Semnificatia codurilor de eroare este aici -> lista coduri eroare opel
S-a descoperit ca pe masinile cu motoare din seria "Z" si "Y" (de ex. Z18XE, etc) se pot totusi citi codurile de eroare stocate de ECU fara echipamente de diagnoza (TECH2, laptop cu interfete de test si soft de diagnoza), prin metoda "pseudo-agrafa" (asa i-am zis eu 😊 ).
Metoda functioneaza la masinile care au becul "masinuta cu cheita", el fiind cel care clipeste si permite citirea codurilor.
Pentru a citi codurile de eroare se procedeaza asa:
Video by Lion1921
Trageti frina de mina si scoateti masina din viteza, pentru a nu provoca vreo paguba in eventualitatea in care ati pornit motorul fara sa vreti!
Pe masinile cu cutie manuala:
1. Bagati cheia in contact
2. Cu motorul oprit (cheia in pozitia I), apasati simultan si tineti apasate pedalele de frina si acceleratie
3. Rotiti cheia in pozitia II
4. Becul "masinuta cu cheita" va incepe sa clipeasca semnalizind codurile de eroare
Pe masinile cu cutie automata:
1. Bagati cheia in contact
2. Rotiti cheia in pozitia II (nu porniti motorul)
3. Apasati si tineti apasata pedala de frina
4. Mutati selectorul in pozitia "D" (Drive)
5. Rotiti cheia in pozitia I si dati drumul la pedala de frina
6. Apasati simultan si tineti apasate pedalele de frina si acceleratie
7. Rotiti cheia in pozitia II (nu porniti motorul)
8. Becul "masinuta cu cheita" va incepe sa clipeasca semnalizind codurile de eroare
Codurile de eroare sint din 4 cifre. Fiecare cod e afisat o singura data. Intre fiecare cifra a codului e o mica pauza. Intre coduri e o pauza mai lunga. Dupa ce se ajunge la capatul listei de coduri, beculetul ramine aprins si nu mai clipeste. Cifra zero e reprezentata de 10 flash-uri.
Un exemplu:
"*" - martor aprins - flash
"_" - martor stins - pauza
**********_***_****_********** (10 flash-uri pauza 3 flash-uri pauza 4 flash-uri pauza 10 flash-uri -> cod 0340)
Daca nu sint stocate coduri de eroare, beculetul arde continuu/clipeste incontinuu/se stinge.
Pe unele masini (pina acum raportat doar Astra H si Zafira B) codurile de eroare nu sint clipite cu becul "masinuta cu cheita", ci sint afisate pe display-ul de km. sub forma ECNXXXXYY. Codurile de eroare sint XXXX.
Important!
- Aceasta metoda nu permite decit citirea codurilor de eroare, nu si stergerea lor. Pentru stergerea codurilor trebuie folosit un echipament de diagnoza (TECH2, laptop cu interfete de test si soft de diagnoza).
- La Corsa C si Agila A Z10XE/Z12XE merge resetare cod eroare prin scoatere borne baterie pentru 30min, dupa asta se face procedura invatare parametri (lambda si throttle), P0335 nu se sterge pina nu se schimba senzorul defect.
- Aceasta metoda permite un diagnostic rapid, precum si o economie de citiva zeci de lei, dar nu inlocueste un diagnostic facut de un profesionist cu un echipament adecvat, cu citire de parametri, grafice, etc.
Am testat personal si metoda e functionala. Pina acum a fost testata si a functionat pe:
Agila:
- Z10XE - 2000, 2001, 2003
- Z12XE - 2000, 2003
Astra G:
- Y17DT - 2001, 2002, 2003
- Z14XE - 2004
- Z14XEP - 2008
- Z16SE - 2001, 2002
- Z16XE - 2002, 2003
- Z16XEP - 2006
- Z18XE - 2002
- Z20LET - 2001
Astra H:
- Z13DTH - 2006
- Z17DTH - 2004, 2005
- Z19DTH - 2005
Combo:
- Z17DTH - 2006
Corsa C:
- Y17DT - 2003
- Z10XE - 2001, 2004
- Z10XEP - 2006
- Z12XE - 2001, 2002, 2003
- Z12XEP - 2005
- Z14XE - 2002
Meriva:
- Z16XE - 2006
- Z16XEP - 2007
Signum
- Z19DT - 2004
Vectra B:
- Y16XE - 2000
- Z16XE - 2000
- Z18XE - 2001
Vectra C:
- Z18XE - 2003
Zafira B:
- Z16XE - 2001
- Z19DTH - 2007
Nu functioneaza pe:
Astra G:
- Y20DTH - 2001
Corsa C :
- Z13DT
Vectra B:
- Y20DTH - 2001
- Y22DTR - 2001
Zafira A:
- Y20DTH - 2003
Atentie, pe unele AgilaA si CorsaC nu merge desi nu a fost umblat la led.
Later edit, Mr.Opel: daca instructiunile de mai sus nu sunt o solutie buna, ca alternativa puteti folosi un cititor de erori opcom (sau similar compatibil OBD2) de la emag sau diagnoza profi la un service auto serios:




(disclaimer: imaginile contin linkuri de afiliat)
Ultima modificare făcută de murzick la Mar 21 Jul, 2009 1:53 pm, modificat de 29 ori în total