Ai uitat parola?


  • Shorr

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jan 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare!
Vreau sa-mi achizitionez o noua masina si bugetul de care dispun este pana in 11 500 euro dar nu strica sa fie ajustat in jos. Acum un an si jumatate vroiam sa-mi achizitionez un Opel Corsa, insa fiind incepator atunci, un prieten(detinator de Opel) m-a sfatuit sa-mi iau o masina mai ieftina pe care sa invat si sa o schimb ulterior. Asa ca mi-am cumparat o Dacia SuperNova la 72 000 Km, alegere pe care nu o regret: mi-a facut putine probleme si atunci cand a facut m-au costat putin reparatiile, motorul si cutia sunt impecabile. Totusi, "romanismele" din aceasta masina m-au facut sa-mi doresc ceva mai bun, asa ca m-am gandit sa ma orientez catre unul din cele 3 modele: un Corsa nou, un Corsa Sh sau un Logan.
Intrucat am de gand sa fac drumuri lungi,masina ar trebui sa indeplineasca urmatoarele criterii:
- fiabilitate
- sa nu aibe greierasi
- sa nu se devalorizeze prea mult in 3 ani.
Mentionez ca nu sunt vitezoman, deci nu ma intereseaza o masina cu care sa fac liniuta sau sa merg cu 200 la ora, ci doar o masina cu care sa fac depasiri fara palpitatii.
Plecand de la aceste criterii am facut urmatoarea lista de avantaje/dezavantaje:

Logan 1.6 90 CP
+Ieftin(8600 euro cu garantie extinsa)
+ Masina adaptata drumurilor noastre(garda la sol sus, probabil suspensii bune)
+ spatioasa(dar nu ma incalzeste prea mult, pt ca in general merg doar cu prietena mea)
+ revizii ieftine
- o serie de greierasi
- lipseste cu desavarsire un studiu de ergonomie(butoane puse aiurea, chestii incomode)
- rugineste

Corsa Sh pe benzina
+ destul de ieftina
+ in caz ca a avut defecte de fabricatie, primul/primii proprietari le-au rezolvat deja
+ o serie de optiuni adaugate de proprietar care altfel ar fi costat foarte mult
+ nu se poate devaloriza prea mult la o eventuala revanzare
++ un prieten are un Vectra din 94 care face aproape 200 000 Km si a avut probleme minore la el.
- am inteles ca modelele mai vechi au probleme cu caseta de directie , si la drumurile noastre asta ar putea conta
- o pana imobilizanta ar fi foarte scumpa, mai ales in afara, si masina fiind mai veche, e posibil sa gasesc mai greu piese
- mi-a spus cineva ca un Corsa cu peste 60 000 de Km e destul de riscant, iar o masina vanduta la 30 000 Km mi se pare cam suspecta.

Corsa 1.4 90 Cp cutie manuala 5 trepte
+ masina noua, garantie + tractare internationala gratuita
+ presupun ca e puternica la 90 CP dat fiind ca e micuta
+ destul de spatioasa, desi nu pare
+ silentioasa in interior
- posibil sa nu intre in buget
- nu pare prea rezistenta la drumurile noastre
- casco e destul de scump(nu am avut incidente pana acum, dar daca fac un credit sunt obligat sa ii fac casco)
- cam multa nesimtire la service-urile opel din tara(tata are un Opel nou si a durat un an sa-i schimbe cheia si vasul de expansiune pe garantie)
- revizii scumpe

As vrea si eu o parere obiectiva, preferabil a celor care au condus atat Corsa cat si Logan, referitoare la argumentele mentionate(stiu ca e greu un raspuns obiectiv fiind un club al Opelistilor dar presupun ca sunt si multe probleme la corsa pe care le cunosti dupa cateva mii de km, nu la un test drive). Totodata, ma intereseaza si daca pentru depasiri decente as putea opta pt o motorizare mai mica la Corsa, pt a mai reduce din pretul total.

Multumesc anticipat tuturor pentru raspunsuri!
  • Bustedd

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 1,3 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salut Shorr,
Pot sa iti spun ca am condus atat Logan cat si ambele modele de Corsa si sincer sa fiu nu cred ca isi are loc aceasta comparatie. Corsa este net superior Loganului din aproape toate punctele de vedere. La Corsa tinuta de drum este mult mai buna, servodirectie mai buna decat a loganului, stabilitate mai buna, frana mai buna si de asemenea designul noii Corsa da pe spate Loganul iar reviziile de care mentionai tu ca sunt mai scumpe, nu stiu cat e la Logan insa la Corsa la revizia de 15 K a fost in jur de 600 RON la versiunea disesel, la benzina e cu mult mai ieftin...singurul lucru care dezavantajeaza corsa este pretul mai mare. Insa daca e cum ai mentionat mai sus si calatoriile pe care le faci sunt in mare masura cu prietena poti opta pentru o versiune in 3 usi care este mai ieftina...
P.S. Cu dealerii de la Opel poti negocia destul de bine...eu de ex am obtinut un discount de 8% plus ceva reduceri la unele pachete...
Bafta maxima in alegerea pe care o vei face...
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,163
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Insignia A20DTH; din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Ia studiaza pe site-uri de profil, un Corsa C 2005-2004 1.3 cdti..o sa ai 90 cp..din 2004 s-a rezolvat problema cu timoneria. Problema la caseta de directie se rezolva foarte usor cu o bucsa de dacie..bucsa omoloaga de la dacie..asa am citit pe forum. E si economica, are si ceva cai..iar spatiul e arhisuficient in fata si pt persoane de +90 kg. Daca ai 1-2 copii mici..e loc suficient si pt ei in spate. Probleme de spatiu apar la 4 adulti mai corpolenti. Cu portbagajul..daca nu ai iesiri frecvente la picnicuri, cu cortul..la parinti, socri, pentru alimentari periodice..e ok. Daca nu ai copii, prin rabatarea banchetei spate se rezolva si cu portbagajul. La logan degeaba ai portbagajul cat o sura..ca nu poti baga obiecte voluminoase: un televizor etc.
Alte sfaturi in general: Daca vrei liniutze, alegi benzina, daca vrei depasiri rezonabile, ia diesel. Daca faci drumuri scurte prin oras, o sa omori un turbodiesel, in cazul acesta e recomandat benzinarul, mai ales ca iarna dizelache se incalzeste mai greu in interior.Pentru drumuri lungi..peste 30000 km pe an, e mai rentabil un diesel. La o masina sh..devalorizarea e mai scazuta si pe de alta parte ai sanse mai mari sa iti permiti un casco. Intretinerea la un diesel e ceva mai scumpa.
  • Mentos

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra y17dt din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Sa iti spun ceva despre logan: acum ceva vreme aveam un prieten care vroia sa isi cumpere un logan. M-a intrebat ce parere am despre logan si i-am spus sa nu isi cumpere ca nu are rost si la banii pe care ii avea i-am sugerat sa isi cumpere o masina second. El nu ca "lowgamul" e nou si ca nu mai e dacia care a fost. Si ne ducem la un dealer dacia unde avea el un prieten (inginer) sa ne interesam. Si cand i-a spus ca vrea sa isi cumpere logan ala a inceput sa rada si a zis "Pentru ca suntem prieteni iti spun adevaru eu vand loganuri da astea nu-s masini, du-te si cumpara-ti o masina second ca nu are rost sa iti arunci banii"
Deci daca ai bani de o corsa nu mai sta pe ganduri
  • Shorr

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jan 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Sincer sa fiu, 90% sunt tentat sa imi iau Corsa, intrucat mai multe cunostinte au Opel si n-au avut probleme. Totusi, singurul lucru care ma ingrijoreaza la Corsa e rezistenta la gropanele din Romania. Daca dau intr-o groapa(nu ma refer cu viteza) am sanse mari sa stric caseta de directie? Intreb asta pentru ca un coleg care are Golf a dat intr-o groapa micuta pe autostrada(e adevarat, avea ceva viteza) si mi-a spus ca i s-au descentrat rotile. Cum Opel nu e masina romaneasca si Corsa e mai mic, ma gandesc ca poate nu e adaptat la drumurile noastre. E suficient pachetul de drumuri grele?

@livcro
Diesel nu as lua pentru ca e diferenta destul de mare de pret si vad ca astia scumpesc intr-o veselie pretul la motorina. In plus, motoarele pe motorina sunt destul de zgomotoase. Am mers cu un Astra cu motorina si oricat de bine ar fi izolat, tot se aude un zgomot destul de puternic. Astra-ul pe benzina in schimb, abia ii aud motorul.
@Bustedd
In ce sens se poate negocia cu dealerii Opel? Pana acum n-am intalnit conceptul de negociere la masini noi. La ce dealer ai fost?

Referitor la motorizarile de la Corsa, e suficient motorul de 1.2 80CP sau ar trebui sa ma orientez catre 1.4 90CP. Nu sunt vitezoman, asa ca singura chestie care ma intereseaza e sa se comporte bine intr-o depasire. 1.4 @90CP e normal sau e sportiv?
  • Bustedd

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 1,3 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Shorr, eu mi-am luat masina de la un dealer din Mures, am optat pentru un Corsa D 1.3 CDTi 75 cai. Cand am pomenit de "negociere" m-am referit la discounturile pe care le poti obtine. Uite de exemplu iti spun cu certitudine ca GM ofera discount de 2% pentru medici, avocati, VIP, si mai sunt cateva categorii, trebuie doar sa ii ceri dealerului pentru ca ei tind sa "uite" insa daca mergi cu tema facuta de acasa se schimba situatia, iar in cazul in care nu esti aici..pur si simplu negociezi...reducere la un pachet ceva...sau pur si simplu procentual din pretul masinii.
Dupa parerea mea motorizarea de 1.2 este suficient...pentru sportivitate alegi OPC ul de 192 de cai Cool
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,163
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Insignia A20DTH; din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
La corsa 1.2 ai cam asa: 100 km/h la 3000 rot/min; 110 la 3500 si 120 la 4000..160 la 5500..si de aici in sus nu i-am mai dat ca era foarte zgomotos motorul..si pe la 120/h e cam zgomotos. Poate studiezi si varinta unui astra g in doua usi...eu am si un astra..si cand m-am urcat in corsa, prima senzatie a fost ca sunt cu fundul pe pamant..si oarecum instabil...no ofence, dar pana la urma m-am obisnuit... am facut un traseu sibiu cluj si retur si in depasiri zvacnea mai bine decat vechiul astra f 1.6 72cp. Bafta la alegere..dar nu te grabi, scoate de pe net si din ziare mai multe variante si mai asteapta niste pareri avizate...spre deopsebire de logan (nu stiu exact, ca nu m-am dat prin forumul lor), aici poti gasi raspuns la majoritatea problemelor..si asta inseamna o economie de bani substantiala. Eu cand am schimbat astra f ..am optat pentru un ford fusion..dar pana la urma am luat astra h..cand am dorit o masina micro pt sotie, am oscilat intre renault twingo (era prea mic chiar si pt nevasta-mea care are 48 kg), vw polo(scump sau cu multi km) , vw lupo (nici tapiserie pe usi nu avea), ford ka (mic si urat si cu cel mai mic motor de 1.3)..si am ajuns la Corsa C de 1.2 75 cp.
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,429
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Eu iti sugerez sa iei o Corsa noua.Si e foarte bine,sa o iei acum,fiindca am vazut ca e o oferta pt. motorizarea 1.2,cu preturi care incep de la 10.500E si livrare pe loc.
  • ZouZou

  • Mesaje scrise: 835
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DT din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Dalut shorr. Eu am o corsa c 1.3 cdti 70cp (acu 95 cp cu remap de la EDS). Am cam 11000 de km cu ea pe drumurile tarii si a fost luata sh. Am avut parte si de gropi(mi-am indoit janta stanga fata la 60km/h intr-o groapa pe care n-am reusit sa o evit) insa n-am nici o problema pan acum iar singurii bani care au intrat in masina au fost cand am schimbat filtrele si uleiul (~350 ron). Masina trage excelent in depasiri chiar si la 140 la ora Very Happy acum depinde si de cum a avut grija primul propietar. Zgomotul nu e chiar asa mare iar daca spui ca nu esti vitezoman probabil consumul o sa te impresioneze (ultimul test drive dupa remap la o medie de 80-90 la ora a fost cam 3.3 l/100km).

Succes si sa ne anunti la ce te decizi Smile
  • 4speed

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Dec 2007

  • Garaj Mesaj Privat
masina sh nu mi-as lua ca nu e tot una atunci cand stii ca nu a mai fost condusa si da altcineva si cand a mai fost. am un prieten care are logan si care nu e multumit deloc de masina : ba ca nu trage, ba ca directia nu e buna si spune ca portbagaju' nu ai la ce-l folosi + ca nu e prea fiabila etc . mai multe despre logan nu mai stiu dar in schimb stiu ca ai de ales intre calitatea germana si cal fr. app , prietenul meu mai zice ca dacia tot dacie ramane si asta a dovedit si faptul ca dacia nu a vrut sa fie luata de vw ci a preferat renault ( macar iesea o dacie calumea fak de volkswagen) . corsa are motoare chiar bune si as alege 1.4 de 90 de cai pe benzina fiind mai vigilent in depasiri (necesare fara indoiala pe drumurile din ro )
cam atat am de spus si iti doresc sa faci alegerea de care sa nu fii dezamagit! +asteptere usoara dak iei opel nou ca eu ptr un astra am asteptat 2 luni !
  • bavarezu

  • Mesaje scrise: 797
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Dec 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Shorr a scris: corsa nou


sfatul meu este ca : daca te-ai decis sa cumperi masina noua sa Nu o cumperi de la noi , de ce? diferenta la calitatea masinilor , difera cu mult masinile facute pentru romania ( am inteles ca sunt facute in ungaria ) in comparatie cu cele facute pentru alte tari ( Germania,Olanda,etc ) .daca gresesc ,cer scuze insa asta este parerea mea

p.s. exemplu : astra clasic 4 usi cumparat de noua din romania , in interiorul haionului nu exista nici un fel de tentativa de a acoperi firele care trec prin el ,este tabla curata .am sa revin cu poze ca sa va faceti o idee si diferentele pot continua daca punem acelasi model cumparat din tari diferite.
  • 4speed

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Dec 2007

  • Garaj Mesaj Privat
bavarezu a scris:
Shorr a scris: corsa nou


sfatul meu este ca : daca te-ai decis sa cumperi masina noua sa Nu o cumperi de la noi , de ce? diferenta la calitatea masinilor , difera cu mult masinile facute pentru romania ( am inteles ca sunt facute in ungaria ) in comparatie cu cele facute pentru alte tari ( Germania,Olanda,etc ) .daca gresesc ,cer scuze insa asta este parerea mea

p.s. exemplu : astra clasic 4 usi cumparat de noua din romania , in interiorul haionului nu exista nici un fel de tentativa de a acoperi firele care trec prin el ,este tabla curata .am sa revin cu poze ca sa va faceti o idee si diferentele pot continua daca punem acelasi model cumparat din tari diferite.


aici chiar ai dreptate , si vb ta dak isi permite sa cumpere din germania (de preferat )care include si pretul drumului + alte cheltuieli ar fi perfect ! Cool
  • Shorr

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jan 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare din nou si multumesc tuturor pentru raspunsuri!
Azi am fost la Opel Erebus sa consult oferta si sa ma uit mai cu lupa la masina. Cam dezogranizati cei de la Erebus, cred ca o sa caut si alti dealeri, insa jucandu-ma putin la masina, daca aveam oarece dubii, acum stiu clar ca vreau sa o cumpar. Am o mica dilema: roata de rezerva unde e pusa?

Problema mare e ca in stoc(adica livrabil cam in 4 saptamani) au doar cu motorul de 1.2. Tipul mi-a bagat si o vrajeala fata de care eu sunt sceptic, si anume ca vopseaua metalizata este mai rezistenta. Eu as fi preferat nemetalizata pentru ca stiu ca e destul de scumpa o vopsire in cazul mai putin placut in care ar fi nevoie. Tipul mi-a spus ca masina in cauza e fabricata in Spania. Am intrebat daca pot cere si sa se aduca din Germania, si a zis ca da, insa nu imi poate specifica in contract timpul de asteptare, cert e ca acesta e mai mare de 4 luni.

In legatura cu pachetul de drumuri grele, mi-a spus ca exista doar optiunea de scut motor, neexistand si posibilitatea de inaltare a suspensiilor, insa mi-a spus ca nu trebuie sa-mi fac griji cu opelul in privinta garzii la sol. E adevarata chestia asta?

In legatura cu comandatul din afara, presupun ca nu e f scump sa ma duc sa o comand din Germania(parca nemtii au TVA mai mic la masini), insa ma intreb daca de acolo o pot ridica in momentul in care o si platesc, sau trebuie sa revin dupa 3-4 luni ca sa o pot ridica. De la romani ma astept la orice fel de manarii, asa ca in caz ca as putea comanda dintr-un singur drum masina din Germania, as face-o cu multa placere.

Un lucru foarte interesant de care nu stiam e ca pt 500 de euro, garantia poate fi prelungita la 4 ani, fara limita de km, ceea ce mi se pare foarte tare.
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,429
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Shorr a scris:In legatura cu pachetul de drumuri grele, mi-a spus ca exista doar optiunea de scut motor, neexistand si posibilitatea de inaltare a suspensiilor, insa mi-a spus ca nu trebuie sa-mi fac griji cu opelul in privinta garzii la sol. E adevarata chestia asta?


Eu zic ca ,,dotarea,, asta cu inaltarea suspensiilor nu te ajuta cu nimic.Am vazut Astre care aveau pachetul asta,si nu aratau prea bine.Daca ai grija de ea si esti atent la condus,nu ai de ce sa-ti fac griji.Si oricum,cu sau fara acel pachet de drumuri grele(doar scutul metalic merita achizitionat),daca dai odata intr-o groapa la viteza mare,iti zic ca nici o suspensie nu te mai scapa de alte cheltuieli.Daca ai timp,sa astepti,iti sugerez sa dai la comanda una din Germania.Nici sa nu stai pe ganduri,sa iei una ansamblata in Spania sau altundeva.Neamtu e neamt,nu sta la discutie,ei stiu intr-adevar cum se face o masina,mergi pe incredere,si da o comanda,sa ti-o aduca din Germania,sau daca ai tu timp,sa te duci sa o cumperi chiar de la mama ei.
Noroc,sper sa auzim vesti bune,curand.
  • ovidiu.SB

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Daca bugetul tau e de 11500 euro (scazand vreo 500 raman 11000) te cam duci in germania sa-ti iei in cel mai fericit caz varianta de 1. 0 L in 3 usi dotarea minima (cam enjoy in RO) . Merita ?
  • Shorr

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jan 2008

  • Garaj Mesaj Privat
E adevarat si asta. Ma mai gandeam si sa incerc la un dealer din tara, in ideea ca as putea obtine o reducere mai mare si o livrare ceva mai rapida.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 1,539
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa Z13DT din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Feb 2008

  • Garaj Mesaj Privat
felicitari pentru alegere.
completez cu faptul ca am o corsa 1.3 cdti din 2005 luata sh adusa din germania si o am de un an, pe 25.02.2008 am facut revizia de 105000km, ultimii 30.000 parcursi de mine. am dat 567 de ron si nu e cazul sa schimb bucsi, pivoti, rulmenti. eficienta telescoapelor e de 70%, eficienta la franare 80%. daca ai nevoie de alte informatii da-mi un pm.
  • Shorr

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jan 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Maine ma duc sa ridic masina:)
Corsa Enjoy 1.2 80 CP benzina, 5 usi
volan reglabil pe inaltime, scaun sofer reglabil pe inaltime, geamuri electrice fata
inchidere centralizata cu telecomanda si o cheie rabatabila
culoare metalizata
Pachet 2(AC, MP3,PROIECTOARE CEATA)
Scut Motor
Oglinzi electrice incalzite


11600 de EURO de la Gold & Platin Bucuresti


Multumesc tuturor pentru raspunsuri!
  • Dragon Warrior

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa C12NZ din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Frate, pot eu sa compar Corsa B din 1995 cu loganul. Adica eu cu motorul de 1.2i fac cam aceeasi treaba cu un logan cu motor 1.4

Eu nu mi-as da Corsa la schimb pe un Logan. Bine, a mea e si super intretinuta si am luat-o cu kilometri putini.


Ultima modificare facuta de Dragon Warrior la Sam 01 Mar, 2008 10:01 am
  • sam_mntn

  • Mesaje scrise: 369
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa C12NZ din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Nici eu nu mi-as da Corsa B pe logan. Foarte reusita masina.

@Dragon Warrior: "Adica eu cu motorul de 1.2i fac cam aceeasi treba cu un logan cu motor 1.4" In ce sens? Si mie mi-se pare motorul asta destul de nervos ca reprize daca stii sa-l calci:P


@Shorr: Bv, ai facut o alegere super. Sa ne spui impresii post-corsa:P

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata