Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • Nicky_84

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut.Revin cu o problema la care nu ii gasesc rezolvare : acum ceva timp (1 luna) am observat ca masina incepe sa se opreasca la semafor,in relanti in timp ce motorul era cald.Afland de la un prieten ca e posibil ca debitmetrul sa fie responsabil,i-am scos mufa si...surpriza,masina mergea normal.Repunand mufa la loc a inceput sa mearga ff prost (daca luam piciorul de pe acceleratie murea instantaneu). Am mai folosit masina putin,mergand cu mufa debitmetrului scoasa,pana azi cand am plecat cu ea sa merg la un prieten la tester.Cu mufa scoasa,desi pana azi a mers normal,azi in trafic a inceput sa dea in nas,netinandu-si sub nici o forma relantiul...Am ajuns la tester,am conectat mufa debitmetrului din nou si pe interfata mi-a dat """"Mass Air Flow Sensor low voltage"""" acesta fiind singurul cod de eroare aparut.Am sters codul de eroare dar totusi masina continua sa mearga in acelasi mod...trepidatii,relanti inexistent,etc.Precizez ca la aproximativ 15 minute dupa ce am plecat de la tester,s-a reaprins check-ul in bord.Practic masina se comporta la fel,si cu mufa scoasa si cu ea pusa.Daca ma puteti ajuta cu un sfat,v-as fi recunoscator pt ca ma gandesc sa ii cumpar debitmetru,dar nu sunt sigur ca el este de vina...Si daca imi puteti spune,mai exact ce inseamna ****Mass Air Flow Sensor low voltage*** ,e debitmetrul dus,e murdar etc !Va multumesc mult,si imi cer scuze pentru lungimea topicului.O zi buna va doresc !
Skip ads

  • jj2011

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2011

  • Mesaj Privat
poate fi si debitmetrul , dar mai degraba zic eu ar fi motorasul de relanti verifica-l , si eu am avut problema asta cu relantiul , l-am curatat si acum merge ceas Smile
  • Iscander_88

  • Mesaje scrise: 426
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1999 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Mass Air Flow Sensor low voltage ..... debitmetru, in afara de alimentare, primeste o tensiune de referinta din calculator, de 5 V . In functie de masa de aer aspirata, se raceste o rezistenta variabila ce normal, schimba rezistenta si tot norma, acei 5 volti se intorc in calculator, dar mai putin. ECU calculeaza in functie de tensiunea de semnal ( aceea de sub 5 V, care se intoarce) cat aer intra in motor. Daca tensiunea asta e mica, sau e deloc, apare eroarea asta. Daca ai acces la tester, roaga-l sa intre in blocul de valori, cu mufa pusa, si sa vada debitul de aer. Depinde de tester, dar la majoritatea da si un debit relativ ideal, pur informativ. Daca ECU detecteaza o problema pe debitmetru sau nu il vede (mufa scoasa) impune o valoare prestabilita, memorata, dar care nu se schimba in functie de accelerartie. Daca debitul de aer este mic, schimba debitmetrul sau verifica sa nu fie obturat pe undeva, sau, foarte probabil, sa traga aer fals. Adica motorul sa traga aer dupa debitmetru, aer care nu mai este masurat si calculat. Daca este valoarea prestabilita de ecu si eroarea de la inceput, masoara tensiunile pinilor din mufa. Cu mufa bagata, pe un fir 12 V, pe 1 fir masa, pe unu 4.5 V , 5V , semnalul de referinta, iar pe celalalt undeva la 1,5v , 2 V la relanti, si urca in accelerare. Cam asa parca sunt valorile, daca ai unde, mai documenteaza-te. Toturi, eu merg pe premisa aerului fals...
  • Nicky_84

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Iscander_88 a scris:Mass Air Flow Sensor low voltage ..... debitmetru, in afara de alimentare, primeste o tensiune de referinta din calculator, de 5 V . In functie de masa de aer aspirata, se raceste o rezistenta variabila ce normal, schimba rezistenta si tot norma, acei 5 volti se intorc in calculator, dar mai putin. ECU calculeaza in functie de tensiunea de semnal ( aceea de sub 5 V, care se intoarce) cat aer intra in motor. Daca tensiunea asta e mica, sau e deloc, apare eroarea asta. Daca ai acces la tester, roaga-l sa intre in blocul de valori, cu mufa pusa, si sa vada debitul de aer. Depinde de tester, dar la majoritatea da si un debit relativ ideal, pur informativ. Daca ECU detecteaza o problema pe debitmetru sau nu il vede (mufa scoasa) impune o valoare prestabilita, memorata, dar care nu se schimba in functie de accelerartie. Daca debitul de aer este mic, schimba debitmetrul sau verifica sa nu fie obturat pe undeva, sau, foarte probabil, sa traga aer fals. Adica motorul sa traga aer dupa debitmetru, aer care nu mai este masurat si calculat. Daca este valoarea prestabilita de ecu si eroarea de la inceput, masoara tensiunile pinilor din mufa. Cu mufa bagata, pe un fir 12 V, pe 1 fir masa, pe unu 4.5 V , 5V , semnalul de referinta, iar pe celalalt undeva la 1,5v , 2 V la relanti, si urca in accelerare. Cam asa parca sunt valorile, daca ai unde, mai documenteaza-te. Toturi, eu merg pe premisa aerului fals...
Merci mult pt raspunsul dat,din ce am citit la tine am inceput si eu sa cred ca trage pe undeva aer fals...dar cel mai important lucru e ca mi-ai spus ca pe laptop,la relanti trebuie sa fie o valoare indicata de 1,5-2 Volti si din ce imi aduc aminte la mine era in jur de 0,22-0,25 Volti ceea ce ma pune serios pe ganduri.Si ca sa fac o precizare si sa ii raspund colegului JJ2011,clapeta de acceleratie si iac-ul sunt curatate de aproximativ o luna,deci e putin probabil sa fie de acolo problema.Totusi nu imi explic pe unde ar putea trage aer fals...Va multumesc inca odata pt efort.
Skip ads

  • Iscander_88

  • Mesaje scrise: 426
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1999 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Cu placere. Sa ne anunti ce faci, cum o rezolvi.
  • Nicky_84

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Iscander_88 a scris:Cu placere. Sa ne anunti ce faci, cum o rezolvi.
Am rezolvat azi cu masina...in sfarsit...Mi-e si naspa sa spun ce am gasit...un fel de 'pana prostului'...ideea e ca,nu are absolut nimic,doar ca avea simptomele alea de la ceva la care nu m-am gandit,dar ce vreti,omu' din greseli invata. Pe scurt : BUJIA DE LA PISTONUL 3 SPARTA. Ca fraieru' nu le-am controlat,dar cine dracu' se gandea ca ar putea sa cedeze vreuna dat fiind ca sunt schimbate de 3 saptamani (NGK) ?! Asta e,multa bafta la toata lumea si "belele free" ... Laughing Laughing
  • bada
  • *
  • 7 mesaje
  • din 28 Aug 2008
  • Astra 2003 y20dth
  • Satu Mare
  • bada

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2008

  • Mesaj Privat
BUJIA DE LA PISTONUL 3 SPARTA.
dar cum? detaileaza un pic te rog...
tot vectra b x18x relantin intre 820-900 oscileza incet in orce treapta de viteza trage,dar se opreste la semafor este cand da p100 debitmetru,sa facut schimbul de pe alta masina care functiona ,dar tot se opreste la relantin este cand da erore cu p100 cand nu? o zi mi-am stricat cu el sa verificat urmatoarele:
-masa de la debit metru masurat cu mavo35 0,10 OHM bun,miscat de fire tot ok,tensine 12Vpe debitmetru ok. tensini 0.46-0,48V dupa autodata OK,masurat cu opcom tensiune 0,20-0,25 si 8 sau 9kg/h de aer cum acelerezi creste Oare diferenta asta de 0,46V cu ap. masura si opcom 0,20 este bine ?
-verificat continuitate firelor pina la ecu este ok,mufa de la ECU curat desfacut si nu are lipituri rece,verificat cu lupa nimc deosebit, mufele de sub capota verificate date cu spray de contacte tot ok,
-pompa de benzina si filru schimbat
-cu texa axone 2000 tot acelasi eror dar in parametri live ce va proble la citirea valori debitmerului 13982kg/h,dar tensinea de debitmeru nu arata,dar restul valorilor este egala cu opcom
- ce am observat ca amestecul nu este ok ca sare de la SARAC la BOGAT nu este OK dar sonda lamda lucreaza 0,05-0,98 V,are fisuri la furtunul flexibil de la galerie dar azi se schimba, masina este condus sportiv,am verificat senzorii de temperetura aer si antigel tot ok,masina este condus 10 minute in limita vitezei admisa ,,, la 90 de grade si incepe sa faca figuri se opreste in intersectie sau la semafor daca las la relantin este cand da eroare de debit metru este cand nu tensiuni de alimentare 12v are permanent si cand se opreste nu se intrerupe tesiunea de alimentare de ecu niste sfaturi daca putei sa ma ajutati cu respect pt toate lumea de aici
ps. oare ? se buleste ECU
  • mihai134

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1996 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Salut!
Desi a trecut ceva vreme de la ultimul reply, imi expun si eu o problema similara caci poate are cineva vreo solutie.

Pe scurt: uneori nu imi sta la ralanti. Am pus masina (vectra b, x18xe) pe vreo 3 testere si toate dau o eroare de debitmetru.
Problema e sunt deja la al 3-lea debitmetru de aer schimbat in aproape 4 ani (cel cu care a venit masina + alte 2 aftermarket) si deja tind sa cred ca e si o alta problema in afara de debitmetru.

Cu primele 2 debitmetre treaba a fost foarte "simpla": aveam check engine aprins, si nu imi statea absolut deloc la ralanti. dupa ce le-am schimbat, a fost ok.... pentru o perioada.
Cu ultimul, cel actual, problema se manifesta ceva mai dubios, respectiv, are momente cand check-ul dispare si merge ok (in general cand motorul se incalzeste si dupa ce sta ceva vreme la ralanti), si momente cand check-ul reapare (dimineata cand motorul este rece, sau la drum intins cand masina sta pe tempomat. In mers nu prea dispare deci statul la ralanti are in mod sigur o influenta.

Daca am check-ul aprins masina este mai "brutala", cu zmucituri... probabil din cauza amestecului si am sanse f. mari sa se opreasca daca o scot din viteza, desi nu intotdeauna face asa.
Daca scot mufa nu se intampla nimic diferit fata de ce am descris mai sus.

Nu am un alt debitmetru de "proba", asa ca orice sugestie ar fi apreciata inainte de a cumpara altul nou. Probabil ca urmatorul va fi unul original bosch desi pretul de aprox 900 de lei nu e tocmai accesibil Sad

Multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR