Ai uitat parola?


  • cei8pitici

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra ISUZU TC4EE1 din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Nov 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Salut !
Eu sunt curios cum este la motoarele Opel pe benzina...
Stiu ca:
NZ = Injectie Monopunct, are doar un Injector ( nu stiu denumirea in engleza ... ), gen C14NZ, C16NZ, toate B V ( Valve ), 2 Supape / Cilindru

SE = Sequential Injection, Injectie Multipunc, are cate un injector pentru fiecare cilindru, in poarta supapei de admisie, gen C16SE, toate B V ( Valve ), 2 Supape / Cilindru

LET = "T" de la Turbo, "L" probabil de la L-Jetronic ( ? ) si "E" probabil Electronic Injection, gen C20LET, X20LET, etc, toate 16 V, 4 Supape / Cilindru

Nu stiu cum este cu XE, XE1, XEL, XEP, XER, etc. stiu doar ca sunt 16V...

Aaa.... si ca am vazut mai sus, la Ford, TDCI este Tubo Diesel Common Rail Injection, adica Injectie Directa de Motorina cu Rampa Comuna, supraalimentat cu Turbosuflanta, cu injectoare comandate electronic, iar TDDI este Turbo Diesel Direct Injection, adica Injectie Directa de motorina cu Pompa De Injectie comandata electronic, ( ca la VW TDI ( cele Non PD )

Astept corectari din partea voastra! Very Happy
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 594
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra z16se din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jun 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Prima litera dupa capacitatea cilindrica eu stiam ca e raportul de compresie (un interval , intre x:1-y:1 ai o litera , y:1-z:1 ai alta litera). Apoi tipul de injectie este urmatoarea cifra.
Ex:
Z16SE - S: 9.6:1 , E : injectie multipunct
Z16XE -X: 10.5:1, E : injectie multipunct .
X16SZR S:9.6:1 ( sau pe acolo , asa cum am scris mai sus , e un interval , valoarea exacta se gaseste in manual) , Z: injectie mono ; R : asta stiu ca are legatura cu puterea , nu mai stiu exact .
Iar ZxxLET - L:raport de compresie , E tipul de injectie , T-turbo . Daca e cineva interesat o sa postez cand gasesc pe celalalt PC manualul Astra G/ Zafira A.

Later Edit :
Din codul motorului nu poti deduce nr de supape / cilindru .
  • AlexLaur

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra B16XER din 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Jan 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,
Are cineva idee care ar fi diferenta intre A16XER si B16XER...daca exista vreo diferenta..?
Merci.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,907
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
a16xer = euro 5
b16xer = euro 6
cred ca fizic sunt aceleasi motoare, cu mici diferente pe la materialele utilizate si probabil putin repozitionate anumite accesorii...
din diferenta de norma de poluare e posibil ca b16xer sa aiba puterea maxima si cuplul la alte turatii fata de a16xer
  • AlexLaur

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra B16XER din 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Jan 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Merci de raspuns jgyprime.
Deci norma de poluare pare a fi diferenta. Tocmai pentru ca la specificatii sunt identice erau curios daca este vreo diferenta, sau e doar "marketizare".
Eu am B16XER si are 155 Nm la 4000 rpm si 115 CP/85kW la 6000 - identic cu A16XER.
Chestie care te face curios cum au reusit:
- acelasi consum
- aceeasi putere
- acelasi cuplu
- aceleasi turatii pt putere si cuplu
- DAR, emisii mai reduse.
Probabil pe partea de evacuare a gazelor s-a implementat ceva care sa filtreze mai bine noxele - TOTUSI, asta nu ar insemna automat si o scadere a performantelor daca ai acelasi motor si ii "gatuiesti" evacuarea cu filtrare suplimentara? Cum scoti aceleasi performante?
Cert este ca in carte o tin sus si tare cu aceleasi specificatii 155 Nm/4000 si 115 CP/6000, CO2: 158 g/Km
Drumuri bune!
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,907
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
se poate sa ramana la aceleasi performante / turatii simplu:
adaugand un sistem mai ecologic decat cel anterior ar trebui sa insemne o scadere a performantelor.
dar modificand injectia, aprinderea si materialele din care se construiesc motoarele (ex: un aliaj mai usor la pistoane si camasi) e posbil ca performantele la roata sa ramana aceleasi pe anumite plaje de turatii...
  • AlexLaur

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra B16XER din 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Jan 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Da, este posibil.
Uitandu-ma mai bine pe forum, am vazut ca odata cu trecerea la euro 6 s-a ajunstat oficial si consumul, in plus - de la 8.3 la 8.9 in oras.
Dar asta ar produce emisii mai mari, nu mai mici. Smile Deci ramane o taina cum au reusit...sper sa nu fie doar pe hartie, cum a fost in cazul altor producatori..
Drumuri bune!
  • alinq

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Z16xe1 din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Buna ziua. Care este diferenta intre z16xe1 si z16xep? Multumesc.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 2,965
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Nu mai posta aceeasi intrebare pe mai multe topicuri... Ti-am raspuns, cat am stiut, pe celalalt topic...

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata