Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Mda.. sa incepem cu inceputul.

Mergeam pe DN1 cam cu 150, la un moment dat, era cam frig si am vrut sa bag caldura. Am observat ca nu mai baga caldura deloc. Imediat m-am uitat la temperatura motorului (banuiam ca nu mai e lichid de racire) si amv azut ca e pe la 92 grade, destul de normal.. Dupa 5 secunde am vazut ca motorul incepe sa franeze, desi eu eram cu acceleratia apasata.. Am apasat ambreiajul si a scazut turatia la 0, adica s-a oprit motorul. Am mers asa din inertie vreo 100m, timp in care servo a inceput sa nu mai functionze, si am bagat-o iar in viteza sa am servo, moment in care motorul a pornit iar. Am tras pe dreapta imediat, am ridicat capota, iesea un abur gros din motor, dupa ce s-a dus aburul m-am uitat sa vad pe unde curge, si am vazut ceva stropi pe sub motor (timp in care motorul era pornit). Mai eram cu cineva, am trimis sa imi aduca apa distilata, in 2 minute au venit, am turnat in motor, si iar a inceput sa iasa abur si curgea apa multa pe dedesubt. Am oprit motorul si am decis sa ajung acasa tractat. Dupa ce am ajuns in masina prietena (deh.. cunostinte de mecanica ioc) mi-a spus ca in timp ce eu ma uitam, temperatura ajunsese pe rosu, iar cand am turnat apa, a scazut... Am tractat masina pana acasa, fara incident, am pornit-o 20 de secunde sa o bag in garaj si am lasat-o peste noapte. De dimineata, m-am bagat sub ea si am vazut ca furtunul de la racitorul de ulei era scos complet de pe teava... Am curatat furtunul si teava, am strans colierul bine pe teava, am pus vreo 5 l de apa in vasul de expansiune si am pornit motorul. A pornit foarte greu (la prima cheie dar crestea in turatie foarte foarte greu)., si trepida rau. L-am lasat vreo 10 secunde poate isi revenea, dar dupa asta a inceput sa scoata fum albastru foarte gros, si a continuat asa vreo 10 secunde, timp in care m-am convins ca nu avea de gand sa isi revina si l-am oprit.

Ce s-a intamplat ? Ce pot face ? Ce teste pot face sa imi dau seama ce are ?

Dupa cate mai stiu si eu, banuiesc garnitura de chiuloasa arsa, si intra ulei sau/si apa in cilindrii si din cauza asta fumul albastru si mersul trepidat. Mi-a spus un amic sa desfac capacul pe unde torn ulei sa vad daca iese fum pe-acolo, dar nu iesea.

Dati-va si voi cu parerea la ce poate fi.. Rolling Eyes


Ultima modificare facuta de Slick la Mar 23 Aug, 2005 2:22 am, modificat de 4 ori in total
Skip ads

  • horheus

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
ti-a spus bine prietenul tau.. garnitura de chiuloasa prajita. nu mai porni motorul deloc. uita-te la ulei, a crescut nivelul, este spuma pe joja??

ai avut noroc, si ai facut bine ca ai venit cu ea acasa tractata.. eu stiu un caz de motor calat... asta pe autosrtada in Italia.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
ok, o fi garnitura, in cazul asta ce fac? o schimb singur ? mai trebuie facut ceva ?
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Cam dificil, deoarece daca ar fi fost garnitura de chiulasa arsa apa nu ar fi curs din motor atunci cand completai.
Nu este recomandat sa pui apa rece in motorul incins, astepti sa se raceasca si abia dupa...
Daca ai mai desfacut motorul sau are cine sa te ajute poti sa te apuci de treaba verifica sa nu aiba o supapa de suprapresiune pe circuitul de racire pe care sa fie nevoie sa o inlocuiesti.
Skip ads

  • Kappy

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Masoarai si compresia inainte sa te apuci de treaba cu chiulasa.....si daca te apuci e ceva mai complicat, daca nu ai cunostinte bune de mecanica mai bine nu te apuci si o duci la service.
Aaaaa....pana una alta , daca nai ce face da drumu la ulei si uitete la el sa nu aiba urme de apa in el.
Dar, in orice caz trebuie identificat cum ai ramas fara apa ....sau ulei (posibil) din cauza furtunului ala pe care ai zis ca lai vazut scos si care se poate sa fi iesit di cauza ca iti baga compresia in baie ...
Mai poti sa faci o chestie : cu motorul pornit trage joja afara si daca arunca cu ulei pe acolo e dusa garnitura:((
Bafta
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Am precizat ca apa a curs pe la un furtun de racire iesit...

roBERT probabil nu ai inteles partea asta de mai sus. Normal ca daca furtunul era iesit curgea cand completam..

Kappy, nu as mai porni motorul.. mi-e sa nu ii fac mai rau..

A mai facut cineva ce vreau eu sa fac? Eu am cunostinte doar de teorie, de practica nu am avut parte. Daca ar putea cineva care se pricepe sa ma ajute m-as baga..

Intrebare : ULEIUL TRECE PRIN GARNITURA DE CHIULOASA ? ARE CANALE CA CELE DE APA PRIN GARNITURA ? DACA NU, PE UNDE INTRA ULEI IN MOTOR? DACA DA, ATUNCI INCA UN PUNCT PENTRU TEORIA GARNITURII ARSE..


Intrebare 2: Cat ma costa manopera la desfacut motorul ? Doar 10 euro/ora ?


Ultima modificare facuta de Slick la Lun 13 Jun, 2005 5:35 pm
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Am inteles acum, este vorba despre un radiator racit cu apa. La tine racitorul de ulei este racit in acest fel sau este intercoolerul?
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Racitorul de ulei contine filtrul de ulei si un radiator. Prin el trece apa de la circuitul de racire. Din racitor ies 2 furtune. Unul pe unde intra apa in el, si celalalt pe unde iese apa din el. Unul din futrunele alea mi s-a desfacut si toata apa a iesit pe-acolo...
Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Da sunt canale prin garnitura si pentru uleiul necesar ungerii axelor cu came sau a tachetilor, in principiu si eu cred ca este tot garnitura de vina asta.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
nu te apuca singur.


am facut'o de cateva ori dar nu e usor prima data. uleiul circula prin canale chiuloasei la fel ca si apa. daca garnitura este dusa....poate intra apa in ulei si invers, ulei in camere, apa in camere, sau toate de mai sus.

in cazul tau sigur este dusa garnitura.

trebuie schimbata garnitura, eventual remediata chiuloasa (putin probabil totusi), curatat circuitul de apa si spalat motorul bine prin interior. cam asa este de facut.
  • horheus

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Slick a scris:
Intrebare : ULEIUL TRECE PRIN GARNITURA DE CHIULOASA ? ARE CANALE CA CELE DE APA PRIN GARNITURA ? DACA NU, PE UNDE INTRA ULEI IN MOTOR? DACA DA, ATUNCI INCA UN PUNCT PENTRU TEORIA GARNITURII ARSE..

Intrebare 2: Cat ma costa manopera la desfacut motorul ? Doar 10 euro/ora ?


are 1 canal sau 2 prin care se scurge uleiul de la axul cu came inapoi in baie. problema nu e de aici, cand se arde garnitura de chioloasa apa scapa din canalele ei si trece fie in baie (caz in care rezulta o crestere a nivelului uleiului) sau in cilidri (caz in care masina mereg naspa tare si scoate fum alb - albastrui)

garnitura de chioloasa ai putea sa o schimbi si singur daca ai ceva experienta in montat - demontat treburi. daca ai cartea tehnica a masinii, si scule eu zic ca te poti apuca. trebuie doar rabdare, multa multa atentie si respectarea indicatiilor tehnice.

Bafta!

PS Eu intotdeauna prefer sa fac eu tampenii la masina mea decat sa dau bani sa le faca altii.
  • radu

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
este sigur garnitura arsa. costa cam 1 milion de lei.
aproape sigur o sa ai nevoie si de rectificatul chiulasei.
daca spui ca nu ai prea mare experienta, mai bine nu te apuci, mai ales ca iti trebuie niste scule mai speciale. ex: la mine e nevoie si de o cheie torix tubulara clasa E marimea 14, subtire in carne si lunga
Skip ads

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
De ce sa fie nevoie de rectificat chiulasa ? Nu cred ca a mers supraincalzit mai mult de 2 minute... iar chiulasa aia nu vad cum s-ar deforma de la temperatura..
  • horheus

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
radu a scris:
aproape sigur o sa ai nevoie si de rectificatul chiulasei.


nu cred sa aiba nevoie de rectificatul chiuloasei, nu speria omul degeaba... motorul nu a mers foarte mult fara apa in el, nu a mai fost pornit dupa aceea deci chiuloasa nu a avut timp sa se decalibreze - strambe, etc... ce-i drept inainte de a monta o monta pe cea noua, rtebuie curatate foarte bine resturile de garnitura lipite de ciuloasa si blocul motor.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
M-am uitat prin haynes si m-am lasat pagubas... Trebuie 100 de instrumente si scule... dar pe de alta parte... la ce experienta am eu cu "mecanicii" din Romania... sunt in dubii rau...
  • arthurro

  • Mesaje scrise: 832
  • Locatie: Miami Florida
  • Masina: Omega 1996 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2004

  • Mesaj Privat
HMM ..... imi pare rau sa aud ce ai patit. Se pare ca se inmultesc problemele pe tema asta. Mie azi mi-a crapat radiatorul Sad
  • radu

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
planeitatea chiulasei se poate verifica f usor cu o rigla prin metoda fantei de lumina.
in legatura cu experiente nefaste cu mecanicii, eu cred ca sunt campion, dar schimbatul garniturii de chiulasa nu este o operatiune f delicata si cred ca la orice reprezentantza opel o poti face cu succes.
bafta
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
As vrea sa stiu si eu cat ma costa toata treaba. Subliniez ca sunt in Ploiesti si reprezentante sunt la Buc si la Bv :

Garnitura chiulasa ~= 1 mil
Rectificare chiulasa (in caz ca e nevoie) = ???
Schimbare carnitura chiulasa = ???

In caz ca se rectifica chiulasa, nu se modifica distantele datorita rectificarii ? se pune o garnitura mai groasa ?
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Am chemat un amic ce lucreaza la un service sa se dea cu parerea.
A pornit-o, a turat-o nitel, s-a turat bine, a disparut trepidatia, si scotea fum alb-albastru mult. Supapa de la vasul de expansiune a inceput sa tiuie (era presiune mare) si cand a desfacut capacul de la vas a tasnit apa cu presiune. Din asta a tras concluzia clara ca garnitura de chiulasa e arsa (motorul baga compresia in circuitul de apa prin garnitura). A zis ca e mult de munca la ea si ca o va face in ceva zile 3-4 ore pe zi. Ce ma sfatuiti ? sa o las pe mana "mecanicilor" de la service care sunt "mari mesteri" sau sa o fac eu dupa haynes cu ajutorul amicului ? Fac apel la cei care au mai desfacut asa ceva sa imi raspunda si mie la ceva intrebari. Voi face poze cu ghid pas cu pas ce am facut la ea gen haynes :

1) Ce fel de scule am nevoie. E vreo operatiune ce necesite vreun instrument special ? (am toate tubularele normale, tubulare stelate si torx-uri, chei inelare de toate tipurile, si restul intrumentelor conventionale (patent, surubelnite etc))

2) Ar trebui sa stiu ceva special despre vreo operatiune mai delicata ? (de exemplu desfacerea unor piese care nu e necesara, sau daca desfac ceva si nu mai pot pune la loc)

3) Trebuie neaparat sa desfac componentele ce tin de chiulasa ? (supape, injectoare, etc) sau se poate scoate cu totul ca ansamblu si monta la loc in acelasi fel ? Teoretic nu as avea motiv pentru care sa desfac si injectoarele si supapele...

Va voi tine la curent in fiecare zi ce am rezolvat cu ea cu pozele aferente dar am nevoie si de experienta voastra la lucruri care nu le prevad. Maine voi citi haynes de la a la z in legatura cu desfacerea motorului.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
sfatul meu sincer a fost sa nu incerci, dar daca tot esti hotarat sunt alaturi de tine si iti spun cam ce trebe facut. imi pare totusi rau ca nu am desfacut un motor ca al tau, si imi lipsesc multe din detalile speciifice.

iti trebuie sculele amintite de tine, + o cheie dinamometrica.

ca prim pas e bine sa desfaci capacul (axul cu came) sa vezi cum stai cu uleiul. daca a intrat apa in el se formeaza o pasta, si cu cat ai mai multa pasta cu atat trebuie sa cureti mai bine motorul prin interior.

mare grija la suruburile care tin galaria, sunt ruginite si se rup usor daca iti pui capul cu ele. asa ca acolo incepi, fa'le un dus cu WD40 si repeta operatia de cateva ori pana te apuci. lasa'le mult timp- 2zile.

noteaza semnele curelei de distributie. fa poze. cat mai multe si mai sugestive. asta este valabil pt toate subansamblele care le desfaci.

in mare, dai galeria jos, dai cureaua jos, desfaci alimentarea...treaba complicata si depinde mult de motor. fa un plan sa vezi ce e mai usor-ce ramane pe chiuloasa si ce ramane pe masina/motor..

desfaci suruburile care prind chiuloasa de bloc, si ridici chioloasa. cureti suprafetele de contact de toate resturile de garnitura. foarte atent aici. pui garnitura noua si montezi la loc. strangi cu dinamometrica la valoarea indicata in Haynes. montezi tot la loc. pui motorina in motor (in loc de ulei), si ii dai "o cheie" 20 sekunde. scoti motorina si daca la inceput era multa pasta alba, repeti operatia asta inca o data.

mai, greu nu este, daca iti pastrezi calmul, chiar si in momentul cand iti vezi motorul "distribuit" pe tot trotoarul.... Laughing

factori de risc... desfacerea galeriei, curatarea bloc/chiulaosa, pozitionarea curelei.

succes.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR