Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Mateiux

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2006 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Ma bag si eu, desii nu am mai facut-o demult (lipsa de timp).


Garantat te descurci, fara sa ma laud(prea tare), eu am facut treba asta de unul singur la frageda varsta de 20 de ani pe Corsa veche C14SE fara a avea la indemana nici un manual de reparatie doar teorie invatata din carti de la biblioteca.

Tre sa zic ca am avut grija sa fac semne cu markeru si sa lipesc stickere(din leocoplast) peste tot ca sa nu le incurc cand le pun la loc.

Totusi dupa ce totul a fost gata am luat de imprumut o cheie dinamometrica (te sfatuiesc sa faci si tu asta) si am strans chiulasa, la nu mai stiu cati km am restrans-o cu aceeasi cheie.

Rezultat EXCELENT cu doar 2 zile de efort sustinut.

Bafta mare.
Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Usurel, ca nu este vorba nici pe departe despre motoare similare, dieselul cu pricina este mult mai complex ca arhitectura decat C154SE-ul Sad.
@Slick nu este nevoie sa demontezi arborele cotit pentru a scoate pistoanele si a verifica segmentii desfaci doar capacele bielelor
Eu unul, in prima faza as merge pe varianta sugerata de thanatos adica curatare si inlocuire garnitura de chiulasa asta deoarece ai oprit motorul imediat, segmentii nu cred sa fi fost afectati. In acest fel vei scuti o operatiune costisitoare in prima faza, daca sunt probleme la segmenti/compresie - va rezulta direct in consum de ulei...
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
DAY 1

MOTORUL COMPLET (cam murdar dar... Smile ) :



FILTRUL DE AER :



FILTRU AER SCOS :




FURTUN ALIMENTARE AER SCOS :



FIRE, FURTUNE, TEVI IN FATZA MOTORULUI :



ALIMENTARE BUJII INCANDESCENTE :



SCOS MUFE TERMOSTAT, SI SENZOR DE TEMPERATURA + FUTRUN (necunoscut)



SCOS FURTUNELE RETUR DE LA INJECTOARE (tinut cu un patent, si bagat ceva pe gaura furtunului sa nu intre aer sa se dezamorseze pompa de injectie:



CAPAC AX CU CAME SCOS + ACOPERTI INTRARI INJECTOARE SA NU INTRE MIZERIE:



CONDUCTE POMPA DE INJECTIE SCOASE :



MUFARAIE SURUBARAIE DESFACUTE LA CAPATUL DIN DREAPTA AL MOTORULUI





AICI AM AJUNS CU LUCRAREA IN SEARA ASTA. MAINE MAI URMEAZA...
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu trebuie sa demontezi supapele si celelalte de pe chiuloasa.
Eu am mesterit ceva motoare de raba in urma cu ceva ani. In mod sigur exista diferente, dar nu majore. O sa-ti punctez cateva etape, asa cum le vad eu acum.
Desfaci capacul culbutorilor.
Scoti lantul/cureaua de distributie. Ai grija la pozitie. Trebuie sa ai niste semne cu vopsea rosie si eventual chiar incrustate in lateralul rotilor dintate/rolelor. Pentru siguranta, fa o schita sau o poza. La remontare, trebuie neaparat sa respecti pozitia initiala a rotilor una fata de alta. O pozitionare eronata cu cateva grade iti face praf supapele.
Desfaci prezoanele care strang chiuloasa pe blocul motor(intre ele se afla garnitura de chiuloasa). Le desfaci in cruce, potin cate putin pe fiecare. Nu forta, sa nu distrugi filetul.
Vezi "matele" care mai sunt legate de chiuloasa. Injectori, sonde, etc. Daca sunt flexibile, poti sa nu le demontezi.
Ridici chiuloasa, o rastorni si te apuci de indepartat garnitura veche de pe ambele suprafete.
Eu foloseam un cutit facut la polizor dintr-o panza de bomfaier. Ceva similar cuterelor de astazi. Daca vrei, poti folosi ceva din lemn, pentru a diminua riscul crearii de zgaraieturi. Incearca sa nu scapi in cilindri mizerie.
Daca nu ai facut zgaraieturi pe suprafetele de contact, nu te gandi la rectificare. In plus, trebuia sa fierbi "bine" motorul ca sa se deformeze si sa necesite rectificare.
Din momentul asta incepi remontajul.
Fixezi noua garnitura de chiuloasa pe blocul motor. Pentru o aderenta mai buna, o ungi cu o vaselina subtire sau cu un strat de silicon. Fii foarte atent la pozitia garniturii. Verifica corespondenta gaurilor garniturii cu gaurile din blocul motor. Trebuie sa se suprapuna perfect.
Fixezi chiuloasa peste garnitura.
Insurubezi putin(cateva spire) toate prezoanele care fixeaza chiuloasa.
Verifica tot timpul pozitia garniturii si a chiuloasei.
Incepi sa le strangi in cruce, cate putin, incepi de la mijloc si termini su colturile.
Urmeaza fixarea lantului/curelei de distributie. Foloseste schita sau poza facuta. MARE ATENTIE.
Fixezi garnitura de la capacul culbutorilor. Ar fi buna una noua. Montezi capacul. Foloseste metodologia de la chiuloasa(fixare, strangere).
Montezi ce mai este de montat. Sonde, injectoare, senzori, capace, protectii, etc...
Cam asta ar fi. Sper ca nu am negijat ceva. Cei care fac treaba asta mai des, ii rog sa ma corecteze/completeze daca am gresit sau am omis ceva.
Ar fi bine sa soliciti ajutorul unui prieten, sa te asiste.
Gandeste-te la un lucru. Ce urmeaza sa faci este pur mecanica. Treaba asta se face inca cu brio in RO pe trotuarul din spatele blocului. Daca o fac atatia altii, trebuie sa te descurci si tu.
Spor la treaba si sa ne anunti cum te-ai descurcat.
Skip ads

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
OK, dar ai uitat lucruri f importante de explciat cum ar fi CUM desfac lantul de pe axul cu came ?

Despre ce pozitie initiala a caror roti una fata de alta ? Eu marchez lantul si roata dintata a arborelui cu came, si le pozitionez la fel.

Intrebare : In Haynes scrie ca suruburile chiulasei se strang cu 25Nm (Cylinder head bolts). Din cate am discutat cu altii cica ar fi cam mult, ca ei folosesc 8Nm... Nu inteleg ce e cu Stage-urile din Haynes. Sa imi explice si mie cineva va rog..

  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Ar trebui sa ai un intinzator. Practic, lantul(idem pt. curea) transmite miscarea de rotatie de la vibrochen(arborele cotit) la arborele cu came. Scopul este de a asigura comanda deschiderii/inchiderii supapelor sincronizat cu pozitia pistoanelor in cilindri. Nu stiu exact cum este la motorul tau cu lant, dar trebuie sa ai o a treia roata dintata, al carui centru este reglabil. Fa analogia cu lantul de la bicicleta cu schimbator, unde roata de jos are rol de intinzator. La motoarele pe curea exista o rola care "intinde" cureaua de distributie. Scopul intinzatorulului este de a tensiona cureaua/lantul pentru a nu "scapa" si a nu produce decalaje intre cele doua axe.
Oricum, inainte de a te apuca de scos lantul, nu uita de pozitia rotilor dintate. Fiecare trebuie sa aiba un semn cu vopsea rosie sau o crestatura. Parca este o regula ca cele doua semne sa fie fata in fata. Oricum, poti roti tot ansamblul rotilor dintate pana cand aceste semne se vor afla intr-o pozitie mai exact de determinat la montaj.
Nu te intereseaza care za de lant se afla in fata carui dinte de pe o roata dintata sau alta. Te intereseaza ca rotile dintate sa se afle in aceeasi pozitie UNA FATA DE CEALALTA. Lantul este acelasi.
In ceea ce priveste forta de strangere, nu stiu ce sa-ti spun. Pe vremea cand am facut eu asa ceva, nu prea se utilizau chei dinamometrice. Strangerea se facea dupa ureche. Oricum, dupa 1-2 zile de mers usor cu masina, trebuie strans inca putin.
Ca repere vizuale, urmareste cum se comprima garnitura de chiuloasa in momentul strangerii. Daca urmaresti asta si ai putin simt, cred ca te descurci.
Despre stage-urile din Haynes, tot asa. Nu imi dau seama ce vrea sa spuna.
Apropo, la distributie s-ar putea sa mai ai o roata dintata, ce care antreneaza pompa de ulei. E doar o roata in plus. Nu te speria. Noteaza tot sa stii in ce pozitie le montezi apoi.
Bafta.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Deci sa explic cum e motorul meu:

Arobrele cotit transmite printr-un lant o miscare de rotatie pompei de injectie. Aceasta are un pinion dublu. Unul sa preia miscarea de la arborele cotit si celalalt sa transmita miscarea mai departe la axul cu came. Ambele lanturi au cate un intinzator care se insurubeaza. Problema este urmatoarea (tot nu ai precizat) : Cum dau jos lantul de pe roata dintata a axului cu came, si cum ridic chiulasa fara cu lantul atasat de roata dintata a pompei de injectie ? Voi pune o poza cu motorul meu cu problema exacta :

Cum scot lantul ala de pe roata aia dintata ? (In haynes se desfac ambele roti dintate si de la pompa de injectie si de la axul cu came, dar acolo asta prezinta, cum se scoate cu totul lantul superior. Eu vreau doar sa il scot de pe axul cu came sa pot ridica chiulasa)
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Se pare ca e putin mai complicat decat credeam.
Dar.
Daca desfaci intinzatorul, lantul ar trebui sa aiba un grad de libertate.
Daca il ridici atat cat sa treaca peste coroana rotii dintate(sa iasa de pe dinti) a arborelui cu came si il dai la o parte?

Daca nu merge, incearca sa scoti inclusiv roata dintata pana cand scoti chiuloasa. Ea nu se poate monta pe axul ei decat intr-o singura pozitie, deci nu se poate gresi la montaj.

Apropo, carcasa aia care te incurca pe tine pare a fi prinsa in suruburi. Daca le scoti, nu poti lucra mai usor la lanturi si roti dintate?
Skip ads

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Solutia care o da si Haynes si TIS este sa scot roata dintata de pe axul cu came, si sa las lantul liber in canalul chiulasei.

Oricum, garnitura noua de chiulasa se pune uscata dupa cum spune TIS :




si in TIS apar aceleasi valori ca in Haynes, cu cuplul de strangere a suruburilor si cu stage-urile de 65 grade. Ce inseamna astea ?




Ultima modificare facuta de Slick la Mie 15 Jun, 2005 2:05 am, modificat de 2 ori in total
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Mestere, eu merg la culcare. Nu de alta, dar maine e o zi de munca.
Maine astept noutati.
Noapte Buna.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
nu te axa atat de mult pe mici detalii.

prezoanele se strang treptat din momentul in care intra in sarcina. si alea sunt "stage"-uirle. ai in haynes ordinea lor, pui pe dinamometrica 25Nm si dai cate 45 grade pe preson pana "sare". dupa 500 km verifici din nou treaba asta.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
in primul rand bafta. Nu prea stiu ce sfat sa-ti dau, decat sa iti stau alaturi.

Dar am o mica nedumerire, in poza cu termostatul furtunul care vine de la termostat la radiator e sectionat si inserata o bucata de teava (stanga jos). Eu nu o am ce reprezinta ?

Skip ads

  • ManiacuV6

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2005

  • Mesaj Privat
IMPORTANT!!!!!!!!!!!!!!

E foarte indicat a se curata gaurile din motor in care se infileteaza prezoanele care unesc blocul motor de chiulasa> Se poate sufla cu o pompa de aer compresor sau se poate folosi o carpa......
Daca nu sunt curatate la strangere crapa blocul motor.........
SI E DE RAUUUUUUUUUUUU
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
chiciuc a scris:Dar am o mica nedumerire, in poza cu termostatul furtunul care vine de la termostat la radiator e sectionat si inserata o bucata de teava (stanga jos). Eu nu o am ce reprezinta ?


Masina mea a mai fost umblata inainte, si dobitocii dinainte au pus termostat de DTH care iese inspre radiator nu inclinat inspre far, iar furtunul original nu a mai putut fi pus si s-a facut chestia aia acolo..
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
cum stai?
  • Kappy

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
IN legatura cu strangerea la cuplu a suruburilor...

e destul de clar: la prima reparatie cu 25 si apoi de la a doua reparatie in sus cu inca 65 grade(fata de 25). Cred ca se recomanda a se folosi si suruburi noi. Daca gresesc , va rog sami dati in cap, daca nu aprobatima Very Happy
La distributie .....motorul trebuie sa fie prevazut cu semne NU ARE CUM SA NU FIE. Ar trebui sa ai pozitia reciproca fata de bloc/chiulasa a fiecarei roti de lant marcata pe roata respectiva (si pe bloc/chiulasa) : Vezi in manualul haynes la pagina (in stg sus) 2D.4 pana la 2D.6
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Sad

Dupa 10 ore de desfacut incontinuu la suruburi si accesorii am ajuns la chiulasa... Dupa ce am desfacut-o, am aruncat un ochi in cilindrii. Se observa zgarieturi pe laterale la cei 2 cilindrii din centru. La ceilalti nu am cum sa ma uit pentru ca sunt sus, si arborele cotit e blocat cu un bolt sa nu pierd "timing"-ul.

No comment despre ce se vede in poze :





Dati-va si voi cu parerea, eu nu zic nimic, sa vad daca trageti aceeasi concluzie.

Garnitura de chiulasa pare intreaga, nu lipseste nici o bucata din ea, dar in schimb am gasit apa in cilindrii, deci a avut si ea ceva..
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Treebuia sa faci pozele pe modul macro.
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
sunt zgarieturi in zona bolturilor de la biele? daca e asa, cred ca e grav...
  • horheus

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
arata bine pistoanele, precum si capul cilindrului, in sensul ca nu au calamina pe ele, deci motorul tau merge ok (n-a avut parte de detonatii aiurea).

ce e cu urmele alea verticale?? vorba lui ron, provin oare de la boltul bielei? in cazul asta nu e prea bine. ar fi bine sa faci rost de un micrometru de exterior si sa masori uzura respectiva. nu pot sa imi dau seama din pozele respective daca ai camasi sau cilindrii sunt alezati direct in blocul motor. daca uzura e mare, atunci e cam naspa...cand dai cu degetul se sinte vreo diferenta de nivel in zona cu uzura respectiva?? daca simti, inseamna ca e de ordinul a 1 - 2 zecimi de mm. Oricum ar trebuie remediata situatia asta, prin schimbarea bolturilor, ca daca o lasi asa, uzura continua si atunci segmentii nu o sa mai poata inchide spatiul respectiv si atunci se duce toata compresia ...dar asta o sa se intample in inca io stiu 100 mii km.

uzura asta sa stii ca nu e de ieri - de azi, sau de cand ai avut probleme cu garninuta de chiuloasa, ci a aparut in timp
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR