Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • xmary

  • Mesaje scrise: 361
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2008

  • Mesaj Privat
salut. cine vrea sa ma ajute. opel astra 93 motor x16 sz nu creste temperatura doar pina la 40-50 grade la drum intins , in aglomeratie creste pina la 90 grade dar daca prind liber 2-3 km se raceste iar la 40-50 grade . am schimbat termostatul de 4 ori si degeaba tot nu merge ce are?
Skip ads

  • rave

  • Mesaje scrise: 503
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Asa e si la mine. Tot c16nz dar pe un Vectra A. La viteze mai mari de 50kmh acul statea undeva tot pe la 40 grade. Am schimbat termostatul in speranta ca nu va mai trebui sa stau cu cartonul pe radiator Laughing, iar acum in afara orasului sau la viteze mai mari nu prea coboara sub 60 grade. In trafic moderat sta lipit la 90 grade. Nu e ideal, dar mai bine ca inainte. Sa vedem dupa ce nu mai crapa pietrele de frig.
Acum poate fi de vina si senzorul de temperatura, sa nu indice corect valorile; pentru ca ma indoiesc ca dupa 4 termostate schimbate se mai poate pune problema acolo.
  • edgstyle

  • Mesaje scrise: 372
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1999 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2007

  • Mesaj Privat
solutia este eternul CARTON la radiator in fata
asta doar daca lucreaza ventilatorul de racire care porneste cind motorul se supraincalzeste
succes baieti!
PS si eu merg cu carton
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
cartonul nu este o solutie. nu aveti dacii din 1900 toamna.
mai bine vi le puneti la punct acum, decit dupa ce stricati motoarele mai rau.
Skip ads

  • edgstyle

  • Mesaje scrise: 372
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1999 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2007

  • Mesaj Privat
la un tc4ee1 ce sugerezi?
eu am incercat de toate
daca nu pun carton mor de frig in masina si am si copil mic
intelegi care-i treaba?
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
eu am avut 1.7dr nu 1.7td, asa ca e mai greu sa spun.
inteleg cum e pentru ca am patit si eu la fel, demult.

ia-o la verificat, termostat, termocuplu, ventilator, pompa de apa, sa nu fie infundat ceva etc. mai mult nu am cum sa iti spun.
la mine a fost termostatul. apoi aveam acul la 90 de grade in orice conditii de vreme si trafic.
daac te bazezi doar pe carton risti sa faci praf motorul si atunci o sa fie si mai rau.
  • edgstyle

  • Mesaje scrise: 372
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1999 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2007

  • Mesaj Privat
singura piesa pe care nu am schimbat-o e termostatul
si stii de ce?
pentru ca vara nu creeaza nici o problema (apa la 90 permanent si indiferent de conditii)
ce zici?
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Eu as zice ca e blocat termostatul pe deschis . Tu ce zici ca ar fi ?
Skip ads

  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
si eu as zice la fel, dar zisul pe internet nu e la fel ca verificarea practica. daca termostatul are deja citiva ani, mai bine il schimbi.
  • rave

  • Mesaje scrise: 503
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Nu e scump un termostat dar totusi schimbarea acestuia e o operatie destul de complicata. Cel putin la motorizarea mea a fost. Totusi nu sunt perfect multumit dupa ce l-am schimbat. Nu ca incurajez folosirea cartonului, dar acesta era mult mai eficient in cazul meu Laughing . Sistemul de racire functioneaza perfect, a fost curatat de 2-3 luni, ventilatorul porneste cand trebuie, deci nu stiu ce ar mai putea fi Rolling Eyes
  • Marius Chiriac

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2007

  • Mesaj Privat
xmary a scris:salut. cine vrea sa ma ajute. opel astra 93 motor x16 sz nu creste temperatura doar pina la 40-50 grade la drum intins , in aglomeratie creste pina la 90 grade dar daca prind liber 2-3 km se raceste iar la 40-50 grade . am schimbat termostatul de 4 ori si degeaba tot nu merge ce are?


1. Ai gresit titlul, trebuia..."Temperatura apei nu creste" te asigur eu ca dupa 10 km de mers la drum intins nu poti pune mana pe blocul motor.
2. Poate aberez...dar...nu de asta este montat radiatorul?...sa raceasca apa, sa o tina la o temperatura constanta.
Spune`mi si mie ce te deranjeaza daca acul din bord arata 40-50oC. Vrei sa`ti fiarba apa?
La cat de "cald" este afara acum...parerea mea este ca motorul tau lucreaza in parameti normali.

bafta.
  • xmary

  • Mesaje scrise: 361
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2008

  • Mesaj Privat
ravenation a scris:Asa e si la mine. Tot c16nz dar pe un Vectra A. La viteze mai mari de 50kmh acul statea undeva tot pe la 40 grade. Am schimbat termostatul in speranta ca nu va mai trebui sa stau cu cartonul pe radiator Laughing, iar acum in afara orasului sau la viteze mai mari nu prea coboara sub 60 grade. In trafic moderat sta lipit la 90 grade. Nu e ideal, dar mai bine ca inainte. Sa vedem dupa ce nu mai crapa pietrele de frig.
Acum poate fi de vina si senzorul de temperatura, sa nu indice corect valorile; pentru ca ma indoiesc ca dupa 4 termostate schimbate se mai poate pune problema acolo.
nu este vorba de senzorul de tem.pt ca nu ma deranjaza ca nu-mi arata la bord dar nu baga caldura si am pus si carton in fata. ce poate sa aiba?
Skip ads

  • xmary

  • Mesaje scrise: 361
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2008

  • Mesaj Privat
(2) Tocmai din aceasta cauza cer un sfat pentru ca temperatura apei nu este constanta, dar in primul rand nu creste, ramane rece. Nu ma deranjeaza ca acul in bord imi indica 40-50 grade, dar nu baga caldura si am acoperit si o parte din radiator. De exemplu dimineata dupa 25 km. am pus mana pe furtunele de la motor si cele de la calorifer si erau caldute. Da-mi un sfat, ce poate sa aiba?
  • johnny25med

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Nici mie nu-mi mai incalzeste in masina ca anul trecut. Eu ma gandesc la cureaua cu sectiune trapeziodala sa nu se fi slabit (am schimbat distributia asta vara) . Va puteti uita si acolo.
  • johnny25med

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Ai verificat senzorul de temperatura ala cu un singur fir?
Un contact imperfect, sau intrerupt undeva pe circuit se poate sa fie.
  • Marius Chiriac

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2007

  • Mesaj Privat
@xmary - nu stiu ce sa zic, la mine asta iarna nu a ajuns niciodata la 90oC in trafic...la frigul care a fost...la drum intins acul statea undeva intre 0 si 90oC (pe la jumatate)
Sa verifici daca iti deschide circuitul atunci cand actionezi maneta de caldura...sa nu fie sufa slabita. Rolling Eyes Rolling Eyes

bafta.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
xmary a scris:salut. cine vrea sa ma ajute. opel astra 93 motor x16 sz nu creste temperatura doar pina la 40-50 grade la drum intins , in aglomeratie creste pina la 90 grade dar daca prind liber 2-3 km se raceste iar la 40-50 grade . am schimbat termostatul de 4 ori si degeaba tot nu merge ce are?

xmary, tu ai probleme in zona termostatului. Schimba si corpul termostatului (1), nu doar termostatul (4).

E posibil sa se fi corodat scaunul termostatului, sa nu mai inchida bine si sa scape apa pe linga, chiar daca el e inchis.

Marius Chiriac a scris:Poate aberez...dar...nu de asta este montat radiatorul?...sa raceasca apa, sa o tina la o temperatura constanta.
Spune`mi si mie ce te deranjeaza daca acul din bord arata 40-50oC. Vrei sa`ti fiarba apa?
La cat de "cald" este afara acum...parerea mea este ca motorul tau lucreaza in parameti normali.

Marius Chiriac, iti dau dreptate, aberezi (fara suparare, tu ai zis-o). Smile
Motoarele moderne (includ si motoarele voastre aici) sint prevazute sa functioneze optim la ~90-100 grade Celsius. Daca motorul e mai rece (40-50 grade), el nu e in parametrii normali de functionare. De aici consum sporit, uzura mai mare, etc. Uite aici http://auto.howstuffworks.c...ooling-system.htm e explicat destul de bine cum functioneaza instalatia de racire a masinii.
Si tu e posibil sa ai o problema in zona termostatului. Se intimpla ca la xmary, se incalzeste mai tare in oras, cind mergi bara la bara? Sau e in permanenta la 40-50 grade?
  • xmary

  • Mesaje scrise: 361
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2008

  • Mesaj Privat
johnny25med a scris:Nici mie nu-mi mai incalzeste in masina ca anul trecut. Eu ma gandesc la cureaua cu sectiune trapeziodala sa nu se fi slabit (am schimbat distributia asta vara) . Va puteti uita si acolo.
Eu nu am curea trapezoidala , pompa de apa este angrenata de cureaua de distributie. problema este ca nu se incalzeste circuitul , nici caldura nu baga Question Question
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
xmary, nu mai cita tot mesajul anterior, ca devine greu de citit pagina. Vezi ca ai butonul "Previzualizeaza" cind scrii un mesaj, nu te sfii sa-l folosesti. Daca nu ti-e greu, editeaza-ti mesajele din pagina asta si fa-le citibile. Multumesc.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Si eu am o problema cu termostatul in sensul ca nu gasesc sa-l cumpar iar pe original pretul este ametitor : 9 mil cu tot cu carcasa.
La motorul meu Z16XEP flansa de prindere a termostatului este patrata (in patru suruburi) cu o sonda in lateral - nu triunghiulara cum indica programul de achizitionare al piesei .
Intrebarea pe care o pun este urmatoarea : stiti cumva ce tip de termostat este compatibil pentru al inlocui pe cel defect? Se potriveste cel de pe flansa triunghiulara ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR