- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Salutare! Referitor la postul de mai sus , revin cu noutati.
Mi-am luat inima in dinti am cumarat o trusa de tubulare torx si am purces la demontarea termostatului buclucas.In 10 min am dat jos : bateria, port-carcasa bateriei si cele 4 suruburi ale termostatului.
Antigelul l-am scurs intr-o galeata deschizand robinetul de jos de la radiatorul de racire.
Termostatul era blocat pe intre-deschis : intre corpul lui si scaunul- flansa termostatului erau cam 2 mm deschidere.
L-am luat l-am scos din carcasa : culisa cam greu pe tija . L-am fiert cam 5 min dupa care l-am scos brusc si ... si-a revenit . Inchiderea era perfecta.Am repetat operatiunea de fierbere de 2 ori apoi l-am montat pe masina .
Si merge insa acum se ridica acul la aprox. 86 grd sta nitel apoi scade vertiginos sub 80 undeva cam la 75 de grade, dupa care iar isi reia ciclul acesta.
Oricum din tot lucru asta e bine ca inchide si apa apuca sa de incalzeasca mai repede. Dar cu timpul o sa cumpar totusi unul nou.
Mi-am luat inima in dinti am cumarat o trusa de tubulare torx si am purces la demontarea termostatului buclucas.In 10 min am dat jos : bateria, port-carcasa bateriei si cele 4 suruburi ale termostatului.
Antigelul l-am scurs intr-o galeata deschizand robinetul de jos de la radiatorul de racire.
Termostatul era blocat pe intre-deschis : intre corpul lui si scaunul- flansa termostatului erau cam 2 mm deschidere.
L-am luat l-am scos din carcasa : culisa cam greu pe tija . L-am fiert cam 5 min dupa care l-am scos brusc si ... si-a revenit . Inchiderea era perfecta.Am repetat operatiunea de fierbere de 2 ori apoi l-am montat pe masina .
Si merge insa acum se ridica acul la aprox. 86 grd sta nitel apoi scade vertiginos sub 80 undeva cam la 75 de grade, dupa care iar isi reia ciclul acesta.
Oricum din tot lucru asta e bine ca inchide si apa apuca sa de incalzeasca mai repede. Dar cu timpul o sa cumpar totusi unul nou.
- mark
- ****
- 1,429 mesaje
- din 19 Jan 2008
- Vectra 1999 X20XEV
- Alta tara
mark
- Mesaje scrise: 1,429
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1999 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2008
- Mesaj Privat
Marius Chiriac a scris:
1. Ai gresit titlul, trebuia..."Temperatura apei nu creste" te asigur eu ca dupa 10 km de mers la drum intins nu poti pune mana pe blocul motor.
2. Poate aberez...dar...nu de asta este montat radiatorul?...sa raceasca apa, sa o tina la o temperatura constanta.
Spune`mi si mie ce te deranjeaza daca acul din bord arata 40-50oC. Vrei sa`ti fiarba apa?
La cat de "cald" este afara acum...parerea mea este ca motorul tau lucreaza in parameti normali.
bafta.
xmary a scris:salut. cine vrea sa ma ajute. opel astra 93 motor x16 sz nu creste temperatura doar pina la 40-50 grade la drum intins , in aglomeratie creste pina la 90 grade dar daca prind liber 2-3 km se raceste iar la 40-50 grade . am schimbat termostatul de 4 ori si degeaba tot nu merge ce are?
1. Ai gresit titlul, trebuia..."Temperatura apei nu creste" te asigur eu ca dupa 10 km de mers la drum intins nu poti pune mana pe blocul motor.
2. Poate aberez...dar...nu de asta este montat radiatorul?...sa raceasca apa, sa o tina la o temperatura constanta.
Spune`mi si mie ce te deranjeaza daca acul din bord arata 40-50oC. Vrei sa`ti fiarba apa?
La cat de "cald" este afara acum...parerea mea este ca motorul tau lucreaza in parameti normali.
bafta.
din cate stiu eu, putem spune ca motorul functioneaza la paramatrii normali cu temperatura undeva intre 80° si 90° ... nu stiu de ce tie iti convine ca temperatura sta la 40-50°, in cazul asta pot spune ca motorul e rece si nu lucreaza in parametrii, de aici si consumul de carburant foarte mare si poate multe alte nereguli (doar o parere)
- edgstyle
- **
- 372 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Vectra 1999 x20dth
- Constanta
edgstyle
- Mesaje scrise: 372
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1999 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
in general la orice masina exista mai multe feluri de termostate si ma refer la punctul lor de deschidere care coincide cu temperatura apei,de aceea axista termostate ptr diferite temperaturi, (ex.78,89,90 grade ) cifrele nu le mai stiu exact ,dar cam pe acolo sint
Asa ca parerea mea e ca trebuie vazut si la ce temperatura deschide(scrie pe ele) efectul fiind deschiderea cu intarziere sau neincalzirea motorului
CRED!
Asa ca parerea mea e ca trebuie vazut si la ce temperatura deschide(scrie pe ele) efectul fiind deschiderea cu intarziere sau neincalzirea motorului
CRED!
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Salutare!
Deoarece , dupa operatia de fierbere a termostatului, nu sunt multumit de oscilatiile bruste ale termostatului de la 87grd la ~ 75 grd m-am decis sa intercalez un termostat de dacie .
Am cumparat unul pe care scrie ca deschide la 82 grd.
E bun ? Sa caut unul de temperatura mai mare ?
SI acum MAREA intrebare : daca scot vechiul termostat si il pun pe asta pe furtun stric ceva ? Circuitul mare , circuitul mic etc ... ?
Intreb pentru ca , din cate am vazut pare ca este un termostat dublu , adica cu 2 inchideri ?
Si inca o MARE intrebare : la modelul meu Z16XEP pe carcasa termostatului mai este o sonda . Sonda pare conectata la ceara care impinge tija (asa cred eu ). Sonda asta are cumva rolul de a verifica existenta acestui ,,bimetal" iar in cazul in care nu mai are da eroare in bord ?
Eu am tras aceasta concluzie ptr. ca am scos sonda in mers si a aparut pe bord eroarea masinuta cu cheita .Am reconectat sonda si s-a stins.
Deoarece , dupa operatia de fierbere a termostatului, nu sunt multumit de oscilatiile bruste ale termostatului de la 87grd la ~ 75 grd m-am decis sa intercalez un termostat de dacie .
Am cumparat unul pe care scrie ca deschide la 82 grd.
E bun ? Sa caut unul de temperatura mai mare ?
SI acum MAREA intrebare : daca scot vechiul termostat si il pun pe asta pe furtun stric ceva ? Circuitul mare , circuitul mic etc ... ?
Intreb pentru ca , din cate am vazut pare ca este un termostat dublu , adica cu 2 inchideri ?
Si inca o MARE intrebare : la modelul meu Z16XEP pe carcasa termostatului mai este o sonda . Sonda pare conectata la ceara care impinge tija (asa cred eu ). Sonda asta are cumva rolul de a verifica existenta acestui ,,bimetal" iar in cazul in care nu mai are da eroare in bord ?
Eu am tras aceasta concluzie ptr. ca am scos sonda in mers si a aparut pe bord eroarea masinuta cu cheita .Am reconectat sonda si s-a stins.
- ovilio`f
- **
- 134 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2001 z16se
- Bihor
ovilio`f
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
am si eu problema asta si ma cam mamanca. la o temperatura de 0 grade afara apa mi ajunge la 80 grade doar dupa ce las masine dimineta cand plec de acasa cam 30 min la relantiu. dupa care plec la drum si dupa 2 km scade la 0 sub cele doua liniute apropiate si sta acolo pana ma opresc iara. dupa 10 min de relantiu urca la 90 grade si iara pica dupa 2 minute de trafic. ventilatia o tin tot timpul pe treapta intai iar aerul este destul de caldut.
- rave
- ***
- 503 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Vectra 1992 C16NZ
- Cluj
rave
- Mesaje scrise: 503
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
Stand la coada la spalatorie cu motorul pornit (era frig ) am studiat variatiile de temperatura. Pe la 90-92 grade porneste ventilatorul, merge vreo 1-2 minute timp in care temperatura ajunge undeva la 70 grade dupa care se opreste, urca iarasi la 90 si tot asa. Deci presupun ca functioneaza cat de cat corect termostatul si senzorul de la ventilator. E normala situatia? . La drum totusi trece usor de 60 de grade doar...
- ovilio`f
- **
- 134 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2001 z16se
- Bihor
ovilio`f
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- Marius Chiriac
- *
- 38 mesaje
- din 19 Dec 2007
- Astra 1993 C16NZ
- Neamt
Marius Chiriac
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2007
- Mesaj Privat
- Marius Chiriac
- *
- 38 mesaje
- din 19 Dec 2007
- Astra 1993 C16NZ
- Neamt
Marius Chiriac
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2007
- Mesaj Privat
Marius Chiriac, iti dau dreptate, aberezi (fara suparare, tu ai zis-o).
Motoarele moderne (includ si motoarele voastre aici) sint prevazute sa functioneze optim la ~90-100 grade Celsius. Daca motorul e mai rece (40-50 grade), el nu e in parametrii normali de functionare. De aici consum sporit, uzura mai mare, etc. Uite aici http://auto.howstuffworks.c...ooling-system.htm e explicat destul de bine cum functioneaza instalatia de racire a masinii.
Si tu e posibil sa ai o problema in zona termostatului. Se intimpla ca la xmary, se incalzeste mai tare in oras, cind mergi bara la bara? Sau e in permanenta la 40-50 grade?
Motoarele moderne (includ si motoarele voastre aici) sint prevazute sa functioneze optim la ~90-100 grade Celsius. Daca motorul e mai rece (40-50 grade), el nu e in parametrii normali de functionare. De aici consum sporit, uzura mai mare, etc. Uite aici http://auto.howstuffworks.c...ooling-system.htm e explicat destul de bine cum functioneaza instalatia de racire a masinii.
Si tu e posibil sa ai o problema in zona termostatului. Se intimpla ca la xmary, se incalzeste mai tare in oras, cind mergi bara la bara? Sau e in permanenta la 40-50 grade?
cand merg bara la bara se ridica temperatura la 90oC
daca merg la drum intins(100-120km/h) acul e mai jos de 90oC
- ovilio`f
- **
- 134 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2001 z16se
- Bihor
ovilio`f
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
Am cerut pareri dupa pareri si am facut verificari dupa verificari, si in final am primit raspunsul mult asteptat ! Termostat defect - nu mai inchide.
Ma mananca palma sa il schimb pe cont propriu dar tot mai am unele indoieli pt ca tre sa dau vre-o 5 piese jos. Va tin la curent si poate fac si un tutorial.
Oare la motorizarea mea tre schimbat cu carcasa sau doar mecanismul cu arc? sa nu cumpar si ce nu am nevoie.
Ma mananca palma sa il schimb pe cont propriu dar tot mai am unele indoieli pt ca tre sa dau vre-o 5 piese jos. Va tin la curent si poate fac si un tutorial.
Oare la motorizarea mea tre schimbat cu carcasa sau doar mecanismul cu arc? sa nu cumpar si ce nu am nevoie.
- Alexandru Vlad
- **
- 329 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Astra 1996 X16SZR
- Arad
Alexandru Vlad
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
- ovilio`f
- **
- 134 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2001 z16se
- Bihor
ovilio`f
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
Daca iti sta la 40 - 45 insemna ca iti sta undeva la prima liniuta si nu este bine. Plaje 80 - 90 este cea sanatoasa, dar si asta cu multa indulgenta. Si tu ai probleme cu inchiderea termostatului. Indiferent de viteza sau de temperatura de afara mentinerea temperaturii la motor trebuie sa fie aceeasi, cu mici variatiuni, cum am scris mai sus.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Marius Chiriac a scris:nu stiu ce sa zic, la mine asta iarna nu a ajuns niciodata la 90oC in trafic...la frigul care a fost...la drum intins acul statea undeva intre 0 si 90oC (pe la jumatate)
Marius Chiriac a scris:cand merg bara la bara se ridica temperatura la 90oC
daca merg la drum intins(100-120km/h) acul e mai jos de 90oC
daca merg la drum intins(100-120km/h) acul e mai jos de 90oC
Marius Chiriac, cred ca ai totusi probleme cu termostatul.
ovilio`f, ai nororc, te scoti mai ieftin la motorul tau, doar cu termostatul propriu-zis:
Alexandru Vlad, citeste un pic pe aici si vei vedea ca nu e asa cum zici tu. Ai postat in subiectul asta si nici nu l-ai citit.
- busuiociulian2005
- *
- 28 mesaje
- din 21 Jan 2008
- Vectra 2005 z19dth
- Bucuresti
busuiociulian2005
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2008
- Mesaj Privat
- ovilio`f
- **
- 134 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2001 z16se
- Bihor
ovilio`f
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
ovilio`f, softul este GM Opel Electronic Parts Catalogue - EPC.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19879
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19879
- ovilio`f
- **
- 134 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2001 z16se
- Bihor
ovilio`f
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat