Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • geo_dezu2000

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Da,Ecu nu e amplasat in cea mai fericita pozitie probabil ca nici nemtii de azi nu mai sint ca cei de odinioara.Acum nu se mai pune problema de cald sau rece pur si simplu nu mai porneste si diagnosticul de ECU defect l-au pus cei de la Opel Victoria(Brasov).Acum ma intereseaza ce pot face restul e deja ...istorie.Pot sa incerc cu sh sau e musai sa dau 1000 Eur pe unul nou?Oricum inainte de a lua o hotarire sint decis sa il dau jos sa vad daca pot sa intru in el ,sa verific conexiunile cu blocul de inductie pe care cei de la opel cred mai mult ca sigur ca le-au neglijat.
ingineru spunea ca ECU nu ''vede'' blocul de inductie.Nici nu vad cum ar putea sa-l vada avind in vedere conexiunile blocului de inductie(6 pini) insemnind un + o masa si 4 comenzi de Ignition pe fiecare bobina(nu exista un feedback pe blocul de inductie).Poate doar indirect citind senzorul RPM,nu stiu banuiesc.
Daca mai are cineva si alte pareri sau piste de rezolvare astept cu mare interes.Multumesc celor care mi-au raspuns dar si celor care au citit acest topic.Cu stima Geo
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ai verificat cu un aparat de masura daca ai 12V, bobinele cam 0,5ohm, masa daca este masa ? Vezi si releul ... In autodata da cam cum se masoara si ce...schema bloc parca ai tot acolo...in TIS da si acolo cam ce se masoara.
Nu are nevoie de feedback ca ECU citeste curentul, asa vede si daca face scinteie sau nu.
  • geo_dezu2000

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2006

  • Mesaj Privat
N-am apucat sa verific nimic.Am tot lasat pe alti specialisti, pe banii mei sa o faca.Or fi fost prea putini?N-as crede.Cu prima ocazie o sa verific si +12v si masele si conexiunile de comanda pe cele 4 bobine.Blocul de inductie zic ca nu are rost sa-l verific din moment ce am cumparat unul nou Beru,dar mai stii?
Ma gindeam ca ECU vede bobinele in functie de curentul din primar,aveti dreptate,insa n-am vrut sa emit 'pareri'.
Va multumesc.Geo
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
dragilor,
uite ca trecu si anul nou si eu am fost nevoit sa schimb valva egr.
am schimbat-o si odata cu ea am schimbat si setul de bujii, asa de control, mai ales ca ele nu fusesera schimbate deloc (nu figura asemenea operatie in cartea service). valva a fost cea a producatorului pentru opel-pierburg si bujiile, la sfatul celui care se ocupa de masina, champion cu 1 electrod.
erorile stocate inainte de schimbare erau ceva de genul
rateu cilindru 4?
rateuri multiple
eroare egr
toate bune si frumoase, masina merge excelent...vreo 2 saptamani, cand, pe acelasi deal unde am patit-o prima data, la un mers in sarcina, la ture vreo 4000...martorul exhaust se aprinde iar!
si iata ca vine iar un weekend in care, pana sa ajung luni la tester ma framant si iar ma framant...ce ar putea fi.....in ciuda faptului ca nu este nici o modificare la mersul motorului....
sfaturi, pareri......multumesc anticipat


Ultima modificare facuta de alxgudea la Joi 01 Feb, 2007 5:46 pm
Skip ads

  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
parca e facatura...martorul s-a stins astazi de la sine
?
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Domnului Dan Cuciureanu- mii de multumiri! Ca intotdeauna prompt si la obiect!
Dupa stingerea becului am vorbit din nou cu inginerul care se ocupa de masina si m-a sfatuit ca, daca nu simt nimica la mers sa nu mai punem testerul...doar daca mai apare ceva. Probabil , spune el, ar fi putu fi vorba despre rateuri in careva cilindru din cauza benzinei....
Mai astept si mai vad ce si cum.
Oricum, multumesc tare mult de sfaturi!
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Eu zic sa investighezi mai atent erorile stocate cu privire la detonatii.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
alxgudea a scris:Probabil , spune el, ar fi putu fi vorba despre rateuri in careva cilindru din cauza benzinei....
Mai astept si mai vad ce si cum.

Dar ce, mergi cu benzina Regular d-aia de 91 de pe vremea lui Ceasca? Sincer mi se pare cam dubios inginerul asta al tau (si bujiile, de ce Champion? si cu 1 electrod reglate la lera ca asa stie el de la dacie probabil...). Motorul este prea nou, nu are voie sa dea rateuri decat daca sunt probleme grave gen distributie defazata, supape blocate etc. Eu zic sa schimbi inginerul inainte de a mai schimba alte piese...
Skip ads

  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
nu mai stiu va dati seama....deocamdata vad eu cum mai merge toata smecheria...motorul merge foarte bine, nu da nici un semn...nu stiu..acuma stau si astept...dar nu pot sa imi explic de ce se stinge martorul ala de gaze.....
singura explicatie a fost cea posibila referitoare la benzina...alta nimic...acuma nu am verificat ce eroare are stocata...daca mai apere ceva, va mai consult...oricum, multumesc mult!
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
DIN NOU....INCEP SA MA SUPAR
iata despre ce este vorba...
becul de gaze s-a aprins iarasi. am mers la tester si a iesit iarasi eroarea cu rateu aprindere cilindrul 4...
s-au uitat la bujii, au miscat pe acolo ceva si au sters eroarea. erau ei sceptici si au spus ca ar trebuie vazut exact ce si cum...am mai facut o tura cu mers in sarcina si din nou...becul se aprinde...merge parca in 3 cilindri si nu are putere...
dupa asta, din nou testare...aceeasi eroare.
posibila explicatie- probleme cu inductia- chestia aia de deasupra pe care scrie Delphi... sau ar mai putea fi si altele, dar eu nefiind de specialitate nu am retinut.
cert e ca nu au avut azi temp de ea si mi-au spus ca acest defect necesita verificari pas cu pas, pus osciloscopul si alea alea....
as vrea de la voi sa imi spuneti la ce as putea sa ma astept pana ajung la ei- pret pt inductia aia sau ce alte smecherii ar putea fi..
baietii mi-au spus ca pentru ei ar fi cel mai usor sa imi spuna sa cumpar o inductie noua, dar poate ca ar fi bine sa o ia la puricat....
interesant e faptul ca dupa mersul ala impiedicat, daca opresc motorul si il repornesc, cel putin o perioada el merge foarte rotund si bine...
multumesc
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Pun pariu ca e bulita bobina de la cil. 4 in sensul ca atunci cand se incalzeste capata o functionare haotica si da scanteia prea repede sau prea tarziu. N-am idee daca se poate inlocui doar bobina aia sau trebuie schimbat tot blocul de inductie...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
1. Bujia pe masina trebuie sa fie ce spune producatorul ! Se verifica ea mai intii.
2. Se verifica rampa bobine de inductie cu ochii si aparat masura.
3. Se verifica daca ECU da semnal la rampa bobine cu osciloscop.
4. Se verifica ECU si mufe/contacte/fire. Multi spala motorul si intra apa la ECU si mufe. Apa la ECU face probleme mai ales la consumatori mari : bobine, injectoare.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ingineru a scris:Pun pariu ca e bulita bobina de la cil. 4 in sensul ca atunci cand se incalzeste capata o functionare haotica si da scanteia prea repede sau prea tarziu. N-am idee daca se poate inlocui doar bobina aia sau trebuie schimbat tot blocul de inductie...

Poate "scapa" scinteia, ca altfel i-ar da "misfire" alt cod, dar la el ECU vede scinteie desi nu este. Daca este bobina atunci se schimba tot blocul.
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc din nou pentru promptitudine.
codurile stocate erau p0300 si p0304 initial (impreuna cu cel de egr care nu l-am retinut) si apoi (dupa resetare si proba in sarcina) numai p0304 de 2 ori.
am intrebat ce e cu rampa aia de bobine la un magazin si mi-au dat 2 preturi- 4,6 mil ceva italian si 5,8 beru cred.
sunt preturi normale?
pe de alta parte, dupa 3 ore de stat in frig masina repornita merge brici, trage, e rotund motorul, etc. la stop (si am de stat de multe ori mult) parca incep sa aud ca mai vibreaza usor, dar mersul este tot rotund si nu face fite (am doar vreo 2 km de mers pana acasa de le serviciu). e drept, nu am fortat si nici nu am mers in ture.....
astept totusi ziua de joi sau vineri cand o iau baietii la puricat...
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
daca nu e blocul de bobine defect,mai ramine ECU ...dati un PM daca este asa
  • geo_dezu2000

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Am reusit sa rezolv problema cu ajutorul unor oameni priceputi de care spun eu acest forum nu duce lipsa.A fost o problema pe ECU care s-a rezolvat si n-a fost nevoie sa investesc inca 1000 Euro pe unul nou.
Dupa remedierea defectului de pe ECU, motorul porneste fara ezitari,regimul de relanti e stabil iar in priza isi face pe deplin datoria.M-am bucurat ca nu a mai fost nevoie de remapare,resetare coduri si alte popasuri pe la service in cazul in care trebuia sa cumpar unul nou. Very Happy
Multumesc lui dancuciureanu si 1.7dti_edition2000 pentru sprijinul acordat in solutionarea acestei probleme.
Geo.
  • misu_imv75

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: craiova
  • Masina: Vectra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca ai rezolvat problema, dar care a fost defectul de fapt Question....si cum l-ai rezolvat Question
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Eu m-am ocupat de reparatia ECU;ar fi complicat de explicat remedierea (considerata in general imposibila),accesibila doar unuia din domeniu, si din motive de 'incertitudine de viitor profesional' nu fac publice detaliile,deocamdata.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
1.7dti_edition2000 a scris:Eu m-am ocupat de reparatia ECU;ar fi complicat de explicat remedierea (considerata in general imposibila),accesibila doar unuia din domeniu, si din motive de 'incertitudine de viitor profesional' nu fac publice detaliile,deocamdata.

Mai bine taci ca se mai apuca un "destept" si strica mai mult. Si pe mine ma enerveaza cei care dupa ce strica mai tare vin la mine cu miloaga.
Daca nu stii cu ce se maninca stai linistit... Multi , dupa ce citesc aici, cred ca este simplu, citeva lipituri...banal...trebuie sa visezi scheme, te uiti la cablaj si deja ai schema in cap, deja compari mintal cu altele, stii electronica mai bine decit mersul pe jos...
Am primit si eu mail de la....si restul... mai vorbim...eventual mail...
FELICITARI !
La-i scos pe om din rahat, inca putin si astia ii schimbau si motorul Evil or Very Mad
Oare cei de la Opel si alte service-uri acceseaza ce facem noi ?
Nu cred ! Ar invata multe, dar creierul lor mic nu cred ca poate ! Laughing .
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
credeam ca numai eu eram de aceeasi parere cu $dancuciureanu
dar nu am avut curaj...sa fiu asa "caustic"
cand vin in iasi sa-mi iau diploma(si la prietena mea)....probabil ca am sa te caut dane.stam si noi la Carafa la o masa.
scuzati offtopicul.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR