Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • ydoc

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salut,
Am si eu o problema:Am scos egr dupa un Opel Astra 1.6 16v(Z16XE) dupa ce mi a dat codul de eroare p0400.As dori sa stiu ce parte trebuie sa se deblocheze cand dau impulsuri si daca pot alimenta si de la un alimentator de 12v in loc de baterie masinii.Nu am inteles bine din tutoriale ce parte a egrului trebuie introdusa in decarbusolv.


Skip ads

  • ydoc

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
ydoc a scris:Salut,
Am si eu o problema:Am scos egr dupa un Opel Astra 1.6 16v(Z16XE) dupa ce mi a dat codul de eroare p0400.As dori sa stiu ce parte trebuie sa se deblocheze cand dau impulsuri si daca pot alimenta si de la un alimentator de 12v in loc de baterie masinii.Nu am inteles bine din tutoriale ce parte a egrului trebuie introdusa in decarbusolv.


Dupa aproape 2 zile am reusit sa deblochez valva.Am indoit capatul unei pile si am introdus-o prin gaura sa ridic pistonul in sus.
Pun doua poze sper sa fie de ajutor.


  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Si mai functioneaza ?
De ce crezi ca ti-am mutat postarea ta inadecvata aici ca sa pui mana pe citit, ce ai facut tu acolo cu pila aia ,se putea conecta foarte simplu solenoidul EGR-ului la baterie si prin impulsuri scurte miscai pistonul fara sa-i aduci abraziuni mecanice pe suprafata metalica a pistonului.
  • ydoc

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
nu mergea cu impusuri electrice,am incercat la 12V...am incercat si prin ciocanire usoara dar tot nu a mers...pana la urma am folosit pila indoiata la capat...mi-a disparut check engine din bord...sper sa nu mai apara curand.
L.E:aici nu prea am gasit cum sa curat egr-ul meu nu era acelasi model;)
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Trebuia sa-l tii mai mult la inmuiat si sa folosesti WD40,este foarte eficient in deblocare.
  • ydoc

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
l-am tinut de aseara la inmuit in decarbusolv si in WD40 dar tot nu si-a dat drumul,acum e curatat bine sper sa ma tina ceva timp.
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
sa inteleg ca EGR-ul acela merge si pe Y20DTH?
de ce nu faceti un topic dedicat pentru 1.6 benzina, poate mai sunt colegi interesati!

n-am dat cu parul...
  • ydoc

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
am vrut sa pun un post la tutorialul pentru 1.6 dar este topicul inchis...
Skip ads

  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
White Tzuly a scris:multam celor care s-au chinuit sa faca acest tutorial. de mare folos intr-adevar.
am reusit cu succes operatia in cateva ore si ceva impingeri. pana la urma am scos tevile de motorina, am dat la automat pana a sarit motorina si pe urma le-am bagat la loc. biiingooo! merge!

probleme nu am avut decat cu garnitura aia de metal care la prima montare s-a rasucit si am turtit-o destul de urat. pana la urma am rectificat-o si am dat cu silicon.

la curatat am folosit: 1 bucata prieten posesor de astra,, inca 3 la impins, 1 pensula, 2L nitrodiluant, cativa bureti de vase si multa rabdare. din pacate, nu am reusit sa curat perfect prin colturi, dar per total sunt multumit. cand o sa am timp, o sa scot furtunul de carter sub masina ca sa nu mai bage jeg in admisie.




jeg tare. lingura n-am avut, asa ca am folosit polonicu... Razz









prietenul meu cel crizat ca nu porneste. va dau un sfat: lasati toate tevile libere si dati pana iese motorina ca altfel impingeti pana va iese limba.



curatica fata... Smile si trage bine, in 3000 de ture face ravagii. noi murdari, da asta e riscul. am scutit 3-4 mil, am baut o bere si ne-am distrat fain, am castigat experienta si dam si la altii.

acuma somn de voi ca e cazu.

toate bune! :*


revin dupa ceva timp cu noi informatii. acu vreo 5000 km, la masina in cauza a murit turbina...am verificat vacuumuri, furtune, stuturi etc. totu este ok. in urma unei diagnoze, a rezultat ca EGR nu mai lucreaza din cauza mizeriei. mecanicul a zis ca mersul subturat a facut sa se gripeze clapeta aia din admisie.

asa ca, dragi coforumisti, dupa efectuarea operatiei de curatare a matelor masinii, nu va zgarciti cu turele ca patiti ca prietenul mau care schimba pe la 2000...

operatia de curatare se va efectua in service de data asta, iar ca pret va costa 1.5 mil. omu stie ce face si e un mecanic f bun, asa ca las masina pe mana lui de data asta.

toate bune.
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Drogas a scris:Salut,

Si eu vreau sa ma bag, si ma gandeam ce ar fi daca as baga cu o seringa motorina pe la conductele de la injectoare, si in pompa pe unde intra furtunasul de retur. Asta ca sa porneasca mai usor dupa operatie.

Ce zici e posibil ?


tot eu dau raspunsul ...

Azi m-am apucat, a durat 4,5 ore , motivul era o pierdere de ulei din cauza ca atunci cand s-a schimbat pompa de injectie nu s-au folosit garnituri noi si nici silicon de etansare .
Am schimbat garnitura de la voleti + silicon la greu, iar cea de la carcasa am refolosit-o + silicon.

Am luat garnituri noi de la autokarma aprox 30 de roni ambele pe Victor reinz, dar cea de la carcasa nu s-a potrivit ( inital i-au dat tatalui meu o garnitura de evacuare, dupa care am schimbat-o eu in garnde admisie dar sunt 2 modele )
Mizerie nu prea multa cum am vazut pe aici( cred ca se curatase un pic la service dar mi-au lasat si mie de lucru ca de au fost baieti buni)....
DIESEL = motorul lui Dracu..... adica Dracu il mai porneste dupa :
-am dat pufuri de motorina pe admisie direct pe voleti inainte de a definitiva( am pus motorina intr-o solutie de spalat geamuri) - efect 0
- am scos mufa de la sezorul de temepratura, pt a avea pornire cu bujii- efect 0

Pana la urma am aerisit 3 injectoare si nu a pornit, dupa am aerisit toate 4 injectoarele am dat la automat vreo 5 secunde pana a venit motorina dupa care le-am stans si am pornit in final cu o cheie luuuunga rau si niste cruci si un "Doamne AJUTA" . Chiar imi pierdusem speranta si ziceam ca o tractez.

Nu am simtit nici o diferenta in comportamentul motorului inainte/ dupa operatiune.

Sper ca am rezolvat cu pierderea de ulei, ca nici de al dracu nu mai umblu acolo.

Scule necesare:
-motorina in bidon, garnituri noi, silicon de etansare
-crichet cu tubulare draper + prelungitoare etc
-torxuri
-surubelnite pt furtunul de admisie
-tubulara de 10 pentru pilutele de cupru de la voleti
- cheie reglabila " finuta" sa incapa- pentru piulitele olandeze de la injectoare
- ar fi de dorit sa schimbati si furtunasele de retur ( eu n-am avut cumparat ; dar le voi schimba data viitoare cand schimb uleiul)

Cam atat si cel mai important CHEF de munca si sa n-aveti 2 maini stangi .

Multa bafta tuturo celor care incearca pe cont propriu.
  • myne

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2007 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
sal
ma ajuta si pe mine cineva cu egr-ul de la o zafira 1.8 (z18xe) 2001. nu stiu pe unde se afla, ce si cum....
  • myne

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2007 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
nu gasesc nicio valva egr. am cautat peste tot pe la motor si nu vad nimic...

stie cineva daca are egr? are doua catalizatoare si doua sonde....
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Z18XE de obicei nu are EGR. Nu are doua catalizatoare, doar unul si tumulmba doi e toba intermediara, are 2 sonde lambada, corect.
Pune o poza cu motorul ca te ghidam noi.
  • myne

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2007 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
merci mult!
trebui sa asteptati dupa poza pana maine ca mi-a luat-o taica-meu Very Happy
  • keopsss

  • Mesaje scrise: 1,516
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Revin cu noutati.
Am curatat galeria de admisie intradevar era foarte mult "pamant de flori"am schimbat si cele 2 garnituri am schimbat si furtunele de retur,si cu ocazia asta am lustruit si pe langa injectoare unde datorita trecerii timpului se cam adunase mizerie multa......
Furtunele de retur la mine au iesit destul de repede nu este deloc greu.....singurul lucru care este mai greu fiind sa misc furtunele de la injectoare care nu prea se misca.....dar tragand cu simt de raspundere se misca....pentru furtunele de retur am cumparat 1 metru de furtun cu diametrul interior de 3 mm.....
Pentru a se lua mizeria am folosit decarburol 9 lei bidonul are parca 1 litru (eu am luat unul dar ca sa poti inmuia bine toate componentele iti trebuie cam 2 bidoane)
In total am cheltuit:
-36 de lei pe garnituri(atentie la garnitura de jos ca de multe ori nu se potriveste eu am returnato prima data)le-am luat de la unix
-1 litru de decarburol 9 lei
-1 metru de furtun 10 lei
-manusi chirurgicale 2 perechi parca 3 lei(dar care la contactul cu decarburolul sai "topit"deci sa nu le folositi cand scoateti piesele din decarburol)
-1 periuta de dinti 5 lei(va recomand sa aveti se ia foarte bine mizeria)
-am mai avut si 1 litru de motorina cu care am sters la final...
-si multe carpe
A si multa rabdare si atentie!
Poze nu am facut deoarece eram foarte ocupat sa nu gresesc ceva
Va stau la dispozitie daca vreti sa faceti operatiunea.
Si un mic secret pentru a porni rapid,nu infiletati la injectoare suruburile de tot lasatile intre deschise si dati la automat 1 data pana iese motorina iesind aerul din instalatie apoi strangetile complet si puneti si furtunele de retur la locul lor.
Mie mi0a pornit din a 3 a cheie dar am tinut mai mult la automat(cam 10 secunde pe cheie)
Sanatate si sper ca nu vam plictisit!
  • caius77

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2010

  • Mesaj Privat


La acel capac argintiu gasesc tot timpul murdar de ulei ( de motor cred )
Furtunul vine de la turbina.
Mentionez ca e vorba despre un opel vectra b X 20 DTL an 99 ( 82 CP ).

Ma poate cineva ajuta?

Multumesc
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
trebuie sa faci o curatare a valvei EGR, a galeriei de admisie si a furtunului care vine de la turbina. Nu vad intercooler in poza si tind sa cred ca nu are. Operatiunea de curatare este identica cu cea de aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=23612
  • caius77

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Nu am intercooler.
Multumesc pt sfaturi.Smile
  • keopsss

  • Mesaje scrise: 1,516
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Daca scuipa ulei inseamna ca functioneaza corect.....stai fara griji....Smile
Oricum fa si o curatare a celor spuse mai sus de colegu!
  • nicholas886

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
in sfarsit mi-am curatzat si eu admisia+egr...mi-a luat cam toata ziua de azi dar nu-mi pare rau..spre deosebire de cei mai sus..se cunoaste mersul motorului dupa curatzare..chiar de nerecunoscut..
pacat ca nu am poze ca va ingrozeati..aveam o gramada de mizerie..atat cat abia se mai vedeau placutele de admisie..egr, ma mir cum mai functiona..ca intre supapa aceia si corpul ei era plin de mazga intarita..
partea proasta ca dupa eram gata sa vin si io sa tip pe forum ca nu mai porneste..mi-a facut 1000 de draci mai ales ca am desfacut conductele de la inj si a dat motorina..degeaba ca tot nu pornea..l-am chemat pe tata si m-a tras vreo 2-300 m pana a luat-o..\

acum am o micaintrebare dupa operatiune..daca a scapat un pic de apa in circuitul de vacum..are vreo problema..?..
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR