Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • KlubbHead

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 MARE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut, am o vectra b din 98 cu motor de 2.5i la 180cai
momentan masina atinge 240km/h dar sta in 6600 ture nu imi place nici ca omor motorul si nici consumul
eu lucrez ca si un curier rapid "personal" si fac foarte des traseul romania germania si imi trebuie sa scot timp cat mai mic
as dori o cutie in 6 trepte pt a ajuta putin motorul si de ce nu sa ating o viteza mai mare la turatii mai scazute ex 5000
spunet-mi va rog ce ar implica un transplant de cutie si costurile si riscurile acestuia
cam care ar fi riscurile sa merg mai tare de 250 km/h
cu tot respectul dar nu raspund la intrebari personale sau ironice, daca cineva ma poate ajuta cu un raspuns concret si profesional as fi recunoscator
multumesc anticipat
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Sfatul meu e acelasi cu cel pe care il dau cei de pe acest forum cand e vorba de schimbari atat de serioase cum ar fi cutia de viteze si top speed-ul: vinde-o pe cea care o ai si ia alta cu 6 viteze. Nu cred ca s-au facut pe VectraB cu sase viteze dar cred ca gasesti Vectra C de 3.2 cu 6 viteze. Cu o deblocare a ECU, trece lejer de 250 la ora. In plus, masina chiar a fost proiectata pentru asemenea viteze, deci nu o sa-ti fie teama ca cedeaza ceva la viteza maxima. Ce ar putea ceda, la o schimbare de care vrei tu? Aproape orice in trenul de rulare, mai ales daca contine componente aflate la limita tolerantei. Mai adaugam la asta vechimea masinii si viteza la care o exploatezi, deci o uzura accelerata a trenului de rulare, si dezastrul e gata.
  • KlubbHead

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 MARE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
tocmai de aia vreau cutie in 6 trepte, m-am gandit ca ar fi primu lucru ce trebuie facut pt a menaja masina, viteza medie cu care rulez e 180-200(fac pauze de cate 30 min cand merg cu 140 sa se mai raceasca motorul), si e destul de turat 5500-6000, si poate cu o cutie in 6 trepte scot undeva la aceeasi viteza un 4500-4900 rpm.

p.s pt cine vrea sa isi testeze limitele masinii sa incerce autostrada ce traverseaza austria(austostrada din germania e cea mai proasta dar nu e speed limit) si pt cei care isi iau blituri de la robotii radar amplasati pe marginea drumului nu va faceti griji ca nu va vine acasa Smile dus in colo sunt 4 radare si intorrs 3 Wink
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Pepy a inlocuit cutia F23 cu un F28, pe Speedsterul lui. Tu tot F23 ar trebui sa ai (posibil si F25, dar cam tot aia e). Sunt necesare niste mici adaptari, dar rezultatul este pe masura. Daca rezista la caii lui, va rezista si la ai tai.

@dodo: sa nu uitam ca i30-ul este Vectra B Caravan si are 220CP. Are si alte modificari in afara de suspensii sport?

LE: eu pe autostrada din Germania am obtinut maximul - 215 pe ceas, 209 pe GPS. Iar in Austria mi-am luat si eu blitz-uri, inca nu au venit. Dar hai sa nu continuam cu off-topicul.
Skip ads

  • IrmscherS

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Signum 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2008

  • Mesaj Privat
In Austria nu blitz-urile sunt problema...politia circula cu volvo/bmw fara inscriptii mai ales in zona autostrada Lienz...si amenzile sunt cam piperate.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
@maiandrei
Teoretic, modificarea ar trebui sa tina. Problema pe care o vad este stresul materialelor in conditiile date de utilizare combinat cu varsta masinii. Da, se fac modificari de acest gen, dar la masini de show. In plus as vedea o problema de putere, pot sa ghicesc ca va avea consum mai mare in treapta 6 decat 5 pentru ca la acelasi cuplu va avea turatie mai mica, deci putere mai mica. Eu personal, nu as face modificarea.
  • KlubbHead

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 MARE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
e foarte interesant ce spui cu consumul mai ridicat.... sunt chestii si pro si contra la ce zici tu dodo,un raspuns concret ne-ar putea spune cineva care a facut un transplant asemanator

de preturi nu zice nimeni nimic? Smile
  • mark

  • Mesaje scrise: 1,429
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1999 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Eu locuiesc in Austria si viteza cu care ma deplasam pe autobanda era undeva in jur de 200 km/h, stiu exact unde sunt radarele asa ca nu mi-a fost frica pana in momentul in care pe autobanda au inceput sa apara deja celebrele Porsche 911 ale politiei de autobanda si va pun un citat dintr-un ziar de aici poate intelegeti ceva din el: "Die Nennleistung von 530 PS (390 kW) erreicht der 3,6 Liter-Boxermotor bei 6.500 Umdrehungen pro Minute. Das maximale Drehmoment liegt bei 680 Newtonmeter, das über ein Drehzahlband zwischen 2.200 bis 4.500 Umdrehungen pro Minute zur Verfügung steht. Der Porsche 911 sprintet in nur 3,7 Sekunden aus dem Stand auf Tempo 100 und erreicht eine Spitzengeschwindigkeit von 329 Kilometer pro Stunde. Mit einem Leergewicht von 1.440 Kilogramm beträgt das Leistungsgewicht 2,72 Kilogramm pro PS." ... cam asa arata ... adica 530 CP (390 KW), motorul este un boxer de 3,6 litri ... ajunge la 100 cu plecare de pe loc in 3,7 secunde si atinge o viteza maxima de 329 km/h ... cu o greutate de 1440 kg cade cam 2,72 kg pe 1 CP... asa ca va rog imaginati-va cam cat ii trebuie sa ajunga langa voi daca aveti ghinionul sa dati de ei ...

M-am documentat si am aflat ca daca viteza legala este depasita cu peste 30 km/h atunci amenzile sunt cuprinse intre 400 si 4000 euro bineinteles in functie de viteza ...

Sper sa va ganditi bine inainte sa va testati masinile pe autobenzile din Austria ... in Germania nici o treaba, nu e limita de viteza ...






Ultima modificare facuta de mark la Mie 23 Jan, 2008 2:45 pm
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Interesant, dar subiectul discutiei este cu totul altul.
Cu parere de rau, voi sterge off-topicul.

Dodo, la 200 km/h va consuma mai putin in a 6-a decat in a 5-a.
  • KlubbHead

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 MARE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
intr-adevar niste bolizi remarcabili , amenda pana in 4000? asa ceva nu am auzit in viata mea, 400 o fi plauzibil, sansele sa dai de asa un porsche si sa se si ia dupa tine sunt egale ca si cum sa va trazneasca un fulger in cauciuc cand mergeti cu 139 km/h, sa faceti explozie si sa sariti de 14 ori peste cap, apoi sa va dati jos din masina zgariat pe mana dreapta si sa fiti nervosi ca nu mai canta mp3-u pana asteptati un pick up truck, cand o sa am onoarea sa ma opreasca asa un porsche fie cu 150-190-240 km/h,sa imi ofere cu drag 4000 euro amenda, ii salut repectos : bon giornoo , le predau masina spre sechestru si plec pe jos spre casa.

ah, nu stiu de ce iti faci tu atatea probleme pt PORSCHE, e destul sa se ia dupa tine un passat (modelu 2001-2005) cu motorizare de top, masini care si politia romana le are in dotare, si e destul ca sa ajunga din urma cu usurinta orice opel stock(probabil nu si opel speedster, mai rare pe la romani la noi dar mai sti)

apropo , nu sti cat m-ar costa o alta cutie de viteze? fie ea si second numa sa fie "teapana" , prefer si schimb+diferenta din partea mea, ca vad ca esti informat
  • KlubbHead

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 MARE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:Interesant, dar subiectul discutiei este cu totul altul.
Cu parere de rau, voi sterge off-topicul.

Dodo, la 200 km/h va consuma mai putin in a 6-a decat in a 5-a.


Deci maiandrei, scurt pe 2 Smile e mai rentabila cutia cu 6 trepte pt mine sa inteleg, si legat de offtopic..poti sa il lasi sa stie lumea...numai sa nu se mai continue pe tema(chiar voi deschide un topic pe tema asta sa zica lumea care si unde sunt cele mai mari amenzi care le-au luat ) asta si sa imi raspunda lumea la ce ma doare pe mine Smile ms
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
La 200km/h, diferenta de consum va fi aproape infima. De ce? Sa ne imaginam un pic cum ar fi cu o cutie de 6 viteze, la care primele 5 sunt identice cu cele de pe masina in chestiune. Pe la 200km/h, banuiesc ca vorbim de 5000RPM in viteza 5. Asta inseamna cam 3500 in viteza a 6-a, ceea ce corespunde cam la 2/3 din puterea maxima. Mai simplu spus, la 200km/h ar avea doar 120CP. Se stie ca 120CP sunt cam la limita sustinerii unei viteze de 200km/h, ceea ce inseamna sarcina aproape maxima, ceea ce inseamna consum aproape maxim, ceea ce inseamna uzura aproape maxima.

Daca consideram o cutie cu 6 trepte mai scurta, nu se rezolva nimic legat de consum pentru simplul motiv ca treptele 5 si 6 vor fi foarte apropiate sau a 6-a o va inlocui pe a 5-a. Singurul avantaj ar fi ca masina ar ajunge urca mai repede in viteza.

Ca o concluzie, o cutie mai lunga cu 6 trepte ar trebui sustinuta si de o marire a puterii cu macar 30%. Altfel, e un efort inutil.
Skip ads

  • mark

  • Mesaje scrise: 1,429
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1999 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2008

  • Mesaj Privat
KlubbHead a scris:apropo , nu sti cat m-ar costa o alta cutie de viteze? fie ea si second numa sa fie "teapana" , prefer si schimb+diferenta din partea mea, ca vad ca esti informat


nu am vazut pe nicaieri cutii de opel cu 6 trepte la vanzare, nici pe ebay, nici pe la shrot-uri (dezmembrari), am vazut insa ca de audi, bmw, vw au preturi cuprinse intre 900 si 1500 euro ... deci daca vei gasi pe undeva de opel tot cam la pretul asta va fi ...


Ultima modificare facuta de mark la Joi 24 Jan, 2008 1:45 pm
  • al3xz

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@dodo_13 nu e chiar asa, primele 5 rapoarte la cutiile in 6 trepte nu sunt la fel ca la cele in 5 trepte; diferenta in 5 si 6 este mult mai mica decat intre 4 si 5 sa zicem. Diferenta de turatie va fi probabil undeva la 5-700 rpm
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Raportul la treptele finale e cam acelasi. Exemplu:

F23SR:
3.58 1.77
2.02 1.5
1.35 1.38
0.98 1.21
0.81

F28:
3.57 1.65
2.16 1.49
1.45 1.32
1.10 1.24
0.89 1.20
0.74

Prima coloana reprezinta raportul de multiplicare. A doua, raportul multiplicarii in viteza respectiva fata de urmatoarea.

Se vede clar ca la cutia cu 5 trepte raportul dintre treapta 4 si treapta 5 e 1.21 iar la cutia cu 6 trepte, raportul dintre treptele 5 si 6 e de 1.20. Deci diferenta de turatie e cam aceeasi, diferenta in RPM intre 4 si 5 la cea cu 5 trepte o gasim aproape aceeasi si la cutia cu 6 trepte intre 5 si 6. Si dupa cate tin eu minte de la Vectra, vorbim de minim 1000RPM. Chiar si numai cu 1000RPM diferenta, explicatia ramane, puterea este destul de mica chiar si la 4000RPM (~125CP din cei 180CP la 6500RPM) ca sa sustina o viteza de 200km/h fara a forta motorul.

Daca ar fi mers cu 2/3 din viteza maxima (~160km/h), intradevar, o cutie cu 6 trepte mai scurta ar fi avut sens atat pentru consum cat si pentru stresul motorului. Atat timp cat merge des cu mai mult de 200km/h, nu isi are sensul.
  • al3xz

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2006

  • Mesaj Privat
De acord ca raportul multiplicarii de la a 5-a la a 6-a e acelasi ca de la a 4-a la a 5-a in cazul in celei in 5 trepte, dar diferenta intre raportul de multiplicare final, 0.81 fata de 0.74, ca de asta vorbeam defapt, e destul de mica; la 4000 de ture ale motorului diferenta intre cele doua e de 250 de ture.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
In sfarsit ati trecut la discutie pe cifre in loc de "cred ca", "aproape maxim"...
Deseara o sa adaug si eu niste calcule, pana atunci spun doar atat:
La 6000 rpm, motorul se uzeaza cu 20% mai repede decat la 5000 rpm Wink
  • pepy

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie:
  • Masina: Speedster 2004 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2007

  • Mesaj Privat
aberati cu toti!
0.74 - 0.81 este o diferentza foarte mare!
diferentza este ceva de genul 240km/h - 270km/h la aceeasi turatie,
despre consum ce sa spun.... in oras mi-a scazut consumul cu 1-2l
multi tuneri in europa si america au dezvoltat kituri de conversie f23-f28, iar pretzul in romania e cel mai convenabil Smile
  • pepy

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie:
  • Masina: Speedster 2004 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2007

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:La 200km/h, diferenta de consum va fi aproape infima. De ce? Sa ne imaginam un pic cum ar fi cu o cutie de 6 viteze, la care primele 5 sunt identice cu cele de pe masina in chestiune. Pe la 200km/h, banuiesc ca vorbim de 5000RPM in viteza 5. Asta inseamna cam 3500 in viteza a 6-a, ceea ce corespunde cam la 2/3 din puterea maxima. Mai simplu spus, la 200km/h ar avea doar 120CP. Se stie ca 120CP sunt cam la limita sustinerii unei viteze de 200km/h, ceea ce inseamna sarcina aproape maxima, ceea ce inseamna consum aproape maxim, ceea ce inseamna uzura aproape maxima.

Daca consideram o cutie cu 6 trepte mai scurta, nu se rezolva nimic legat de consum pentru simplul motiv ca treptele 5 si 6 vor fi foarte apropiate sau a 6-a o va inlocui pe a 5-a. Singurul avantaj ar fi ca masina ar ajunge urca mai repede in viteza.

Ca o concluzie, o cutie mai lunga cu 6 trepte ar trebui sustinuta si de o marire a puterii cu macar 30%. Altfel, e un efort inutil.



nu ai cum sa ai 200 la 3500 de ture decit poate cu o cutie de diesel, asta inseamna ca la 7000 cu cutia aia ai 400km/h
daca tot nu prea are avantaje o cutie cu 6 trepte fatza de una cu 5 la puteri mici, ma intreb de ce se pun 6 trepte si pe masini de sub 100 de cai....
iti garantez ca 90 de cai sunt mai mult decit deajuns sa sustina o viteza de 200km/h cu cutia potrivita.
  • KlubbHead

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 MARE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
pepy a scris:aberati cu toti!
0.74 - 0.81 este o diferentza foarte mare!
diferentza este ceva de genul 240km/h - 270km/h la aceeasi turatie,
despre consum ce sa spun.... in oras mi-a scazut consumul cu 1-2l
multi tuneri in europa si america au dezvoltat kituri de conversie f23-f28, iar pretzul in romania e cel mai convenabil Smile


deci tu ai facut un transplant de genul? cand zici kit de conversie te referi la modificarea cutiei de 5 viteze? da-mi detalii terog
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR