Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
kla87 tu ai primit raspuns si indicatii aici : https://www.clubopel.com/vie...asc&start=120

Este normal ca alexandru.ast sa fie suparat pe tine, el a pus mina si a curatat, a schimbat, etc si tu numai intrebi. Ai primit raspuns curata alea, schimba bujii, vezi distributia ca noi am pus si filmulete...
Skip ads

  • alexandru.ast

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1994 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
je: intr-adevar am fost vehement, m-a deranjat individul pentru ca era a doua oara cand intra peste acest topic, cu aceasta problema. Si daca imi polueaza topicul, eu trebuie sa deschid altul. I-am mai zis o data, probabil nu a vazut... un moderator a sters mesajul lui kla87 la rugamintea mea. Probabil el a intrat dupa, a vazut ca nu mai este mesajul si a mai postat o data. Nu am nimic cu nimeni. Eram nervos. Scuze!

dancuciureanu: Iti multumesc foarte mult pentru ajutor, pentru atentia pe care o acorzi membrilor forumului, pentru cunostintele pe care le ai si nu in ultimul rand pentru dorinta de a ajuta pe oricine are o problema. Toata stima si respectul!
  • alexandru.ast

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1994 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Revin cu noutati dupa obturarea egr-ului si rularea a 120 km mixt (100 afara, 20 bucuresti).

Deci:
1. Dupa obturarea EGR-ului masina raspunde mult mai bine la accelerari (nu se mai simte acel zvac, masina urca in turatie uniform) - lucru bun Smile

2. Consumul nu a scazut: media 13,5 l/100km Evil or Very Mad

Ce am verificat pana acum si pot spune 100% ca functioneaza:

ECT
TPS
Lambda
MAP
Injector
Pompa benzina/filtru
Circuit vaacum
Filtrul de aer este nou (acum cat de bun este nu stiu)
IAC


Ce nu am verificat si le consider posibile cauze (mentionez ca consumul este ridicat atat pe benzina cat si pe gpl):

Catalizator
ECU

Mai revin cu detalii.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Probabil EGR-ul e blocat pe deschis.
Eu iti recomand sa il rezolvi, fie il cureti si te asiguri ca functioneaza, fie (daca ai posibilitatea si exista optiunea asta pentru masina ta) sa il anulezi din soft. Nu stiu daca la tine se poate, la a mea se poate (EGR-ul meu chiar e anulat...).
Skip ads

  • alexandru.ast

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1994 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
EGR-ul nu este blocat, lucreaza prompt, nu agata. Am verificat si cu multimetrul si parametri sunt ok. Probabil nu etanseaza pe scaun?
Nu stiu daca se poate anula.
Am mai constatat ceva acum cateva ore, am pornit motorul, fiind rece turatia era in jur de 1200 iar dupa ce s-a incalzit a scazut pana s-a oprit motorul. Am pornit din nou si nu s-a mai manifestat.

Stie cineva care este piesa care controleaza aerul admis in motor (clapeta de soc)?

dancuciureanu a scris:Socul este de fapt IAC dar cind este rece motorul si timpul de injectie este mai mare.


Normal clapeta nu ar trebui sa fie direct pe admisie, nu pe circuit secundar cum este IAC-ul?
Ma gandesc ca daca acea clapeta este blocata intre-deschis, am consum mare si putere mica la cald. Pe dacie de exemplu aveam aceleasi simtome cand s-a gripat mecanismul de control al socului, clapeta de obturatie era intre-deschisa.

Any ideas?
  • alexandru.ast

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1994 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am facut 600 km. Consumul a ramas la fel.

Am inlocuit urmatoarele de la alt corsa b care consuma normal:

lambda
iac
tps
egr
ect
injector
map
regulator presiune combustibil
furtune vacuum
pompa benzina

Masina mea cu piesele celeilalte consuma la fel de mult: 10 / 18

Masina cealalta cu piesele mele consum la fel de putin: 6 / 8

Chiar nu stiu ce sa ii mai fac Evil or Very Mad
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pai nu mai ramine decit calculatorul. Incearca si asta Question
  • alexandru.ast

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1994 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
In ultima instanta o sa incerc cu alt ecu... partea haioasa este ca la noxe a iesit foarte bine... deci benzina se arde in parametri.
Acum, ma gandesc eu, consumul mare adunat cu lipsa de putere, nu prea dau semnele unui motor semi-gripat? Segmentare? Idea
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu cumva sa fie catalizatorul infundat. Gazele nu au cum sa iasa si motorul abia trage, ori este din cauze naturale sau :
consum ulei
a primit odata cindva benzina cu plumb
  • alexandru.ast

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1994 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Masina nu consuma ulei. Nu completez deloc intre schimburi, iar uleiul nici nu se murdareste foarte mult, ce-i drept nici nu il las decat 7000 - 9000 km.
Ce se putea intampla daca a primit benzina cu plumb? Se infunda catalizatorul? Se poate verifica daca e infundat daca dau o gaura cu bormasina in el, sau trebuie sa il tai de tot, ca pe peshte?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Benzina cu plumb infunda pe loc catalizatorul.
https://www.clubopel.com/vie...alizator+infundat
https://www.clubopel.com/vie...undat&start=0
Verificare catalizator fara sa il tai :
-se incalzeste excesiv
-se scoate sonda oxigen si in locul ei se monteaza un manometru, ce valori trebuie sa fie habar nu am dar se poate macar comparativ.
-se foloseste un endoscop, SF pentru Romania asa ceva.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Distributia e la locul ei ?

Poate e un dinte decalat si avansul e dat dracului :
https://www.clubopel.com/vie...light=curea+dinte
Skip ads

  • alexandru.ast

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1994 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Daca ar fi distributia decalata, ar mai porni la -15 grade? Masina porneste ok, nu face figuri.

Cred ca am descoperit cum se poate verifica catalizatorul. Am fost acum jos in parcare si am facut urmatoarele operatiuni:

Am pornit motorul.
Cu motorul cald, la relanti, am astupat cu mana teava de esapament.
Am observat ca dureaza cam 10 secunde pana se face presiune suficient de mare ca sa imi dea mana la o parte.

Ma gandesc ca folosindu-ma de acest timp as putea sa apreciez gradul de infundare al catalizatorului:
Motorul impinge gazele arse mai intai in catalizator. Cu cat este mai infundat, cu atat presiunea va trebui sa fie mai mare pentru a-l putea traversa. Apare in acest fel o diferenta de presiune intre tronsoanele galerie evacuare - intrare catalizator si iesire catalizator - iesire toba finala. Avand aceste zone cu presiune diferita, daca se va acoperi evacuarea, functie de gradul de infundare, va dura o perioada T in care se va egaliza presiunea intre cele doua tronsoane.
Tot din acelasi motiv (infundarea catalizatorului), ar putea sa bata si tachetii (cei de pe evacuare) in regim neuniform (cum se intampla la mine, adica ba toti, ba niciunul, ba aleator, ba la rece, ba la cald).

Am dreptate?

Daca mai multe persoane ar face acest test am putea sa facem un grafic cu gradul de infundare al catalizatorului in functie de timpul in care se egalizeaza presiunea in tot tronsonul de evacuare. Bineinteles, daca nu exista pierderi prin alta parte. La mine nu se aude nici un suflu pana imi arunca presiunea mana la o parte.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
sa bata si tachetii (cei de pe evacuare) in regim neuniform (cum se intampla la mine, adica ba toti, ba niciunul, ba aleator, ba la rece, ba la cald).

Asta se poate intimpla si de la distributie.

Daca mai multe persoane ar face acest test am putea sa facem un grafic cu gradul de infundare al catalizatorului in functie de timpul in care se egalizeaza presiunea in tot tronsonul de evacuare.

Majoritatea nu misca un deget dupa cum vezi, cine crezi ca o sa faca asta ?

Fa alfel :
Decupleaza sonda lambda si vezi cum trage pe avarie, are forta si cit ?
Scoate sonda de tot ca sa iasa gazele pe acolo, daca trage mult mai bine atunci catalizatorul e infundat, alta idee nu am pe moment.

Poate ne ajuta si altii cu ceva idei ?!
  • alexandru.ast

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1994 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am decuplat sonda si trage vai steaua ei. Adica deloc. Check engine nu s-a aprins, ce-i drept am mers doar 3 minute asa.
Am scos sonda de tot. Chiar si asa, se mai vad gaze ca ar iesi pe esapament. Am facut si proba si nu trage mai bine, ba chiar mai prost (lambda in aer?). Consider ca nu este infundat catalizatorul.

Mai ramane doar distiributia.
Stiti cumva unde pot sa verific daca distirbutia este la punct fara complicatii prea mari? Adica nu as vrea sa ma duc la service, sa desfaca aia tot, sa imi zica ca trebuie sa schimb cureaua sau rola sau pompa de apa si eu sa nu le am. As vrea undeva unde sa imi faca o diagnoza clara si precisa daca distributia este sau nu este la punct fara sa imi ia pielea de pe mine la manopera, ca sa stiu ce am de inlocuit, sa nu iau piesele degeaba si sa nu fie distributia, ca este destul de scump kitul (300 ron).
Distributia este facuta de 40k km. Capacul la distributie nu sta etans, acum ma gandesc sa nu fi intrat ceva nisip si sa se fi decalat din cauza asta.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In Bucuresti nu cunosc, mai degraba cauti pe forum poate gasesti ceva.
Se poate face si de tine, scoti curea accesorii si pe urma capac, te uiti sus si jos daca sunt la semn rolele, intre vibrochen si pompa apa vezi ca ai intinzator care are o limba pe el (indicator intindere curea), verifici vizual cureaua pentru defecte.
In celalalt capat al axului came ai aprinderea, bobina cu amplificator din care ies fisele bujii, asta este in regula ?

Totusi tu ai coduri stocate de MAP ! Idea e ca in frina de motor el sesizeaza asta si ECU nu mai baga benzina. Ai pus un alt MAP sa inteleg, dar firele sunt OK ? Poate nu ajunge semnalul lui la ECU de ai 33 si 34, cit despre 25 alt cod interesant.
  • alexandru.ast

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1994 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Codurile de MAP sunt stocate pentru ca am pornit motorul cu mufa de la map scoasa si am introdus-o tot cu motorul pornit. Semnalul ajunge pentru ca atunci a fost singura data cand a dat eroare de MAP. La fel si cu 25, a aparut dupa ce am umblat la senzori cu motorul pornit.

Mi-este greu sa cred totusi ca ar fi distributia.

Ca o paranteza, am dus la reconditionat alternatorul la o firma si sunt foarte multumit de cum au lucrat. Mi-au schimbat rulmenti (erau praf!), carbuni (sparti!), au sablat toate componentele, l-au vopsit. Ce sa zic, arata si functioneaza ca NOU. Toate astea cu 200 ron. Acum tensiunea de incarcare este 14,3 in idle. Inainte era 13-13,8.
Voi verifica acum consumul, am doua variante pentru care ar fi consumat mult din cauza alternatorului: tensiune slaba de incarcare si rezistenta opusa de alternator (abia il invarteam cu mana - era gripat). Revin dupa ce testez.
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am citit atent ceea ce ati scris . Ma gandesc ca toata problema porneste totusi de la vacuum .
Ar trebui identificat de ce tensiunea ramane permanent la valoare mica , corespunzatoare unei depresiuni mari in admisie (ca si cum motorul e turat) , indiferent de turatie .
Asta ar explica faptul ca masina incepe sa aiba putere la turatie mare .
In cazul tau :
La turatie mica , tensiunea este mica => ECU vede motor turat => amestec prea bogat => consum marit
La turatie mare , amestecul tinde sa fie cel corect => putere normala .
Ar trebui vazut de ce valoarea vacuumului ramane aceeasi , indiferent de turatie .
Este posibil sa fi existat o supapa sau ceva de genul asta pe circuitul de vacuum , care avea ca rol o reglare a valorii vacuumului si care sa fi fost scoasa cand a fost montata instalatia GPL ?
  • alexandru.ast

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1994 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
codrin a scris:ECU vede motor turat

Turatia nu e tradusa de MAP, ci de senzorul de pe fulia care antreneaza alternatorul. Vehicle speed sensor parca.

codrin a scris: La turatie mare , amestecul tinde sa fie cel corect.

Ok, asta ar insemna o trecere lina spre putere mare, numai ca la mine se simte un "zvac" si apoi trage cum trebuie. Parca intra turbina la diesel, asa face.

codrin a scris: Este posibil sa fi existat o supapa sau ceva de genul asta pe circuitul de vacuum , care avea ca rol o reglare a valorii vacuumului si care sa fi fost scoasa cand a fost montata instalatia GPL ?

Nu, am fost prezent cand s-a montat instalatia si daca citeai mai atent observai ca de-aia i-am pus gaz, pentru ca consuma mult. Nu prea vad rolul unei supape acolo, tinand cont ca e vorba de depresiune si nu de debit nu ar fi avut ce cauta o supapa de reducere al diametrului furtunului de vacuum. Ce zici tu acolo se numeste regulator de presiune si nu cred ca se complica cineva sa introduca asa ceva pe furtun.

Am inlocuit acum o sapt. muuulte piese de la alt opel, printre care si MAP, nu s-a schimbat nimic, din pacate. Si la acel opel map-ul face la fel si totusi consumul e de 5-5,5 afara si de 7-7,5 in bucuresti.
  • body_18_is

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2008

  • Mesaj Privat
ai mai rezolvat ceva cu masina?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR