Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Salutare opelistilor !
Nu stiu cat de stupida vi se va parea intrebrea mea dar eu incerc totusi. Am niste deficiente in mersul motorului la ralanti cand e rece care probabil provin de la o defectiune in ecu sau in pompa de injectie. Problema e ca uleiul si filtrele nu au mai fost schimbate de 15.000 si ceva km iar cureaua de distributie de vreo 43.000 km. Daca tot as umbla la pompa de inj. as inlocui si cureaua. Stabilirea exacta a diagnosticului probabil mai dureaza ceva. Eu as proceda imediat la schimbarea acestora (ulei si filtre) dar ma tem sa nu fiu nevoit sa demontez pompa de injectie si sa o repar/inlocuiesc si atunci sa schimb din nou uleiul. Sunt fondate temerile mele ? Este necesara golirea motorului de ulei cand se demonteaza pompa de inj. si distributia ? Sau uleiul "nou" sta f. bine in baia de ulei in timpul acestor operatii ?
Va multumesc anticipat !
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Te arunci din prima la chestii prea complicate...
Daca masina trage bine dupa ce se incalzeste si nu are alte manifestari... nu are rost sa te bagi aiurea la demontat diverse.


Ia-o in ordinea fireasca:
Distributia daca ar fi in neregula ar merge tot timpul aiurea... nu numai la rece.
Daca acum 43mii km au fost schimbate cureaua si rolele intinzatoare nu prea ai ce cauta la distributie cel putin inca 40-50mii km.
La Y17DT distributia se schimba la 150mii km sau 10 ani ... daca tin eu bine minte... sa zicem ca in Romania reduci cu 50% aceste intervale.


- schimba filtrele (aer, motorina)
- verifica debitmetrul sa fie ok
- verifica daca tensiunile de incarcare sunt ok
- pune motorina de calitate
- fa o diagnoza computerizata si vezi daca ai stocate erori
- schimba uleiul si filtrul de ulei cu ceva de calitate

chestii mai grave:
- verifica lipiturile de la ECU pompei de injectie (doar cu un electronist priceput... nu te baga acolo fara sa stii despre ce e vorba) - asta mai ales daca ai patit sa ai intreruperi mici in acceleratie sau ti s-a oprit motorul in mersi. Chiar daca nu ai patit asa ceva... e bine sa te uiti preventiv.
- verifica sa nu ai motorina in cele 2 mufe de la ECU care sta deasupra me motor

probabil mai multe sfaturi avizate vei obtine si de la altii de pe forum, mai ai rabdare sa vezi ce se mai zice.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
cornel_02 am un caz asemanator, porneste pe la 500rpm, o tii din pedala, parca e in 2,5 cilindri dupa care ar merge in 3 3,5 si dupa ce e cald in 4. Eu am gasit ceva timpenii si impreuna cu omul ne apucam de treaba. Nu e din calc pompa inj ala comanda numai spill valve, problema e din alta parte. Cum spuneai si tu ralanti variaza putin la cald si pina nu e cald motorul pompa rontaie la greu.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Nu ma intelegeti gresit ! Eu as vrea sa schim uleiul si filtrele pentru ca si-au trait viata, si-au facut nr. de km. In nici un caz nu se va rezolva problema ralantiului prin schimbarea uleiului si a filtrelor. Stiu asta pentru ca problema exista si la ultima schimbare a acestora. Este posibil ca dupa aceasta revizie, pentru rezolvarea ralantiului, sa fie necesara demontarea/inlocuirea pompei. Eu va intrebam daca aceasta operatiune necesita golirea uleiului "nou" din motor. Iar daca ar fi sa umblu la pompa de distributie as inlocui si cureaua ca sa nu mai umblu curand.
xcuseme, tot ce ai enumerat acolo pentru remedierea defectiunii este verificat si rasverificat. Nu e nici una din cauzele enumerata de tine. Multumesc oricum pentru idei.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR