc de mine. Cei de la Augsburg mi-au recomandat alta turbina, sau sa ma duc din nou in Chitila ... imi cer scuze pentru lungimea postului, si daca am plictisit pe cineva, dar asta-i toata povestea
  • florindinica

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
multumesc dancuciureanu, intr-un post mai sus ai amintit de o firma din brasov care aduce turbine mai ieftine, am sunat, am gasit la pretul de 1963 de lei noua, mult mai ieftin decat 2700 lei cu cat gasisem pana acum, sa vad unde gasesc s-o montez acum, sa-mi spele tubulatura de aer si intercoolerul, maine sper sa fac rost de bani ca sa o pot si comanda, raman dator cu cateva beri ( 6 - 12 ) nu conteaza
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
La Y17DT o cunostiinta a refacut lagarele turbinei la un atelier mecanic (la strung) folosind bronz Bz14 .Costul operatiei 20ron cu materialul strungarului.Desi au trecut mai bine de 2 ani turbina functioneaza bine mersi si nu scuipa nici un gram de ulei din ea.Singura chestie este ca rotorul de pe aer a lovit usor de carcasa atunci cand s-au busit lagarele ,insa individul este multumit.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Vezi ce face cautarea Laughing ?
Cauta o reprezentanta sau service care are autorizatie de la RAR pentru interventii la marca Opel, pui la dosar factura de la turbina si certificat garantie (sa treaca pe el si seria seriilor) si de la service nota constatare, deviz materiale (acceptare plata dar figura e daca au schimbat aia si aia), factura.
Turbinele de la firma din BV au mers bine, montate de mecanici amatori dar mai "cititi", forjate de timpiti cu talpa mare si merg in continuare.
Sa verifice cine o fi la inlocuire daca ai ungere la ea ca sa nu mai ai nervi din nou. Te uiti pe la buson ulei si vezi daca aluminiul chiulasei luceste ca nou, daca e negru ai depuneri pe circuit.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR