Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
pentru cei cu misfire la cilindrul 1:
cind e pe duca o piesa in ECU Delphi de 1.616V sunt afectate mai intii iesirile de la cilindrii 1 si 4 ,din constructia ECU;deci in cele 2 cazuri este posibila aceasta varianta;
Care cazuri de ECU defecte de tipul asta au ajuns la mine si au fost rezolvate erau deja in faza de misfire pe toti cilindrii ,stii cum e,omul tot spera,tot amina etc si defectul avanseaza inevitabil in directia asta.
Deci daca la cele 2 masini (octavian M si conrad) se observa inrautatirea aprinderii ,100% e asta,si cunostinte de remediere am eu si dl Cuciureanu din Iasi,in rest nu cred ca mai sunt.
Skip ads

  • OctavianM

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2006

  • Mesaj Privat
@1.7dti_edition2000 cei de la service mi-au spus ca e de la supape, ca acestea trebuie curatate/schimbate.

Acum nu stiu...e vre-o metoda de verificare a ECU? Pentru ca nu imi surade ideea de a da 1000-1300 ron doar pe manopera sa imi desfaca chiuloasa si sa imi zica ca supapele sunt curate.

Mi-a cam ajuns cu mersul pe bajbaite...avand in vedere ca in felul asta am dat banii inutil pe o bobina de inductie nou.
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Ar fi bine sa apelezi la un mecanic bun si de incredere
Daca ar fi de la supape se poate face test de compresie fara a desface motorul,mai sunt si alte indicii
Mai sunt testere care masoara exact ce se intimpla la bujie,si cu care poti sa-ti dai seama imediat daca ea a dat scinteie dar nu a avut ce sa aprinda sau nu a dat-o bine
In cazul tau,cum spuneai ca e mai neagra bujia 1,se poate delimita destul de clar de unde e,ori are scapari mari de compresie ori are momente cind nu da scinteie deloc dupa cum am vazut eu.
  • OctavianM

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Am uitat sa mentionez mai devreme ca am fost sa verific injectoarele, iar din test a rezultat ca toate sunt bune. Baietii de la serviceul DanDon (unde am fost pentru injectoare) mi-au spus ca e de la supape, insa nu mi-au facut nici un test de compresie, si mi-au zis ca nu se poate verifica decat daca se da jos chiuloasa.

Din cate stiam mai exita o metoada, la unele service-uri exita camere de filmat care se baga prin locasul bujiei si verificat in camera de ardere.

oricum din cate observ e crima sa iti repari masina in bucuresti, avand in vedere ca am vazut intr-un service din deva un domn cu un seat leon care avea 4 supape indoite si l-a costat, daca imi aduc aminte bine, doar 7 milioane (supape plus manopera plus manopera schimbat distributie)
Skip ads

  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
La cazul lui Octavian defectul era din ECU (model Z16XE Delphi cod GM 09353489).
Bine ca am fost pe faza si nu au apucat sa-i umble degeaba la chiulasa,era si pacat de motor care era super ca si stare tehnica/compresie (65000km).
Cam greu a mers fiind prima remediere pe acest tip de defect,dar s-a rezolvat.
Next,please Wink
  • cata7009

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Zafira 2009 A 1,7 DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
ovi_jer Salut! Si eu sunt din Valcea si am o astra 1,6 16 valve. Daca ai timp intra pe messenger (cata7009@yahoo.com) pt ca am cateva intrebari despre intretinere sa-ti pun. Merci!
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Dragi preieteni,
Apelez la voi pentru a-mi confirma sau infirma o banuiala...Iata despre ce este vorba: zilele trecute mi-am dus masina la mecanicul care are de obicei grija de masina pentru cateva operatiuni-schimbat placute de frana si curatat clapeta de acceleratie (eterna problema-p0301, check aprins, mers rau la rece, etc)
Dupa ce face omul treaba imi spune ca nu ar strica schimbate si bujiile- aveam niste Beru luate chiar numai de proba-cu care am mers peste 1 an. Zis si facut, omul imi recomanda NGK spunand ca, dupa el, sunt mult mai bune. Aranjez cu el sa le comande si sa ma intorc a doua zi sa mi le monteze.
Sigur ca dupa curatarea clapetei parca aveam alta masina- relanti frumos, acceleratii frumoase, etc si ziceam ca odata cu schimbarea bujiilor jar va manca..
Ei bine, la 1-2 zile dupa schimbare (am facut doar drumuri foarte scurte-acasa-servici-retur) simt ca relantiul nu e uniform ci masina are un scuturat usor la turele de relanti, acelasi scuturat il simt si in mers la ture ceva mai mari-2-3000 si uneori pornirea e ceva mai greoaie. Toate simptomele astea nu se simt la pornirea motorului rece (aici am relanti bun, frumos) si incep dupa incalzirea motorului.
Banuiala mea de nespecialist ar fi ca omul mi-ar fi pus ceva bujii nepotrivite (si mi-e ciuda ca omul mi-a pus in mana cutiile de la NGK dar le-am pus la gunoi) si va rog pe voi sa imi spuneti daca asemenea simptiome ar fi caracteristice acestui lucru, nu de alta dar cred ca oricum ma voi duce sa iau iarasi cele mai ieftine bujii si sa fac proba prin excludere....
Multumesc!


Ultima modificare facuta de alxgudea la Vin 29 Feb, 2008 9:33 am
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Poate va ajuta la ceva http://www.woodford-diagnos...ownloads/tech.pdf
Desi am vazut ca intrebati de vreun an despre asta si nu ati incercat toate variantele de rezolvare .
Skip ads

  • andrei lazar

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1995 1,8
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
inca ceva, daca esti din Iasi, cred ca stii masina, eu am cumparat-o doar de cateva luni, - IS 27 NWO.gri metalizat, cu jante de aluminiu si dimensiunea anvelopelor 195/65 R15 - pt Dan Ciureanu. am mare nevoie de ajutor. am fost la mecanici si nu stiu ce sa ii faca - pt ca is nepriceputi. iar alte serviceuri au zis ca nu se baga ca butelia gpl e pusa in fabrica in Olanda, de Opel.
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
multumesc de sfat! am citit cu atentie materialul sugerat de dvs si totusi, chiar daca nu sunt specialist, tind sa cred ca nu e inductia. iata motivele:
1. dupa curatarea clapetei si schimbarea bujiileo, mai bine de 1 an nu am avut ABSOLUT nici o problema
2. probelmele inainte surveneau cu precadere la timp rece afara si motorul rece (iarna, dimineti geroase)
3. codurile existente au fost si P0300, p0301 si p0304 (random, unul sau mai multe)
4. noile manisfestari au inceput doar la rece afara si motor rece (motivul pentru care am incriminat di nou clapeta de aer)
5. daca ar fi fost inductia in mod cert in perioada asta lunga de timp ar mai fi survenit macar de cateva ori problema cu check-ul si P030x-urile
Va rog sa nu mi-o luati in nume de rau, dar chiar ca deja problema incepe sa ma roada si tind sa devin "specialist in boala mea" fara a avea cunostinte de stricta specialitate.....
Asta e motivul pentru care astept sugestii, sfaturi si chiar consider utile asemenea discutii!
Cu multumiri,
Alex
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Deveniti specialist in boala dvs in sensul ca stiti bine ce nu are,nu ce are.
Missfire apar cu precadere cind e motorul rece si pot fi de la oricare componenta a aprinderii;cind e rece 'rezerva de aprindere' e mai mica si pot aparea missfire sau poate detecta fals aceste missfire ECU daca e inceput de defect;si cind detecteaza suficiente,peste 150,taie si injectia pe respectivul piston cum scria in materialul de mai sus
Zilele astea am probat de pilda un ECU de z16xe la care nu ii reusisem perfect inlocuirea unei componente si dadea missfire la rece;cum l-am remediat cum au disparut complet
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bosch FLR8LDCU+

NGK BKR5EK merg dar se regleaza distanta electrozi la 0,9 mm cu o spira de arc pe post de lera.

Motoarele Z14XE si Z16XE au o timpenie comuna : bobina inductie Delphi care este slabuta si ECU (Delphi renumit pentru cazaturi).
Skip ads

  • OctavianM

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Mii de multumiri lui 1.7dti_edition2000 si celorlalti care m-au ajutat, in clipa de fata masina merge perfect.

Problema ECU-ului meu a fost mai ciudata, dar a fost rezolvata de 1.7dti_edition2000.
  • al3xz

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2006

  • Mesaj Privat
cheers m8 Wink
  • misu_imv75

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: craiova
  • Masina: Vectra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Am urmatoarea problema la Astra Caravan Z16XE fab 2001 :
-bec martor noxe aprins la relanti si clipeste in sarcina
-motorul merge in 3 pistoane
- la tester mi-a dat eroare: circuit injectorul 4 ( cred ca asta era :P0204 Injector 4 Control Circuit )
- am scos mufa de la inj 4 si nu se cunoaste nici o modificare in functionarea motorului
- am schimbat intre ele inj 1 cu inj 4 si problema ramane pe pistonul 4
- am masurat continuitatea firelor de la inj4 la calculator si am dat cu spray de contact in mufa calculatorului in dreptul pinului comanda inj4
- cu motorul pornit si mufa scoasa de la inj 4 am 12v dar daca bag mufa imi cade tensiunea pe inj la 0,1v Sad
- in continuare nu stiu ce sa mai fac.... eu banuiesc calculator defect
Astept un sfat de la voi si daca credeti ca e calculatorul defect , unde l-as putea repara sau unde gasesc unul de schimb
Multumesc
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ma confrunt cu probleme oarecum asemanatoare la un z14xe de vre-un an incoace....acuma sunt la faza in care tind sa ascult de cei care sugereaza ca e inductia cu probleme...chiar ieri primisem un link de la un coleg opelist...
joi merg la un mester si voi vedea..pacat ca nu gasesc pe cineva aici in Cj cu acest tip de motor dispus la o incercare cu bobina schimbata...
urmaresc cu atentie si povestea dvs..
si ar mai fi ceva posturi mai vechi dar, repet, problema pare a nu fi rezolvata
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=ecu
  • misu_imv75

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: craiova
  • Masina: Vectra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Maine probez si cu alta bobina de inductie cu toate ca la mine nu am eroare gen ''misfire''...testerul da pur si simplu in romana '' circuit injectorul 4''
  • rar1

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze daca s-ar parea ca incep un thread de discutie deja expirat, tin sa mentionez ca am citit mai multe threaduri in aceasta directie si nu am reusit sa ma lamuresc deplin. Sper prin acest post sa gasesc o rezolvare la problema mea. As vrea sa fac o scurta istorie a evenimentelor. Sunt in posesia unui Opel Astra G 1.6 16V /74 KW an 2001 adus din Elvetia in Iunie 2007. Am fost extrem de multumit de el din toate puncetele de vedere pana cand intr-o zi prin octombire 2007 mi s-a aprins martorul "Check Engine":

- pe tester mi-a dat Eroarea P0400 (problema pe EGR) eroarea nu era pending asa ca am resetat-o; dupa un timp a reaparut apoi la scurt timp iar s-a stins; nesimtind nici o modificare semnificativa la puterea motorului am continuat sa merg asa;
- in seara de Craciun 25 decembire 2007 cand m-am pregatit sa bag masina in garaj am inceput sa aud un sunet de tacheti; atunci m-am speriat destul de tare mai ales ca motorul era cald; in motor la momentul respectiv era ulei Mobil 1 10W40 (cca 7000 Km) iar inainte se pare ca a fost ulei 5W40; totusi fiind perioada Sarbatorilor nu am resuit schimb ulei decat dupa vreo 300 de km (aveam rezervata o iesire la munte)
- in data de 31 ianuarie am reusit sa schimb uleiul cu Mobil 1 5W40; metionez ca sunetul de la tacheti a disparut, a mai rams ceva usor sesizabil; cantitatea de ulei era aprox normala (nivelul ea normal intre limita) insa uleiul parea putin uprea uzat pt 7000 de km;totusi d-ul unde am schimbat uleiul a introdus in motor un bidon de 4 L cand teoretic ar fi trebuit cca 3.5 L. Am ajuns acasa (vreo 1 km) si am citit in cartea serivice ca ar putea fi afectat catalizatorul asa ca am mers inapoi si sa extras cca 500 de ml;
- motorul a mers ok vreo 3 saptamani pana pe sfarsitul lui Ianuarie cand s-a aprins martoul Check Engine si am inceput sa simt la relanti trepidatii foarte mari si la turatii de peste 2500 in a III martorul respectiv facea blink si puterea era extrem de redusa; bineintels am dus-o urgent la un cunoscut care din pacate nu avea tester de Opel insa a schimbat bujiile si pentru ca Cilndrul 2 nu functiona nici dupa aceea mi-a recomandat sa schimb bobina de inductie. zis si facut motorul mergeam mai bine insa martorul a ramas tot aprins si trepidatiiel nu au trecut;
- am fost la service unde mi s-a curatat valva EGR si s-a gasit eroare Misfire pe cilindrul 2; am mers relativ mai bine vreo 2 saptamani si apoi s-a apris din nou martorul insa fara simptomele de mai inainte;
- am mers din nou la acel service si am cerut o curatare EGR si a clapetei de acceleratie; a fost bine vreo 2 zile de cand s-a aprins din nou martorul.
Caut acum o valva EGR in Germanie pentru ca cred ca e timpul sa o schimb, dar ma nelinisteste eroare Misfire pe cilindrul 2. am observat ca in unele momente se mai simte asa parca un mers in 3 cilindri mai ales al relanti si la turatii mici si magandeam ca poate e de la injector. Ar trebui curatate si ele sau sa-l schimb si pe cel de pe cilindrul 2?

Astept cu nerabdare o mana de ajutor. Multumesc anticipat Confused
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Probabil e aceeasi problema: https://www.clubopel.com/vie...44&highlight=
  • rar1

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
mersi mult de indicatie...din cate inteleg eu de acolo la mine ramane de schimbat doar valva EGR din moment ce am shimbat bobina de inductie si am curatat-o de vreo 2 ori...probabil in cateva saptamani reusesc sa aduc una ca aici la Service Bosch mi-au cerul vreo 580 RON. Putin ca mult parerea mea...
as avea inca o intrebare: eu am curatat clapeta de acceleratie ar trebui sa curat acum si Throttle Body? daca da, asta pe unde ar fi, ii partea de sub clapeta de acceleratie?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR