Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • raku21

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Verifica si furtunele de la retur , poate din greseala le-ai atins.
Skip ads

  • ionut aron

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2011

  • Mesaj Privat
multumesc Smile dancuciureanu Smile asa am facut cum ai spus, ai avut dreptate ca de acolo de la injectoare a fost baiul .acuma merge f bine masina.
  • LYNUX

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Cine imi poate spune cum se numeste denumirea exacta a piesei incercuite din imagine ?
Piesa am observat ca era crapata, iar acum motorul nu mai trage, stiind ca aceasta are legatura cu Turbo, si cu EGR...
Multumesc anticipat

Scuze in cazul in care am pus intrebarea in locul gresit...

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@LYNUX
Este o valva vacumatica ce actioneaza clapeta de admisie. Nu cred ca e denumirea de catalog dar asta face.
Skip ads

  • marele_pitik

  • Mesaje scrise: 240
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut colegi Smile
Am si eu o intrebare...Am probleme de ceva vreme cu valva egr la o vectra b x20dtl din 97. vreau sa ma apuc sa o curat, insa am egr cu carcasa metalica Smile intrebarea mea este: se poate desface? cum? a mai desfacut cinevA? se poate curata sau e nevoie sa il schimb?
astept un raspuns. Toate bune!

Asa arata egr-ul:) :

  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
daca nu are suruburi sau orice altceva asemenator, nu se desface. este capsulata. poti s-o cureti imersand-o in orice substanta degresanta si te joci cu ciuperca aia pana merge frumos... o bagi, o scoti... Razz

bafta.

ps. pentru cine are probleme cu garnitura de admisie, adica asta: , se gaseste la Unix cu 27 de lei (22 de lei redusa) si e pe stoc. Am cumparat eu azi una deoarece peste vreo 2 ore operez.
  • marele_pitik

  • Mesaje scrise: 240
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2010

  • Mesaj Privat
White Tzuly a scris:daca nu are suruburi sau orice altceva asemenator, nu se desface. este capsulata. poti s-o cureti imersand-o in orice substanta degresanta si te joci cu ciuperca aia pana merge frumos... o bagi, o scoti... Razz

bafta.



Nu are nici un fel de surub sau ceva asemanator. Tind sa cred ca este capsulata. Voi incerca cu un spray degripant, insa am sa mai astept cateva zile pentru a curata si admisia, asta ca sa fac treaba completa;)
mersi mult de raspuns! Toate bune!
  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
daca tot facci asta, da jos si corpul cu clapetele butterfly de sub galerie. ai insa grija la garnitura aia metalica sa n-o turtesti ca mine ca iti faci de lucru degeaba. de asemenea, verifica retururile de motorina si daca sunt tari si se invart pe stuturi, schimba-le obligatoriu.

spor!
Skip ads

  • marele_pitik

  • Mesaje scrise: 240
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2010

  • Mesaj Privat
White Tzuly a scris:daca tot facci asta, da jos si corpul cu clapetele butterfly de sub galerie. ai insa grija la garnitura aia metalica sa n-o turtesti ca mine ca iti faci de lucru degeaba. de asemenea, verifica retururile de motorina si daca sunt tari si se invart pe stuturi, schimba-le obligatoriu.

spor!



garnitura respectiva se gaseste intre capac si partea cu clapete sau intre partea cu clapete si chiulasa?
am facut comanda azi de furtunase ca nu erau la magazin si vin maine,am mai facut comanda si de garnituri + vreau sa o schimb si pe cea de la evacuare ca scapa ceva presiune (este afumata chiulasa).
Singura chestie de care ma tem, tzevile de la injectoare, imi este tare frica sa nu le deformez sau mai stiu eu ce minune se poate intampla pe acolo (sa prinda aer si sa se dezamorseze)
mersi de raspuns! toate cele bune!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Garnitura o ai intre partea cu clapete si chiulasa, nu pica stai linistit. Lasa tevile alea ca merg fara grija, doar daca ai una corodata poti sa-i pui capat. Grija la garnitura de la EGR, o scoti si pe urma solvent ca altfel se dilata cat casa. Daca lucrezi cu solvent de carburatoare Policolor iti belesti manutele, este foarte bun dar nici o protectie nu tine la el, adica manusi. Mai bine alta firma chiar daca freci mai mult.
  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am ajuns acasa dupa operatie si berea de rigoare.

Toata treaba a durat 4 ore. Doar sunt expert acuma, ce dracu... Am curatat jegu, am schimbat garnitura, am pornit masina cu spray de frane si a pornit la sfert...Toate bune.

Problema este ca tot nu trage, da cu ulei pe intercooler, ba mai si papa ulei (si nu putin) si nici turbina nu prea cred ca baga ceva. La peste 110km/h consum de peste 8 si acolo ramane.... In concluzie, in afara de experienta, nu am castigat nimic de data asta.

Ca detalii suplimentare:

- am curatat piesele cu spuma d-aia de curatat aragaze (sano) la spray negru. merge brici, repede si eficient. oricum, nu faceti ca mine, sa spalati piese pe balcon ca va f** vecinii.
- dupa curatare, am dat cu niste degripant pe tija de la egr si pe tija butterfly
- am pornit masina cu spray de frane. merge din prima fara probleme.
- nu stiu ce garnitura e la egr, ca eu n-am avut decat p-aia mare de la galerie..?! dane, fa te rog lumina si pe strada mea. Shocked

ps... daca stie cineva ce poate avea...eu le-am luat prin eliminare si cam degeaba. admisia e ok, pe tester nu da nimic, ulei papa si turbina nu merge...dintr-unu din solenoidele alea de vacuum din dreapta se aude ceva ciudat,ca un releu bubuit, iar la peste 3000 de ture motoru isi schimba sunetul, parca rage. mi-e cam greu sa asimilez sunetul, dar de bine sigur nu e.

inca ceva, eu vorbeam de garnitura dintre galerie si corpul ala cu fluturasi, nu cea de la chiulasa. sunt 2 diferite, dar cea mai sensibila este aia de sus, deoarece exista riscul sa fie turtita cu galeria.

inainte si inapoi:


bafta dragi colegi. daca e vrunu din buburesti si necesita ajutor, sunt disponobil in general seara sa dau o manuta. hai seara buna.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat

Garnitura EGR este un inel de cauciuc ca un o-ring.
Skip ads

  • JustCrazy

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
White Tzuly sunt mai multi factori care te pot incurca acolo ai fopst pe un tester cu ea sa vezi daca iti lucreaza pompele de vacum ... sa vezi cat aer iti baga si daca e in parametri ? cand accelerezi puternic furtunul de la turbo se intareste ? urmareste pe forum cu lipsa putere motor ... vezi poate gasesti ceva ... eu am fost pe tester si la inceput nu aveam aer calumea din cauza egr si adimisiei eu avand egr electric ... dupa curatare la mine imi dadea parametri corecti la aer ... mai ales ca esti in bucuresti iti recomanda sa mergi la maiandrei te poate indruma cel mai bine
  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
salut,

pe tester nu am pus-o inca, dar sunt ferm convins ca turbina e varza.

nasol este faptul ca desi masina a pornit la sfert si am si mers cu ea, dimineata nu mai porneste. aseara am scos iar tevile de la injectoare si am pornit-o, azi iar nu a vrut...ceva diabolic se intampla cu ea... diseara ma duc sa vad daca pierde motorina pe undeva. oricum, d-acuma nu mai lucrez pe gratis la porcaria asta de motor. Razz mi s-a luat in ultimul hal. Evil or Very Mad
  • craciun mihai

  • Mesaje scrise: 97
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2011

  • Mesaj Privat
are cineva idee cum se curata intercooler-ul la un y20dth?
am observat ca e full de ulei si praf pe intreaga suprafata si nu se mai vede nici o celula din radiator.
e normal?
oare tre sa dau bara jos, sau sa demontez intregul radiator(e legat unul de altul)
  • robert_o

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru tutorial si celor care ati dat cate un sfat despre curatare. De cateva zile nu imi tragea masina , nu avea forta , abea se tura si pornea greu. Azi mi-am luat inima in dinti si m-am apucat de curatat admisia si EGR-ul. Dupa montare a pornit la prima cheie. Papa asfaltul akum masina, are vana in ea si merge foarte finut. Va multumesc
  • robert_o

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Am uitat sa specific, ca am schimbat si furtunasele.
  • robert_o

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Pfff..iar au inceput problemele, dupa ce am facut toate astea masina a mers bine doar 4 zile , pornea la sfert, akum iar a inceput sa porneasca greu dupa ce sta vreo cateva ore . Un sfat va rog. Scz daca am postat unde nu trebe
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
problema cu pornitul greu dupa curatarea galeriei este de la furtunasele de retur,ati umblat la ele si nu mai etanseaza bine .Este indicat sa schimbati furtunasele si teurile cu unele noi.
  • robert_o

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2011

  • Mesaj Privat
furtunasele le-am schimbat o data cu , curatarea galeriei
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR