Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Parerea mea este ca poliuretanicele merg doar la rotule - asa cum am mai si zis!
Oscilantele raman oscilante asa cum a stabilit si constructorul.....
Skip ads

  • Liviu Alin

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Salut! si eu am tot un opel vectra b de prin 97...masina a mers bine aproape spre impecabil pana cand am hotarat ca trebuie sa ii schimb bucsile pe spate...deci m-am dus la un service si spre greseala mea am hotarat sa le schimb pe toate si cele de pe bascule(sa ma corectati daca gresesc! sunt cele de pe acel brat care ajunge aproape sub prag?acelea mari?)si problemele mele au aparut...tot felul de batai scartait de zici ca se rupe roata.am verificat toba si da avea ceva probleme cu tabla de protectie.am dat-o jos si nimic aceleasi zgomote.ba m-ai mult mi-a distrus si cauciucurile intr-un timp record..am revenit la service deci si in prezenta mea i-am pus pe aia sa verifice..nu pot sa va spun cat de indignat am fost sa vad ca incercau sa imi ascunda ce are si i-am tot batut la cap pana au facut un test in prezenta mea:cu un levier au fortat bratul acela dinspre exterior spre interiorul masini si stupoare bratul iesea de pe bucse. bucsea aproape noua o firma Norvegiana si bratul iesea si cu mana?
azi o sa ma duc sa le schimb inca odata si sper sa se rezolve
daca nu imi ramane singura solutie de a improviza eu ceva
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Ce sa improvizezi? Te-ai dus la niste ageamii. Daca nu au presa de extractie a bucsilor sunt vai de capul lor. Un service care se respecta si vrea sa faca aceasta operatiune nu o face la ciocan. Isi cumpara presa, care este buna si la depresare, dar si la presare. Atentie! Exista o pozitie clara a bucsilor mari in brat. Pe bucsa exista niste zone de lucru, acolo unde se presupune ca vor exista tensiuni in exploatare. Se monteaza bucsa in brat, astfel incat sa fie respectata aceea pozitie. Bucsa trebuie sa intre fest, fara presa nu o poti baga pe brat. Cine stie ce au facut ei cu bucsile noi. Or fi polizat din ele sa intre usor, acum oricum sunt compromise, nu mai ai ce face cu acele bucsi, pa la revedere!
Apoi se reface unghiul de fuga la puntea spate. Tocmai de aceea exista posibilitatea de reglaj data de constructor prin gaurile ovale ale coliviei . colivia este suportul in care se prinde capatul bratului, inainte de a se monta pe caroserie.
Imi este si frica sa ma gandesc la celelalte bucsi, cum le-or fi montat. Cele de pe btatele superioare, daca au umblat la ele, daca nu le fixeaza cu un aft mic de sudura vor sari din brat. Constructorul recomanda doar schimbarea oscilantelor pe aceste brate, nu si bucsile din celalalt capat. Cele de pe mijlocul masinii, ca sa intelegi.
Ar fi fost bine sa te fi documentat punin inainte de a te duce la service. Oricum este o chestie clara, nu au cum sa o dea la intors, daca stii lectia. Ca si dovada, si-au dat seama ca au mermelit-o si acum incearca sa dreaga busuiocul.
Fii sigur ca pun bucsi noi.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Treaba cu distrus cauciucurile intr-un timp record este de la montajul fara sa tina cont de reglajul pentru puntea spate,mergand asa se vor distruge din nou atat buscsile cat si rulmentii....cauciucurile fiind partea vizibila .Dupa schimbare verificare si corectare geometrie pe spate obligatoriu,iar strangerea bratelor cu suspensia in pozitia de lucru nu suspendata pe elevator .....adica mesterii sa ridice roata la nivelul la care sta bratul cu masina pe sol si abia apoi sa o stranga definitiv.....spor.
Skip ads

  • Liviu Alin

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2013

  • Mesaj Privat
o sa stau langa ei si o sa vad ce incearca sa faca. daca vad ca umbla cum spui tu cu ciocanul ...e de rau...isi aud ei. opresc totul si caut un alt service.si mie imi pare rau ca nu m-am documentat mai inainte...sper sa inveti si alti din greselile mele. oricum ms mult.
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
mariano a scris: Cele de pe btatele superioare, daca au umblat la ele, daca nu le fixeaza cu un aft mic de sudura vor sari din brat.


Nu sare stai linistit. Au fost 3 vectra b in familie si la niciuna nu a sarit. Oricum mi se pare o prostie ceea ce spui tu acolo cu sudura Smile))))))
La mine au 4 ani si n-au sarit de pe brat Smile)))
  • Liviu Alin

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2013

  • Mesaj Privat
am schimbat acele bucsi asa cum ar trebui si am vazut de ce trebuie sa tii masina in pozitia de lucru...ms inca odata de sfaturi.acum masina e stabila in viraje si la denivelari nu mai pleaca de capul ei ca inainte cand ma treceau apele..totusi am pus de data asta bucsi Delphi ce am gasit mai bun pe aic si pot spune ca e o mare diferenta fata de cele de la Fiorder au cauciucul dinauntru impartit in 4 si nu in 2 plus ca diametrul exterior e cu 0,5 mm mai mare si deci de abia au intrat cu presa. sper sa fi rezolvat acum...
  • nastase.adrian

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2011 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Salut.Am o vectra b 1.6 16v din 1996 si rotile spate stau inclinate ceva de genu / \ si mecanicul mi-a spus ca sun niste bucsi de la bratele de la puntea spate si ca sunt 4 la numar.acum problema e ca eu am vazut ca la puntea spate sunt mai multe bucsi.unele arata asa:
http://www.autoa.ro/produs/...ate-opel-vectra-b iar unele sunt asa http://www.autoa.ro/produs/...ula-opel-vectra-b .De la care dintre ele ar putea sta rotile asa?Si cand iau o curba cu ceva denivelari simt cum fuge spatele.Imi pare rau ca nu am pus poze si am pus link dar nu am reusit altfel.Reglaj in gauri ovale la colivie nu am cum spune colegu mai sus ci doar doua gauri separate in care pot prinde bratul.Va multumesc
Skip ads

  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Cele din link 2, se numesc bucsi pivotante/oscilante. Schimba-le si pe cele din primul link daca tot umbli acolo.
  • nastase.adrian

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2011 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Am inteles.iti multumesc mult dar crezi ca rotiile pot sta asa / \ de la aceste bucsi sau de la altceva?plus ca mai fuge de spate prin curbe si denivelari si nu prea as vrea sa schimb bucsile degeaba pentru ca zgomote nu prea am decat tot asa in curbe abordate cu ceva viteza.Mentionez ca nu am un mers sportiv ca sa zic ca fuge de spate din cauza ca intru prea tare in curbe.Multumesc
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Da, cele pivotante sunt de vina. Cu amortizoarele cum stai ?
  • mastoras

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2011

  • Mesaj Privat
la fel si la mine partea din spate nu mai e stabila cand dau in gropi si toceste cauciugurile pe exterior dupa schimbarea bucsilor pivotante, cum pot face geometria? cred ca asta ar fi problema vectra b
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Se face pe standul de geometrie cu programul si pentru modelul de masina ...cele vechi nu pot asigura un reglaj optim...si de verificat sa fie bucsaria pe spate perfecta ,inclusiv rulmenti ,eventual rotile de dimensiunile specificate in cartea masinii altfel aruncatii bani de pomana.
  • nastase.adrian

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2011 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Am toate arcurile si amoartizoarele inclusiv fata spate noi(au aprox 10 000km )Am fost azi si la alt mecanic sa imi verifice bucsile si intradevar bucsile oscilante/pivotante sunt praf au un joc MARE,Am fost si am cumparat 4 bucati Delphi la 42ron/bucata.Cele de calitate proasta erau de pe la 25 ron bucata dar cele Delphi am inteles ca sunt foarte bune.O sa le schimb sambata viitoare ca nu am timp pana atunci.Mecanicul a spus ca nu e problema daca mai fac vreo 250-300km pana atunci,voi ce credeti exceptand faptul ca se tocesc cauciucurile este si vreo alta problema?Si dupa ce schimb bucsile cum se face geometria la rotile spate pentru ca la mine nu exista reglaje ca la vectrele mai noi.la mine exista decat doua gauri separate unde se poate prinde de masina fiecare brat?Multumesc
  • mastoras

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2011

  • Mesaj Privat
da, am fost la un service specializat in grecia unde ma costat in jur de 250 ron si mia facut cauciucurile varza dupa 5 luni de aceea as vrea sa la aduc eu cu banala metoda "sfoara,,cred ca o sa iasa mai bine dar nu stiu de unde se fac reglajele, pe fata e ok
  • alin alin

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 1600
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Cite bucsi are pe puntea spate vectra b din 2001.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR