Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Operatiunea nu o voi face pe trotuar ci intr-un garaj Smile

Singur nu voi face, ci cu amicul mecanic si cu tata (inginer, stie multe in teorie dar in practica nu a mai umblat la asa ceva)

Galeria am desfacut-o mai demult si se desface usor, la fel si alimentarea am mai desfacut-o mai demult (cand aveam probleme cu pornirea)

M-am uitat la arborele cu came prin capacul pe unde torn ulei si parea normal, ulei peste tot, nici urma de vreo spuma.

Am citit haynes adineauri si ei pun MULT accent pe "timing" si nu am prea inteles care e treaba. Voi mai citi maine inca o data. Ei spun ca se invarte de arobrele cotit pana pistonul 1 ajunge la sus pe compresie nu evacuare (cu camele de pe ax in sus), se baga un bolt pentru a bloca arborele cotit, si gata... Ce nu am inteles prea bine e cum se scoate lantul de distributie de pe axul cu came, dar voi mai citi o data. In haynes este structurata nasol desfacerea motorului, dar pun eu cap la cap ce e acolo si ii dau de cap.

ftp://neodelphi.ro/pub/die...ir_procedures.pdf
Acolo este ce Haynes am eu. Cine vrea sa ma ajute si are ceva timp poate sa citeasca acolo.
Skip ads

  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
La curatarea resturilor garniturii vechi, foloseste un cutter. Fii atent sa nu zgarai suprafetele de contact.
La destrangerea/strangerea chiuloasei pe blocul motor, dar si la capacul de culbutori, operatiunea se desfasoara in cruce. Vezi pe forum un sfat in aceasta privinta pt. capac culbutori.
Spor la treaba si Multa Bafta !
  • ManiacuV6

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Mai este o problema..............]
Am intalnit un caz asemanator in care masina pornea greu dar in afara de garnitura de chiulasa mai erau si 3 pistoane crapate intre segmentul de ungere si cel superios ........ mai precis s-a rupt fanta dintre ei
Si bafta la reparat!!!!!!!!!!
  • ktapet

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2005

  • Mesaj Privat
ce am mai vazut si eu la niste mecanici, dar asta cred c-o stii si tu, oricum in caz ca nu, sa aveti grija la stransul chiulasei pt. ca prezoanele se strang treptat si intr-o anumita ordine
Skip ads

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
1) Odata ajuns la garnitura arsa, cum o curat de pe cele doua suprafete ? In TIS spune sa nu folosesc obiecte metalice ascutite sa nu zgarii suprafetele... In cazul asta ce folosesc ?

2) Mai scrie ca in cazul rectificarii trebuiesc indentate valvele si altele.. deci e ceva mai complicat. Cum verific daca trebuie rectificata chiulasa ?

3) Mai intreb o data, Trebuie neaparat demontat grupul pieselor din chiulasa pentru a ajunge la garnitura ??? (Valve, injectoare, bujii, etc) Mi-ar fi mult mai simplu daca nu ar fi nevoie sa demontez si aceste parti. Din cate vad in TIS, la un topic despre demontarea valvelor, chiulasa este pusa cu capul in jos pe un suport, deci este deja desprinsa cu valve cu tot.

Daca ma gandesc mai departe, poate nu este necesar nici sa demontez arborele cu came, decat sa dau lantul jos de pe el, si atat...
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
pai am crezut ca am fost destul de clar. galerie, lant/curea si adminise. atat dai jos.

nu desfaci nimic din chiuloasa. nu dai jos valve ca nu le mai pui la loc fara scule speciale.


cureti suprefetele cu o lama de cutter.(doar cu lama, fara cutter)- stai linistit ca nu se intampla nimic. pui apoi chiuloasa pe o masa din sticla si verifici cu fanta de lumina cat de plana este. dar inafara de verificare nu ai ce sa'mi mai faci singur.


cand te apuci?
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
si evacuare...

Deci in mare e cam asa din cate am citit:

- galeria de aer
- conductele de motorina din pompa de injectie, furtunelele de retur de la injectoare
- evacuarea
- capacele laterale de langa lant
- capacul de deasupra axului cu came
- rotesc motorul cu mana pana ajunge pistonul 1 sus la compresie
- blochez arborele cotit cu un bolt
- notez pozitia axului cu came
- dau jos lantul de pe axul cu came
- desfac suruburile chiulasei (sper sa se desprinda cu totul in stagiul asta)
- curat suprafetele de contact ale garniturii arse (cu ce, nu stiu)
- pun garnitura noua, si restul invers cum am inceput..


De apucat ma apuc diseara pe la 6-7 cand vor veni si prietenul mecanic si tata acasa. Mi-am pus acumulatorii la incarcat pt poze..
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Eu iti urez bafta, inca cred ca ar fi indicat sa incepi dimineata sa ai lumina multa si energie, seara cand se insereaza si vii obosit te enervezi repede si poti gresi.
Skip ads

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Daca era dupa mine, acum eram cu motorul intins pe jos... dar astept "asistentii" sa vina de la servici...
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Am si eu nevoie de niste traduceri pt cine se pricepe :

"Camshaft sprocket bolt and tensioner bolt sealing" = "Surub ???? al axului cu came, si garnitura surubului de tensionare ???"

ce inseamna sprocket ?
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
http://www.sprocketspeciali...m/html/main.shtml
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
ok, deci sprocket = roata dintata de la capatul arborelui cu came.

Am trimis ieri si niste mail-uri la reprezentantele din tara sa se dea cu parerea. Un singur raspuns a fost diferit de "veniti la service pt diagnoza" :


Presupunem ca exista posibilitatea blocarii segmentiilor in piston.

Cu stima,
VICTORIA GLOBAL


Daca s-au blocat segmentii in piston, intra ulei in camera de ardere => fum albastru... Am cum sa verific ipoteza asta fara sa scot pisoanele din cilindrii ?

Oricum ipoteza asta nu explica presiunea din circuitul de apa cand pornesc motorul. Garnitura de chiulasa explica asta pt ca motorul baga presiune in circuit prin garnitura arsa...
Skip ads

  • ManiacuV6

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Daca ai chiulasa data jos cat mai e de desfacut si baia de ulei .
Verifici si pistoanele si faci o treaba sigura...
Pentru punerea pistoanelor inapoi in bloc trebuie realiniati segmentii si pusi cu un fel de colier de tabla......
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Nu e problema baii de ulei, aia se da jos din 10 suruburi in 5 minute... e problema arborelui cotit. Trebuie deconectat de la ambreiaj, treaba facuta stand sub masina umbland intr-un loc plin de ulei negru, deci fara vizibilitate... De asemenea trebuie deconectat de la cureaua de accesorii deci se pierde "timing"-ul.. Daca nu e necesar, si se poate verifica si altfel, de ce nu?
  • arthurro

  • Mesaje scrise: 832
  • Locatie: Miami Florida
  • Masina: Omega 1996 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Esti curajos. Eu n-as avea tupeu sa fac asta. Iti doresc multa BAFTA!!!!
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Daca as sti ca o duc la cineva care chiar se pricepe nu m-as baga... Am experiente neplacute cu toti "mecanicii" pe unde am fost, si am fost la destui... Tocmai, cu chestia asta nu prea e de joaca, si nu am incredere in service-uri, cel putin nu in cele din Ploiesti, iar la Buc sau BV nu am cum sa ajung cu ea...
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
RAMAI DOAR LA SCHIMBAT GARNITURA

...si asa este prea mult ...iti spun sincer si fara intentia sa te jignesc. vezi asta si in haynes, are grad de dificultate avansat.

nu te apuca de scos pistoane ca nu mai faci masina din aia. nu are sens sa desfaci baia; cand ii faci o sapalare cu motorina vei scoate tot ce putea fi ulei stricat de apa.

eu iti urez succes orice decizie iei, daca daca te apuci de scos segmentii si arborele cotit singur, in garaj, eu nu mai am curaj sa citesc postul asta.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Smile stai linistit ca nu demontez arborele cotit... am zis doar ce ar implica asa ceva, si din cauza asta nici nu ma bag. Ma rezum la schimbat garnitura de chiulasa si atat.
  • horheus

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Thanatos a scris:RAMAI DOAR LA SCHIMBAT GARNITURA...


Subscriu. Te-am incurajat sa schimbi garnitura singur, dar nu ai ce cauta mai jos in motor. pur si simplu nu ai de ce sa umbli.

bafta! Smile
  • arthurro

  • Mesaje scrise: 832
  • Locatie: Miami Florida
  • Masina: Omega 1996 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Smile sunt tare curios ce o sa iasa. Voi urmari cu mare interes evolutia lucrurilor. Bafta!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR